• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    KEIKINTiktok
    TikTok je sociální síť pro vytváření a sdílení krátkých videí. Mobilní aplikace umožňuje uživatelům vytvářet krátké videoklipy o délce 3 – 60 vteřin na téma tancování, karaoke, dovednostní kreakce či vtipné skeče. TikTok každý měsíc používá na 800 milionů lidí a jeho uživatelská základna roste rychleji než Instagram i všechny jiné sociální sítě.
    rozbalit záhlaví
    MATHEA
    MATHEA --- ---
    KEIKIN: Ja ti asi nerozumim :) Jsem remeslnik, vyrabim unikatni sperky, TT je pro me skvelej kanal, kde lovim zakazniky na mnou produkovanej content.
    Asi by me nenapadlo jit na TT hledat konkretni informace, nebo se tam ptat na odborny veci jako treba tady na Nyxu. Ale chci-li koukat pod ruce jinejm tvurcum/na roztomila zviratka/zajimovsti ze sveta hub/whatever, velmi rychle si na nem vycvicim algoritmus, ze ten konkretni obsah chci videt.
    KEIKIN
    KEIKIN --- ---
    Já asi žiju v jiným světě, omlouvám se. V mém okolí má tiktok jako preferovaný (nebo nejvíc využívaný pro získávání informací) nástroj pro sebeprezentaci minimum lidí.
    Když jdu na nyx, tak vím, že k danému tématu se dokáže fundovaně vyjádřit x lidí. Ale na TT jdu spíš fakt jen "kukačku" ne na jisto.
    "Digitální obory mají svou základnu na této síti, ale jiná, řekněme klasická řemesla a povolání ? Pro ty je TT spíše doplněk klasického portfolia sebeprezentace. Ale třeba se to změní.
    MATHEA
    MATHEA --- ---
    Ja teda jalo tvurce muzu rict, ze TT mi funguje velmi podobme jako IG. Kdyz se mi podari vytvorit dobrej content/udelat dobrej stream, tak prijdou objednavky. Algoritmus tam za me funguje mnohem lip nez na ostatnich sitich, jak uz tu bylo popsano nize.
    Bizar se vam ukazuje, protoze na nej cucite. Ja mam TT plnej zajimavejch a hezkejch veci. A kdyz se obcas seknu na bizaru, tak mi to chvili cpe dalsi, staci preskakat a zase se vratime k memu zajimavemu obsahu.
    Komunita je tam stejne toxic jako kdekoli jinde, za me je na tohle uplne nejhorsi FB. Na TT se najde dost lidi, kteri se naopak zastanou, pokud se rozjede fakt hnusnej hejt. Ale opet, nebavim se o videich s bizarem.
    AODHFIN
    AODHFIN --- ---
    Někteří lidé zjevně fakt nemají páru jak funguje tak základní algoritmus, jako je "koukal jsi na to o 0,1s déle, takže ti toho příště ukážu víc". Což zdaleka není to samé jako "ukazuju to, co se mu líbí", ostatně nejlíp často funguje hatebait.
    Jasně, když se stejný člověk podívá na svůj FB, IG nebo TikTok, uvidí pokaždé něco trochu jiného. Ale pořád je to, co uvidí, vypovídající hlavně o něm, ne o všech uživatelích té platformy jako celku, taková obří bublina lidí se stejnými zájmy fakt nikde není.
    Stačí si pořídit druhé zařízení (pc/telefon apod.), vytvořit nový účet který se nijak neváže na ten starý, přidat si pár věcí s úplně jiným tématem (místo tanečků bizarních influencerek např. videa o vaření, zvířatech nebo pro mě za mě raketové fyzice), a ta sněhová koule se z vršku hory začne valit úplně jiným směrem a nabalovat na sebe jiné věci a lidi. U Tiktoku to může být o něco těžší, tím jak sbírá i data, co by neměl, si umí vyprofilovat uživatele efektivněji, takže může "poznat" že to je zas ten samý týpek nebo někdo podobný, co bydlí v Horní Dolní, vstává v 5 ráno a jde do fachy, a tak dostávane naservírovanou zas klasickou omáčku jako jeho kámoši.
    KEIKIN
    KEIKIN --- ---
    ADAMM: no i proto jsem založil tohle auditko, abych více chápal. Dojmy mám z toho, jaké uživatele tam potkávám. i z toho, jak o tiktoku mluví okolí.
    ADAMM
    ADAMM --- ---
    KEIKIN: mě by zajímalo, kde bereš ty svoje dojmy. z TikToku se samozřejmě normálně nakupuje, proč by tam ty značky jinak utrácely peníze, že. to nedělají "protože je to trendy" - tak výkonnostní marketing nefunguje. to se dělá proto, že se to vyplácí.

    Ano, právě proto, že to není tradiční sociální síť, tak tam naprostá většina uživatelů nijak aktivní (ve smyslu přidávání vlastních příspěvků) není, ale to ti z pozice inzerenta je úplně fuk.
    KEIKIN
    KEIKIN --- ---
    ADAMM: uvědomme si ale, že ten kdo si nainstaluje Tiktok není zákazník, co by skočil na Temu, zalando. Hodně lidí to má prostě jako bizárek, scroluje tiktoky, sleduje streamy bere to jako zábavu. Prostě tam nebuduješ brand, jako když máš profil na IG, nedáváš tam storíčka z rodinné dovolené. Co jsem pochytil, tak titkok je veřejný profil, kde vkládáš kraviny, neřešíš a ofiko profil máš na IG či FB (seriozní).
    ADAMM
    ADAMM --- ---
    KEIKIN: to je skutečně mylná představa. TikTok má podle evropského reportu (Digital Service Act transparency report) 2M měsíčních aktivních uživatelů. To je víc než Twitter, LinkedIn - prakticky než cokoli kromě FB a IG. Takže ta cílová skupina je velmi široká. Je tam i Dagmar Havlová.

    Nevím, co jsi pochytil nebo kde jsi to chytal, ale toxický je to úplně stejně jako libovolná jiná sociální síť - jaký si to uděláš, takový to máš. Jestli je dnes něco opravdu toxický (že algoritmy tu toxicitu podporují), tak je to X.

    Cílovka je tím pádem 15-35, a je jedno, jestli jsi FMCG, gaming, beauty, sport, cestování, finance... cokoli. Stačí se podívat na case studies zveřejňované TikTokem a pochopíš, kdo do toho sype peníze:

    https://ads.tiktok.com/business/en/inspiration?ab_version=experiment_2
    KEIKIN
    KEIKIN --- ---
    ADAMM: ale jaká je cílovka pro marketing ? MYslím, že uživatelé převážně jsou mladí, romové, matky na mateřské.
    Co jsem tak pochytil, tak komuniata je taková toxic, tak trochu nedůvěrhodná. MYslím, že tahle platforma je dobrá spíše pro lidi, cop mohou prodat nějaký svůj vlastní um (vykladači karet, umělci, využití toho, že jsem známí. Taky je to dle mně jakási přípravka, že si nějakým obsahem nabereš followera sa pak se pokoušíš přejít na důvěryhodnější platformu.
    ADAMM
    ADAMM --- ---
    Teda trochu jsem doufal, že tady bude spíš diskuse o tom, jak to vypadá s využitím TikToku třeba pro reklamu / influencer marketing (a ne, nemyslím drbání nějakých hvězdiček, ale normální výměnu zkušeností). Naše agentura byla jednou asi z prvních pěti, co podepsala s TikTokem smlouvu na premiové reklamní formáty v Česku, něco málo jsme tam i pustili, ale nakonec jsme se na to vykašlali, protože bylo stejně lepší jet tam normální PPC a my jsme spíš na content / PR, než na performance - a hlavně jsem si řekl, že to prostě obecně asi spíš dělat nechci.

    Jako spolumajitel mám svobodu vybrat si, takže jsme odmítli Temu nebo Trendyol, neděláme cigára a TikTok jde víceméně dost mimo nás. Ale samozřejmě mi přijde důležité to sledovat a neignorovat. Takže jestli tady bude někdo, kdo naopak do TikToku buší naplno, budu rád poslouchat.

    Co mi jinak přijde poměrně podstatné (i z toho důvodu, že ta tzv. "tiktokizace" ostatních sítí je poměrně zásadně vidět) - přikládám jeden slide přímo z oficiální prezentace od TikToku: TikTok není sociální síť. Oni říkají "it is a content network based on community". A na přiloženém obrázku je k tomu takové vysvětlení; můžete tomu říkat třeba "paradigmata". Od těch novin (víte, co čekat na které stránce), přes Google, k sociálním sítím - a od nich zase dál.

    To, co se teď mění, není (jen) nástup reels jako formátu na dalších sítích (teď už je to nově i na LinkedInu), ale hlavně změna důrazu od "ukazujeme vám věci podle vašeho social graphu" - tedy primárně podle toho, co sledujete; k "ukazujeme vám věci podle obsahu" - čili když jsem teď chvilku na FB rozklikával (ani to nelajkuju) příspěvky na téma šachy, tak jsem dostal mnoho a mnoho dalších příspěvků na stejné téma.

    To je ta zásadní změna a mimo jiné to taky - imho - znamená, že éra "sociálních sítí jak je známe" je prakticky u konce s dechem.

    PS: ten popisek v záhlaví je úplně mimo. pominu to, že limit na videa je teď 60 minut, ne 60 sekund. ale hlavně: představa, že TikTok je primárně o karaoke, tancování nebo vtipech - to asi napsal někdo, kdo tu appku vůbec nepoužíval a nic o ní neví. právě proto, že umí (a pořád imho platí, že to umí líp než FB nebo IG) najít ten pravý obsah na míru, tak to může být prakticky libovolné... auta, vaření, cestování, zvířátka, DIY haluze, prostě opravdu co vás jen napadne. myslet si, že to je pořád Musical.ly, to je fakt kravina.

    SUCZKER
    SUCZKER --- ---
    Jinak jediná šílenost/zajímavost, co jsem kdysi zahlédl k Tiktoku, nebo jeho čínské verzi, byla, že někdo vykoumal, že pokud streamujete ze čtvrti města, kde žijí bohatí, tak máte větší reach, takže někteří začali streamovat z ulice v nóbl čtvrtích:

    Reddit - Dive into anything
    https://www.reddit.com/r/Cyberpunk/comments/1105v10/chinese_streamers_under_a_bridge_in_a_rich/?rdt=51074
    SUCZKER
    SUCZKER --- ---
    RAINBOF: Myslím, že těch 30 % pro platformu je takový standard.
    RAINBOF
    RAINBOF --- ---
    No co se tyka penez,zda se,ze tvurci pri prevodu penez si nechaji asi 70 procent puvodni hodnoty :)

    Říkal tedka znamej co tiktok ma
    SUCZKER
    SUCZKER --- ---
    KEIKIN: uznávám, že technicky mi tyhle 1:N živý streamy přijdou taky jako zajímavá věc, ale zase v dnešní době nic převratnýho...
    KEIKIN
    KEIKIN --- ---
    SUCZKER: tak dá se zabřednout i do bizáru, mně spíš zajímá technická stránka věci.
    SUCZKER
    SUCZKER --- ---
    KEIKIN: Tak přeju plodnou dískuzi a spoustu nových vědomostí a do budoucna pevné zdraví, hlavně to duševní 🤡
    KEIKIN
    KEIKIN --- ---
    OCTOPUSS: jsi vítán, pokud tvé příspěvky budou k věci a nebudou sklouzávat k odsuzování. Proč jsi tady ty ?
    OCTOPUSS: já si můžu dělat co chci. Jantar jsi možná ty, ne vše najdeš na internetu. Osobní zkušenost je cenná.
    OCTOPUSS
    OCTOPUSS --- ---
    To ses moh zeptat Googlu nebo ChatGPT místo zakládání diskuze na Nyxu. Facepalm.
    KEIKIN
    KEIKIN --- ---
    SUCZKER: že se něco dozvím. No první příspěvěk jsem psal podle sebe. a nebylo mi porozumněno. Takže jsem použil kecálka na přesnější info.
    OCTOPUSS
    OCTOPUSS --- ---
    SUCZKER: 40 hlasů proti založení, což Nyx stejně ignoroval, a dopadlo to přesně jak jsem čekal. Nějakej jantar si založí diskuzi o hovně, kde navíc vůbec netuší, o čem mluví. lul
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam