• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    EKGVintage Story
    BAT
    BAT --- ---
    Muj prototyp v Creative modu...

    Tam co jsou ted videt prasata je prizemi pro generaci 0.
    Selatka propadnou dirama a vylezou si za zradlem nahoru do prizemi pro generaci 1 (pod dirama zavrene poklopy aby hned nepropadli).
    Az generace 1 vyroste, dojdu otevrit poklopy, a pokud nebudou mit kance, nejakeho jim tam nacpu (zatim pro to neni udelany vstup, ale to uz je detauil).
    Az generace 1 zplodi potomky, propadnou prckove zase dolu, a vylezou si do "prizemi" pro generaci 2, atd. (to uz jsem nestavel, ale celkem budou proste 4 casti - bud vedle sebe, nebo do ctverce).

    Diry jsou vytesane, ponechany okraj po obvodu ma sirku 2 voxely.

    EKG
    EKG --- ---
    BAT: Kralici maji asi jedinou vyhodu v tom, ze jich je vsude plno. Prasata se nevylihnou jen tak a ovce uz vubec. Takze kdyz neni na vyber, rozhazis pasti, das do nich mrkev a obchazis revir. Jo a kdyz uz pasti, tak aby byly z dalky videt, jestli treba sklaply, jinak se hrozne nachodis.
    EKG
    EKG --- ---
    Zvirata ti hlady neumrou, ztraceji vahu a tim ti klesa sance na vydatnejsi zabijacku. Ale muzou zmizet ve tme.
    EKG
    EKG --- ---
    Takhle to vypada. Dirou pro selata se btw da propadnout, je dobry mit vymyslenou cestu ven, kdyz se to stane. Prehrabovat se v zemi, kdyz se kolem mota dvacet mladejch, to je radost. A co teprve, kdyz tam vyrostou.

    EKG
    EKG --- ---
    Divoky jsou nula.
    BAT
    BAT --- ---
    Jak se pocitaji ty generace - prase ktere chytim v divocine je prvni generace?
    Nebo se tou "prvni" mysli az ta prvni u me narozena?
    BAT
    BAT --- ---
    EKG: LOL, jen co jsem to dopsal (BAT), Alt+tabnu zpatky do hry a koukam, ze jedno velke prase tou dirou propadlo zatimco jsem psal jak moc ti to verim :-)
    Takze tim je to oficialne potvrzene, skutecne se muze stat, ze velke prase nejak propadne 1x1 blok dirou.
    BAT
    BAT --- ---
    EKG: Kralici... ma smysl se s nimi patlat, kdyz muzes mit prasata?
    Precijen z prasatek je vseho vic - co ti da kralik, ceho prase neda mnohem vic?
    Maji kralici nejakou vyhodu?

    Jinak ja to ted testuju v Creative, a zatim mi zadny velky prase dirou nepropadlo - coz teda nevylucuje, ze by k tomu nemohlo dojit, ale divil bych se (ne, ze bych ti neveril, ale to je jako kdyby jsi mi rikal, ze je zeme kulata... takovy nesmysl :))
    Kazdopadne, jestli jim staci mensi dira, ktere muzu vysekat, tak samozrejme to bude pro jistotu lepsi.

    Jen takovy blby dotaz - mala selatka asi nezerou z krmitka?
    Nejak se tem mym nechce vylezt po schodech nahoru za krmitkem - ale schody to neni, videl jsem jedno vylezt az do pulky, takze to jim problem nedela.
    Muzou pomrit, kdyz nebudou blizko prasnice co by je "krmila"?
    ...predpokladam, ze jakmile dorostou, tak by za tim krmitkem sli, ale nevim jestli do te doby nemuzou pomrit hlady :)
    EKG
    EKG --- ---
    BAT: Az na to, ze 1x1 dira taky uplne nefunguje, obcas se nejaky prase zamysli a propadne taky. Lepsi je vysekat dlatem rost. Kouknu na presny rozmery, btw pro kurata je to 7 voxelu. Jo a kralici se taky daji chovat v zajeti. Potrebujes nachytat do pasti, samic je statisticky min. Pak je nakrmis a oni se mnozej ... jako kralici.
    BAT
    BAT --- ---
    EKG: Myslis pro ty cuniky?
    Dosud jsem se bez zvireny obesel, ani slepice nikdy nemel, tak do toho jdu skoro naslepo a nejsem si presne jisty co oddelovacem generaci myslis...

    Zatim o tom vim jen to, ze az 3 generace je domestikovana a prestane se hrace bat (a utocit?).
    Kdyz jsem to planoval, doslo mi ze to bude asi desny zmatek, protoze jsem si nevsiml ze by bylo nekde viditelne jake zvire je jaka generace (kdyz je to male sele, tak je to jasny, ale jakmile vyroste tak uz nepoznam rozdil).
    A taky jsem videl nejake YT video, kde je prave nekdo oddeloval, coz me presvedceni potvrdilo.

    Takze to stavim tak, ze to bude mit prizemi a suteren.
    V prizemi budou velci cunici, a velka cast podlahy (pokud ne cela) bude mit 1x1 blok diry.
    Jakmile se tem velkym narodi mrnousove, tak tema dirama propadaji dolu, cimz dojde k oddeleni.
    A z toho suterenu budou mit jednosmernou cestu nahoru (tam budou mit zradlo) do vedlejsiho bloku, ktery bude zase totez a ze suterenu odtama zase povede stejne cesta nahoru do tretiho bloku.
    Jakmile se narodi nova generace, tak vzdycjy tu predchozi vybiju, az se dostanu k te treti - pak ty tri bloky sloucim v jeden velky (staci otevrit vrata kterymi budou oddelene).

    Zni to pouzitelne?
    EKG
    EKG --- ---
    BAT: Pouzivas oddelovac generaci?
    BAT
    BAT --- ---
    Tweak: Server Performance: Optimised the most bottle-necking AiTasks when many animals are in enclosures
    To se bude hodit, uz jsem zacal stavet prasecak :)
    BAT
    BAT --- ---
    Tak mame dalsi release candidate.
    Snad uz nebude trvat dlouho a bude 1.21.0 stable.
    https://www.vintagestory.at/forums/topic/16744-v1210-rc3-story-chapter-2-redux/
    BAT
    BAT --- ---
    EKG: Mam to 50m k sekvojovemu lesu, takze dreva mam, ze nevim co s nim.
    A jako stavebni material je to cervene drevo dost nevzhledne, takze z nej delam jen drevo na topeni.
    Milire jsem vzdy stavel minimalne 4x4x3, a nikdy nebyl problem to naplnit.
    A to vzdycky zacinam sice v "teplem klima" (takze zadna poust kde bys strom nenasel), ale zase se server nastavenim -25% pro obecne zalesneni.

    "A jeste tam je, tusim, neco o tom, ze to vypali max 5 bloku od ohniste?"
    Bylo to 6 bloku, ale s verzi 1.20.0 se to zmenilo a umisteni ohniste uz nema zadny vliv.
    Viz. wiki: Charcoal
    EKG
    EKG --- ---
    BAT: V zasade muzes udelat komin 3x3 a zazdit vrsek, kde chces. Nebo kolik mas dreva. Btw steny muzou byt skleneny, uvidis, jestli je hotovo. Nekdo nekde zminoval, ze na vysku to taky vypaluje efektivneji, ale nicim to nepodlozil. Takze si rozmysli, kolik dreva das tak obvykle dohromady, abys zase necekal tri roky, nez ti to naroste. Dalsi vec je taky to, ze sklizet uhli budes lopatou, takze minimalne dno obloz materialem, ktery jde lopatou extra pomalu, at si tam pokazdy neprokopes diry. Kamen bude asi idealni, lepsi nez cobble.

    Mega milir jsem videl jednou na streamu, kdyz Xyshia dostala megalo naladu. Tak jsme koukali, jak se z nervozity uklikla. Neshorelo ji to cely, vetsinu teda zachranila. A jeste tam je, tusim, neco o tom, ze to vypali max 5 bloku od ohniste? Takze bys musel to ohniste dat doprostred ty 11-kostky. Jestli si teda moc nevymyslim.
    BAT
    BAT --- ---
    NAMATHUR: Jo, to se nabizi.
    Ale jeste mi ted doslo - milir prece nemusi byt kostka, jde jen o to aby nebyl vetsi nez 11*11*11, pravda?
    Takze z meho 5*5*5 muzu udelat treba 3*6*7 (v,s,h) coz ma skoro steny objem a vyska 3 bloky je idealni a resi vsechno.
    Nakonec, uz jen plnit to do vysky tech 5 bloku bylo dost nepohodlne.

    A ono se nic nestane, kdyz to udelam mensi, max 3*5*5 bude urcite stacit.
    Pokazde kdyz stavim neco funkcniho, tak se me zmocni jakasi utkvela predstava, ze to musi byt OOOOBROVSKYYY, protoze co kdyby nahodou a kdyz uz to delam...
    NAMATHUR
    NAMATHUR --- ---
    BAT: používej žebřík, při skládání milíře ho postupně odbourávej a skladuj někde vedle. není to elegantní a "líné" řešení, ale funguje
    BAT
    BAT --- ---
    EKG, BAT: Takze ne. Otesane bloky se v uhelnem miliri pouzit nedaji.

    Metoda testovani:
    1x2 bloky vysoky milir, uvnitr jeden blok dreva na topeni, na nem zapaleny ohen.
    Zdi, strop, i podlaha udelane z lesteneho kamene.
    Jeden blok zdi byl z vnitrni strany otesan (odebrana vrstva sirky 1 "pixelu").

    Vysledek: drevo proste jen shori.
    EKG
    EKG --- ---
    BAT: Nn, sklep by mel byt podle teploty na hladine more. Teplota samotna se meni s vyskou, to by mohlo ovlivnit truhly mimo sklep.


    BAT: Ja bych rekl vyzkousej na mensim miliri, treba jen jeden blok dreva a jeden blok chiselled. Bud to bude fungovat, nebo to shori. Dvere nefunguji, to uz jsem zkousel. Vypaluje, vypaluje, ale nevypali.
    BAT
    BAT --- ---
    EKG: Daji se "Rychloschody" pouzit na vnitrni strane uhelneho milire?

    Udelal jsem si ted megalomansky podzemni milir s vnitrnim obsahem 5x5x5, a musim tam mit (a ucpavat) dve diry.
    - Jednu na urovni dna milire pro vstup dovnitr (hlavne pro vystup ven).
    - A druhou u stropu, kde zakladam ohen.

    Drive u mensich rozmeru (vyska 3 bloky) jsem mival jen vstup 1 blok nad dnem, takze se po vytezeni dalo snadno vylezt ven a zaroven se rovnou z vchodu dal rozdelat ohen u stropu (ve vysi tretiho bloku), ucpat vstup a hotovo.
    To ale ted nefunguje, resp. prijdu o ty 2 bloky uhli/dreva co by jinak byly nad tim ohnem (nelze to vyskladat az ke stropu a pak uprostred udelat diru pro ohen, protoze drevo nad dirou spadne zas dolu).

    Ale kdybych mohl mit na vnitrni strane milire chiselovane "Rychloschody" sahajici do vyse 3 bloku, tak by bylo po problemu.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam