• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MLIKARNACo vás potěšilo nebo pobavilo? - Plkací a bez cenzury!
    ERRTU
    ERRTU --- ---
    KOUDY: dva gumovy panaci
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    Vsichni jsou mrtvi, Dejve.

    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    SHARKIE
    SHARKIE --- ---
    Pobavila Pilulka. Miesto nedostupných kvapiek do očí mi ponúkli ako náhradu vaginálne čípky a nejakú sadu na odstraňovanie kliešťov.
    SABRIEL13
    SABRIEL13 --- ---
    Udělala jsem svůj první coaching a nebyla to katastrofa, hurá!
    MULTICAT
    MULTICAT --- ---
    Kvetou mi orlíčky, chrpy a pár čínských karafiátů. Už to začíná!
    BACCARA
    BACCARA --- ---


    Zachovejme klid - iVysílání | Česká televize
    https://www.ceskatelevize.cz/porady/15041029278-zachovejme-klid/
    ATUARFIK
    ATUARFIK --- ---
    SHARKIE: Co nesníš, tím umlátíš nepřítele. Win-win!
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    SHARKIE: trpasličí chleba!
    SHARKIE
    SHARKIE --- ---
    Prvá "palacinka" v novej pekárni 😁

    Tak holt budú len 2 krajce, no. 🙂

    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    Hrbitov elektroaut: dokument o neprodejnych elektroautech od Spiegel TV

    Friedhof der E-Autos – Die Mobilität der Zukunft steckt in der Krise | SPIEGEL TV
    https://youtu.be/gdd4tJ0hWUA?si=4rJroFDadeO-jym-
    GREGI
    GREGI --- ---
    WADER23: Model 3 jezdi kombinovanou za 13kwh na 100km. Na 1kwh vygenerovane energie spotrebujes nejaky 0,3l. Tzn prumerna pri 90% ucinnosti genrator auto vychazi na nejaky 4.2l. Takze jo furt se to rovna ten uplne nejuspornejsim autum. Hadam ze prumerna aut na silnici bude min 6l spis vic. Nemluve o dostupnem vykonu.... Auto ktery ma 300+ koni urcite nebude jezdit za 4:)
    WADER23
    WADER23 --- ---
    GREGI: Možná tak u wartburgu, nebo u nějaké staré plecky s karburátorem< lítala měrná spotřeba +- 100% v závislosti na výkonu a otáčkách.

    Moderní turbo motory s řídící jednotkou jsou tak optimalizované, že v typickém používaném rozsahu otáček mají skoro konstantní závislost spotřeby paliva na získané energii. Ztráty jen v baterii jsou klidně 10% procent, při nabíjení z generátoru klidně 30 procent (účinnost generátoru, účinnost měniče/nabíječky. kabely, konektory, teplo vznikající při nabíjení baterie).
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    GREGI: nejen chlebem živ jest člověk
    GREGI
    GREGI --- ---
    XBAHNO: Jasny kdyz se dostanes do plusu neni to nijak razantne lepsi nez to auto, ale zaroven to neni na prvni pohled tak hrozny jak by se zdalo... :) A krasne to ukazuje jak hrozne neefektivni spalovaci motory proti elektroautum jsou.
    SALVATOR
    SALVATOR --- ---
    MICHELLEDANIELS: A to nemluvě o tom, že hybridy fungujou v zásadě stejně, jen si prostě ten dieselagregát vozej sebou.
    XBAHNO
    XBAHNO --- ---
    GREGI: Spíš ne. Ano, ten motor sice jede v optimálních otáčkách a tedy má o něco vyšší účinnost než ten v autě, ale naskakují tam penalty v účinnosti generátoru(cca 0.9), měniče nabíjení(0.95), nabíjecího cyklu(dle akumulátoru, ale klidně jen 0.85), trakčního měniče (0.95) a nakonec i toho elektromotoru - a ta je taky závislá na výkonu, může být i 0.96, ale v blbejch částech křivky klidně spadne na 0.6 i míň. A když to mezi sebou pronasobis, tak to na ten zisk z optimálních otáček fakt nedá - možná by to bylo nula od nuly, kdyby to byl nějaký obří dvoutaktní diesel s brutální účinností, ale to už nebude na přívěsu, nedej bože přenosný.
    ATUARFIK
    ATUARFIK --- ---
    V souvislosti s tímhle překlepem [DUNICAN @ neKvalitni novinarska prace aneb Massabob hovorit, Massabob prilakat!] mě pobavila představa, že by státní instituce měly místo mluvčích minstrely. "Poslechněte si hrdinský příběh o schvalování důchodové reformy..." a tak.

    MICHELLEDANIELS
    MICHELLEDANIELS --- ---
    GREGI: díky :)
    NIAN85
    NIAN85 --- ---
    Asi jsem nasla svoje oblibene misto. :-)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam