• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    TOXICMANSpaceX (Falcon 9 / Falcon Heavy / Dragon / SuperHeavy / Starship / Starlink) + Tesla, Neuralink, Boring, xAI
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    PES:
    KAERO: mě přijde jako problematické, že loď samotná je většinou kovová... v tak silném poli by nesměl být ani kousek feromagnetického kovu, vše by musel být hliník nebo kompozity... to mi přijde nereálné. Jinak by to pole ty součástky vyrvalo, logicky (jako v té magnetické rezonanci)
    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---
    Two Weeks to Launch: The FINAL Gen 2 Starship | Starbase Update
    https://www.youtube.com/watch?v=cZ3iRxSQ__w
    KAERO
    KAERO --- ---
    KOUDY: opravdu nikdo z automobiloveho prumyslu se nebyl v poslednich 40 letech podivat do jine tovarny? Anebo jsou tam jine problemy ktere nam Bacina nerika?
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---
    @StarshipGazer
    Super heavy booster 12 was moved from megabay 1 to the Starbase rocket garden today joining Booster 15-2, Booster 17 and Starship 20.

    KAERO
    KAERO --- ---
    PES: no ano, pusobici na elektromagnet, dyt to pisu. doopravdy spis velmi rychle zkolabuje supravodivy stav, protoze tak velky magnet co by to zvladl tam nestrci. ale jen hadam.
    PES
    PES --- ---
    KAERO: no nejlepší by byla antogravitace ;-)

    Ale otázkou je (co mne tak fyzikálně napadá za šílenosti ;-)), zda to mag.pole nebude přenášet ten odpor rozhrnovaného plazmatu jako fyzickou sílu působící na ten supravodivý elektromagnet, tudíž by to v rámci uchycení v konstrukci byla síla působící de-facto jako negativní ∆v .

    Jako třešnička by mohla být rekuperace energie z toho plazmatu nějakou variantou MHD generátoru (a byl by návrat z orbity skoro jako perpetuum mobile ;-))
    KAERO
    KAERO --- ---
    PES: az na to ze bude potreba energie na ten na odklon plasmatu. Pri pristani potrebujes brzdit a ztratit nejake mnozstvi kineticke energie. Ted se to dela do tepla trenim. Pokud budes odklanet mag. polem, tak vlastne budes spotrebovavat energii ze zdroju rakety na odklon a tedy samotne brzdeni. A je otazka co bude lehci. Jestli zdroj energie plus magnety, nebo odpovidajici tepelny stit.
    A jen tak z pleziru bych typnul ten tepelny stit.
    Zase frajerina by byla pouzit to mag pole na rizeni letu/brzdeni. Jenze treba placacky starship jsou potreba i pri zaverecne fazi letu kdy se negeneruje plasma, takze by to bylo k nicemu.
    PES
    PES --- ---
    Zajímavá úvaha...

    :: OSEL.CZ :: - Detektory vyvinuté v ÚTEF úspěšně dorazily na ISS
    https://www.osel.cz/14255-detektory-vyvinute-v-utef-uspesne-dorazily-na-iss.html

    Pokud měření na detektorech HardPix potvrdí, že supravodivý magnet vyvinutý vědci Paihau-Robinson Institute dokáže fungovat v otevřeném vesmíru, může být v budoucnu využit pro zvýšení účinnosti iontového pohonu malých satelitů. A mohl by také pomáhat při návratu astronautů a vesmírné techniky na Zemi. Zatímco dnes chrání návratové moduly před shořením v atmosféře jednorázový tepelný štít, supravodivé magnety s magnetickým polem silnějším než u přístrojů magnetické rezonance by od nich mohly horké plyny nabitých částic odklánět, což by mohlo vést k možnosti vícenásobného použití kosmických lodí, jako tomu bylo například u raketoplánů.
    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---
    @StarshipGazer
    Starship test flight 11 is scheduled to launch as soon as Monday October 6th between 6:15 pm and 8:22 pm central time according to an official U.S. Coast Guard hazard notice posted today.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    ked sa divam ako z toho tela odpadavaju kusy ladu, tak som hladal jak je riesena ta medzivrstva medzi plechom a heat tiles, aby to zvladalo tie teplotne rozsahy, kaowool to volaju, som to uz kdesi videl aj s takym grafickym schematkom (mozno to bolo aj tu)

    Insulation Layers Over the Steel Body Frame

    Yes, there are insulation layers between the heat shield tiles and the stainless steel (301 or 304L alloy) structure to prevent heat soak (conduction) into the hull, which could weaken the steel or overheat internal components like fuel tanks. The steel itself has good heat resistance (up to ~1,100°C before significant strength loss) and redistributes heat evenly due to its conductivity, but insulation is critical for reusability and keeping the hull below ~300°C.

    Primary Insulation: A thin layer of ceramic fiber blanket (often described as "kaowool" or high-temperature mineral wool, similar to Nextel or silica-based felt) is placed directly over the steel. This blanket is porous and compressible, held in place by the same pins that secure the tiles—no separate adhesive is needed here. It acts as a thermal barrier, with low conductivity to block radiant and convective heat.

    Thickness and Function: Typically 5–10 mm thick, it handles temperatures up to ~1,000°C while insulating the steel. It's flexible to accommodate the steel's thermal expansion/contraction cycles (from cryogenic fuel temps of -183°C for LOX to reentry heat).

    Additional Layers in Upgrades:

    Ablative Underlayer: Post-Flight 4 (starting with Flight 6 in 2024), SpaceX added a secondary ablative material (likely Pyron or carbon-phenolic composite) beneath the tiles on flaps and high-heat zones. This erodes sacrificially during reentry, absorbing extra heat if tiles are damaged. It's ~1–2 cm thick and adds ~1–2 tons of mass but enhances survivability.

    Gap Fillers and Nomex: Silicone-based fillers seal tile edges, and in some areas, a Nomex fabric (aramid fiber blanket) aids with cryo-to-hot transitions, though mineral wool is more common for primary insulation.

    No Full Blanket Coverage: Unlike the Shuttle's extensive felt reusable surface insulation (FRSI) on upper surfaces, Starship's setup is targeted to the reentry-exposed belly. Leeward sides rely on the steel's inherent properties.
    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---
    LFG!

    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---
    TOXICMAN:
    @SpaceX
    Starship completes a full-duration static fire ahead of the eleventh flight test

    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---
    právě proběhl
    SpaceX Performs Static Fire of Final Block 2 Ship - Third Attempt
    https://www.youtube.com/watch?v=SoDZ4ClJ3jM
    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---
    @interstellargw
    Ship 38 is now in propellant load for today's static fire attempt.

    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    prehlad startov a vyneseneho nakladu pre 2. kvartal



    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam