• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALESHDoprava v Praze
    Nikdy nekončící diskuze o (ne)regulaci dopravy v Praze.
    rozbalit záhlaví
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    OMNIHASH: nemuzu za to, ze neudrzis rozsahlejsi myslenku... ona ta diskuze zacla tim, jestli se kvuli tramvaji taky nezboural nejaky ten barak. Tak znovu, jednoduse - i kvuli tramvajim obcas nejaky barak padnul (stejne jako kvuli vystavbe metra). A ne, nevidim v tom problem... proste obcas se i neco zbourat musi... nejde vsecko mit zakonzervovane ve stavu as-build s tim, ze se uz na nic nesahne.
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    KAKIHARA:
    OMNIHASH:

    Vám děkuju za odkazy pánové, kouknu ně ale ani jeden se netýká mé otázky.

    To už je asi ale jedno.

    Já opravdu doufám že se pletu a výsledek bude pozitivní, v tom smyslu že ty pozitiva budou větší než negativa tohjo, že se na václavák narve tramvaj.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    ADAMIRA: tak hlavní myšlenka, proč odendavat v tý době tramvaje byla víra, že tam, kde vede metro, je paralelní tramvaj zbytečná a jenom stojí dělnej lid těžce vydřený peníze. To je kromě Václaváku třeba případ celého čočka kolem Pankráce. Akorát se ukázala jako dlouhodobě špatná. Infarktu stavy tam byly hlavně kvůli ty stavbě metra, Václavák v podstatě deset let neexistoval a ta trať vedla po provizorní dřevěnejch konstrukcích deset metrů nad staveništěm. To dost omezovalo jak rychlost, tak intervaly, kterejma se tam dalo projet.
    Metro samozřejmě strašně pomohlo, ostatně dělá stejnej objem dopravy jako ty tramvaje, jenom se ukázalo, že to není konkurence, ale doplnění, a kdyby tam ty tratě zůstaly, bylo by to ještě lepší.


    DANYSEK: dostat se z Asanace Josefova k zbourání jedný řady domů v Nuslích je teda hodně velkej úkrok stranou
    KAKIHARA
    KAKIHARA --- ---
    ADAMIRA: argumentovali hlavně a především metrem.

    tady máš shrnuto, proč je vrátit

    Čepický: Proč potřebujeme tramvaj na Václavském náměstí — ČT24 — Česká televize
    https://ct24.ceskatelevize.cz/clanek/nazory/cepicky-proc-potrebujeme-tramvaj-na-vaclavskem-namesti-72097
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    OMNIHASH: super jsem pro

    na tvojí otázku "co jsem chtěl slyšet" je uplně jasná odpověď:

    - když tramvaje v 80 roce na václaváku rušili, argument "infarktníma stavama" byla lež? propaganda? What was the point? Nebo je tenhle argument novýho data a někdo si to tam dosadil? Protože když se bavím s lidma, který tu dobu zažili, tak slyším jenom samý negativa a současnej stav považujou za lepší - a to jsou většinou důchodci (jasný, můžeš kontrovat tím, že jsou to starý lidi a nepamatujou si co bylo před 45 lety, na druhou stranu v těhle případech většinou spíš vítězí starej dobrej boomer argument "dřív to bylo lepší" takže bys očekával opačnej sentiment)
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: Co tady řešíme Danýsku? No přece zdroj informace o tom, že jedním důvodů Asanace byla potřeba tramvajové trati. Já jsem s s takovu informací nesetkal, rád bych si to skutečně někde přečetl.
    Nic víc neřešíme, já jsem se žádnou takovou ověřenou publikací nesetkal, věřím,že ty ano a proto bych tě rád poprosil o její zdroj, pokud není, ničemu to nevadí, v klidu.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: OMNIHASH: a tak ono se 70.-80. letech 20. stoleti asanoval prozmenu Zizkov, zeano. Dopady do tramvaji byly sice minimalne, ale stopa se nekde take upravovala - mj. v oblasti Olsanskeho namesti. Dalsim prikladem podobneho ubouravani je treba i dnesi Otakarova. Jasne, tam to muzes svadet i na auta - ale je nezpochybnitelne, ze tramvaj na tom naprimeni take "vydelala" a jen kvuli autum se to rozhodne nedelalo. Z "benefitu" demolic tezili tramvaje (a metro) treba i na Palmovce - tu dnesni krizovatku bys tam nemel, kdyby tam staly baraky, co tam byly jeste tak pred pul stoletim.

    Uprimne nevim co tady furt resite... baraky se stavi a bouraj a je to naprosto bezna soucast zivotniho cyklu. I ten Vaclavak dnes je jinej nez byl Vaclavak pred 100-150 lety. Mesto je zivej organismus, ktery se neustale vyviji, ne zakonzervovany skanzen. A neexistuje jednoducha klasifikace toho, co bylo ci nebylo spravne - to jsou spise subjektivni dojmy - ono spousta kontroverznich novostaveb se po case take od prvotni nenavisti posune k oblibe, zeano.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    ADAMIRA: co bys chtel slyset Adamiro? Tramvaje se odendavaly z duvodu zmeny koncepce urbanismu Prahy, ktera treba obnasela vybudovani rostovyho systemu radial. Nejak sme se po revoluci shodli, ze nechcem prestavet Prahu na autocentricky panelakovy sidliste, tak se od toho zase upustilo a jede se jinej koncept.

    Základní komunikační systém – Wikipedie
    https://cs.wikipedia.org/wiki/Z%C3%A1kladn%C3%AD_komunika%C4%8Dn%C3%AD_syst%C3%A9m


    HAR4NT: bylo, ale spis na baraky nez na dopravu, teda krome prestaveni Prokopovy na pokracovani D11 az na magistralu u Bulhara.
    KAKIHARA
    KAKIHARA --- ---
    ADAMIRA: byly...já nemluvim jenom o tobě, ale neslyšel jsem jedinej racionální argument. ani ten tvůj soudruhama, protože ti to sundali kvůli metru, že prej to bude stačit. Nestačí.


    ONDRAT: ty linky tam budou tři. Taková šestka má intervaly asi osm minut ve špičce, což neni žádná extra frekvence. A ten asi dvacetivteřinovej interval, jakej je tam teďka na přejezd tramvaje imo uplbne v klidu stačí. Ty semafory tam jsou předevšim kvuli autum žejo. Když tam mezitim přejede tramvaj tak se tim fakt nic nezpomalí.
    NE7RA
    NE7RA --- ---
    MAKROUSEK: spis to ulevi naporu v tech trech uzlech Mirak-Karlak-Hlavak a cely se to imho bude hybat lip.
    HAR4NT
    HAR4NT --- ---
    OMNIHASH: tam slo dolu jen par bloku, co je tedka hotel olsanka a to krasny naproti, plus naproti sokolovne, jak je tedka to sidlistatko mezi parukarkou a vitkovem. V planu toho bylo mnohem vic..
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    KAKIHARA: Tak to to si třeba nemyslím, protože chodci tam budou přecházet dál a k tomu několik linek tramvaje, intervaly budou dlouhé, ale já s tím nemám problém, protože jak správně zmiňuješ je to tak na IP Pavlova a dopravu to brzdí a tak je to pro dané místo správně.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    HAR4NT: no jeste tenkrat byla asanace zizkova, ale tam se afaik s kolejema nijak nehejbalo, i kdyz byl nejakej plan na vystavbu z Olsanskyho namesti do Konevovky a na Krejcarek...
    HAR4NT
    HAR4NT --- ---
    NE7RA: ja bych chtel (na chvilku..) videt prahu v 60's, nez se zaclo stavet metro. To prej uz se snad na koleje ani zadna dalsi tramvaj nevesla a prumerna rychlost ve spicce byla 5 km/h, ulice plny narvanejch stojicich tramvaji..
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    KAKIHARA: to se na mě nezlob, to sis vsugeroval

    - nic zatvrzele nepapouškuju (určitě jsem nikdy neřešil prachy), asi 6x jsem napsal že je možný že se pletu, já budu rád když se budu plést a bude to fungovat - můj validní argument (a teda píšu to asi potřetí) je to, že tam ty tramvaje už BYLI a evidetnně to nefungovalo (nebo já nevim soudruzi se prostě jednoho dne vzbudili a rozhodli se že je daj jen tak ze srandy pryč), tzn. je s tím nějaká zkušenost (očekával bych že někdo kdo umí tak brilantně používat něco tak exaktního jako je selský rozum, bude tenhle argument chápat), naopak se mi nedostalo jedinýho validního argumentu (krom - je to vymyšlená hysterie) proč by se to nemělo opakovat, echt v situaci kdy je tam nohem víc lidí, aut a tramvají /který jsou celkově větší.
    KAKIHARA
    KAKIHARA --- ---
    ONDRAT: to je zrovna jeden z nejblbějších argumentů. Ty semafory tam jsou tak jako tak. Když během červený přejede magistrálu tramvaj, tak těžko na ní zpomalí dopravu. Stejně jako třeba na ípáku.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    KAKIHARA: Argument, kterej mi přijde docela na místě je fakt, že trať přes Magistálu má potenciál zpomalovat dopravu na ní. Což ale nejde vykládat jako pouze negativní vliv.
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    NE7RA: Tak ted si budes moct vybrat jeste jednu moznost - stat tramvaji v zacpe na Vaclavaku.
    HAR4NT
    HAR4NT --- ---
    OMNIHASH: tak ta estebacka Asanace, behem ktery nutili disidenty k emigraci ( Landovskymu snad musel zlomit nohu, aby ho presvedcili k angazma v Burgtheatru..) taky nebyla uplne bezvyznamna:))
    NE7RA
    NE7RA --- ---
    Ja prave jako dlouholety obyvatel okruhu prestupniho trojuhelniku M, jsem si kolikrat zoufal, ze neni povrchova paralelni trasa z ipaku k rece. Z Jiraku na Karlak jet bud metrem s prestupem, nebo si to vystat v tramvaji v zacpe. Lose-lose
    KAKIHARA
    KAKIHARA --- ---
    ADAMIRA: nezasedl, já proti němu nic nemám....nerozumim jenom lidem, který zatvrzele papouškujou, že je to k ničemu a zbytečný a vyhazování peněz. a nemaj jedinej validní argument, proč by tam ty tramvaje bejt nemohly.
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    HAR4NT: na co skripta máš snad kurva selskej rozum ne?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam