• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    TOXICMANSpaceX (Falcon 9 / Falcon Heavy / Dragon / SuperHeavy / Starship / Starlink) + Tesla, Neuralink, Boring, xAI
    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---
    Booster 18, the first Super Heavy V3, is beginning prelaunch testing. The first operations will test the booster's redesigned propellant systems and its structural strength

    JANOS
    JANOS --- ---
    DOKIS: Ano dali mi odhad ceny, byl o 60% VETSI nez jsem nakonec platil.

    Cena soucastek je IMHO stejna, prekvapilo me jak levny byl technik (228 CHF hodinovka je fakt v pohode, uz jsem videl i 450 u instalatera)

    Hlavne jsem ale nikam to auto nemusel brat, protoze servis mam 45 minut daleko a pres mesto. Ani jsem nemusel byt doma... a to at si kazdy vynasobi vlastni hodinovkou :)
    DOKIS
    DOKIS --- ---
    JANOS: Docela by me zajimalo, kolik by to stalo, kdyby sis sam odvezl auto do servisu. Pokud je cena soucastek "na ulici" a "v servisu" stejna, tak ten rozdil asi nebude moc velky. A me ted dal servis (ne Tesla) termin za 3 tydny, takze mi ty dva neprijdou tak dlouho :-). Dali ti predem (kdyz jsi to objednaval) odhad ceny?
    JANOS
    JANOS --- ---
    DZODZO: Hej, mal som ich polamane u spolujazdca. Dva tlacitka po 10 CHF za kus a 80 CHF bola ta doska vo vnutri sedacky na ktoru sa nacvakavaju.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    JANOS: to vedia takto na mieste opravit aj tlacitka na sedadlo? ja by som potreboval fixnut u spolujazdca
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    Takže grafoman teoretik.

    Je smutný, jak se relativně odborný Nyx dostal na tenhle level o jednu úroveň nad mimibazarem, nebejvalo to. Přitom takový cesky Reddit by se hodil.
    DOKIS
    DOKIS --- ---
    KOUDY: Nejak nechapu, jak informace "level 5 nikdo nema" souvisi s tim popisem co znamena level 3, pripadne informaci, ze Tesla ma level 2. Na druhou stranu je snad jasne, ze ta informace necilila na tebe.

    LAUNCHER: 01001100 01001111 01001100
    JANOS
    JANOS --- ---
    Nova baterka 135 CHF, 10 minut prace technika 38 CHF, nove vzduchove filtry 55 CHF, nove tlacitka na soupani sedacky ktere mi deti polamaly 103 CHF
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    JANOS: kolik to stalo? U beznych aut okolo 0,5MKc stoji vymena baterie 1500 Kc a za 20 minut to zvladne kazdy, kdo to uz jednou delal.
    JANOS
    JANOS --- ---
    Dnes pozitivni message.

    V aute mi zacal odchazet 12V akumulator. Varovani na displeji i v appce. Appka mi rekla ze si mam rict o opravu. Tak jsem to rovnou udelal, a na 5 kliknuti si dohodnul termin mobilniho technika. Sice za 2 tydny, ale budiz.

    Dnes prijel. Jen me apka poprosila at auto necham na ulici. Prijel, auto si sam odemknul, posunul, a behem 20 minut vymenil baterku a par dalsich drobnosti. Pak mi pipla apka, vyskocila faktura, kterou jsem zas na 3 kliknuti zaplatil.

    Behem toho vseho jsem mohl sedet doma v obyvaku. Very nice.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    DOKIS: "obvykle se udava 10s"

    Těžké pro mě v 2025 rozeznat, zda se jedná o halicinujici AI, nebo random no-lifera. Přijde mi hustý, jak halucinujes v tematickém boardu o něčem naprosto běžném a rozšířeném.

    Můžu se zeptat?

    Existujes?

    Pokud ano, máš vlastní řidičský průkaz a jsi majitel nějakého auta?

    Nebo jen na kolobrnde po Letné na kafíčko?

    Kolik konkrétně máš naježdeno tento rok tisíců km?

    A kolik z toho bez sahání na volant?

    Prosím o konkrétní odpovědi.
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    DOKIS: tady vsichni vime ze level 5 jeste nikdo nema. Neni treba nam tu nic upresnovat.
    DOKIS
    DOKIS --- ---
    KOUDY: Pro upresneni, jde o Level 3, tedy "podminena automatizace". Zdaleka nejde o "auto bez ridice". Na druhou stranu to je i tak celkem vyznamny posun, protoze to je prvni level, kde ridic nemusi neustale sledovat provoz a okamzite zasahnout. V pripade potreby musi byt pripraven to prevzit, ale ma na to cas (obvykle se udava 10s), takze bezprostredni prusvih musi vyresit automatizace. Pokud to ridic na vyzvani do limitu neprevezme, tak je to samozrejme prusvih ridice. Takze pokud spal, ma problem. Ale pokud nekdo napriklad necekane zabrzdi a automat si toho nevsimne a naboura do nej, tak to je chyba automatu a (zda se, podle toho co jsem zatim nasel), ze zodpovednost (a problem) bude mit vyrobce.

    Plus teda auto si samo rekne, jestli se mu "libi" podminky (tj. treba je na dalnici nebo popojizdi v kolone) a je ochotne to prevzit do autonomniho rezimu. Ale zrovna treba na ty kolony by to mohlo byt velmi uzitecne a relativne bezpecne.

    K tematu klubu se asi hodi dodat, ze Tesla samozrejme L3 certifikaci nema.
    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---
    Ship Quick Disconnect (SQD) arm about to roll to Pad 2.

    DZODZO
    DZODZO --- ---
    XCHAOS: ale v tom videu su aj testy s chodcami, preto pisem o brzdeni
    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---
    speciálně pro XCHAOSe :D

    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DZODZO: eh, mluvil jsem o ochraně těch venku, ne těch uvnitř, ale budiž. Hele, já nejsem autíčkář, ani elektrickej. Sleduju tenhle klub kvůli raketám, což je jen hobby. Autům nerozumím a už budu mlčet.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    XCHAOS: no ono neviem naco ti budu oble hrany ako napr. u buzza, ked to systemy aktivnej ochrany neskoro vyhodnotia a neubrzdia

    7 Electric Cars Crash Tests 2025 – Cybertruck, i4, F-150 Lightning, ID.Buzz…
    https://www.youtube.com/watch?v=F3TsUQ5T_bw
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    KOUDY: jakože je na zákazníkovi, jestli se od jedné a téže značky objedná hranatý model, který zabíjí chodce, nebo ocucaný model, který chrání chodce. Hmm... ;-)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam