• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALESHDoprava v Praze
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    XCHAOS: Já tam občas jedu, protože jaký máš možnosti, když jedeš z Vinohrad třeba do Holešovic? Nebo když chceš naopak z Holešovic třeba na Pankrác? Všude jinde je to střašně na dlouho a když je turistická sezóna, okolo Staromáku je to hodně náročný.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ONDRAT: ve skutečnosti, magistrála se někdy hodí, když na hlavák přijedeš s cargokolem... tzn. obdobně, kdo chce z Vinohrad s větším kolem na Hlavák... ;-)

    Nemá to řešení... je to jen soutěž, kdo koho víc nasere. A ti, kterých se nasere víc, se pak různě mstěj těm, kterých je míň...
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: Jel jsem nedávno na kole do Malešic a zpátky, je to na dlouho a bez navigace velmi obtížné. Za mě jsou ideál ty krátké vzdálenosti na kole v místech kde to jde - například z Národky do Holešovic nebo tak, jakmile je to dlouhá cesta do neznáma (rozuměj - periferii) nebo do kopce, tak už je to náročnější a to skutečně nelze čekat, že bude jezdit každý, spíš málokdo a to i na elektrice.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    MAKROUSEK: Tak snad nikdo nečeká, že tam bude někdo (ikdyž výjimečně asi ano) na kole jezdit? Ten smysl cyklopruhu je především to zklidnění dopravy - redukce šířky pruhu pro auta vedle.
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    INFO.CZ | Konečně řešení cyklistické otázky v Praze? Pruh smrti za Muzeem je nový majstrštyk
    https://www.info.cz/zpravodajstvi-a-komentare/cyklopruh-smrti-praha-konecne-reseni
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    XCHAOS: To neni, to bys musel jet celou cestu oddelene.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ONDRAT: na elektrokole je to půl hodina, ale nevím, jestli bych to dával každý den, kdybych ještě v té práci měl něco udělat. A tam a zpátky hodina. Ovšem tolik času v MHD lidi trávěj běžně, takže nakonec je to otázka, jestli je člověk introvert a v podstatě ta blízkost neznámých lidí v MHD, se kterými je nutné současně neinteragovat, ho vysává, nebo jestli je extrovert a na tom kole by se sám nudil...
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: Praha je holt roztahana... a teda jako vystavba typu nove bytovky v Pitkovicich tomu fakt nepomahaj :D A bude hur, metropolitni plan ma rozvojova uzemi ve vsech tech "prazskych vesnicich" (aka Kralovice, Hajek, Kolodeje, Treboradice, Nebusice, Lochkov, Lipence, Tocna)... a samozrejme co se reseni dopravy tyce... des bes :D To zas bude mrzenicka, az si tam lidi koupej auta...
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: Urcite, 12-14km uz je na kolo na denni jezdeni docela dost, to uz muze byt beznou rychlosti 45min jedna cesta.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: to je asi i o vzdalenosti, na kterou clovek jezdi... ale jo, zvlast rana byvalji rychlejsi i na tech mych 12-14 km. Odpoledne uz moc ne, ale co uz.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: Vidis a ja jsem se odklonil ke kolu - je to rychlejsi a spolehlivejsi.(pro me)
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: a tak ke kulturnimu cestovani to ma proste obcas daleko. Coz ve finale muze pro nekoho pusobit i odpudive a ve vysledku vest k odklonu smerem k IAD.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: To je úplná apokalypsa.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    XCHAOS: ach tyhle kdybysmy... :D Praha holt ma sice spoustu cyklotras na papire, ale realne jsou v mistech, do kterych se proste ne kazdy chce na kole vydat. Aneb jak to dopada, kdyz se honi kilometry do excelovych tabulek. Aneb nevsimnul jsem si zastupu nadsenych zastupu cyklistu pote, co se namaloval pruh na Chlumecke nebo na magistrale. Jasne, nejakyho blazna najdes vzdycky... ostatne jsou lidi, co se na kole vrhnout i mezi kamiony na silnici prvni tridy.

    Stejne tak leta experimentovani v podobe nepreference IAD jen prokazaly, ze hazenim klackum autum pod nohy se nedocili kyzeneho stavu, kdy si to jakoze ridici rozmysli a namisto auto zvoli jiny zpusob sveho premistovani. Co se MHD tyce, nekde proste se uz ted kapacit nedostava - vlaky i mnohe primestske autobusy jezdi plne. Ale vic vlaku neni casto uz kam nacpat, kapacita drahy je obecne desitky procent nad tim, co jde nazyvat optimalnim vyuzitim - proste je to pretizeny. Takze spoje se spomaluji, jakakoliv i drobna mimoradnost rovna se fakticky kolaps. Ridice autobusu je problem sehnat, dopravni podniky berou doslova cokoliv... a podle toho i ta jizda v tom autobuse ve finale vypada - jako by ty cestujici chtel ukrast :D

    A jasne, ono kdyz se vezme excel a procenta, tak statisticky za celej den to vychazi jako ne az tak spatny - ale v tech excelech klaunum z ROPIDu zapadaji obdobi prepravnich spicek. A vetsinou ti, co bydli nekde "u tramvaje" nemaji ani anung o tom, co se deje dal od centra, zeano :-)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    FIFI: pokud víc lidí vyrazí na kole, nebude MHD tak narvaná a třeba nebudou ani ulice tak nacpané, kdo ví. Taky taxíky jsou ve spoustě zemí světa, ale výhodou jsou, jen když nebudou ulice narvané. V rámci jízdného v taxislužbě by poplatek za vjezd do centra byl jen zlomkem celodenních nákladů na provoz auta s řidičem, ale najednou by ty dojezdové časy byly konkurenceschopné.

    Ve fázi, v v jaké je zatím Praha, bych elektrické taxíky od poplatku za vjezd do centra osvobodil. Můžeš si úplně spokojeně přivolat taxi appkou, když se ti nechce na kole. Taxík má ale smysl je v situaci, kdy fakt dojede kamkoliv hned, takže úplně levné to asi nebude.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    FIFI: Já jsem položil jednoznačné otázky, je na tobě, jak se k tomu postavíš, ale prosím - nic nenutím, klidně neodpovídej, to je také v pořádku.

    Tak třeba potkáváš jiné cyklisty nebo žádné, nevím.
    FIFI
    FIFI --- ---
    ONDRAT: klidně napiš, na co mám reagovat.

    PS: Čižinskýho rozhodně já cestou do práce nepotkám.
    PEJR
    PEJR --- ---
    MAKROUSEK: Zrovna v Londyne je to naopak, ne? Socky jezdej autama a trcej v zapach a bohaci jezdej drahyma vlakama.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    FIFI: Nepřehodnotil jsem nic, můj postoj je stále stejný. Od začátku doteď.
    Já si též pamatuji vše, neboj se. Tvrzení "Vždycky se dá jet na kole." byl vtip, ano? Před tím tam padlo něco o ucpané MHD a autech jen pro bohaté, na to už reagovat nebudeš, jenom kola?

    Na závěr mi prosím vysvětli proč tě štvou kola, cyklisti a městská cyklistika obecně? Nikdo ti jí netlačí a stejně se proti tomu bráníš? Proč? Nech ty, kteří jí chtějí provozovat být a nech je o tom mluvit, tebe se to přece nijak netýká. Nebo máš strach, že si tě odchytne Čižinský (ano ten který skutečně každý den jezdí) a přilepí ti ruce k řidítkům rekola s tím, že se odlepí, až dojedeš do práce?
    FIFI
    FIFI --- ---
    ONDRAT: no tak sláva. Alespoň jsi přehodnotil svůj postoj odsud
    ONDRAT: cituji: Vždycky se dá jet na kole.

    NE, VZDYCKY se nedá. NEDÁ.

    A já si tuhle diskuzi s Tebou zapamatuji, jako všechno, takže až zase za rok napíšeš nějakou generalizaci o koloběžkách na výstavu, o kolech pro dámy a o tom jak se po Praze dá všude a vždy na kole jezdit, tak, pokud to budu náhodou číst, to zase připomenu. Já si totiž pamatuji, to je můj problém, pamatuji si, co jsem kdy a kam psala :-( a kdo se mnou diskutoval.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam