• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MLIKARNACo vás potěšilo nebo pobavilo? - Plkací a bez cenzury!
    QUANTI
    QUANTI --- ---
    GIRAFFKA: Jo no :( omlouvám se, že kazím pozitivní klub, ale tohle je prostě moje asociace s mini kuřátky 🫣
    GIRAFFKA
    GIRAFFKA --- ---
    QUANTI: chudak kuratko i mama:(
    QUANTI
    QUANTI --- ---
    GIRAFFKA: moje mamka mi takhle vyprávěla, jak jako dítě mazlila čerstvý kuřátko, akorát až moc intenzivně, takže to nepřežilo 🙈
    GIRAFFKA
    GIRAFFKA --- ---
    LUSINDA: chci se k tobe na cmelaci kuratka pozvat! Zaplatim!
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    CERMI_FOX: Je pravda, že tím čím se - vesměs celou dobu - živím, se jako povinný předmět neučí.
    U nás to v tomhle bylo lepší - měl jsem možnost se tomu v rámci gymplu věnovat - výrazně nad míru nějakých osnov. Obdobné měli přírodovědci.
    S tou změnou poměru všeobecného a specializace - a tu umožnit žákům dle jejich talentů - souhlasím.

    Provázanost dějepisu, geo, politiky, filosofie,… napříč předměty je imho tristní všude a zasluhuje pochcat, zapálit a postavit znovu.
    Děcka by měly vědět jak spolu jednotlivé události souvisely, k čemu vedly, protože se ve všech těch předmětech budou učit o stejném období a souvislostech mezi tím.
    LUSINDA
    LUSINDA --- ---
    GIRAFFKA: tyjo to se ani nedivím 🙂 kuřátka jsou Cute. My lihli i křepelky a ty jsou velký, když se vylíhnou asi jak čmelák ☺️😻 to už jde člověk do mdlob 😍
    GIRAFFKA
    GIRAFFKA --- ---
    LUSINDA: zkousela bych se protlacit skrz sprusle. Mne ted na dovoleni pujcila pani bez varovani do ruky jednodenni kuratko (cestou na hajzliky v edukacnim centru pro mladez), vobrecela jsem to. Kdyz jsem vylezla z budovy, manzel se ptal, co se stalo. Ja mu rekla, ze jsem mazlila kuratko a on uplne nevericne "a kvuli tomu brecis?"
    LUSINDA
    LUSINDA --- ---
    GIRAFFKA: u nás se narodili letos černý ...... naštěstí jsou za plotem ❤️
    GIRAFFKA
    GIRAFFKA --- ---
    N_I: to bych nemohla videt na zivo. Pri mazleni bych to vdechla.
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    FINSON: Nejmenší, nejhubenější, nejslabší,… na maloměstě, ano, znám to :)
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    NAVARA: vícerychlostní ZŠ mi smysl dává, s lidma na základce jsem si neměl moc co říct, na gymplu to bylo výrazně lepší.
    Na druhou stranu, jako produkt takového ústavu, nejsem proti redukci VŠEOBECNÝCH gymplů. Poměr stráveného času a reálně naučených věcí je tristní, v zásadě drtivá většina z toho byl ztracený čas. Samozřejmě jsem se snažil ten čas využít čtením odborné literatury, ale učitelstvo to těžce snášelo. Všeobecný rozhled je sice fajn, ale realisticky si z toho nemapatuju skoro nic, zvlášť když se to učilo spíš jako telefonní seznamy než jako zajímavé prolínající se věci.
    Případně zachovat všeobecné gymply, ale dovolitt studentům se více zaměřovat a ne, že 7 z 8 let je stejných pro všechny a poslední ročník (nebo dva? už nevim) jsou dva semináře, což je jediná specializace, která tam je.
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    MATEEJ: Šikana šikovnějších podle toho co tu a tam čtu ovšem zůstala zcela zachována - nejsou inspirací, která ostatní táhne.

    ALESH: To by mohlo fungovat, pokud by je učitele k tomu vedli - "Aničce ty zlomky jdou, zkus se jí zeptat jak na to, třeba to vysvětlí lépe" - místo toho Anička dostane deku, protože kvůli ní vypadají hůře.
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    87HIGHFLYER: Souhlasím, že to není jednoduché - ideální by bylo, kdyby vzdělanost byla "in" a nadanější děti ve třídě motivovaly ty méně nadané se snažit.

    Hodím jeden argument pro posouvání talentovaných na úroveň vzdělání, na kterou stačí: Kdo posouvá společnost dál, kdo řeší její problémy jako nemoci, oteplování, automatizace, nové technologie,… Jejichž výdobytky si užívají všichni, včetně těch ne tak dobře nadaných/motivovaných/vedených?

    Imo je pro společnost pořád výhodnější držet ve "vzdělanostním estresu", než to všechno tlačit na průměr a degenerovat část populace - protože přesně to se s talentem stane.
    FINSON
    FINSON --- ---
    NAVARA: Same here, jenom chci napsat, že se za těch 30+ let za ZŠ aspoň někde změnil přístup směrem ke stavu, jaký popisuje 87HIGHFLYER - v podstatě tímhle stylem je aktuálně vedena třída, do které chodí můj synek, a nebál bych se tu atmosféru popsat jako "woke" :-) Třeba ve Finsku afaik ta inkluze funguje velmi dobře, u nás je to pořád spíš o tom elitářství, no...
    Jinak já ten nižší stupeň základky zažil před koncem režimu a jak už jsem psal "vedle", vychytal jsem to se vším všudy, coby nejhubenějšího a nejslabšího kluka ze třídy se mě první dva roky snažili šikanovat prakticky všichni spolužáci, i holky (de facto po mně nešlo jenom pár světlých výjimek, které pak taky odešly na ten víceletý gympl :-) ) - než jsem teda dva nejhorší z nich (kluka a holku) ztřískal i za cenu vlastního průšvihu, páč jinak se to prostě nedalo - ještě dneska se oklepu, když si vzpomenu na debila, co ve čtvrté třídě "dostal funkci" hlídat pořádek, když učitelka musela kamsi odběhnout a on měl psát na tabuli jména těch, co budou dělat bordel - mě samozřejmě šel napsat hned jenom tak, neuměl ani správně napsat moje příjmení, když jsem se mu za to vysmál, zkoušel mě napsat znovu, takže jsem byl na té tabuli víckrát a pokaždé blbě, když se učitelka vrátila a viděla, že se tomu kreténovi směju, normálně ji to rozzuřilo, dostal jsem pohlavek a poznámku - takže stejně tak jsme se navzájem velmi neměli rádi ani s učitelkami, nejen s touhle, megery to byly všechny - když teď vidím, jak probíhá výuka a jaký je přístup na základce u mého synka, tak ze svého POV tam naštěstí posun vidím obrovský a dost mě to uklidňuje, protože na ten víceletý gympl se teď synek nejspíš fakt nedostane... :-)
    RANDOM_NIGHT
    RANDOM_NIGHT --- ---
    Od rána nám tu hraje Viza, Gogol Bordello a SOAD a dítě je spokojené a trénuje distorzi. :)
    ALESH
    ALESH --- ---
    KURE: jasne ze to urcitej smyl dava, soucasne tak vlastne rozdelujes spolecnost uz velmi brzy - a to neni dobry ani pro jednu skupinu. Tzn. mozna chtyrejsim detem pujdou hure logaritmy, ale zase neztrati kontakt s realitou, nebo se nauci pomahat slabsim atd..
    Ja na gympl nesel. Z nasi tridy sly tak 2-3 deti (to i odpovida statistikam z tehdejsi doby). Ja mel alespon vyhodu, ze jsem se s "cyhtrejsima" detma potkaval ve skautu. Nicmene jsem si na zakladce s nikym nerozumnel, stejne tak jak pak prumyslovce - to bylo trochu lepsi, ale ne moc. Ale od maturity dal jsou moji kamaradi temer vyhrade lide, co na gympl chodili - tzn 95% mych kamradu je slozeno z tech 5-8% co slo na gympl (jasne ted je to mnohem vic, ale v 90s to bylo takhle) A kdyz vidim jejich letita pratelstvi, pochazejici vetsinou z toho gymplu, tak jim docela zavidim.
    Takze ano - chtel bych aby moje dite chodilo na gympl ale ani tak kvuli kvalite vzdelavani, ale kvuli kolektivu. A soucasne vim, ze to neni idelani stav.
    KURE
    KURE --- ---
    QUANTI: a navíc se nám podařilo vytvořit prostředí kdy bejt učitel na základce je nevděčný a špatně placený místo. což ničemu nepomáhá.
    MATEEJ
    MATEEJ --- ---
    NAVARA: Já bych byl taky opatrný při implikování závěrů, vycházejících ze vzpomínek na naše středoškolská studia, na současnost. Jistě, škarohlíd řekne, že naše školství se sto let neposunulo a je na úrovni Rakouska-Uherska, a realita je taková, že za těch třicet let se posunulo obrovsky a situace v něm je po všech stránkách jiná, než tomu bylo v devadesátkách.

    (Tím nechci říct, že současné snahy o redukování 8letých gymplů jsou dobré nebo špatné, jenom že bychom neměli být ovlivňováni osobní zkušeností, protože, je to smutné, ale jsou to tři dekády. :-) )
    KURE
    KURE --- ---
    87HIGHFLYER: ja vim, ďábel tkví v detailech. :/
    neni to prdel.
    QUANTI
    QUANTI --- ---
    KURE: jeden důvod je, že ne všechny se podaří "vytřídit", další třeba ten, že pak ty "privilegovaný" vstoupí až moc předčasně do bubliny a nebudou si vůbec uvědomovat, co řeší a jak přemýšlejí průměrní lidi. Zkrátka není to jen černobílý. Mnohem lepší by bylo nějaký diferencovaný vyučování, co dává prostor plus mínus všem.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam