DZODZO: no, v podstatě - o tom mluvím. SLS je pro Boeing ziskovější, než programy SpaceX pro SpaceX. Vícenásobná použitelnost raket je fajn, produktovat tisíce tun kosmického šrotu by byl fakt velký problém. Ale popsat motivaci soukromého kosmického businessu jako "ziskovost" je hrubé zjednodušení procesů, které jsou ve hře. Jde o disrupci trhu s veřejnými zakázkami, který si ULA a Boeing na dlouhou dobu v podstatě monopolizovali. To, jak Boeing zvoral předražený Starliner, to je podle mě větší průšvih, než zpoždění SLS. Ten aspoň funguje (i když po všech těch letech budou 2 starty a dost, zjevně).
Každopádně, moje kritika očekávání, která všichni vkládaj do Starship, se netýká "ziskovosti". Ano, aby umořili prostředky vynaložené na vývoj, muselo by proběhnout opravdu hodně startů, to by především znamenalo, že vývoj by musel být úspěšný. To zčásti lze očekávat (Superheavy), zčásti je to pořád částečně neznámá (samotná Ship).