• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALESHDoprava v Praze
    Nikdy nekončící diskuze o (ne)regulaci dopravy v Praze.
    rozbalit záhlaví
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    OMNIHASH: Ajo! A proto jsou ridici v mensine ve srovnani s neridici, to da rozum! Diky za vysvetleni!
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    A nepřišlo ti třeba nikdy divný, že je tu víc aut než lidi, natož řidičů?
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    OMNIHASH: Mam pocit, ze prihlaseny auto v Praze = ridic. A jak je videt, tak jich je vetsina. To je vtipny, popirat fakta, na to te uzije.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: OMNIHASH: no a copak dela IPR ? :-) Rekne, ze kapacitni MHD z periferie "je nesmysl", takze se vykasle na tramvaje, nedejboze na metro... a pak budete fnukat, ze Praha je plna autickaru :)
    OMNIHASH: odstehuj se na mesic do Hajku, Pitkovic, Dubce, Cholupic.... a pak nam prijd poprednaset o tom, jak skvele se tam odsud cestuje MHD :-) Furt je rec o Praze, kdyby ti ty nazvy prisli "cizi" :D
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    Chápu, netušiš, co jsou to módy dopravy, a máš pocit, že přihlásený auto v Praze= pravidelnej řidič... mno, nebudu lhát, překvapenej z toho nejsem.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: jasne, "ovlivnis jejich misto"... to znamena, ze jen odsunes problem nekam jinam. Doma take uklizis tak, ze smeti zametes pod koberec? ;-)
    Casto i ty "preferencni" opatreni timhle zpusobem funguji - ano, v nejakem miste MHD jakoby urychli... za cenu toho, ze se ta kolona posune jinam... a i ta MHD zacne vaznout nekde jinde. To fakt neni zadne reseni, ze jen problem presunes.

    Dokazu vyjmenovat hromadu mist po Praze, kde i samotna preference MHD na SZZ... blokuje MHD. Jen proto, ze cely ten cirkus "nevidi" za roh, takze sice z jednoho smeru jakoby pousti, spoje frci... a je to fajn... ale z boku spoje trci v kolone a moc se nehybou, protoze ta SZZ proste nema anung o tom, ze tam ten spoj ceka, az ta SZZ milostive vypusti to, co stoji pred nim. Realny stav je horsi - protoze ta SZZ proste nefunguje jako liniovy system, ale spousta izolovanych individualistu.
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    OMNIHASH: Prumerne 1 a neco auta na cloveka. Jasna mensina.

    Pražská auta v číslech: zase jich přibylo, najela víc kilometrů, benzin vede - iDNES.cz
    https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/statistika-rocenka-praha-auto-automobil-barrandovsky-most-tsk.A240918_090801_automoto_fdv
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    :))) klasika, autíčkáři jsou přesvědčený, jak jsou v drtivý většině, pokaždý, i když už léta v Praze dělají sotva čtvrtinu... mno tak to sem zvědavej, jestli se Makroušek podle svýho vlastního výroků taky zachová, ale moc iluzí si nedělám.
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    XCHAOS: Uprimne? Nesmysl, protoze to je slozity. Nic slozityho lidi nebudou dodrzovat a navic se udela milion vyjimek a vsichni budou mit vyjimku.

    Viz treba podobne nesmyslne slozity system modrych zon, ktery temer nikdo nechape a nedokaze rict, jestli muze nekde parkovat nebo ne.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    MAKROUSEK: tak já díky ním jako někdo, kdo v nich nesedí, občas snáz přejdu čtyřproudou Patočkovu, když to stojí :-) taky je velká prdel je předjíždět na kole, i když teď je na mě moc zima. Ale jako jo, zajímá mi tvůj názor na to, že ve špičce by se jakákoliv spolujízda pokládala za taxi a směla do smíšených buspruhů...
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    MAKROUSEK: To je dobra otazka, nicmene zacpy byly, jsou a budou, na tom nikdo a nic nezmeni, lze vsak jiste ovlivnit jejich misto a dopad na obyvatele, cimz je podle me treba se zabyvat, to ze je Praha obtizne prujezdna ve spicce je proste fakt, tedy se nabizi - nejezdit autem a dat prioritu mhd nebo nejezdit autem ve spicce.

    Jednoduse nelze mit jako ridic vse a skvele dostupne to co si konretne tento preje, to proste neodpovida realite.

    Ja jako cyklista napriklad nemam skoro nic a nenapadlo by me si stezovat.
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    ONDRAT: Zalezi na tom, v jakem prostredi chces zit. Zacpy stvou vsechny, takze jsou lide na sebe mnohem neprijemnejsi.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: Dekuji za tvuj nazor.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: je to hovadina a XCHAOSovo blouzneni, ne vsecko co funguje v USA muze fungovat tady.... :) Aneb jo, carpooly tam jsou fajn... ale soucasne tam je kde zaparkovat. Coz v Praze proste moc neni, zeano :D Teda je, ale neni ochota/vule za nej platit - neboli necti se heslo, ze kdo chce mit opici, musi mit i na banany :)
    XCHAOS: ti co chtej jet spolu davno spolu jezdi... :D Ale jen takovy "vesnicky" (primestsky) usecase rodiny se dvema auty... chlap proste jede jinam nez jeho manzelka, bonusove casto v jiny cas...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ONDRAT: obávám se, že kdyby se mnou souhlasil, způsobilo by mu to kognitivní disonanci. Ale já jsem dlouholetý trollolog a něco jsem už vypozoroval :-)

    Jako když v dohledné době nedostaneme dostatečný počet řidičů z aut do vlaků, tramvají a metra (a ne, nedostaneme.... pokud vůbec, půjde to po stovkách kusů za den, spíš než po tísících), tak proč nezkusit dostat víc lidí do jednoho auta?
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    XCHAOS: Vskutku pro Prahu velmi odvazne reseni, ale spis nez zda to jde nebo co si o tom konkretne myslim ja, neni zas tak podstatne, spis co na to Makrousek?
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ONDRAT: co si myslíš o možnosti, že by se jakákoliv spolujízda (minimálně ve špičce) považovala za "taxi"? tedy tam, kde to není jen buspruh, ale smí tam IZS, Taxi, apod., tak by to auta se spolujezdci směla využít? Jako je to v USA?

    (Samozřejmě by se to muselo nějak vynucovat pokutama, jinak by se tam nacpali všichni MAKROUSKové široko daleko... a nedává to dobrý smysl třeba v nedělní večerní špice, když jedou rodiny z chat a chalup, samozřejmě... muselo by se to vyhlašovat dynamickým značením..)
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    MAKROUSEK: Jsi si tou vetsinou pro IAD jisty? Ja tedy ne.
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    ONDRAT: Needs of the many...
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    MAKROUSEK: Priorita pro mhd, izs a cyklo neni spravna? I v techto pripadech ma byt prioritizovana IAD?
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    MAKROUSEK: ok, co teda zkusit nějak zjistit, jestli by u nás prošel model s právem na využití přednostních pruhů auty se spolujezdcem? (Ale fakt by se to kontrolovalo, pod hrozbou přísných pokut...). Asi v závislost na intenzitě provozu v tom kterém buspruhu... i teď je právo na využití těch pruhů různé v různých částech Prahy, ale v zásadě označení "TAXI" by asi šlo zobecnit na jakékoliv auto, ve kterém sedí víc než jenom řidič...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam