• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALESHDoprava v Praze
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: Konstatovat fakta? Nevim co se te dotklo, kdyz jsem napsal ze nejezdis na kole (do prace). Klidne mi to prosim vysvetli a ja nemam problem se omluvit.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: az prestanes ty :-) Nevim, proc by melo byt tobe dovoleno neco, co jinym "zakazujes".
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: Konstatovani faktu a prestan urazet.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: ani do vlastni huby si nevidis, treba tohle bylo teda co? :D
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: V pohode, ja narozdil od vas dvou se na nikom nevozim a neurazim. To mi staci, abych vedel, kde si s stojim.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: tak hlavne ze tve sebevedomi je vysoke :-) Jenom teda nezapomen brecet, az ti zas od Sparty odtahnout vuj vehikl... co ti tam cely tyden stoji :D
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    MAKROUSEK: Pri vsi ucte, nevis o me nic, ale soudis rad. Nikdo te nenutil komentovat, ale kopnout sis musel vid? Zrejme znamka nizkeho sebevedomi.
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    ONDRAT: Presne tak. To, ze neblabolim zdi textu neznamena, ze toho spoustu neznam. Treba toho hodne vim o modelovani, coz tebe uplne minulo. Ale myslim, ze je konec s pomerovanim pindiku.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    MAKROUSEK: Ne promin, ja jsem zapomnel, ze ten nejvetsi expert jsi tu ty. Tedy hned druhy za Danyskem.
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    ONDRAT: No, to asi tezko.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    MAKROUSEK: Haha, myslim, ze toho vim s prehledem vic nez ty.
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    ONDRAT: No, taky toho o doprave v Praze vis stejne, jako pani nebo slecna Lnenickova.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: Neznam osobne, to neznamena ze nevim, ze funkci ma. Nevim co ti to potouchle vysmivani prinasi, ale zkus nekoho jineho - treba Makrouska.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: kibicovat o doprave v Praze a pritom netusit, kdo sedi ve vyboru pro dopravu... :-) Dobre to vedete, pane architekte... :D
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: Nemusis se takto chovat skutecne nemusis, pani Lnenickovou neznam a je mi jedno, co ai o ni myslis.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: nocni fotkou? :-) Takze krom toho, zes prisel obhajovat slepici, co kafra do dopravy a ani nezna klicova mista jeste mas problem s videnim? ;-) Noc vypada fakt jinak.
    A ano, ten cyklopruh je typicka ukazka cyklo-reseni na hovno. Hlavne ze si muzem do statistik napsat dalsich par metru navic :D
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    MAKROUSEK:No a? Ja jsem taky moment premyslel nad tou nocni fotkou s cyklopruhem, jak je to focene v protismeru, tak to mate.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    MAKROUSEK: bydli na Suchdole a sama dosti zarputile bojuje proti severozapadni casti D0... :-)
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    Piratska odbornice na dopravu nepozna magistralu u Muzea, v Praze bydli od roku 1997:

    Politika občas neláká ty nejschopnější. Zastupitelka Prahy a členka výboru pro dopravu by ale magistrálu poznat měla | Hospodářské noviny (HN.cz)
    https://nazory.hn.cz/c1-67811930-politika-obcas-nelaka-ty-nejschopnejsi-zastupitelka-prahy-a-clenka-vyboru-pro-dopravu-by-ale-magistralu-poznat-mela

    Pražská zastupitelka, členka výboru pro dopravu a výboru pro územní rozvoj, a také členka dozorčí rady Dopravního podniku hlavního města a Technické správy komunikací Gabriela Lněničková (Piráti) v diskusi na sociální síti X nepoznala z fotky magistrálu v pražské Legerově ulici těsně nad Muzeem. Tedy jednu z nejvytíženějších ulic hlavního města, která je pravidelně tou nejucpanější.
    „Neznám každou ulici v Praze, respektive nevím, jak to všude vypadá. Podle Google Maps jsem zjistila, že je to v Legerově. Na tato místa se běžně nedostanu, tak jsem to hned nepoznala,“ omluvila se Lněničková v odpovědi pod tweetem. Svou odpověď v úterý odpoledne smazala.
    Někomu se může zdát tato neznalost banální, úsměvná a vtipná. Ale je to tak?
    Už dlouhou dobu nemám iluze, že by politika přitahovala ty nejschopnější lidi. Táhne je to do byznysu, pochopitelně. I tak ale asi mám, jako rodilý Pražák, zjevně přehnané nároky. Troufám si tvrdit, že v zastupitelstvu mého města nemusí sedět člověk, který zná každou ulici od Letňan po Libuš. Ale nepoznat na první dobrou Legerovu ulici, navíc v bodě, který je v posledních měsících (a i v těch následujících kvůli stavbě tramvajové trati bude) oblastí jedné z největších dopravních úprav centra města, když je člověk členem výboru pro dopravu a výboru pro územní rozvoj? To je trochu moc.
    S trochou přemáhání dokážu pochopit argument, že se paní zastupitelka na toto místo běžně nedostane. Je dlouho rozkopané, ještě nějaký čas částečně bude. Je lepší se mu vyhnout. To ale pro minimálně desetitisíce lidí denně prakticky není možné – ať už těch v autech nebo pěších. Jako zastupitelka a členka zmíněných výborů by ale mohla tušit, jak vypadá hlavní tepna města. A že zrovna severojižní magistrála dostala na Muzeu opět čtyři pruhy. Dopomoci poznání by mohlo, že Gabriela Lněničková sedí v dozorčí radě organizace, jejíž hlavní úkol je mimo jiné správa a údržba pražských komunikací. Nebo jen minimálně to, že v Praze bydlí od roku 1997.
    Také na ono místo nejezdím nejraději, ale občas není vyhnutí. Přece jen cesta z jihu Čech přes Jižní spojku, Průmyslovou a Kbelskou na sever Prahy není v posledních měsících kvůli rostoucím kolonám po celém městě zrovna radost. Byla by menší ostuda nepoznat z fotky křižovatku Kbelské a Kolbenovy ulice, kde jsou v posledních týdnech zácpy i mimo špičku? Pro pražského zastupitele, natož člena výboru pro dopravu, podle mě ne.
    Kdo jiný než zvolení komunální politici by měl mít přehled o nejpalčivějších problémech, nejdůležitějších dopravních tepnách a rekonstrukcích města? Tím spíš lidé z příslušných výborů. To, že paní zastupitelka dává svou neznalost na sociálních sítích veřejně najevo a ještě ji obhajuje, není společně se žhavým tématem podzimní ucpané Prahy kolonami pro pražskou koalici zrovna dobrá vizitka.
    Nepoznat Legerovu ulici z funkcí, které zastupitelka Lněničková zastává, je, jako kdyby člen vedení velké průmyslové firmy nepoznal z fotky svůj hlavní výrobní závod. Jen do té funkce není volený občany a není veřejně odpovědný.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    XCHAOS: no, aneb ukazuje se absence neceho, cemu by se dalo rikat skutecny skolni bus.... ne model prazskych "skolnich linek", kdy se jen vymetou "bezny" zastavky... a ono tech beznych skolnich linek taky moc neni. A mimo jine se dostavame k tomu, ze ani "normativy" z IPR, co se dochazkove vzdalenosti tyce se v perifernejsich castich Prahy zas tak moc nedodrzuji. Skola by mela byt max 600-800 metru od mista bydliste. Jen ono "tam dal od centra" to tech 800 metru to neni ani k nejblizsi zastavce. Jo, furt se bavime o Praze... jen ne o te Praze, jejiz hranice byly v roce 1922, protoze zvlast za nima nastava skutecna dzungle. Brevnov coby soucast te "starsi" prahy je na tom relativne slusne... ostatne stejne jako Liben, kde se vyskytuje pan architekt ONDRAT :-)

    Trapny je, ze pred temi sto lety se infrastruktura pro kapacitni hromadnou dopravu (coz tehdy predstavovaly ponejvic tramvaje) stavela az defacto k hranicim, nasi dedove dokazali myslet nadcasove, Dneska ti nagelovanej typek od kaficka z IPR rekne, ze stavet tramvaj k dnesnim hranicim prahy je nesmysl :D Takze se nedela nic co se dopravni infrastruktury tyce, ale pak ti "nastartuje" developer svuj projekt bytovek... MHD doslova tragicka a skonci to u toho, ze si lidi poridej auta. Jednou z tech "srandicek" budou celkem cerstve Pitkovice - a tam se nestavej rodinny domky, ale prave bytovky. Realne dodnes nejsou poradne vyreseny ani Petrovice, zejo... a jen tak nebudou :D

    Leta zpozdeny a nagelovanymi tyky "precizne" chystany metropolitni plan v tech "periferiich" za hranicema Prahy 1922 ma hromadu rozvojovych uzemy s bytovou vystavbou. Bez rozumne resene kapacitni dopravy. Yeah, takze se zas pojede level "nalozime vas do preplnenyho autobusu a dovezeme nekam ke kolejim".

    Jenze ono to narazi uz dnes. Manzelka se uz parkrat nedostala do autobusu, kterym by se dostala na vlak smerem, kterym potrebuje. Proste to jezdi tak natriskany, ze tam uz nevlezes. Dalsi jede za pul hodiny. Daj se vymyslet alternativy, ale je to opruz s vice prestupy - tedy vetsim rizikem, ze pripoj nekde ujede a vubec je to pain... casto pres zastavky, kde ani neni kam se schovat, kdyz chcije - protoze holt centrum ma za poslednich dvacet let buhvikolikatou verzi pristresku, ale "tam dal" od centra neni vubec nic. Opet, dalsi z momentu, kdy po par takovych "failech" se na MHD vykasles... protoze to neni spolehlivy reseni. Ano, rano je spicka - jake prekvapeni, sotousci z ROPIDu! :-) Jenomze to je takova ta klasika, ze se jede "na prumer" - jasne, v osm jede ten bus preplnenej, ale v deset uz poloprazdnej - sul-nul v nejakym Excelu to nejakymu tomu sotousovi na ROPIDu vychazi. Ale kdyz potrebujes byt v praci na devatou, tak... co mas delat? :D

    KUTAS: viz vyse ;-) Dochazkova vzdalenost... ja ditko sice trenuju na pohyb v provozu uz od malicka, a skolni dochazka jeste chvili nebude topic... ale nejkratsi streka je 1,1 km... ta bezpecnejsi 1,2... jo, nozicky mu neupadnou :D Ale nejake reseni "hromadneho svozu" v okoly spadove skoly by ledacos resilo. Jen bohuzel pruser je, ze to stopove mnozstvi skolnich busu... jen kopiruje konvencni zastavky, dostan se tam jak muzes. V mym konkretnim pripade "uspora" cca 300 metru. A bohuzel se nevyhnes tem nejrizikovejsim mistum s nejintenzivnejsi dopravou. Svym zpusobem se tem rodicum na jednu stranu sam nedivim... byt me sere jejich implementace stylem "zaparkuju na pankace jak chci, vezu sve ditko". Ono holt v tom sebestrednem zahledeni se panu konselu do hodnoceni turistickych pruvodcu stran skvelosti MHD po Praze unikaji tyhle drobnosti. Trapny je, ze v mym "rodnym" malym okresnim meste jsem to na ten autobus MHD mel pod ctyrista metru. V Praze jsem nad osmi stovkama... :D
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam