XCHAOS: no, aneb ukazuje se absence neceho, cemu by se dalo rikat skutecny skolni bus.... ne model prazskych "skolnich linek", kdy se jen vymetou "bezny" zastavky... a ono tech beznych skolnich linek
taky moc neni. A mimo jine se dostavame k tomu, ze ani "normativy" z IPR, co se dochazkove vzdalenosti tyce se v perifernejsich castich Prahy zas tak moc nedodrzuji. Skola by mela byt max 600-800 metru od mista bydliste. Jen ono "tam dal od centra" to tech 800 metru to neni ani k nejblizsi zastavce. Jo, furt se bavime o Praze... jen ne o te Praze, jejiz hranice byly v roce 1922, protoze zvlast za nima nastava skutecna dzungle. Brevnov coby soucast te "starsi" prahy je na tom relativne slusne... ostatne stejne jako Liben, kde se vyskytuje pan architekt ONDRAT :-)
Trapny je, ze pred temi sto lety se infrastruktura pro kapacitni hromadnou dopravu (coz tehdy predstavovaly ponejvic tramvaje) stavela az defacto k hranicim, nasi dedove dokazali myslet nadcasove, Dneska ti nagelovanej typek od kaficka z IPR rekne, ze stavet tramvaj k dnesnim hranicim prahy je nesmysl :D Takze se nedela nic co se dopravni infrastruktury tyce, ale pak ti "nastartuje" developer svuj projekt bytovek... MHD doslova tragicka a skonci to u toho, ze si lidi poridej auta. Jednou z tech "srandicek" budou celkem cerstve Pitkovice - a tam se nestavej rodinny domky, ale prave bytovky. Realne dodnes nejsou poradne vyreseny ani Petrovice, zejo... a jen tak nebudou :D
Leta zpozdeny a nagelovanymi tyky "precizne" chystany metropolitni plan v tech "periferiich" za hranicema Prahy 1922 ma hromadu rozvojovych uzemy s bytovou vystavbou. Bez rozumne resene kapacitni dopravy. Yeah, takze se zas pojede level "nalozime vas do preplnenyho autobusu a dovezeme nekam ke kolejim".
Jenze ono to narazi uz dnes. Manzelka se uz parkrat nedostala do autobusu, kterym by se dostala na vlak smerem, kterym potrebuje. Proste to jezdi tak natriskany, ze tam uz nevlezes. Dalsi jede za pul hodiny. Daj se vymyslet alternativy, ale je to opruz s vice prestupy - tedy vetsim rizikem, ze pripoj nekde ujede a vubec je to pain... casto pres zastavky, kde ani neni kam se schovat, kdyz chcije - protoze holt centrum ma za poslednich dvacet let buhvikolikatou verzi pristresku, ale "tam dal" od centra neni vubec nic. Opet, dalsi z momentu, kdy po par takovych "failech" se na MHD vykasles... protoze to neni spolehlivy reseni. Ano, rano je spicka - jake prekvapeni, sotousci z ROPIDu! :-) Jenomze to je takova ta klasika, ze se jede "na prumer" - jasne, v osm jede ten bus preplnenej, ale v deset uz poloprazdnej - sul-nul v nejakym Excelu to nejakymu tomu sotousovi na ROPIDu vychazi. Ale kdyz potrebujes byt v praci na devatou, tak... co mas delat? :D
KUTAS: viz vyse ;-) Dochazkova vzdalenost... ja ditko sice trenuju na pohyb v provozu uz od malicka, a skolni dochazka jeste chvili nebude topic... ale nejkratsi streka je 1,1 km... ta bezpecnejsi 1,2... jo, nozicky mu neupadnou :D Ale nejake reseni "hromadneho svozu" v okoly spadove skoly by ledacos resilo. Jen bohuzel pruser je, ze to stopove mnozstvi skolnich busu... jen kopiruje konvencni zastavky, dostan se tam jak muzes. V mym konkretnim pripade "uspora" cca 300 metru. A bohuzel se nevyhnes tem nejrizikovejsim mistum s nejintenzivnejsi dopravou. Svym zpusobem se tem rodicum na jednu stranu sam nedivim... byt me sere jejich implementace stylem "zaparkuju na pankace jak chci, vezu sve ditko". Ono holt v tom sebestrednem zahledeni se panu konselu do hodnoceni turistickych pruvodcu stran skvelosti MHD po Praze unikaji tyhle drobnosti. Trapny je, ze v mym "rodnym" malym okresnim meste jsem to na ten autobus MHD mel pod ctyrista metru. V Praze jsem nad osmi stovkama... :D