• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALESHDoprava v Praze
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    DANYSEK: Pomerne jednoduche - nestavet neco, co vim, ze budu muset zase bourat. Ale kdo jsem ja? Pouhy internetovy diskuter.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    MAKROUSEK: a ty odborniku skrze stavarinu, chces nam tedy popsat technologicky postup, jak jinak bys to udelal? :-) Kdyz teda mas tak nutkavou potrebu delat aferu z toho, ze se ta kolej vynda ven - tak predpokladam mas take v rukavu reseni.

    Mas tam uchyceni kolejnic systemem w-tram, tedy s rektifikacnimi prvky zalitymi v betonove desce. Samotna kolej tam musi byt driv, nez se ten (podkladovy) beton vyleje, protoze ono musis precizne vymerit jeji polohu tak, aby ty napevno do betonu zalite prvky byly prave tam, kde maji byt, tedy ve spravne poloze... a cela konstrukce pocita i s tim, ze kolejnici muzes nekdy potrebovat (z jakehokoliv duvodu) vysroubovat - coz samozrejme lze, aniz by kvuli tomu bylo nutne rozbombardovat ten podkladovy beton, ktery tam uz je.
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    DANYSEK: A tohle nevedeli, kdyz tam ty koleje davali. Ze je budou muaet vykopat, aby je svarili.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: na te Legerove (Skretove) bylo letite provizorium... ve vicemene autentickem stavu z roku 1978. Udrzba byla jen minimalni, protoze se vedelo ze to pujde dopryc. A zbytek viz nize... pochopitelne mj. kvuli snizeni hlucnosti je zadouci, aby bylo posvarovano vse, co svarit k sobe jde. A dobre svarit kolej, aniz by se vyndala ven dost dobre technologicky ani nejde... a soucasne bylo lepsi, aby v tom pripravenem zlabku neco bylo, protoze jinak by to bylo akorat o hubu (vyron), kdyby v tom zlabku pro kolej nebylo vubec nic - a zalejvat to asfatlem/necim jinym by byl jeste vetsi nonsense. Akorad MAKROUSEK nektere (veskrze prakticke) detaily nechape a tak placa nesmysly a hleda "senzaci". To ze se ta kolej vynda je tam fakt ten posledni "problem", bezne se vytahujou i koleje z "tradicnich" BKV panelu (byt ty uz jsou postupne uz na ustupu).
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    Ted jsem tam jel a neprislo mi, ze to tam nejak zasadne rozbouravaji, co se tyka koleji. Ta stara stropni deska je ale uz nejspis pryc. Nicmene koleje zmizeli z Legerovi a je tam jizdni pruh - prelozka.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    MAKROUSEK: chces to mit svareny pokud mozno v kuse a na to to musis... neprekvapive... minimalne vyndat ven :)
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    ALESH: Skutečně je řeč o těch 80metrech kolejí mezi Federálem a Muzeem?
    ALESH
    ALESH --- ---
    MAKROUSEK: rekl bych ze odstranuji jen tu dolni cast, protoze poskozeni te stropni desky je vetsi nez se cekalo.
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    KUTAS: Par let. Pry aby to bylo ready az budou stavet na Vaclavak
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    MAKROUSEK: kdy tam udělali ty koleje předtím?

    U nás na vesnici loni udělali silnici a teď jí celou znova předělávali, protože ta předchozí firma to pokazila a musela nastoupit nová co to udělala celé znova...
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    MAKROUSEK: Takze nic, diky
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    ONDRAT: Vim ja? Proste eurovia ma malo penez, tak se jim nejake jeste musi poslat. A nejake ty drobne odklonit. To bych rekl, ze je nejpodstatnejsi duvod.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    MAKROUSEK: Duvod teto cinnosti? Nebo jenom spekulace?
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    Ted jsem sel kolem Muzea a oni fakt vymontovavaji (velkym kladivem, velice pomalu) ty koleje, co kdysi postavili mezi starym a novym Muzeem a davaji tam jine. Rekl bych, ze lepsi ilustraci mismanagementu v prazske doprave najit nejde.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    BLO_GROS:
    KUTAS: to zdvojení úseku mezi Smíchovským nádražím a Andělem se neustále vrací, přitom je to pitomost. Trasování okružní trasy musí ze Smíchovského nádraží směřovat západněji. Stejně tak další trasa do Letňan, no nevím..

    Některé věci tam trochu smysl dávaj. Metro ale není vlak. C by mělo končit v Petrovicích, A v Řepích. Ty linky jsou tam na konci i tak dost prázdné. z Řep do Zličína by stačilo prodloužit tramvaj.

    chybí prodloužení D na Letnou a možná kousek dál, kde by se napojilo na ten okruh. Ten by na Západě měl vést někde přes Malvazinky, Košíře, Homolku, Břevnov a Vojenskou Nemocnici. Dál je to složitější, ale nejde čekat, že kvůli překonání Stromovky budou všichni lézt do metra a v Holešovicích jedna stanice metra po dokončení výstavby bude chybět a taky by se metro hodilo v oblasti Bulovky.
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    DANYSEK: díky za perfektní příklad, nečekal jsem že to vezmeš takhle sportovně :)
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ADAMIRA: ...pravil mistni klaun, co nic jinyho nez ad-hominem ani neumi 🤣
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    OMNIHASH: což není v rozporu s "Lepsi nez brumbrum z ODS" ;)


    DANYSEK: tak zrovna v tvym případě je to přesně naopak, když nemáš co říct tak okamžitě (jak pavolvův reflex) vytáhneš "fňuk, ad hominem" (i když si lidi daj velkej pozor aby tvojí citlivou dušičku neurazili) a utečeš, šašku
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: Počkej, počkej, to je pochvala.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: argumentum ad hominem prichazi obvykle tehdy, kdyz v rukavu nejsou zadne argumenty k veci :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam