• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALESHDoprava v Praze
    Nikdy nekončící diskuze o (ne)regulaci dopravy v Praze.
    rozbalit záhlaví
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    CERMI_FOX: do autobusu ne, ale do vlaku / metra jo... ostatne tim vlakem obcas sam cheatuju. Na vetsine linek jezdi nizkopodlazni vozy a plosina pro kolo tam je ofiko. A s litackou nic nedoplacis...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    CERMI_FOX: nevím, jak daleko kdo dojíždí. Na elektrokole je ale po Praze fakt všude blízko. Dá se popojet metrem (to teda chtěj zakázat, přesto, že incidentů bylo přesně nula), nebo vlakem. Na asi půlce sítě je berou i do tramvají.

    Já to doporučuju minimálně jako psychoterapii. On když člověk vidí ty zácpy zvenčí, tak začne vidět věci jinak a pochybovat o nebyhnutelnosti některých věcí. A neprší každej den...
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    XCHAOS: to je taková knížecí rada - "sere vás, že čumíte v zácpě? No tak jeďte na kole přeci."
    Akorát že do toho busu kolo nevezmou, takže je třeba se poblíž cíle už nějak magicky zjevit :)
    NJAL
    NJAL --- ---
    DIVA: Lidi co odbocuji vpravo/vlevo a nejde to hned nemohou nic zlepsit. Ale lemry s pozdnimi reakcemi. napady "ja se rozjizdim hned na dvojku, je to rychlejsi" a mamvpicisti typu "me staci, ze ja projedu" by neco zlepsit mohli.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    The Economist: Zapomeňte na elektromobily. Skutečnou dopravní revoluci přináší jízda na kole - Ve zkratce - Městem na kole
    https://mestemnakole.cz/zpravicky/the-economist-zapomente-na-elektromobily-skutecnou-dopravni-revoluci-prinasi-jizda-na-kole/
    DIVA
    DIVA --- ---
    NJAL: tos rekl mozna pulku ani ne, stejne velka brzda jsou ti co odbocujou vlevo a nejde to hned, a oni nez by se poodstavili mezi proudy a dali rovnemu smeru pokracovat tak majestatne zastavi. Pripadne se poodstavi, ale ten za nima jede rovne takze netoci volantem, neobjede ho a zustane to zasekle na nem. Techle situaci je mrak.

    Priznavam ze ja ze vsech moznych malych ridicskych zel uplne nejvic hynu z pomalych ridicu brzy rano, kdy jeste neni provoz. Takze ho vidite tam vepredu, casto primo pred vama, jak se na delsi rovince rozjede az na mezihvezdnych 40, ale kazdy oblouk kolem ostruvku u prechodu a tak vyzaduje brzdicku a manevricek, nekdy ani nezjistite proc na tu brzdu sel. Rano je moje duse jeste zjihla spankem a tohle funguje teda lip nez kazde kafe.
    GREW
    GREW --- ---
    DIVA: Neboj, za chvili na kbelsky zavrou dva pruhy a tri roky ji budou opravovat :)
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: Mně
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    NJAL: me to nevykladej, to vykladej tem co dal nez na brzdove svetlo auta pred sebou nedohlednou :-) A opet, to plati stejne o kolone jako o semaforu... v obou pripadech kdyz koukas dal, nez jen na posledni cerveny svetlo pred sebou, tak holt ta reakce potrva.

    A neni to jen o rozjezdu... v kolonach casto funguji v krizovatkach "pousteci" - co jedou systemem "jedu, jedu, zabrzdim"... samozrejme dotycnej jede do posledni chvile nalepenej na prdeli autu pred sebou. Pritom staci pred tou krizovatkou zvolnit, trosku zvetsit odstup... a formou "ala-zip" klidne pustit auto z vedlejsi, plynule... a uplne nejvetsi exoti jsou ti, co takhle zastavi uprostred kruhace (samozrejme do posledni chvile nalepenej na prdeli auta pred sebou).

    Malickosti... co ale plynulosti proste nepomahaj.
    NJAL
    NJAL --- ---
    DANYSEK: I kdyby nakrasne lidi nesledovali kde co lita, tak je chyba provest vsechny operace souvisejici s rozjezdem az kdyz se predchozi auto rozjede. Melo by se zacit uz kdyz padne zelena, ve vsech autech, u kterych se da smysluplne ocekavat, ze prejedou semafor.

    Rozjet se skoro stejne s predchozim autem neni nijak zavratne tezke.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    NJAL: protoze holt kazdej druhej pri cekani cuci do mobilu ci nekam okolo, aby ten cas "efektivne vyuzil". Uz jsem zahlednul i zensky, co cekani na krizovatce vyuzivaji jako cas vhodny k nanaseni sminku :-) Proste kdyz na ten semafor mrknes jen obcas at uz je motiv jakejkoliv, tak hol ty prodlevy vznikat proste a jednoduse budou. A nejen na semaforech, v kolonach je to stejny. Vtipny je, kdyz takhle "zdrzuje" auto s automatem (kterymzto se casto i chlubi marketingove stitky)... to se pak dotycny "sofer" ani nemuze vymlouvat, ze mu trva dlouho zaradit kvalt... :D
    NJAL
    NJAL --- ---
    DIVA: Jojo. Nejvetsi problem prujezdnosti krizovatek jsou lidi, co pozde reaguji a nez se daji do pohybu, vznikne odstup na 2 auta i vic, nebo ti, co se tak ci onak neumi rozjet.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    XCHAOS: jen teda Patockova byvala paterni pristupovou komunikaci uz v 19.stoleti... vlastne se nezmenilo nic :D
    Ono historicke mapy casto ukazou... ze ty stopy paternich cest se v zasade v case moc nezmenily.

    DIVA
    DIVA --- ---
    MAKROUSEK: ani mi nehovor, zrovna me dopravni had kousnul do prdele .)) nastesti mam kouli, jinak mi probehl behem vzeriny cely ten proces konflikt sepisovani pojistovny servisy 🤢

    Video super, tohle by meli ucit v autoskolach
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    FIFI
    FIFI --- ---
    DIVA: :-( ach jo ach jo ach jo
    DIVA
    DIVA --- ---
    Osmicka stala uz od Veltrus pravy, tupolevova dve nesouvisejici nehody mhd, kbelska at its best, taxikari meli pravdu.
    FIFI
    FIFI --- ---
    DIVA: byla někde zácpa??
    DIVA
    DIVA --- ---
    DIVA: ze mi huba neupadla
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    LOPIK: to by tam zase byla moc brzo

    je teda smutný že nejbližší rehabilitaci má jako dejvičák na osmičce :/

    Já občas jako celoživotní pražák kterej bydlel na X místech koukám a říkám si že snad žiju v jiný praze
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    LOPIK: Problém je pořád stejný, v jednu chvíli se zvedne velké množství lidí a chce se dostat tam, kam potřebuje autem. Pokud k těmto situacím bude docházet, tak budou zácpy a né každý se dostane tam, kam potřebuje včas.
    LOPIK
    LOPIK --- ---
    Co třeba vyrazit dřív?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam