• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALESHDoprava v Praze
    Nikdy nekončící diskuze o (ne)regulaci dopravy v Praze.
    rozbalit záhlaví
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    FIFI: V pořádku, já to chápu, číst umím, bylo to myšleno obecně. Neber si to prosím osobně. Pokud máš kolo zakázané, tak nerozumím, proč tě péruje, když na něm někdo jezdí a ukazuje svým příkladem, že to možné je, vždyt se tě to vůbec netýká. Většina lidí věřím schopná jízdy je a kolo zakázané nemají, ale můžu se mýlit, třeba o tom víš víc. Znovu připomínám svůj postoj - pokud se někdo necití bezpečně, tak na kole nejede a je to tak správně.

    I ty prosím vnímej situaci - po Praze jízda na kole možná je, nikomu by však neměla být nucena, jsou čtvrti např. Karlín, Vysočany, Nusle nebo stezky podél potoků, podél řeky, kde je jízda velmi příjemná a možná skutečně pro každého. Kopce jsou problém a pokud je někdo nechce jezdit - nemusí, může využít kombinace s metrem nebo se na to vykašlat a jet jako chodec mhd, vzít si taxíka, autem se dá stále dojet všude. Každý má možnost volby a nejsem si vědom žádné iniciativy, která by kohokoliv nutila k jízdě na kole, pokud o takové víš - prosím uved´ jí.
    FIFI
    FIFI --- ---
    ONDRAT: myslím, že nerozumíš psanému textu. Nepotřebuji žádného průvodce, když mám kolo NAVŽDY ze zdravotních důvodů zakázané. Neříkám, že to nikdy neporuším, ale pochop PROSÍM, že lidi žádnýho průvodce nepotřebují, když mají kolo ZAKÁZANÝ.

    Situaci v PCích znám, mám tam velmi dobrou kamarádku o rok mladší a na kole jezdí často. A je to dáma, jezdí i v necyklistickém oblečení. Pce nejsou Peaha, kde je jaxi jiný počet kopců. že.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ONDRAT: ... a někdy i stylem jako mopedista, a pořád zaberu míň místa než auto :-)
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: Raději kolo, ale díky.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    MAKROUSEK: pokud jede do centra řemeslník dělat něco pro bohatého klienta, prostě mu ten poplatek přihodí na fakturu. Taxíky to taky nezlevní. Ale existuje určitá kategorie řidičů, která si prostě rozmyslej, jestli auto nebo MHD.

    Socky, co už teď jezděj sockou, s tím problém mít nebudou... samozřejmě existuje určitá kategorie lidí, pro které to, že seděj v autě, je důkazem, že jsou něco lepšího. No, tak tihle by samozřejmě problém neměli. A jasně, za vybrané peníze se pak klidně můžou postavit parkovací domy na konečných metra a důležitých stanicích městské železnice mimo vnější okruh zadarmo, že jo...
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: vycihej si S1 rano smerem do Prahy potom, co jeden spoj vynecha 🤣 Sance mas velky, naposled to bylo predevcirem rano 😁 Uvidis, jak vypada precpana MHD 😆
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    FIFI: Nemyslím, nelze nikoho přesvědčit k něčemu co dělat nechce, tedy zbývá pouze legrace, humor ohledně ucpané mhd nebo aut pro bohaté je přípustný, ale humor ohledně kol nelze?

    Konkrétně jsem uvedl svoji osobní zkušenost, která je nepřenositelná, nikomu jí netlačím, respektuju každého volbu, pouze poukazuju, že to lze, nic víc. Pokud má někdo s jízdou na kole problém - mně to nevadí, at si zvolí dopravní prostředek dle svého gusta.
    Jediné na co apeluju je si to alespoń vyzkoušet, jsem ochotný udělat průvodce pokud je o to zájem. Klidně se ozvi.

    Pocházím z města, kde jezdí i ženy 50+,60+ i v kostýmku, není to Praha, ale Pardubice. Tedy opět nepřenositelné, důkaz, že to možné je? Částečně ano.
    RANO
    RANO --- ---
    FIFI: Moje lednice taky nejezdí na koloběžce!
    FIFI
    FIFI --- ---
    ONDRAT: konkrétně tady: [ONDRAT @ Věci Veřejné - Nejlepší guvernér světa]

    Na výstavu s koloběžkou! na to fakt nikdy nezapomenu, to mne tehdy opravdu dojalo. Nebo si myslíš, že ženy 50+, 60+ budou jezdit na koloběžce třeba do zaměstnání? Na elektrokole? Mám si obléknou kostýmek a jet na elektrokole? Jedna moje kolegyně (je na nyxu) jezdila na skútru a pak na elektrokole. Vysekala se, ač v malé rychlosti a dávno jezdí zpět autem.
    Nebo našeho seniora bys poslal do nemocnice do Střešovic na koloběžce? Ve věku téměř 85 let?

    Já elektrokolo vlastním už asi 15 let, nevím přesně, možná déle, byla jsem vážně v okolí mezi prvníma, kdo to měl. Když jsme jeli na výlet na kole a dali kola do stojanu, to moje kolo si ostatní cyklisté prohlíželi, jak to vlastně funguje. Přesto jsem to kolo měla pouze na výlety s rodinou apod. v životě bych na tom do práce nejela. A teď, od loňska mám cyklistiku navždy zakázanou, takže jestli mi někdo zase bude radit kolo, tak ať jde do háje.

    ONDRAT: legraci neuznávám, protože Ty to myslíš vážně
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    FIFI: Já si dělám legraci, stejně jako Danýsek. Ostatně, co je na tom tak triggerujícího, že to vždy někoho rozpálí do běla?
    Jezdi si tím čím uznáš za vhodné. Já ti jen přeju at je tvoje volba funkční a dostaneš se kam potřebuješ včas.
    FIFI
    FIFI --- ---
    ONDRAT: Ale to prave vubec ne. Bavim se o tom s tebou uz od lonskyho leta a furt to nechapes!
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: pokud te u toho nerozdrti cesky neprilis dobre hovorici sofer kloubovyho autobusu 🤣 on to rizeni sice moc v ruce nema, ale zato je levnej 😁
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: Vždycky se dá jet na kole.
    SADY
    SADY --- ---
    MAKROUSEK: ja si take myslim, ze byste jej mel vratit, kolego
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    MAKROUSEK: pokud se do ni vejdou... 😁
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    XCHAOS: Naprosty souhlas. Automobil by mel byt jenom pro bohaty, socky at jezdej sockou.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    London congestion charge - Wikipedia
    https://en.wikipedia.org/wiki/London_congestion_charge
    Congestion pricing in New York City - Wikipedia
    https://en.wikipedia.org/wiki/Congestion_pricing_in_New_York_City
    5 cities with congestion pricing | Smart Cities Dive
    https://www.smartcitiesdive.com/news/5-cities-with-congestion-pricing/756987/
    Congestion pricing - Wikipedia
    https://en.wikipedia.org/wiki/Congestion_pricing

    Je na čase začít být světoví. Tohle je takové hezké tržní řešení...
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    Ale obecně když si vezmu jak to dopadlo minule (rozdíl byl pár tisíc hlasů). Tak máme variantu jako dnes - v té ale nikdo zřejmě komfortní není. Dále máme variantu ODS(Spolu)+ANO+STAN nebo PS+PIR+STAN. Moc jinak to zřejmě nedopadne. Takže je určitá šance, že na dopravu půjde pravděpodobně někdo z ODS, ANO nebo z PS, líbí?
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    MAKROUSEK: Abych byl upřímný nevím kdo bude příští rok kandidovat v Praze za ANO na klíčová místa. Nacher je ve sněmovně.

    Už jsme si prošli několika předvolebními kolečky, kdy všichni víceméně deklarují ohledně dopravy to samé, takže podle mě mnohem více záleží na konkrétních osobnostech a jejich manažerských schopnostech než stranické košili.
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    ONDRAT: Znamena to, ze pro lepsi dopravu je treba volit ANO?
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    Jenom abych trochu vyvazil pana jiz byvaleho namestka pro dopravu.

    “ODS má ministra dopravy, primátora Prahy a většinu radnic. Od revoluce měla ODS ministerstvo dopravy nejdéle ze všech, celou 1/3 doby - a to staví Pražský okruh. Celá ODS zvolila Hřiba nám. pro dopravu. ODS v Praze má nejvíc moci a největší zodpovědnost. Vládne tu 25 let.”
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam