• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALESHDoprava v Praze
    LOPIK
    LOPIK --- ---
    CERMI_FOX: Bolt, Ubeři atd. těch jezdí fakt spousta, nebo spíš skoro všichni ve flotilách - je nějaká firma, co má ty auta a licenci a v těch se jí střídaj ti Kyrgystánci a spol.. Normální taxíci, aspoň teda co jezdí pro Liftago to mají většinou vlastní auta. S těma elektrikama to bude zajímavý - oni toho třeba tolik nenajedou, ale celej den v tom autě sedí a topí. Ekonomicky to pro taxíkáře asi moc smysl nedává, jinak by to jezdilo už teď - v pátek mi týpek v Ěčkovým Mercedesu říkal, že elektrika má drahej provoz..nevím jak to teda myslel, jestli třeba i s leasingem, ale asi si to úplně nevymyslel.
    Jezdím každej týden a čistou elektrikou jsem jel přesně jednou, sem tam nějakej hybrid i přes to, že pro to Liftago můžou jezdit jenom maximálně s pětiletejma autama.
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    zkoušky z místopisu prahy v době GPS, kdybych byl authenticky pravicový štíhlej stát byrokracie fuj tak by mi to přišlo jako úplná blbost :)

    NIcméně možná by pro některé řidiče z ... východu bylo fajn, kdyby si v rámci taxikářské licence zopákli některá dopravní pravidla :)
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    MAKROUSEK: ne, tyhle zkoušky už nejsou potřeba. Stačí se jen registrovat a prokázat čistej rejstřík nebo tak něco
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    CERMI_FOX: To jako ze vsichni ti Uzbeci jezdici Boltem maji ceske zkousky z mistopisu Prahy?
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    MAKROUSEK:
    OMNIHASH: podle webu jak uber, tak bolt požadujou taxi licenci a mít auto registrované - https://www.uber.com/cz/cs/drive/requirements/?uclick_id=c3b9a097-2e0c-4fed-ad64-066a30b9a051 https://bolt.eu/cs-cz/support/articles/4406102887442/

    (a je mi jasný, že se s tím nějak vyjebává, ale nevim jak moc je to rozšířené)
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    taxík načerno? Jakože na mávnutí? Dobrý retro...
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    CERMI_FOX: ono se ve výsledku v podstatě nic nezmění. Uberů atd. je 10x víc, než bylo taxikářů, valná většina z nich dělá dalších x služeb typu damejidlo.cz, tak halt ty s kraksnama budou rozvážet jenom balíčky a obědy. I ty větší taxislužby jako AAA maj nějaký minimální standardy, takže s plečkama jezděj jenom ty superhustý nezávislý experti, co jezděj čistě na sebe. Většinu z nich poznáš na první dobrou, protože maj auto oblečený jak HC fanda ortelu, akorát místo vlajek a výhrůžky Fyjalovi tam spílaj na magistrát a Hřiba.
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    CERMI_FOX: Jediny vysledek bude, ze taxiky budou jenom Bolt a nacerno.
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    MAKROUSEK: hlavně šachmat cestující kolenovrti. Tedy předpokládám, že cesty taxikem v pořizovací (ojeté) ceně 500k bude dražší jak cesta olítanou škodovkou za 50k ....
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    Sachmat taxikari.

    Praha zvažuje zákaz taxíků se spalovacím motorem - Novinky
    https://www.novinky.cz/clanek/domaci-zpravy-hlavni-mesto-praha-praha-zvazuje-zakaz-taxiku-se-spalovacim-motorem-40532041
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    BESH: To by bylo skvělé, ale buďme realisti. Kdybych měl čekat, až někdo škrtne kárky a udělá tam pro mě cyklostezku, tak se nedočkám nikdy a to už jezdím víc než 10let.
    BESH
    BESH --- ---
    ONDRAT: Nova cykloinfrastruktura musi byt zcela jiste na ukor aut/parkovacich pruhu a nejen nekde podel potoku.
    DEUSEX_
    DEUSEX_ --- ---
    Vinohrady jsou nešťastný topograficky. Elektrokola to maj šanci nabourat, letos maji rekola poprvý ebiky, chci to vyzkouset.

    Pro mě je každá cesta jen dolů. Místní infra je pak pro super lokální přejezdy. Většinou se mi pak sejdou 2-3 kola v práci v garáži protože se mi nechce šlapat zpátky nahoru.

    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    QZUZKA: Jasně, ale takových dalších cyklostezek moc širším centru nevybuduješ - podél řeky a potoků už cyklostezky máme.
    QZUZKA
    QZUZKA --- ---
    ONDRAT: Vysočanská cyklostezka od května do podzimu každé ráno ukazuje, že lidi na kole do práce jezdí když tam infrastruktura vede. Zejména v ranní špičce vypadá jako cyklo dálnice. Zpátky pak jedou postupně až do noci. A odpoledne děti s (neelektro) koloběžkami na lokální přesuny na kroužky a tak.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    BESH: Ne, to určitě ne. Znám spoustu lidí, co se jedou v pátek za Prahu vyvětrat na kole, ale do práce, ikdyž mají dobrou cestu, prostě jezdit nebudou.
    BESH
    BESH --- ---
    ONDRAT: Jo takhle, ja myslel, ze jsi lidi obvinoval z lenosti. :)
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    PEJR: To víme všichni, že infratruktura chybí, on jí totiž taky nikdo nebuduje. Takže v tomhle se jen tak něco nezmění.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    BESH: Právěže chybí, protože lidi tam jdou sportovat, ale tady se bavíme o denním dojíždění třeba do práce. Je to paradox, ale je to tak, lidi u nás na kole jezdí, ale jenom o víkendu třeba. Tyhle lidi nemají potřebu jezdit na kole i ve všední den, takže se zase obloukem vrátím k Adamírovi - kdo je teda ten jedinec, kterého lze přesvědčit na denní ježdění do práce?
    PEJR
    PEJR --- ---
    Nemit ridicak a neumet se v provozu mezi autama orientivat fakt dobre, tak jsem po Praze na kole posranej az za usima. Na ceskejch silnicich a potazmo v cesky spolecnosti je tech cholerickejch, netolerantnich, zamindrakovanejch curaku a pic bohuzel desne moc. Kazdej druhej za volantem nekam specha a nestiha protoze zacpy a zkurveny cyklisti, co nemaj na silnici co delat.
    Osobne nemam problem zajet na kole kdykoli kamkoli po silnici, ale kdyz vidim kolik lidi chce na kole jezdit a ohrozujou ostatni na chodnicich, tak mi prijde evidentni, ze ta infrastruktura proste chybi. A jeste jsem sebevrah a jezdim bez helmy..
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam