• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALESHDoprava v Praze
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    taxík načerno? Jakože na mávnutí? Dobrý retro...
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    CERMI_FOX: ono se ve výsledku v podstatě nic nezmění. Uberů atd. je 10x víc, než bylo taxikářů, valná většina z nich dělá dalších x služeb typu damejidlo.cz, tak halt ty s kraksnama budou rozvážet jenom balíčky a obědy. I ty větší taxislužby jako AAA maj nějaký minimální standardy, takže s plečkama jezděj jenom ty superhustý nezávislý experti, co jezděj čistě na sebe. Většinu z nich poznáš na první dobrou, protože maj auto oblečený jak HC fanda ortelu, akorát místo vlajek a výhrůžky Fyjalovi tam spílaj na magistrát a Hřiba.
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    CERMI_FOX: Jediny vysledek bude, ze taxiky budou jenom Bolt a nacerno.
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    MAKROUSEK: hlavně šachmat cestující kolenovrti. Tedy předpokládám, že cesty taxikem v pořizovací (ojeté) ceně 500k bude dražší jak cesta olítanou škodovkou za 50k ....
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    Sachmat taxikari.

    Praha zvažuje zákaz taxíků se spalovacím motorem - Novinky
    https://www.novinky.cz/clanek/domaci-zpravy-hlavni-mesto-praha-praha-zvazuje-zakaz-taxiku-se-spalovacim-motorem-40532041
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    BESH: To by bylo skvělé, ale buďme realisti. Kdybych měl čekat, až někdo škrtne kárky a udělá tam pro mě cyklostezku, tak se nedočkám nikdy a to už jezdím víc než 10let.
    BESH
    BESH --- ---
    ONDRAT: Nova cykloinfrastruktura musi byt zcela jiste na ukor aut/parkovacich pruhu a nejen nekde podel potoku.
    DEUSEX_
    DEUSEX_ --- ---
    Vinohrady jsou nešťastný topograficky. Elektrokola to maj šanci nabourat, letos maji rekola poprvý ebiky, chci to vyzkouset.

    Pro mě je každá cesta jen dolů. Místní infra je pak pro super lokální přejezdy. Většinou se mi pak sejdou 2-3 kola v práci v garáži protože se mi nechce šlapat zpátky nahoru.

    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    QZUZKA: Jasně, ale takových dalších cyklostezek moc širším centru nevybuduješ - podél řeky a potoků už cyklostezky máme.
    QZUZKA
    QZUZKA --- ---
    ONDRAT: Vysočanská cyklostezka od května do podzimu každé ráno ukazuje, že lidi na kole do práce jezdí když tam infrastruktura vede. Zejména v ranní špičce vypadá jako cyklo dálnice. Zpátky pak jedou postupně až do noci. A odpoledne děti s (neelektro) koloběžkami na lokální přesuny na kroužky a tak.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    BESH: Ne, to určitě ne. Znám spoustu lidí, co se jedou v pátek za Prahu vyvětrat na kole, ale do práce, ikdyž mají dobrou cestu, prostě jezdit nebudou.
    BESH
    BESH --- ---
    ONDRAT: Jo takhle, ja myslel, ze jsi lidi obvinoval z lenosti. :)
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    PEJR: To víme všichni, že infratruktura chybí, on jí totiž taky nikdo nebuduje. Takže v tomhle se jen tak něco nezmění.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    BESH: Právěže chybí, protože lidi tam jdou sportovat, ale tady se bavíme o denním dojíždění třeba do práce. Je to paradox, ale je to tak, lidi u nás na kole jezdí, ale jenom o víkendu třeba. Tyhle lidi nemají potřebu jezdit na kole i ve všední den, takže se zase obloukem vrátím k Adamírovi - kdo je teda ten jedinec, kterého lze přesvědčit na denní ježdění do práce?
    PEJR
    PEJR --- ---
    Nemit ridicak a neumet se v provozu mezi autama orientivat fakt dobre, tak jsem po Praze na kole posranej az za usima. Na ceskejch silnicich a potazmo v cesky spolecnosti je tech cholerickejch, netolerantnich, zamindrakovanejch curaku a pic bohuzel desne moc. Kazdej druhej za volantem nekam specha a nestiha protoze zacpy a zkurveny cyklisti, co nemaj na silnici co delat.
    Osobne nemam problem zajet na kole kdykoli kamkoli po silnici, ale kdyz vidim kolik lidi chce na kole jezdit a ohrozujou ostatni na chodnicich, tak mi prijde evidentni, ze ta infrastruktura proste chybi. A jeste jsem sebevrah a jezdim bez helmy..
    BESH
    BESH --- ---
    ONDRAT: Nadseni pro vec ale zcela evidnentne nechybi, kdyz se vydas vecer ci o vikendu na opravdovou cykloinfrastrukturu podel Vltavy.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    BESH:
    RANO: Ok, jak myslíte, já jen, že vídám spousty mladejch lidí na sdílenejch kolech, který jezděj, tak ti v tom asi zas takový problémy neshledávají.

    Nejde to samozřejmě vždy, ale autům se dá dost dobře vyhnout, kolo se dá vzít do metra, chce to trochu kreativity a nadšení pro věc, to je třeba to, co chybí, stejně jako oddělená infrastruktura.
    BESH
    BESH --- ---
    ONDRAT: Az bude jezdit po cem, tak lidi jezdit budou. Experimentalne overeno v jinych zemich. Takze vime, co je potreba udelat, aby to nebylo pro par otrlych.
    RANO
    RANO --- ---
    ONDRAT: Já na tom nic nemožného neshledávám (a denně jezdím), ale jsem též muž bez zásadnějšího fyzického omezení a s návyky jízdy v provozu, což je část těch privilegií. Kdybych se ty návyky ve své rané dospělosti nenaučil, asi by se mi nechtělo se do toho v současnosti pouštět. Tak bych byl radši, kdyby to tak okomentovali lidi co se ve volným čase nebo i profesně nezabývají dopravou a nejsou třeba middle aged men, ale nízkoprahovost si představují co nejblíž k "nastoupím na tramvaj a jedu".
    A znám lidi, kteří a které v nějaké fázi života na kole jezdí, ale v Praze se bojí - což je dané i třeba nezvykem jezdit v husté dopravě. A to, že pro mne je celkem relax zajet 20km městem a na většině trasy si vyberu trasu tak, aby mi to sedělo, vím, co dělat v křižovatkách a často si docela vyčistím hlavu je pro dost lidí nepředstavitelný, neb jsou pro ně 3 km bez cykloinfrastruktury stresující. A jasně, kolo v těhle případech není alternativa k IAD, ale k MHD.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    BESH: To právě vůbec ne, to si špatně vykládáš. Vstup do politiky je nějaký proces, jízda na kole je otázka pár kliknutí v appce.
    Na druhou stranu jako tvářit se, že nelze sednout na kolo a ujet v Praze pár kilometrů mi přijde mnohem závadnější.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam