• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALESHDoprava v Praze
    Nikdy nekončící diskuze o (ne)regulaci dopravy v Praze.
    rozbalit záhlaví
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    OMNIHASH: Ono ve finale i vylozene kuli te magistrale zas tolik baraku nepadlo, kdyz na to prijde - kdyz jsme u navratu k zacatku tehle debaty. A nektere byly odstreleny uplne zbytecne, protoze vlastne s nicim nekolidovaly (treba vetsina Tesnova, zeano). Jenom se proste zbouraly. protoze nejaky soudruh tomu tak chtel z ne uplne jasnych duvodu.... mohlo tam byt treba muzeum, mame tam ted akorat parcik s lavickama. Bouralo se i jinde, treba stary Holesovice... mj. i kvuli zeleznici (ale dnes zaplatpanbu ze tam je), ale par peknych baraku taky zmizlo. Cela ta debata je proste o hovne, neexistuje nic jako objektivni definice "spravny" a "spatny" demolice.
    OMNIHASH: akorat ze kapacita tam se pocitala na 2000-4000 osob/hodina, ty petistovko :) Interval mezi kabinkami pro 35os nejakych 60sec. To s lanovkou na Letnou fakt srovnavat nemuzes ani omylem. Jako neni to dokonaly, ale v soucasnosti mas pobliz leda tak privoz, kterej kapacitne je na tom jeste hur nez ta bejvala lanovka na Letnou. Ono tyhle nazory typu "a vono je to zbytecny" ve vysledku akorat vedou k tomu, ze mame hovno :D
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    DANYSEK: tok znova, jako obvykle vylamuješ otevřený dveře a snažíš se ti hádat s něčím, co nikdo netvrdil. To, že semtam nějakej barák strhneme kvůli tramvají nikdo nerozporoval, ač se jedná tak o jednotky až nižší desítky staveb za poslední století, všichni jsme tu byli zvědavý akorát na tvý spojení s asanací Josefova, kdes zvladnul akorát všechny vyhlásit a dodat čtyři baráky v Nuslích někdy o sto let pozdějš v sedmdesátkách.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    OMNIHASH: nemuzu za to, ze neudrzis rozsahlejsi myslenku... ona ta diskuze zacla tim, jestli se kvuli tramvaji taky nezboural nejaky ten barak. Tak znovu, jednoduse - i kvuli tramvajim obcas nejaky barak padnul (stejne jako kvuli vystavbe metra). A ne, nevidim v tom problem... proste obcas se i neco zbourat musi... nejde vsecko mit zakonzervovane ve stavu as-build s tim, ze se uz na nic nesahne.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    ADAMIRA: a přitom sme se mohli zařadit k takovejm metropolím, jako Caracas, Mexico City, La Paz a jednoho dne snad i Brno!
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    OMNIHASH: meh, nuda
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    ADAMIRA: tak Louda se Stýblem měli ještě vizi s expres lanovkou ke Stalinovi

    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    to nevim jestli je nejlíp, zbytečně překombinovaný, stačilo by po praze rozházet pár katapultů a sítí...
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    OMNIHASH: Hustej návrh, kdyby to šlo ještě bez těch sloupů.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    Jinak nejlíp teoreticky vyřešil dopravní situaci v centru Knížák, stačily mu k tomu dva výtahy a jeden posunovač lidí jak na letišti :
    HAR4NT
    HAR4NT --- ---
    LOPIK: mmnt, jak jako vyrovnava, vyrovnavani se s budoucnosti ponechme tedka stranou a pracujme dal s tezi, ze Palmovka benefitovala z demolic, diky kterym se rozvinula do soucasne podoby skvele krizovatky.

    A na modelech samozrejme ma smysl leda tak obdivovat, kolik je naplanovano (sic!), ze tam bude rust stromu:)) Hotovy je zatim jen to torzo flakturmu pro 21. Jahrhundert a uz ted tvori bajecnou hmotovou protivahu k Zizkovskymu mauzoleu. Skodaze z Palmovky neni vubec videt:(
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    Plus teda tenkrát bylo relativně málo tratí na vlastním tělese a tramvaje se dělily o ulice s autama, takže když se zasekalo centrum, zasekaly se i ty tramvaje.
    LOPIK
    LOPIK --- ---
    HAR4NT: Palmovka se vyrovnává hlavně s tím, že tam je projekt ve stovkách miliard, kde jsem chodil půl hodiny kolem modelu a nepoznal kde to má vlastně být. Samosebou že je tam hrozba "nahodilého zastavování", když pak budou muset zaplatit někomu víc za novej barák, až to budou chtít zbourat..

    Urbanisticko-architektonické řešení území Palmovka – PDS
    https://pdspraha.eu/spoluprace/model-palmovka/
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    ADAMIRA: ADAMIRA: jestli se furt tocis na tech infarktovejch stavech, tak je dobry si uvedomit, ze pred tema padesati rokama to v centru dopravne vypadalo podstatne jinak. Magistrala neexistovala, omezeni vjezdu taky ne, vsechno se to v centru valilo bud po nabrezi, na prikopech nebo jindriskou/opletalkou, takze bordel to musel bejt znacnej. To ale nevyresilo zruseni tramvaji, ale vsechny ty akce kolem. Metro, magistrala, mestsky okruhy, vsechno se to stavelo primarne pro to, ze v centru uz to byl strasnej boj, takze jo, verim starejm kmetum, ze to tenkrat bylo peklo.
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    KAKIHARA:
    OMNIHASH:

    Vám děkuju za odkazy pánové, kouknu ně ale ani jeden se netýká mé otázky.

    To už je asi ale jedno.

    Já opravdu doufám že se pletu a výsledek bude pozitivní, v tom smyslu že ty pozitiva budou větší než negativa tohjo, že se na václavák narve tramvaj.
    HAR4NT
    HAR4NT --- ---
    DANYSEK: no nevim, lidi, co tomu rozumi, tak tvrdi, ze od vystavby libenaku se palmovka snazi vyrovnat s tou novou osou, kterou do ni ten most vnasi. Zaroven usti do ulice na zertvach, kde jeste pred par desitkama let jezdil vlak lidem pod okny..

    "Nahodilé zastavování bez silné vize budoucí podoby je
    pro Dolní Libeň největší současnou hrozbou. Palmovka se může proměnit v lokální pražské
    centrum - nebo zůstat periferní dopravní křižovatkou s chaotickou strukturou zástavby."

    No je to teda vyhra jo, ze je z toho velka krizovatka, libni to spoustu dalo, hlavne ten pustej autobusak...

    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    NE7RA: Zapominas na dopravni indukci!
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    Fokin autocorrect!
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    ADAMIRA: tak hlavní myšlenka, proč odendavat v tý době tramvaje byla víra, že tam, kde vede metro, je paralelní tramvaj zbytečná a jenom stojí dělnej lid těžce vydřený peníze. To je kromě Václaváku třeba případ celého čočka kolem Pankráce. Akorát se ukázala jako dlouhodobě špatná. Infarktu stavy tam byly hlavně kvůli ty stavbě metra, Václavák v podstatě deset let neexistoval a ta trať vedla po provizorní dřevěnejch konstrukcích deset metrů nad staveništěm. To dost omezovalo jak rychlost, tak intervaly, kterejma se tam dalo projet.
    Metro samozřejmě strašně pomohlo, ostatně dělá stejnej objem dopravy jako ty tramvaje, jenom se ukázalo, že to není konkurence, ale doplnění, a kdyby tam ty tratě zůstaly, bylo by to ještě lepší.


    DANYSEK: dostat se z Asanace Josefova k zbourání jedný řady domů v Nuslích je teda hodně velkej úkrok stranou
    KAKIHARA
    KAKIHARA --- ---
    ADAMIRA: argumentovali hlavně a především metrem.

    tady máš shrnuto, proč je vrátit

    Čepický: Proč potřebujeme tramvaj na Václavském náměstí — ČT24 — Česká televize
    https://ct24.ceskatelevize.cz/clanek/nazory/cepicky-proc-potrebujeme-tramvaj-na-vaclavskem-namesti-72097
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    OMNIHASH: super jsem pro

    na tvojí otázku "co jsem chtěl slyšet" je uplně jasná odpověď:

    - když tramvaje v 80 roce na václaváku rušili, argument "infarktníma stavama" byla lež? propaganda? What was the point? Nebo je tenhle argument novýho data a někdo si to tam dosadil? Protože když se bavím s lidma, který tu dobu zažili, tak slyším jenom samý negativa a současnej stav považujou za lepší - a to jsou většinou důchodci (jasný, můžeš kontrovat tím, že jsou to starý lidi a nepamatujou si co bylo před 45 lety, na druhou stranu v těhle případech většinou spíš vítězí starej dobrej boomer argument "dřív to bylo lepší" takže bys očekával opačnej sentiment)
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: Co tady řešíme Danýsku? No přece zdroj informace o tom, že jedním důvodů Asanace byla potřeba tramvajové trati. Já jsem s s takovu informací nesetkal, rád bych si to skutečně někde přečetl.
    Nic víc neřešíme, já jsem se žádnou takovou ověřenou publikací nesetkal, věřím,že ty ano a proto bych tě rád poprosil o její zdroj, pokud není, ničemu to nevadí, v klidu.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam