• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    KEIKINTiktok
    TikTok je sociální síť pro vytváření a sdílení krátkých videí. Mobilní aplikace umožňuje uživatelům vytvářet krátké videoklipy o délce 3 – 60 vteřin na téma tancování, karaoke, dovednostní kreakce či vtipné skeče. TikTok každý měsíc používá na 800 milionů lidí a jeho uživatelská základna roste rychleji než Instagram i všechny jiné sociální sítě.
    rozbalit záhlaví
    KEIKIN
    KEIKIN --- ---
    ADAMM: uvědomme si ale, že ten kdo si nainstaluje Tiktok není zákazník, co by skočil na Temu, zalando. Hodně lidí to má prostě jako bizárek, scroluje tiktoky, sleduje streamy bere to jako zábavu. Prostě tam nebuduješ brand, jako když máš profil na IG, nedáváš tam storíčka z rodinné dovolené. Co jsem pochytil, tak titkok je veřejný profil, kde vkládáš kraviny, neřešíš a ofiko profil máš na IG či FB (seriozní).
    ADAMM
    ADAMM --- ---
    KEIKIN: to je skutečně mylná představa. TikTok má podle evropského reportu (Digital Service Act transparency report) 2M měsíčních aktivních uživatelů. To je víc než Twitter, LinkedIn - prakticky než cokoli kromě FB a IG. Takže ta cílová skupina je velmi široká. Je tam i Dagmar Havlová.

    Nevím, co jsi pochytil nebo kde jsi to chytal, ale toxický je to úplně stejně jako libovolná jiná sociální síť - jaký si to uděláš, takový to máš. Jestli je dnes něco opravdu toxický (že algoritmy tu toxicitu podporují), tak je to X.

    Cílovka je tím pádem 15-35, a je jedno, jestli jsi FMCG, gaming, beauty, sport, cestování, finance... cokoli. Stačí se podívat na case studies zveřejňované TikTokem a pochopíš, kdo do toho sype peníze:

    https://ads.tiktok.com/business/en/inspiration?ab_version=experiment_2
    KEIKIN
    KEIKIN --- ---
    ADAMM: ale jaká je cílovka pro marketing ? MYslím, že uživatelé převážně jsou mladí, romové, matky na mateřské.
    Co jsem tak pochytil, tak komuniata je taková toxic, tak trochu nedůvěrhodná. MYslím, že tahle platforma je dobrá spíše pro lidi, cop mohou prodat nějaký svůj vlastní um (vykladači karet, umělci, využití toho, že jsem známí. Taky je to dle mně jakási přípravka, že si nějakým obsahem nabereš followera sa pak se pokoušíš přejít na důvěryhodnější platformu.
    ADAMM
    ADAMM --- ---
    Teda trochu jsem doufal, že tady bude spíš diskuse o tom, jak to vypadá s využitím TikToku třeba pro reklamu / influencer marketing (a ne, nemyslím drbání nějakých hvězdiček, ale normální výměnu zkušeností). Naše agentura byla jednou asi z prvních pěti, co podepsala s TikTokem smlouvu na premiové reklamní formáty v Česku, něco málo jsme tam i pustili, ale nakonec jsme se na to vykašlali, protože bylo stejně lepší jet tam normální PPC a my jsme spíš na content / PR, než na performance - a hlavně jsem si řekl, že to prostě obecně asi spíš dělat nechci.

    Jako spolumajitel mám svobodu vybrat si, takže jsme odmítli Temu nebo Trendyol, neděláme cigára a TikTok jde víceméně dost mimo nás. Ale samozřejmě mi přijde důležité to sledovat a neignorovat. Takže jestli tady bude někdo, kdo naopak do TikToku buší naplno, budu rád poslouchat.

    Co mi jinak přijde poměrně podstatné (i z toho důvodu, že ta tzv. "tiktokizace" ostatních sítí je poměrně zásadně vidět) - přikládám jeden slide přímo z oficiální prezentace od TikToku: TikTok není sociální síť. Oni říkají "it is a content network based on community". A na přiloženém obrázku je k tomu takové vysvětlení; můžete tomu říkat třeba "paradigmata". Od těch novin (víte, co čekat na které stránce), přes Google, k sociálním sítím - a od nich zase dál.

    To, co se teď mění, není (jen) nástup reels jako formátu na dalších sítích (teď už je to nově i na LinkedInu), ale hlavně změna důrazu od "ukazujeme vám věci podle vašeho social graphu" - tedy primárně podle toho, co sledujete; k "ukazujeme vám věci podle obsahu" - čili když jsem teď chvilku na FB rozklikával (ani to nelajkuju) příspěvky na téma šachy, tak jsem dostal mnoho a mnoho dalších příspěvků na stejné téma.

    To je ta zásadní změna a mimo jiné to taky - imho - znamená, že éra "sociálních sítí jak je známe" je prakticky u konce s dechem.

    PS: ten popisek v záhlaví je úplně mimo. pominu to, že limit na videa je teď 60 minut, ne 60 sekund. ale hlavně: představa, že TikTok je primárně o karaoke, tancování nebo vtipech - to asi napsal někdo, kdo tu appku vůbec nepoužíval a nic o ní neví. právě proto, že umí (a pořád imho platí, že to umí líp než FB nebo IG) najít ten pravý obsah na míru, tak to může být prakticky libovolné... auta, vaření, cestování, zvířátka, DIY haluze, prostě opravdu co vás jen napadne. myslet si, že to je pořád Musical.ly, to je fakt kravina.

    SUCZKER
    SUCZKER --- ---
    Jinak jediná šílenost/zajímavost, co jsem kdysi zahlédl k Tiktoku, nebo jeho čínské verzi, byla, že někdo vykoumal, že pokud streamujete ze čtvrti města, kde žijí bohatí, tak máte větší reach, takže někteří začali streamovat z ulice v nóbl čtvrtích:

    Reddit - Dive into anything
    https://www.reddit.com/r/Cyberpunk/comments/1105v10/chinese_streamers_under_a_bridge_in_a_rich/?rdt=51074
    SUCZKER
    SUCZKER --- ---
    RAINBOF: Myslím, že těch 30 % pro platformu je takový standard.
    RAINBOF
    RAINBOF --- ---
    No co se tyka penez,zda se,ze tvurci pri prevodu penez si nechaji asi 70 procent puvodni hodnoty :)

    Říkal tedka znamej co tiktok ma
    SUCZKER
    SUCZKER --- ---
    KEIKIN: uznávám, že technicky mi tyhle 1:N živý streamy přijdou taky jako zajímavá věc, ale zase v dnešní době nic převratnýho...
    KEIKIN
    KEIKIN --- ---
    SUCZKER: tak dá se zabřednout i do bizáru, mně spíš zajímá technická stránka věci.
    SUCZKER
    SUCZKER --- ---
    KEIKIN: Tak přeju plodnou dískuzi a spoustu nových vědomostí a do budoucna pevné zdraví, hlavně to duševní 🤡
    KEIKIN
    KEIKIN --- ---
    OCTOPUSS: jsi vítán, pokud tvé příspěvky budou k věci a nebudou sklouzávat k odsuzování. Proč jsi tady ty ?
    OCTOPUSS: já si můžu dělat co chci. Jantar jsi možná ty, ne vše najdeš na internetu. Osobní zkušenost je cenná.
    OCTOPUSS
    OCTOPUSS --- ---
    To ses moh zeptat Googlu nebo ChatGPT místo zakládání diskuze na Nyxu. Facepalm.
    KEIKIN
    KEIKIN --- ---
    SUCZKER: že se něco dozvím. No první příspěvěk jsem psal podle sebe. a nebylo mi porozumněno. Takže jsem použil kecálka na přesnější info.
    OCTOPUSS
    OCTOPUSS --- ---
    SUCZKER: 40 hlasů proti založení, což Nyx stejně ignoroval, a dopadlo to přesně jak jsem čekal. Nějakej jantar si založí diskuzi o hovně, kde navíc vůbec netuší, o čem mluví. lul
    SUCZKER
    SUCZKER --- ---
    KEIKIN: teda WFT, až budu chtít diskuzi na úrovni kecálka, půjdu si pokecat s kecálkem. Co prosím od téhle diskuze očekáváš, pokud jí povedeš takhle?
    KEIKIN
    KEIKIN --- ---
    SUCZKER: jistě, nemám čas to vypisovat.
    SUCZKER
    SUCZKER --- ---
    KEIKIN: Ufff, to zní jak od chatgpt :)
    KEIKIN
    KEIKIN --- ---
    Nejdražším dárkem na TikToku je Universo (Universe), jehož cena může dosáhnout až několika tisíc mincí (Coins), což v přepočtu znamená i několik desítek dolarů. Tento speciální dárek zahrnuje propracovanou animaci celé galaxie a výrazně zvýrazňuje dárce v průběhu živého vysílání.

    Jaké jsou další dražší dárky na TikToku?

    Kromě Universa existuje několik dalších vysoce hodnotných dárků, které také stojí stovky až tisíce mincí:

    Lion (Lev): Jedná se o jednu z nejvýraznějších animací, která tvůrce upozorní velkolepou animací lva.

    Ferrari nebo Luxury Yacht: Tyto dárky také patří k dražším možnostem a zahrnují luxusní animace, které zaujmou všechny diváky na streamu.

    Castle (Zámek) a Luxury Car (Luxusní auto): Obě tyto animace také zaujmou a signalizují, že dárce investoval více


    1. Cena v mincích: Ceny drahých dárků se liší podle regionu, ale jejich hodnota bývá kolem několika set až tisíc mincí.


    2. Převod na skutečné peníze: Tvůrci dostávají část hodnoty dárků ve formě diamantů. Jeden diamant má nižší hodnotu než mince, protože TikTok si z darů bere provizi.


    3. Příležitosti pro dárce: Posílání drahých dárků často zviditelní dárce mezi sledujícími a může přinést uznání nebo dokonce osobní poděkování od tvůrce.
    KEIKIN
    KEIKIN --- ---
    Na TikToku existují speciální dárky, které mohou uživatelé posílat tvůrcům během živých vysílání. Tyto dárky, jako například rukavice (gloves), mlha (fog), nebo další tematické efekty, mají specifické animace a hodnoty a přidávají interaktivitu a zábavu do streamů. Tady je, jak to funguje a co bys měl vědět:

    1. Jak tyto dárky fungují

    Speciální animace: Každý speciální dárek má unikátní animaci, která se zobrazí všem účastníkům streamu, což zvýrazní pozornost k dárci a vytvoří zajímavý vizuální efekt.

    Hodnota dárků: Speciální dárky mají rozdílnou hodnotu vyjádřenou v Coins (mincích TikToku). Například běžnější dárky stojí méně mincí, zatímco exkluzivnější dárky mohou být dražší a výraznější.


    2. Populární speciální dárky

    Rukavice (Gloves): Tento dárek se často používá během streamů, když se očekává větší zapojení nebo interakce. Rukavice jsou populární hlavně v tanečních nebo hudebních videích.

    Mlha (Fog): Tento dárek vytvoří efekt mlhy, který přidává k atmosféře streamu a přitahuje pozornost ostatních diváků. Obvykle se využívá v atmosférických, dramatických nebo nočních streamech.

    Raketa, duha, růže a další: Každý z těchto dárků má svou specifickou hodnotu a efekt, který může zvýšit popularitu a engagement tvůrce.


    3. Nákup a používání dárků

    K nákupu těchto dárků musíš nejprve dobít svůj účet mincemi (Coins), což lze udělat přímo v aplikaci TikTok.

    Jakmile máš mince, během živého vysílání klikneš na ikonu dárku a vybereš, který dárek chceš poslat. TikTok odečte počet mincí podle hodnoty daného dárku.


    4. Tipy pro používání dárků

    Dávat speciální dárky je způsob, jak podpořit své oblíbené tvůrce, protože část hodnoty darů dostávají ve formě tzv. Diamonds, které si mohou později vybrat jako skutečné peníze.

    Speciální dárky jsou také skvělý způsob, jak se zviditelnit ve streamu, pokud chceš upoutat pozornost tvůrce nebo ostatních diváků.


    Dárky jako rukavice či mlha jsou příležitost, jak podpořit a zároveň udělat stream zajímavější.
    KEIKIN
    KEIKIN --- ---
    Z straemu: Je tu nuda, lajkujteeee , ať to po řádně rozjedeme. Kdo mi ještě neposlal růžičku, kdo mně neosrdíčkoval ? Tak šup šup, musíme splnit cíleček. A v tomto stylu se jede. Streamer si zvolí x moderátorů, kteří mají právo mazat příspěvky. současně podporují toho streamera tím, že mu posílají speciální dárky, které v soubojích doublují score:
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam