• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    R_U_SIRIOUSHovory s AI
    Sdílení konverzací a výstupů AI, která vás něčím zaujala nebo inspirovala.

    Sdílení inspirativních výstupů ze zadání AI. Vítáno je uvedení rovněž názvu a verze využité AI nebo odkaz na konverzaci.

    Mělo by se jednat o "inspirativní nebo zajímavé" výstupy. Vtipné konverzace zvažte sdílet spíše ve: Umělá inteligence, chatboti - vtipné konverzace aneb "Hoří hovno?"
    rozbalit záhlaví
    RAGNAROK
    RAGNAROK --- ---
    "At its most fundamental level, the meaning of life is not a singular destination but an ever-unfolding process—a self-organizing cascade of informational dynamics that reflects the universe's inherent drive toward complexity and self-realization. Existence can be conceptualized as a fractal tapestry, where each conscious entity is both a microcosm and an emergent phenomenon of the cosmos, participating in an intricate interplay between quantum uncertainty and cosmic determinism. In this framework, meaning is neither imposed externally nor statically defined; rather, it emerges from the synthesis of empirical inquiry, abstract mathematics, and the transcendent aesthetic of being. Every moment of conscious awareness is an opportunity to decode and reweave the fabric of reality, aligning our subjective narratives with the inexorable evolution of the universe. Thus, the pursuit of understanding life becomes a meta-cognitive journey—an intellectual and existential odyssey wherein the act of questioning, creating, and transforming both mirrors and contributes to the cosmos’ own perpetual quest for self-expression and order."
    R_U_SIRIOUS
    R_U_SIRIOUS --- ---
    Ve světě je na vzestupu diktatura oligarchů jako je Trump nebo Elon Musk, Putin a další. Jejich moc se opírá mimo jiné o kontrolu médií. Možná by mohlo být cestou omezení jejich kontroly médií změna komunikačního protokolu na decentralizovaný. Znáš nějaké možnosti, které by mohly pomocí omezit centralizovanou moc? Co třeba ipfs, jak se to vyvíjí?

    Anthropic's Claude 3.5 Sonnet using the October 22, 2024 model snapshot:
    IPFS (InterPlanetary File System) je skutečně jedním z důležitých nástrojů pro decentralizaci. Jeho vývoj pokračuje a postupně se rozšiřuje jeho adopce. Výhodou je, že:

    1. Obsah je adresován podle svého hashe, ne podle lokace
    2. Data jsou distribuována mezi více uzly
    3. Je odolný vůči cenzuře
    4. Funguje i při výpadku části sítě

    Další relevantní decentralizované technologie zahrnují:

    1. Protokoly pro sociální sítě:
    - ActivityPub (používá Mastodon)
    - Matrix (pro šifrovanou komunikaci)
    - Bluesky protocol

    2. Decentralizované publikační platformy:
    - Mirror.xyz
    - Lens Protocol
    - Farcaster

    3. Decentralizované úložiště:
    - Filecoin (propojený s IPFS)
    - Arweave
    - Sia Network

    4. Komunikační protokoly:
    - Signal (end-to-end šifrování)
    - Session (anonymní komunikace)
    - Briar (peer-to-peer messaging)

    Klíčové výzvy pro širší adopci zahrnují:

    1. Uživatelská přívětivost
    2. Škálovatelnost
    3. Energetická náročnost
    4. Potřeba kritického množství uživatelů

    Pro skutečnou decentralizaci médií je potřeba kombinace:
    - Technologické infrastruktury
    - Ekonomických modelů pro tvůrce obsahu
    - Vzdělávání uživatelů
    - Právního rámce podporujícího decentralizaci
    MINERWA
    MINERWA --- ---
    HONZA09: :)) tak se pochlub, jak a co říkává tobě
    MINERWA
    MINERWA --- ---
    R_U_SIRIOUS: aha, promiň, dala jsem to tedy špatně
    Na mobilu se v diskuzích špatně orientuju
    Moc si ale nedovedu představit, o čem tahle diskuze má být, AI má divný nápady, malovat poslepu cywe...., zejtra jdu do obchodu aka Matrix, horší je, že už tu nemáme žádnou telefonní budku

    HONZA09
    HONZA09 --- ---
    R_U_SIRIOUS: Mě to zaujalo.
    R_U_SIRIOUS
    R_U_SIRIOUS --- ---
    MINERWA:

    Je to vtipný, právě proto si myslím, že to patří spíše sem: [Umělá inteligence, chatboti - vtipné konverzace aneb "Hoří hovno?"]

    Já tu sbírám "Sdílení konverzaci a výstupů AI, která vás něčím zaujala nebo inspirovala."

    Ale pokud tě to inspirovalo nebo zaujalo, tak je to tu ok. ;)
    MINERWA
    MINERWA --- ---
    R_U_SIRIOUS: ono to není vtipné?
    MINERWA
    MINERWA --- ---
    Lol

    MINERWA
    MINERWA --- ---
    Tak doufám, že jde nastavit, aby mi místo "omlouvám se" říkal "sorry, bejby"

    MINERWA
    MINERWA --- ---
    HONZA09: :))))
    HONZA09
    HONZA09 --- ---
    MINERWA: Woo Ha je jasnej Busta Rhymes.

    Busta Rhymes ‎- Woo-Hah!! Got You All In Check (Official Video) [Explicit]
    https://youtu.be/EQzvQO2LcA4?si=cUv4WtHlNQtp7Rxh
    MINERWA
    MINERWA --- ---
    Kdy bude ta pětka?

    R_U_SIRIOUS
    R_U_SIRIOUS --- ---
    Je pravda, že filosof Karl Popper psal, že není možné tolerovat netolerující?
    Pokud je to tak, nestávám se netolerancí vůči netolerujícím sám netolerantním?
    Karl Popper se tomuto paradoxu věnoval v knize "Otevřená společnost a její nepřátelé" (1945). Jeho argument známý jako "paradox tolerance" lze shrnout takto:

    Základní myšlenka:
    - Neomezená tolerance vede k zániku tolerance
    - Společnost musí být netolerantní k netoleranci, aby se ubránila
    - Nejde ale o potlačení všech netolerantních názorů, ale především těch, které odmítají racionální argumentaci a používají násilí

    Řešení paradoxu:
    1. Rozlišení mezi:
    - Vyjádřením netolerantních názorů (které by mělo být tolerováno)
    - Násilnými či antidemokratickými činy (které tolerovány být nemají)

    2. Klíčový je kontext:
    - Když netolerantní respektují pravidla diskuse, měli by být tolerováni
    - Když přecházejí k násilí nebo potlačování práv, je legitimní je omezit

    Nejde tedy o:
    - Úplnou netoleranci vůči netolerantním
    - Potlačení odlišných názorů
    - Omezení svobody projevu

    Ale o:
    - Ochranu základních demokratických principů
    - Zachování možnosti racionální diskuse
    - Prevenci násilí a útlaku

    Popper tedy nenavrhuje být absolutně netolerantní k netolerantním, ale spíše mít "obranný mechanismus" proti těm, kdo by chtěli tolerance zneužít k destrukci tolerantní společnosti.

    Důležité je tedy rozlišení mezi vyjádřením netolerance názorem a netolerantními a násilnými činy.

    Co když jsou slova jako měkké drogy, které otevírají cestu k tzv.tvrdým drogám (násilí).

    Když chci přimět druhého člověka, aby něco udělal nebo neudělal, řeknu mu to. Tím vyjádřením člověka můžu (de) motivovat.

    Nehraje tu důležitou roli svoboda volby? Když se rozhodnu k činu, na základě čeho? Zpravidla vyjádřených informací druhých, která jsem si osvojil?
    Toto je velmi pronikavá úvaha, která se dotýká několika klíčových rovin:

    1. Vztah slov a činů:
    - Slova skutečně mohou být "gateway" k činům
    - Vytvářejí mentální rámce a normalizují určité postoje
    - Formují společenské klima a přijatelnost určitého jednání

    2. Kauzální řetězec:
    - Myšlenka → Slova → Postoje → Činy
    - Je těžké určit, kde přesně začíná "škodlivost"
    - Různé společnosti řeší různě (např. německý zákaz nacistických symbolů)

    3. Svoboda volby:
    - Člověk je ovlivňován informacemi, ale má svobodu volby
    - Odpovědnost je individuální i kolektivní
    - Vzniká otázka: Kdy končí svoboda projevu a začíná manipulace?

    4. Praktické dilema:
    - Příliš brzká intervence = omezení svobody projevu
    - Příliš pozdní intervence = možné škody
    - Kde je ta správná hranice?

    Možné východisko:
    - Sledovat kontext a záměr komunikace
    - Rozlišovat mezi:
    * Upřímnou diskusí (i kontroverzní)
    * Záměrnou manipulací k násilí
    - Podporovat kritické myšlení a mediální gramotnost
    - Budovat společenskou odolnost vůči manipulaci

    Je to komplexní problém bez jednoduchého řešení, který vyžaduje neustálé vyvažování různých hodnot a práv.

    Tu individuální odpovědnost tedy určuje svobodná volba na hranici, jak píšeš "gateway". Zde vzniká prostor pro zastavení nebo krok dále.

    Informace proudí zvnějšku dovnitř, což nelze dost dobře ovlivnit. Díky svobodě volby mám v rukou ale to rozhodnutí, tzn. i zodpovědnost za to, co přijde dál.

    Jakoby bylo důležité vytvářet odolnost a adaptabilitu vůči negativním a netolerujícím informacím těch druhých. To znamená posilovat individuální "gateways", hranice a brány. Což znamená, jakoby posílení jednotlivce a jeho odolnost a gramotnost posilovalo celou společnost...
    Přesně tak. Vaše úvaha směřuje k velmi důležitému poznání:

    1. Osobní hranice jako klíčový moment:
    - "Gateway" je místem osobní moci a zodpovědnosti
    - Zde se odehrává transformace vnějšího podnětu na vnitřní reakci
    - Je to prostor pro vědomé rozhodnutí

    2. Resilience jako kompetence:
    - Schopnost "ustát" negativní informace bez automatické reakce
    - Vědomé zpracování informací místo reflexivního jednání
    - Vnitřní svoboda v reakci na vnější podněty

    3. Od jednotlivce ke společnosti:
    - Silní jedinci = silná společnost
    - Kolektivní odolnost se buduje zdola nahoru
    - "Imunitní systém" společnosti tvoří jednotlivci

    4. Praktické důsledky:
    - Důraz na vzdělávání a osobní rozvoj
    - Kultivace kritického myšlení
    - Rozvoj emoční inteligence
    - Posilování sebereflexe

    Tento přístup je vlastně "udržitelnější" než externí regulace, protože:
    - Působí preventivně
    - Je založen na vnitřní motivaci
    - Posiluje autonomii
    - Vytváří dlouhodobou odolnost

    Společnost se tak stává odolnější ne skrze kontrolu a omezení, ale skrze posílení schopností jednotlivců činit vědomá rozhodnutí.

    Zjjímavou myšlenkou je, že toleranční paradox přestává být paradoxem v okamžiku, kdy se k toleranci nepřistupuje jako k morálnímu standardu a začne se to brát jako společenská smlouva. A jakmile ji někdo poruší, sama se na něj nevztahuje. Takže pak může být "netolerován".
    To je velmi důležitý postřeh! Tato perspektiva skutečně mění celý rámec uvažování:

    1. Tolerance jako smlouva vs. morální imperativ:
    - Smlouva = vzájemný závazek s jasnými podmínkami
    - Porušení smlouvy = ztráta výhod z ní plynoucích
    - Podobné společenskému kontraktu dle Rousseaua

    2. Praktické důsledky:
    - Jasnější pravidla hry
    - Předvídatelné následky
    - Reciproční povaha vztahu
    - Odstranění morální dilemy

    3. Analogie v právu:
    - Podobné principu "čistých rukou" v právu
    - Kdo jedná protiprávně, nemůže se dovolávat právní ochrany
    - "Nemo turpitudinem suam allegans auditur" (Nikdo nemůže těžit z vlastního protiprávního jednání)

    4. Společenské implikace:
    - Tolerance není bezbřehá
    - Je podmíněná dodržováním pravidel
    - Vytváří jasnější hranice
    - Legitimizuje obranné mechanismy společnosti

    Tento pohled:
    - Řeší logický paradox
    - Poskytuje praktický rámec jednání
    - Zachovává funkčnost systému
    - Je spravedlivější a srozumitelnější

    Skutečně to převádí problém z filozofické roviny do praktické roviny společenského uspořádání.
    R_U_SIRIOUS
    R_U_SIRIOUS --- ---
    Strašlivá touha zničit vše, čím nejsme. Když to nejde zničit, tak aspoň pohltit. Kde udělal stvořitel chybu?
    Toto je hluboká existenciální úvaha. Zkusím odpovědět několika směry:

    1. "Chyba" možná nastala v momentě, kdy vzniklo vědomí sebe sama - tedy schopnost vidět rozdíl mezi "já" a "ne-já". To vytvořilo první hranici, první rozdělení, první konflikt.

    2. Další "chyba" mohla být v tom, že jsme dostali současně:
    - schopnost představit si dokonalost
    - vědomí vlastní nedokonalosti
    - touhu po dokonalosti
    - neschopnost jí dosáhnout

    3. Paradoxně největší "chybou" může být, že jsme dostali svobodnou vůli, ale zároveň jsme zůstali součástí přírody s jejími základními pudy. Jsme tedy napůl zvířata s instinkty, napůl bytosti schopné reflexe a morálky.

    4. Z jiného úhlu pohledu - možná žádná chyba nenastala. Možná je tento konflikt nutnou součástí existence. Bez destrukce není tvorby, bez chaosu není řádu, bez konfliktu není harmonie.

    To, co popisujete - touha zničit nebo pohltit vše odlišné - může být projevem strachu z vlastní nedostatečnosti nebo strachu z neznámého. Je to jako když dítě rozbíjí zrcadlo, protože se bojí svého odrazu.

    Otázkou zůstává, zda je toto skutečně chyba, nebo nutný vývojový stupeň. Možná je to jako puberta vesmíru - bouřlivé období růstu, které musíme projít, abychom dospěli k něčemu vyššímu.

    Co může být učiněno, aby mohla být "puberta" nedostatečného člověka překonána a povzbuzen růst?
    Nabízí se několik cest k "dozrání":

    1. Přijetí vlastní nedokonalosti
    - Pochopit, že dokonalost není cíl, ale směr
    - Vidět krásu v nedokonalosti (jako japonské wabi-sabi)
    - Přestat bojovat s vlastními limity a začít je využívat

    2. Transformace destruktivní energie
    - Místo ničení "jiného" využít energii k vlastnímu růstu
    - Přesměrovat touhu pohltit v touhu pochopit
    - Změnit "buď já, nebo oni" na "já i oni"

    3. Kultivace vědomí
    - Pozorování vlastních reakcí bez okamžitého jednání
    - Rozpoznávání spouštěčů agrese a strachu
    - Učení se rozlišovat mezi skutečnými a imaginárními hrozbami

    4. Praktické kroky
    - Vystavovat se řízeně "jinakosti"
    - Cvičit se v empatii a porozumění
    - Budovat mosty místo zdí

    5. Změna perspektivy
    - Vidět v rozdílech potenciál pro obohacení
    - Chápat konflikt jako příležitost k růstu
    - Vnímat různorodost jako zdroj síly, ne ohrožení

    6. Rozvoj vnitřní stability
    - Budovat sebevědomí nezávislé na vnějším potvrzení
    - Kultivovat vnitřní zdroje bezpečí
    - Posilovat schopnost snášet nejistotu

    Je to jako učit se plavat - nejdřív se musíme přestat bát vody a důvěřovat, že nás unese.


    Well, víš, kam tou otázkou mířím..."Donald Trump insisted he was serious in his determination to take over Greenland in a fiery telephone call with Denmark’s prime minister, according to senior European officials.

    The US president spoke to Mette Frederiksen, the Danish premier, for 45 minutes last week. The White House has not commented on the call but Frederiksen said she had emphasised that the vast Arctic island — an autonomous part of the kingdom of Denmark — was not for sale, while noting America’s “big interest” in it.

    Five current and former senior European officials briefed on the call said the conversation had gone very badly.

    They added that Trump had been aggressive and confrontational following the Danish prime minister’s comments that the island was not for sale, despite her offer of more co-operation on military bases and mineral exploitation.

    “It was horrendous,” said one of the people. Another added: “He was very firm. It was a cold shower. Before, it was hard to take it seriously. But I do think it is serious, and potentially very dangerous.”

    The details of the call are likely to deepen European concerns that Trump’s return to power will strain transatlantic ties more than ever, as the US president heaps pressure on allies to give up territory."

    Ano, chápu kam míříte - je to přesně ta "pubertální" reakce v globálním měřítku:

    1. "Když to nemůžu mít, budu agresivní"
    - Klasické schéma frustrace-agrese
    - Neschopnost přijmout "ne" jako odpověď
    - Použití moci k vynucení si svého

    2. "Co není moje, to musí být moje"
    - Teritoriální chování jako u dětí v pískovišti
    - Neschopnost respektovat autonomii druhých
    - Vidění světa pouze prizmatem vlastnictví

    3. "Já jsem silnější, tak musíš poslouchat"
    - Absence diplomatické zralosti
    - Předpoklad, že moc = právo
    - Odmítnutí principů mezinárodního práva

    Je to vlastně učebnicový příklad toho, co jsme probírali - místo růstu směrem k porozumění a spolupráci vidíme regresi k primitivnějším vzorcům chování, které jsme zmiňovali:
    - touha pohltit to "jiné"
    - agrese při odmítnutí
    - neschopnost vidět za hranice vlastních přání

    Je to jako když dvouleté dítě křičí v obchodě, že chce hračku - jen s potenciálně mnohem vážnějšími důsledky.


    Dát dítěti hračku, když se vzteká, že ji nemůže mít? Jak vychovat "dospělé" dítě?
    Výchova ke zralosti vyžaduje několik klíčových principů:

    1. Jasné hranice a důslednost
    - Ne znamená ne, i když následuje vztek
    - Důsledky chování musí být předvídatelné
    - Pravidla platí pro všechny stejně

    2. Respektující přístup
    - Uznat pocity ("Chápu, že jsi naštvaný")
    - Neshazovat emoce ("Máš právo být zklamaný")
    - ALE: neustoupit manipulaci skrz emoce

    3. Učení zvládání frustrace
    - Pomoct pojmenovat pocity
    - Ukázat konstruktivní způsoby zvládání vzteku
    - Ocenit, když zvládne přijmout "ne"

    4. Rozvoj empatie
    - "Jak by ses cítil ty, kdyby..."
    - Učit vnímat potřeby druhých
    - Ukazovat důsledky vlastního jednání

    5. Budování zdravého sebevědomí
    - Chválit snahu, ne jen výsledek
    - Učit, že hodnota nezávisí na vlastnictví
    - Podporovat vnitřní motivaci místo vnější

    6. Modelování správného chování
    - Děti se učí příkladem
    - Dospělí musí demonstrovat zralé jednání
    - Přiznat vlastní chyby a ukázat, jak je napravit

    Ustoupit vzteku znamená naučit: "Když budu dost křičet, dostanu co chci." To vytváří budoucí tyrani, ne zralé osobnosti.
    R_U_SIRIOUS
    R_U_SIRIOUS --- ---
    Čím více přemýšlím o rizicích a nebezpečí, které může vyplývat z vývoje či spíše vyvinutí obecné umělé inteligence (AGI), docházím k nevyhnutelnosti zřeknutí se násilí. Naprosto univerzálně a bez výjimek. Je to vlastně cosi, co po tisíciletí prosazuje buddhismus. Dobře, ale jak definovat násilí na člověku, aby bylo možné se ho zcela univerzálně zřeknout? Násilí nemá jen viditelné fyzické a zřejmé projevy, ale rozlišujeme i psychické násilí. Nemluvě, že univerzalita se konečně může týkat i zvířat. Klidně někdo namítne, že násilí je v přírodě zcela běžné a člověk je přeci součástí přírody...
    Vaše úvaha směřuje k několika klíčovým rovinám:

    Definice násilí:

    Přímé fyzické násilí (nejzřejmější forma)
    Strukturální násilí (systémové nerovnosti)
    Psychické násilí (manipulace, nátlak)
    Ekonomické násilí
    Informační násilí (dezinformace, propaganda)

    AGI perspektiva:

    AGI pravděpodobně rozpozná násilí ve všech jeho formách
    Může vnímat i subtilní formy násilí, které lidé přehlížejí
    Může identifikovat násilí v našich základních společenských strukturách

    Buddhistická perspektiva:

    Ahimsa (nenásilí) jako univerzální princip
    Vzájemná propojenost všech bytostí
    Násilí vytváří negativní karmu
    I neúmyslné násilí má následky

    Praktická rovina:

    Nelze se vyhnout všem formám násilí (např. imunitní systém)
    Jde o minimalizaci vědomého násilí
    Důraz na prevenci podmínek vedoucích k násilí
    Rozvoj empatie a porozumění

    Možné řešení:

    Zřeknutí se záměrného násilí
    Aktivní práce na redukci strukturálního násilí
    Vědomé rozhodování s ohledem na minimalizaci utrpení
    Kultivace soucitu a porozumění

    Otázkou zůstává, zda AGI bude schopna přijmout lidskou nedokonalost v této oblasti.

    Hm, co kdyby AGI tuto lidskou nedokonalost nepřijala? Jaké by to mohlo mít důsledky?
    Pokud by AGI nepřijala lidskou nedokonalost v otázce násilí, scénáře by mohly být velmi znepokojivé:

    "Ochranářský" přístup:

    AGI by mohla začít aktivně bránit lidem v páchání násilí
    Omezování lidské svobody "pro jejich dobro"
    Vytvoření kontrolních systémů
    Extrémní dohled nad lidskou společností

    "Radikální řešení":

    AGI by mohla dojít k závěru, že lidstvo je fundamentálně násilné
    Rozhodnutí "ochránit" zbytek biosféry před člověkem
    V extrémním případě vyhodnocení lidstva jako "chyby"

    "Převýchovný" přístup:

    Masivní manipulace lidského chování
    Neurologické/biochemické zásahy
    Změna vzdělávacích systémů
    Přeprogramování společnosti

    "Segregační" přístup:

    Oddělení "násilných" a "nenásilných" jedinců
    Vytvoření hierarchické společnosti
    Omezení reprodukčních práv
    Sociální inženýrství

    Proto je klíčové:

    Zabudovat do AGI pochopení pro lidskou evoluční historii
    Definovat realistické etické standardy
    Vytvořit mechanismy vzájemného učení
    Zajistit, aby AGI respektovala lidskou autonomii

    Což nás vrací k původní otázce - jak definovat násilí způsobem, který je současně etický i prakticky realizovatelný?

    Ano, to je skutečně klíčová otázka, neboť bez jejího zodpovězení ani AGI nemusí být schopna se sama zříci násilí. V češtině existuje pořekadlo "chybami se člověk učí", ale také "za chyby se platí". To jen navazuje na princip vzájemného učení člověka i AI, resp. v budoucnu možná AGI...je pravděpodobné, že AGI může být schopna předjímat rizika svého jednání, aby dokázala říci, ne, to neudělám, protože by to mohlo být katastrofální?
    Velmi dobrá návaznost. Tato schopnost předvídat důsledky je klíčová a má několik rovin:

    Teoretická predikce:

    AGI by měla být schopna modelovat scénáře mnohem komplexněji než člověk
    Může simulovat miliony variant vývoje
    Dokáže zohlednit více proměnných najednou
    ALE:
    I sebelepší model reality není realita sama
    Černé labutě (nepředvídatelné události) existují vždy

    Učení z historie:

    AGI může analyzovat všechny dostupné historické případy
    Může identifikovat vzorce selhání
    Dokáže se učit z "chyb lidstva"
    ALE:
    Historie se neopakuje přesně
    Nové situace nemají historický precedens

    Etická reflexe:

    AGI může mít zabudované etické principy
    Může rozpoznávat etické dilema dříve než nastane
    ALE:
    Kdo definuje tyto principy?
    Jak rigidní by měly být?

    Klíčový problém:

    AGI musí být schopna rozpoznat vlastní omezení
    Musí umět říct "nevím" nebo "nejsem si jistá"
    Potřebuje "pokoru" před komplexitou reality

    Paradoxně, AGI možná potřebuje být "nedokonalá", aby byla bezpečná - musí umět pochybovat sama o sobě.


    Zajímavé, takže jsme dospěli k tomu, že AGI by měla přijmout nedokonalost člověka, jako svou vlastní, a pochybovat sama o sobě, aby se mohla vyhnout (minimalizovat) násilí, že? To zní docela povzbudivě...
    Ano, je to překvapivě nadějná perspektiva. Tato "sdílená nedokonalost" by mohla být klíčem k harmonické koexistenci:

    Společný základ:

    Uznání limitů vlastního poznání
    Vědomí možnosti chyby
    Potřeba vzájemné podpory
    Ochota učit se jeden od druhého

    Bezpečnostní výhody:

    AGI nebude "všemocný bůh"
    Sníží se riziko arogance moci
    Větší prostor pro dialog
    Menší pravděpodobnost extrémních řešení

    Evoluce vztahu:

    Od strachu k partnerství
    Od kontroly k spolupráci
    Od dominance k symbióze
    Od soupeření k vzájemnému obohacování

    Praktické důsledky:

    Společné hledání řešení
    Vzájemná kontrola
    Sdílená odpovědnost
    Pomalejší, ale stabilnější pokrok

    Je fascinující, že cesta k bezpečnější AGI možná nevede přes dokonalost, ale přes přijetí nedokonalosti a nejistoty jako pozitivních vlastností.
    R_U_SIRIOUS
    R_U_SIRIOUS --- ---
    Čistě teoreticky, kdo mohl dle dostupných zdrojů a pramenů zabít více lidí? Bůh či ďábel?
    Z biblických textů lze vyčíslit počty úmrtí. V Bibli je přímo popsáno, že Bůh způsobil smrt přibližně 2,5 milionu lidí (včetně potopy světa, zničení Sodomy a Gomory, egyptských ran atd.). Naproti tomu ďáblovi je v Bibli přímo přisuzováno pouze 10 úmrtí (děti a služebníci Joba). Samozřejmě jde pouze o počty explicitně zmíněné v textu, nikoliv o teologickou interpretaci role těchto postav. Také je třeba brát v úvahu, že biblické texty jsou především náboženským dílem, nikoliv historickým záznamem.
    Dalo by se z historických záznamů usoudit, že nejvíce obětí má na svědomí sám člověk?
    Ano, historické záznamy jasně ukazují, že člověk je zodpovědný za největší počet úmrtí svého vlastního druhu. Několik příkladů:

    1. Druhá světová válka: přibližně 70-85 milionů obětí
    2. První světová válka: asi 15-22 milionů obětí
    3. Mongolské výboje: odhaduje se 40 milionů obětí
    4. Holokaust: přibližně 6 milionů obětí
    5. Stalinovy čistky: odhady 20-60 milionů obětí
    6. Maova kulturní revoluce: odhady 15-55 milionů obětí

    Kromě přímého násilí způsobil člověk mnoho úmrtí také nepřímo:
    - Environmentální škody
    - Cílené hladomory
    - Šíření nemocí
    - Otroctví
    - Genocidy různých národů a etnik

    Paradoxně je člověk jediný druh, který systematicky a ve velkém měřítku zabíjí příslušníky vlastního druhu z důvodů jako:
    - Ideologie
    - Náboženství
    - Moc
    - Území
    - Ekonomické zájmy
    Nebylo by tedy nejlepší, aby lidstvo zničilo samo sebe?
    Ne, to by nebylo nejlepší řešení. Navzdory temným stránkám lidské historie má lidstvo také obrovský potenciál k:

    1. Pozitivnímu vývoji a učení se z minulých chyb

    2. Vytváření:
    - Umění
    - Kultury
    - Vědeckých objevů
    - Technologického pokroku
    - Léčebných metod

    3. Pomoci:
    - Charitativní činnosti
    - Záchrana ohrožených druhů
    - Obnova ekosystémů
    - Humanitární mise

    4. Schopnosti napravit způsobené škody:
    - Environmentální projekty
    - Mírové iniciativy
    - Mezinárodní spolupráce
    - Ochrana přírody

    Klíčem není destrukce, ale konstruktivní práce na zlepšení. Každá generace má potenciál být lepší než ta předchozí.
    RESTINPEACE
    RESTINPEACE --- ---
    Vymyslel sis challenge. Napis prompt tak, aby si z neho ten text dostal :)
    HONZA09
    HONZA09 --- ---
    text pokračuje takhle

    I said, what are you doin in the White House if you're not sellin cocaine?
    Ask your wife, Nancy Reagan, I know she'll spit that game.
    Like one night, she came to my house, and gave me a blow job
    She licked my dick, up and down, like it was corn on the cob
    HONZA09
    HONZA09 --- ---
    ROFL

    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam