• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALESHDoprava v Praze
    RANO
    RANO --- ---
    DANYSEK: Cože? To už mi podsouváš tvé halucinace, myslel jsem, že se v tomhle auditku bavíme o tom, že doprava je, bude a jsou optimálnější a míň optimální řešení.
    Jo, trochu mám nějakej idealismus, že se budeme snažit blížit spíš Kodani než Bukurešti, ale to asi nemáme společný, tak co už. :D
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    RANO: s touhle logikou by meli podle tebe asi sedet vsichni na prdeli :-) Doma bude, uz ses narajzoval dost!
    Co cekas ve velkym meste? Notabene meste hlavnim? Klid samoty u lesa? :D

    Hele a co neudelat hlavni mesto treba z Brna? :D Ono sice odtece peknych par penizku, ktery do rozpoctu Praha ziskava prave proto, ze je mestem hlavnim... pro firmy to tu nebude taky tak zajimavy, kdyz odstehujes vsechny instituce dopryc, udelat z Turan substitut Ruzyne je vlastne taky lepsi - koleje tam uz vedou :D Takze vlastne samy pozitiva... tvuj komentar je tak trochu z kategorie "udelali si hlavni mesto, ale jezdili jim tam lidi", at se drzime tech Cimrmanu... :-)
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    Potreboval jsem vyjimecne prejet Prahu autem. Ze severu na jih. Cisty cas asi 1.5h, nebot nejrychlejsi cesta vedla centrem mesta skrz Letnou. Pres dalnici a d0 by to bylo o hodinu+ delsi dle dvou navigaci. Mazec, jak chybi ten okruh; jsem typicka tranzitni doprava, do Prahy jsem vubec nechtel...
    RANO
    RANO --- ---
    DANYSEK: Jaký sobecký NIMBY prosímtě? Že já zase reaguju... Sobecký jsou lidi, co tam jedou smrdět ve chvíli, kdy nutně nemusí. Já tam nebydlím a když tam jedu, tak to fakt není autem.

    Tohle jsem měl potřebu ujasnit, jinak samozřejmě děkuju, kapitáne nabíledni, dál si asi preference semaforů, objíždění kolon a že když se to udělá blbě, tak autobusy stojí spolu s kolonou vysvětlovat nemusíme. :D
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    RANO: a nehlede na to, ze ty napady casto pocitaj s tim... ze ty auta tam zustanou v ty kolone stat jinde. A pak nastane takovy ten moment "jejda, to jsme necekali"... kdyz ti to zacnou objizdet nekudy jinudy... :-)
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    RANO: problem je, ze nikdy nedocilis stavu, ze bys mel vsude ten druhej (extra) pruh pro MHD... takze vysledny stav je toliko ten, ze ti ten autobus (a nebo jiny) uviznou jenom nekde jinde, zeano :-) Stejne genialne fungujou preference... ono je to v podstate "bodovy" rizeni, kdy ta krizovatka ti jakoze zacne preferovat smer, odkud ti treba ten autobus jede... az na posledni chvili. Takze pred tim stoji v kolone a krizovatka o tom autobuse vubec nevi a spokojene "preferuje" MHD z jinyho smeru. Cert vem, ze jiny autobusy stojej v kolone za autama, ktery prece nejsou preferovany... :D

    Ono pastelkou v mape mnoho opatreni vypada hezky, jenom ty dopady v praxi jsou.. ehm... jiny, nez zamysleny. Typicky to skonci tim, ze se jen problem... odsune nekam jinam. Ale na to se asi nekdo nepta, cert vem nove zpusobeny problemy v miste B, hlavne ze misto A mame vyhezkany... :D Co popisujes je klasicky "ze to smrdi jinejm u baraku je cajk, hlavne ze to nesmrdi u baraku myho!". Normalni a naprosto sobecky NIMBY.
    RANO
    RANO --- ---
    DANYSEK: Tady se ale vůbec nebavím o tom, že bych chtěl vytvořit dlouhou kolonu a odradit lidi přece. :)
    Ačkoliv ve chvíli, kdy by vedle vedl MHD pruh a cyklopruh, tak ať je kolona klidně od Slanýho upřímně. Ona mantra, že když bude někdy v budoucnu všechno postavený a doprava vyřešená, tak kolony budou výrazně menší, se taky neosvědčuje.
    Nicmíň debata běžela o tom, že klidně můžeš stáhnout dopravu na míň pruhů, udělat s jiným pruhem něco jiného, případně udělat křížení a přechody přehledný a stejně ti to průjezdnost nemusí zhoršit, když je bottleneck jinde. V tomto případě je to o tom, že člověk vlastně nechce, aby lidem na Bílý hoře stála kolona - ale to si je prostě řidiči berou jako rukojmí, kdy buď vám budeme smrdět u baráku, anebo budeme smrdět u baráku o něco dál na červený, ta vpusť do tunelu je zasekne tak či onak.
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    DANYSEK: Treba v Kahire ted nedavno postavili okruh a kvuli nemu zborili pry tak 2000 baraku. Kdyz se chce...
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    OMNIHASH: jsou tam obcas takovy revolucni myslenky... jako treba zbourat baraky... :) A tak jako forma utopie dobry...
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    RANO: na modelování městský dopravy vřele doporučuju cities skylines, dá se tam vyřádit na přidávání buspruhů a předností na křižovatce a pak sledovat dopady na dopravu o patnáct bloků vedle.

    I Can Fix Your Atrocious Traffic 100% in Fix Your City! (Cities Skylines)
    https://youtu.be/2wC9jsmMuTM?si=43FMA2Grz60wGF3x
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    DANYSEK: Vona ta doprava se chova jako kapalina - kdyz ji ucpes jednu diru, prolina se jinyma, mensima. Ostatne i ty rovnice, co ji popisuji, se pouzivaji i na simulaci kapalin.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    RANO: teorie, ze kdyz tu kolonu vytvoris dostatecne dlouhou, tak se na to zucastneni vykaslou a pojedou jinak se jaksi za ty dlouhe roky nepotvrdila. Jedine, co to zpusobuje je to, ze koleny vyhrezavaji stale dal :-) Tak jake jine reseni teda navrhujes?

    Ze stojici auta v tunelu nejsou dobry napad nikdo nezpochybnuje. Ale pak na Patockove (a dal) proste stat budou. Akdyz uberes pruh, docilis akorat oho, ze ta kolona bude az za Bilou Horu... a v horsim pripade budou vymyslet, jak to objet jinudy, tedy dumat jak se tem radialam zcela vyhnout - coz znamena, ze se ti ta tranzitujici doprava nacpe i do skutecnych obytnych zon. Ono se to realne uz zacina na nekterych mistech i dit... takhle to chceme?
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    RANO: Ovsem kdyz si to nenakrealis vsechno, tak muzes tvrdit cokoli. Do toho by se mely narvat prachy.
    RANO
    RANO --- ---
    DANYSEK: No jistě, takže můžeš přidat pruhy a k té červené tak přivézt o něco víc aut. :)

    Anebo neregulovat vjezd do tunelu a nechat auta štosovat tam, kde chtějí, třeba pod zemí, což není řešení ničeho.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    XCHAOS: tak ucpe se proto, ze se reguluje vjezd do tunelu. Muzes si vybrat jakou stranu chces, ono je to vsude plusminus stejny. Logicky, kdyz na vjezdu do tunelu sviti cervena, tvori se tam kolona, kdo by to byl rekl.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    RANO: přesně. Mezi křižovatkou u Hornbachu v Řepích přes Bílou Horu až za Vypich je jenom jeden pruh, ale Patočkova se před Blankou stejně spolehlivě na celý den ucpe v délce několika km... takže přidání pruhů na ten příjezd do Prahy, který jistě po ránu přidává zácpy před Prahu, by uvnitř ve městě nevyřešilo nic, jen by nás to dorazilo...
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: no klidne, ale zadna hitparada to taky neni. A neco se naopak bonusove "zazdilo" (resp. tradicne skrze kecani oddalilo) - viz treba Zlicin, zejo.
    RANO
    RANO --- ---
    MAKROUSEK: Aha, tak to dovysvětlím. Ty se podíváš na stažení do pruhu a řekneš si něco jako "hele, bottleneck, kdyby tu bylo dvakrát víc pruhů, projede tu dvakrát víc aut". Což nemusí být (a ve městě to nebývá) pravda. Modelování ti neřeší průjezdnost jedný ulice ve vakuu, ale širšího celku, což se nedá v reálu vyřešit tak, aby se auta neštosovala nikde. Tedy můžeš ulice stahovat na míň pruhů a doprava přitom bude odtékat podobně, neb bottlenecky ve městě vzniknou tak či tak. Přístup, že se všude udělá maximum pruhů a tím pádem nebudou zácpy je klamný.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: Můžeme přičíst i těch pár parkovacích domů?
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    OMNIHASH: nic z toho ale neni dokoncene... to kdyz uz chces mluvit o nejake dokoncene stavbe, tak tramvaj na Dlouhou Mili.
    Malesicka tramvaj se teprv stvi, Metro se stavi uz dyl, ale stavba realne nabira (nekolik let) zpozdeni oproti puvodne slibenemu harmonogramu a smer Jarov se jeste ani nekoplo do zeme - plus tam to bude posledniho pul kilometru jednokolejka - tedy fakticky se bavime o snizene kapacite (propustnosti). Tak ci onak... ani se nevyhrabeme ze stinu hranic Prahy, co mela v roce 1922. Na to, co tvori Prahu v dnesnich hranicich se vcelku kasle a pak se vsici divej, ze lidi sednou do tech aut, zeano :D

    OMNIHASH: ja bych tou tramvaji rad jel, ale ona mi k baraku nejede. Nejblizsi zastavku MHD mam 900 metru a ano, pouzivam ji... ale i ta dochazkova vzdalenost jen k autobusu ilustruje, jak se k hromadne doprave dal od centra pristupuje. To uz ani "dochazkova maxima", ktere si vitezoslavne pise IPR do kdejakyho cancu papiru jaksi platit nemusi. A co se tu deje kazdy rano si nikterak nezada s dobytcaky, ktere centrum pamatuje pred ~60 lety (a nebo stavem po povodnich). A epicky jsou knizeci rady typu "jedte vlakem" - jo, vcera jeden neprijel vubec, dnes sice prijel, ale pro technickou mel "jen" zpozdeni. Pristup dopravce systemem "vozime substrat". Tady kdyz vynecha jeden spoj, tak ten dalsi je taky masakr.... nedejboze kdyz misto dvou esusu prijede jen jeden.

    XCHAOS: Patockova je radiala stejne jako je radialou Evropska, Plzenska nebo Radlicka. Stejne jako ty by mohli frflat lidi i z od te ulice K Barrandovu - protoze i tam okolo jsou baraky. V cem jsou oni "horsi" nez obyvatelstvo kolem Patockovy? :-) Aneb dalsi ukazka klasickeho NIMBY, holt u nekterych ulic zjevne bydli "nadlidi", co maj mit vetsi vysady nez jinde. I koridor Jizni spojky, Sporilovske nebo treba i Kbelske.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam