Teda trochu jsem doufal, že tady bude spíš diskuse o tom, jak to vypadá s využitím TikToku třeba pro reklamu / influencer marketing (a ne, nemyslím drbání nějakých hvězdiček, ale normální výměnu zkušeností). Naše agentura byla jednou asi z prvních pěti, co podepsala s TikTokem smlouvu na premiové reklamní formáty v Česku, něco málo jsme tam i pustili, ale nakonec jsme se na to vykašlali, protože bylo stejně lepší jet tam normální PPC a my jsme spíš na content / PR, než na performance - a hlavně jsem si řekl, že to prostě obecně asi spíš dělat nechci.
Jako spolumajitel mám svobodu vybrat si, takže jsme odmítli Temu nebo Trendyol, neděláme cigára a TikTok jde víceméně dost mimo nás. Ale samozřejmě mi přijde důležité to sledovat a neignorovat. Takže jestli tady bude někdo, kdo naopak do TikToku buší naplno, budu rád poslouchat.
Co mi jinak přijde poměrně podstatné (i z toho důvodu, že ta tzv. "tiktokizace" ostatních sítí je poměrně zásadně vidět) - přikládám jeden slide přímo z oficiální prezentace od TikToku: TikTok
není sociální síť. Oni říkají "it is a content network based on community". A na přiloženém obrázku je k tomu takové vysvětlení; můžete tomu říkat třeba "paradigmata". Od těch novin (víte, co čekat na které stránce), přes Google, k sociálním sítím - a od nich zase dál.
To, co se teď mění, není (jen) nástup reels jako formátu na dalších sítích (teď už je to nově i na LinkedInu), ale hlavně změna důrazu od "ukazujeme vám věci podle vašeho social graphu" - tedy primárně podle toho, co sledujete; k "ukazujeme vám věci podle obsahu" - čili když jsem teď chvilku na FB rozklikával (ani to nelajkuju) příspěvky na téma šachy, tak jsem dostal mnoho a mnoho dalších příspěvků na stejné téma.
To je ta zásadní změna a mimo jiné to taky - imho - znamená, že éra "sociálních sítí jak je známe" je prakticky u konce s dechem.
PS: ten popisek v záhlaví je úplně mimo. pominu to, že limit na videa je teď 60 minut, ne 60 sekund. ale hlavně: představa, že TikTok je primárně o karaoke, tancování nebo vtipech - to asi napsal někdo, kdo tu appku vůbec nepoužíval a nic o ní neví. právě proto, že umí (a pořád imho platí, že to umí líp než FB nebo IG) najít ten pravý obsah na míru, tak to může být prakticky libovolné... auta, vaření, cestování, zvířátka, DIY haluze, prostě opravdu co vás jen napadne. myslet si, že to je pořád Musical.ly, to je fakt kravina.