• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALESHDoprava v Praze
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    OMNIHASH: jsou tam obcas takovy revolucni myslenky... jako treba zbourat baraky... :) A tak jako forma utopie dobry...
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    RANO: na modelování městský dopravy vřele doporučuju cities skylines, dá se tam vyřádit na přidávání buspruhů a předností na křižovatce a pak sledovat dopady na dopravu o patnáct bloků vedle.

    I Can Fix Your Atrocious Traffic 100% in Fix Your City! (Cities Skylines)
    https://youtu.be/2wC9jsmMuTM?si=43FMA2Grz60wGF3x
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    DANYSEK: Vona ta doprava se chova jako kapalina - kdyz ji ucpes jednu diru, prolina se jinyma, mensima. Ostatne i ty rovnice, co ji popisuji, se pouzivaji i na simulaci kapalin.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    RANO: teorie, ze kdyz tu kolonu vytvoris dostatecne dlouhou, tak se na to zucastneni vykaslou a pojedou jinak se jaksi za ty dlouhe roky nepotvrdila. Jedine, co to zpusobuje je to, ze koleny vyhrezavaji stale dal :-) Tak jake jine reseni teda navrhujes?

    Ze stojici auta v tunelu nejsou dobry napad nikdo nezpochybnuje. Ale pak na Patockove (a dal) proste stat budou. Akdyz uberes pruh, docilis akorat oho, ze ta kolona bude az za Bilou Horu... a v horsim pripade budou vymyslet, jak to objet jinudy, tedy dumat jak se tem radialam zcela vyhnout - coz znamena, ze se ti ta tranzitujici doprava nacpe i do skutecnych obytnych zon. Ono se to realne uz zacina na nekterych mistech i dit... takhle to chceme?
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    RANO: Ovsem kdyz si to nenakrealis vsechno, tak muzes tvrdit cokoli. Do toho by se mely narvat prachy.
    RANO
    RANO --- ---
    DANYSEK: No jistě, takže můžeš přidat pruhy a k té červené tak přivézt o něco víc aut. :)

    Anebo neregulovat vjezd do tunelu a nechat auta štosovat tam, kde chtějí, třeba pod zemí, což není řešení ničeho.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    XCHAOS: tak ucpe se proto, ze se reguluje vjezd do tunelu. Muzes si vybrat jakou stranu chces, ono je to vsude plusminus stejny. Logicky, kdyz na vjezdu do tunelu sviti cervena, tvori se tam kolona, kdo by to byl rekl.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    RANO: přesně. Mezi křižovatkou u Hornbachu v Řepích přes Bílou Horu až za Vypich je jenom jeden pruh, ale Patočkova se před Blankou stejně spolehlivě na celý den ucpe v délce několika km... takže přidání pruhů na ten příjezd do Prahy, který jistě po ránu přidává zácpy před Prahu, by uvnitř ve městě nevyřešilo nic, jen by nás to dorazilo...
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: no klidne, ale zadna hitparada to taky neni. A neco se naopak bonusove "zazdilo" (resp. tradicne skrze kecani oddalilo) - viz treba Zlicin, zejo.
    RANO
    RANO --- ---
    MAKROUSEK: Aha, tak to dovysvětlím. Ty se podíváš na stažení do pruhu a řekneš si něco jako "hele, bottleneck, kdyby tu bylo dvakrát víc pruhů, projede tu dvakrát víc aut". Což nemusí být (a ve městě to nebývá) pravda. Modelování ti neřeší průjezdnost jedný ulice ve vakuu, ale širšího celku, což se nedá v reálu vyřešit tak, aby se auta neštosovala nikde. Tedy můžeš ulice stahovat na míň pruhů a doprava přitom bude odtékat podobně, neb bottlenecky ve městě vzniknou tak či tak. Přístup, že se všude udělá maximum pruhů a tím pádem nebudou zácpy je klamný.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: Můžeme přičíst i těch pár parkovacích domů?
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    OMNIHASH: nic z toho ale neni dokoncene... to kdyz uz chces mluvit o nejake dokoncene stavbe, tak tramvaj na Dlouhou Mili.
    Malesicka tramvaj se teprv stvi, Metro se stavi uz dyl, ale stavba realne nabira (nekolik let) zpozdeni oproti puvodne slibenemu harmonogramu a smer Jarov se jeste ani nekoplo do zeme - plus tam to bude posledniho pul kilometru jednokolejka - tedy fakticky se bavime o snizene kapacite (propustnosti). Tak ci onak... ani se nevyhrabeme ze stinu hranic Prahy, co mela v roce 1922. Na to, co tvori Prahu v dnesnich hranicich se vcelku kasle a pak se vsici divej, ze lidi sednou do tech aut, zeano :D

    OMNIHASH: ja bych tou tramvaji rad jel, ale ona mi k baraku nejede. Nejblizsi zastavku MHD mam 900 metru a ano, pouzivam ji... ale i ta dochazkova vzdalenost jen k autobusu ilustruje, jak se k hromadne doprave dal od centra pristupuje. To uz ani "dochazkova maxima", ktere si vitezoslavne pise IPR do kdejakyho cancu papiru jaksi platit nemusi. A co se tu deje kazdy rano si nikterak nezada s dobytcaky, ktere centrum pamatuje pred ~60 lety (a nebo stavem po povodnich). A epicky jsou knizeci rady typu "jedte vlakem" - jo, vcera jeden neprijel vubec, dnes sice prijel, ale pro technickou mel "jen" zpozdeni. Pristup dopravce systemem "vozime substrat". Tady kdyz vynecha jeden spoj, tak ten dalsi je taky masakr.... nedejboze kdyz misto dvou esusu prijede jen jeden.

    XCHAOS: Patockova je radiala stejne jako je radialou Evropska, Plzenska nebo Radlicka. Stejne jako ty by mohli frflat lidi i z od te ulice K Barrandovu - protoze i tam okolo jsou baraky. V cem jsou oni "horsi" nez obyvatelstvo kolem Patockovy? :-) Aneb dalsi ukazka klasickeho NIMBY, holt u nekterych ulic zjevne bydli "nadlidi", co maj mit vetsi vysady nez jinde. I koridor Jizni spojky, Sporilovske nebo treba i Kbelske.
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    RANO
    RANO --- ---
    MAKROUSEK: Jsi tu psal, že "víš něco o modelování", načež se ukáže, že to pro tebe znamená, že čím víc pruhů, tím větší průjezdnost? Wow. :D
    Počet pruhů v konkrétní ulici může být úplně irelevantní, stejně jako to, kde konkrétně ta naštosovaná auta stojí. V bigger picture je to ve chvíli, kdy nemá každá ulice ve městě tři pruhy každým směrem úplně jedno. Ale to předpokládám víš a tyhle tanečky jsou jen demagogická vsuvka.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    XCHAOS: Děkuji.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ONDRAT: my tě ale máme rádi, naopak většinu těch, se kterýma se hádáš, máme v DI ;-)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    OMNIHASH: tak ona pro Břevnov je samozřejmě Blanka velmi významná a já občas autem prostě někam jedu, ať už řídím, nebo ne. Bohužel ale je právě významná NEJEN pro Břevnov... lidi si postupně našli Patočkovu, která je prakticky jedinou západní radiálou v Praze, kterou se dá z dálničního okruhu dojet až na ten městský... jediná další a jediná opravdová je až ta Barrandovská, Plzeňská je takovej zašmodrchanec, že to za radiálu snad ani považovat nejde, i když světelných křižovatek tam není o tolik víc, než na trase přes Patočkovu. Ale Patočkovou je od těch konců tří dálnic do Blanky prostě nejblíž a auta se na to naučila.

    Takže samozřejmě, i když neucpaná a průjezdná Blanka pro nás může být velmi výhodná (a snad se pořád počítá s tím, že by v ní dokonce časem jezdila MHD, což by směrem na Smíchov mohlo pomoci mohutně...), tak je to současně prokletí, protože je výhodná až pro moc dalších směrů současně... nejen výhodná, ale často i jediná možnost.

    PALEONTOLOG: No, Radlická radiála by zrovna nám teoreticky mohla odlehčit dost, ale asi by z toho pak nebyli nadšení jinde. Samozřejmě, PID autobusy by po Radlické radiále mohly zajíždět na Terminál Smíchov...
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    OMNIHASH: zkratka tendencni clanek o hovne. to metro D je dost velky a obrat "nedokoncila" je pri takovejch harmonogramech taky solidni alibismus.. ne vole nechame to rozdelany a po 5etech to zafoukame zakladkou, stejne jako pruzkumnou stolu pro tunel na radlickou...
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    PALEONTOLOG: tady je krásně vidět, kdo využívá jakou dopravu. Jako majitel lítačky sem rozhodně Blanku neocenil, a poslední pětiletku se tu děje pro mojí průjezdnost Prahou víc, než za třicet let předtím dohromady...
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    OMNIHASH: tak ja si predstavil neco Mega. a jak pises, uplne vynechal stavby mimo IAD, kterrkch ke dost. planuje se tunel v libni etc. tunel na radlickou asi uz nevznikne nikdy
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam