• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    TOXICMANSpaceX (Falcon 9 / Falcon Heavy / Dragon / SuperHeavy / Starship / Starlink) + Tesla, Neuralink, Boring, xAI
    KAERO
    KAERO --- ---
    PES: presneji spacex ma primy pristup k vysledkum nasa, protoze nejaka ta smlouva jejiz jmeno si rozhodne nepamatuju. no ale co chci rict je ze reseni je mozne i s temi placackami. mozna ten tepelny stit by nebyl tak odolny a bezudrzbovy jak by chtel spacex, ale XCHAOS tvrdi ze to s placackama nejde vubec. nebo aspon tak to jeho vychloubani jak vsemu krasne rozumi a vse ma spocitane vypada.
    PES
    PES --- ---
    KAERO: raketoplány měly všude na náběžných hranách a plochách ty super "dlaždice" z RCC (Reinforced-Carbon-Carbon) chráněných karbidem křemíku pro teploty nad 1300°C. Akorát to bylo dost křehké a jak to dopadlo, když to dostalo ránu od pěnové izolace při startu, že?

    Pak byly i další části chráněny jinými materiály:

    HRSI (High-temperature Reusable Surface Insulation):
    Dlaždice na bázi křemenných vláken, odolávající teplotám 700-1300°C.

    LRSI (Low-temperature Reusable Surface Insulation):
    Dlaždice na bázi křemenných vláken, odolávající teplotám 400-700°C.

    FRSI (Flexible Reusable Surface Insulation):
    Pružná povrchová izolace z nomexové plsti, odolávající teplotám do 400°C.

    Ale to inženýři SpaceX zcela jistě moc dobře vědí, stejně jako zcela jistě moc dobře vědí, že nejlepší hypersonické vlastnosti sice mají tělesa s ostrými hranami, nelze je zatím prakticky použít pro tělesa vracející se z oběžné dráhy. Tepelný tok do čela letícího tělesa je menší u těles "tupých", díky větší vzdálenosti rázové vlny od povrchu tělesa (tepelný tok je nepřímo úměrný odmocnině z poloměru zakřivení povrchu, teorii vypracoval roku 1953 Harry Julian Allen).
    KAERO
    KAERO --- ---
    XCHAOS: me teda prijde, ze kridla raketoplanu byly vystrceny do proudu plazmatu mnohem mnohem vic nez ty placacky na starship. A to jeste mel raketoplan na koncich kridel taky placacky, a jeste byla jedna placacka pod motorama. A nejak si nevzpominam, ze by s placackama raketplanu byly problemy. Nechtel jsi jit poradit konstrukterum shuttlu ze ty placacky to nevydrzi?
    (vlastne jsem to psal abych mohl hodnekrat napsat priserny termin placacky :) )
    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---
    @SpaceX
    The tenth flight test of Starship is preparing to launch as soon as Sunday, August 24
    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    KOUDY: jako budou tam samozřejmě vláčet nějaký dlaždičky okolo, ale zatím teda plácačky vystrčené zpoza štítu do proudu plazmatu dopadly víceméně přesně tak, jak jsem předpovídal, že dopadnou. takže jsem zvědav, kolik iterací budou potřebovat, než teda uznaj, že reentry tělesa vypadají většinou jinak a že to možná má nějaký důvod :-)
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    XCHAOS: Taky uz jsem ten inzenyrum psal mail at si to koukaji opravit. Ze tohle je fakt nemyslitelne.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    KOUDY: ... a catchpointy zasahující při reentry do proudu žhavého plazmatu se nějakým zázrakem neroztaví. no, uvidíme...
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---
    KAERO: zvyknu si :D
    KAERO
    KAERO --- ---
    TOXICMAN: to je pravda. ale... proste fuj. :)
    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---
    KAERO: vypadá že ne... kdyby byly po 120°, tak by za ně nešlo chytat
    KAERO
    KAERO --- ---
    TOXICMAN: fakt nebudou ty tri padla symetricky? vypada to hrozne :)
    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---
    TOXICMAN:
    @SpaceX
    They’ll also be used for vehicle lift and catch, made possible by a new catch point addition and a lower positioning on the booster to align with the tower catch arms. Moving lower reduces the heat they receive from Starship’s engines at hot-staging and places the fin shaft, actuator, and fixed structure inside the booster’s main fuel tank



    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---
    @SpaceX
    The first grid fin for the next generation Super Heavy booster. The redesigned grid fins are 50% larger and higher strength, moving from four fins to three for vehicle control while enabling the booster to descend at higher angles of attack.



    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    Nevěděla jsem (wireless)

    DZODZO
    DZODZO --- ---
    diverzifikacia sluzieb, uz si vsimaju aj media

    Muskova Tesla požádala o licenci na dodávky elektřiny britským domácnostem
    https://oenergetice.cz/elektrina/muskova-tesla-pozadala-o-licenci-na-dodavky-elektriny-britskym-domacnostem
    THAIGRR
    THAIGRR --- ---
    LUCIEN:
    Falcon Heavy and 9 static fires - What you need to know!
    https://www.youtube.com/watch?v=kDiJh8loTOE&ab_channel=EverydayAstronaut
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    LUCIEN: nevim jestli se tam probira zrovna staticky zazeh, asi ano, ale cely tento cyklus ho mozna bude zajimat. At si to pusti od nejstarsiho.

    https://youtube.com/playlist?list=PL4TaqbXMHRFxHc_eNn6cojyHIz2B-cfhS&si=k70q9go85ZggS5vM
    ONDRA_99
    ONDRA_99 --- ---
    LUCIEN: Daji se najit dobre shrnute informace. :)

    Treba:
    Static Fire | Starship SpaceX Wiki | Fandom
    https://starship-spacex.fandom.com/wiki/Static_Fire
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam