• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALESHDoprava v Praze
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    NELLAS: Opravdu? Par km na kole neni etapa TourdeFrance prece, jizdou po rovince do 15 km/h se skutecne nezapotis.
    NELLAS
    NELLAS --- ---
    ONDRAT: Do práce to není úplný jackpot, přijedeš zpocený a uřícený (zvlášť pokud na kole běžně nejezdíš), takže buď taháš hadry navíc a ještě ztrácíš čas za sprchu a regeneraci nebo celý den smrdíš a lepíš se.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DIVA: Proc ne? Podel trasy B i castecne C to jde uplne v pohode.
    DIVA
    DIVA --- ---
    Kolo misto metra?
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    SAMOUT: Sdileny kola v Praze existuji. Kdyby mi nekdo nabidnul - budes stat v zacpe v preplnenym autobusu nebo pojedes 15/20min na kole, co bych si tak asi vybral?
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    SAMOUT: Proc si ho neporidi? V nouzi se to dost hodi, netvrdim, ze ma jezdit kazdy den, ale sem tam kdyz se to hodi, je to dobra alternativa, no ne?
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    ONDRAT: Protoze zadny nema, predstav si, ze jsou i lidi, kteri na kole nejezdi.

    MAKROUSEK: Protoze holt vsichni obcas delame chyby.
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    SAMOUT: Proc nejela autem?
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    SAMOUT: Proc nejela na kole?
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    Zene nedoslo, ze nejezdi metro, a vydala se do kanclu. Odstavka cecka mezi Muzeem a jihem je pry velmi nazornou kapitolou dlouhodobe kampane na podporu individualni dopravy... Totalne prervanej bus, kterej je na Pankraci ve chvili, kdy by normalne uz sedela v praci u compu. So much for nejlepsi MHD na svete. Potvrzeni toho, ze jedina MHD, ktera ma smysl, je metro.
    BESH
    BESH --- ---
    BESH:
    Utriainen stressed the mission’s success is based on data-driven, long-term mobility policies and urban development strategies that have transformed the once car-centric capital. In many parts of the city, roads have been narrowed and trees have been planted with the deliberate goal of making drivers uncomfortable — the rationale being that complex urban landscapes force drivers to move more cautiously through populated areas.
    The city has also invested in new pedestrian and cycling infrastructure, including a comprehensive network of cycling paths that span over 1,500 kilometers. It has boosted its public transportation network with decarbonized and self-driving buses, and received European Investment Bank funding for a new tram line.
    BESH
    BESH --- ---
    Helsinki just went a full year without a single traffic death – POLITICO
    https://www.politico.eu/article/helsinki-no-traffic-death-roads-eu-accident-finland-driving-transport/
    NELLAS
    NELLAS --- ---
    CERMI_FOX: Nevím, já odpovídala na ty taxíky :D
    QZUZKA
    QZUZKA --- ---
    CERMI_FOX: aplikace jsou v režimu "smluvní přeprava". Ty řekneš kam chceš, oni ti nabídnou cenu a ty ji přijmeš nebo ne.
    U taxametru nejdřív jedeš a na konci se dozvíš cenu.
    KEJML
    KEJML --- ---
    CERMI_FOX: Pokud vím, tak cenové stropy platí jen pro jízdu podle taxametru, pokud je celková cena známa předem, tak už se neaplikují.
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    NELLAS: to nevím, ale platí vůbec tyhle stropy pro uber/bolt? Občas v nejvyšších špičkách vidím v té app dost vysoké ceny, rozhodně víc než je/byl ten cenový strop.
    NELLAS
    NELLAS --- ---
    CERMI_FOX: Nooo... nejsou v Praze pořád nastavené nějaké cenové stropy?
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    CERMI_FOX: v podstatě nevyjebává, není třeba. Za litr si vyplníš elektronickej formulář a můžeš pak jezdit v taxi pruhách. V zásadě jedinej důvod, proč to normálnímu člověku nedají, je to, že už mu tu registraci zrušili kvůli předchozímu šmelení s taxametrem.
    LOPIK
    LOPIK --- ---
    CERMI_FOX: Bolt, Ubeři atd. těch jezdí fakt spousta, nebo spíš skoro všichni ve flotilách - je nějaká firma, co má ty auta a licenci a v těch se jí střídaj ti Kyrgystánci a spol.. Normální taxíci, aspoň teda co jezdí pro Liftago to mají většinou vlastní auta. S těma elektrikama to bude zajímavý - oni toho třeba tolik nenajedou, ale celej den v tom autě sedí a topí. Ekonomicky to pro taxíkáře asi moc smysl nedává, jinak by to jezdilo už teď - v pátek mi týpek v Ěčkovým Mercedesu říkal, že elektrika má drahej provoz..nevím jak to teda myslel, jestli třeba i s leasingem, ale asi si to úplně nevymyslel.
    Jezdím každej týden a čistou elektrikou jsem jel přesně jednou, sem tam nějakej hybrid i přes to, že pro to Liftago můžou jezdit jenom maximálně s pětiletejma autama.
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    zkoušky z místopisu prahy v době GPS, kdybych byl authenticky pravicový štíhlej stát byrokracie fuj tak by mi to přišlo jako úplná blbost :)

    NIcméně možná by pro některé řidiče z ... východu bylo fajn, kdyby si v rámci taxikářské licence zopákli některá dopravní pravidla :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam