• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    PHOW_SAATCHTainted Grail: Fall of Avalon
    AIAX
    AIAX --- ---
    VIRIK: Ono jde o celkový přístup k designu hry - na jedné straně škály máš 100% realismus, na druhé 100% stylizaci, gamifikaci, prostě opak. Ani jednoho nemůžeš plně dosáhnout, můžeš se tomu jen blížit. Čím víc používáš prvky jako hlad, únavu, váhu předmětů, opotřebovávání výbavy, staminu, "opravdový" pohyb postav (viz souboják třeba Dark Souls vs DMC) a mrtě dalších podobných fíčur, tím víc se snažíš simulovat skutečnost a natahuješ se po tom realistickém okraji, a naopak.

    Téhle designové filozofii pak můžeš říkat třeba simulacionismus a jeho prvky můžeš najít v různých žánrech, nemusí jít výhradně o survival, ale třeba i RPG, střílečky, sportovní nebo závodní hry.

    Některé tohle nebaví, protože hra je pak pomalá, těžkopádná a otravuje tě s nádenickými úkoly jako nutnost jíst a spát ("tvl fuck off, to mám doma, ve hře si chci zablbnout"), jiní to milují, protože čím větší realističnost, tím líp se můžeš do takového osvěta ponořit a představovat si, že v tom Skyrimu nebo ve středověké Kutné hoře nebo na Divokém západě fakt jsi.
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    trošku to pletete dohromady, hledání kamínků, sekání dřeva, ze kterýho hned padaj prkna nejsou simulace. Ani vaření není simulace. Jsou to kreativní hry, tvořivé, ne simulátory. Max se používá výraz survival RPG, když je to součást nějaké propracovanější hry. Hromady věcí, kde se všechno dá na něco použít, je součást RPG her od začátku, už od ultimy.

    Sadako správně zmínil simíky a jejich marketingové parodie. To nějaké simulace jsou, ale dost primitivní (což neznamená, že to není zábavné). RDR2 není survival a ty realistické prvky, jak správně zmínil AIAX, tam vlastně herně nejsou využité.

    Já survival prvky mám rád, zapínám si to i ve skyrimu nebo falloutech. Žeru i ve Starfieldu.

    Kingdom come taky není simulátor, je to jen fantasy kde je nějaký život ve středověku jen inspirace.

    Mimochodem, nemohl jsem si nevšimnout, že hodně lidí, co tvrdí že ve hře má být každý mob těžkej a ukazujou furt na Darksoulsy (a všechno ostatní ani nejsou hry), a že hoden hraní je jen ten, kdo se naučí to tam zabíjet, tak nenáviděj survival, kde se managuje nosnost, jídlo/pití, spaní, boje, výroba... a dost na to nadávaj. Ve zkratce, je docela legrační, že lidi co se chlubí jak poráží bosse v Darksouls, nedokážou vylézt ve Skyrimu (na survival) na horu. Všimněte si toho.

    Přitom ale tyhle survivaly nejsou simulací reality, ale nabízej kreativnější řešení stavů, lepší zapojení alchymie a vaření a craftingu do hry, více taktiky a více kreativity. Tím se taky liší dobrý survival RPG od špatného.

    Jsou to různý žánry a RDR2 nakonec přesto co to slibuje je prostě jen adventura. Ty vzájemný opovrhování dělaj jen kokoti, ale těch je plnej internet.

    Podobně jako prrr s tím "mám rád menší hry", to není stáří, ale způsob konzumování.
    Ubisoft i Bethesda, Techland, ti co udělali takový ty vikingy se stavěním, FunCom a hodně dalších menších studií umí dělat i hry, kde je prostředí, ve kterém musí být aktivní i ten co to hraje, a pak ty velký a otevřený světy fungují. Ten co hrát neumí se bude nudit. Pokud vyloženě chcete hrát jen to, co vám někdo připraví a jdete nějakým vyznačeným směrem, tak jako dobrý, ale sami si zavíráte dveře.
    AIAX
    AIAX --- ---
    SADAKO: Simulacionismus není žádná "past", je to prostě styl hraní, který někomu vyhovuje, někomu ne. Já to miluju, protože realita pro mě rovná se imerze a já imerzi velmi rád. Ten pocit, že něco fantaskní je tak autentické, že by to tak klidně mohlo být (ale i já mám své meze a RDR2 šlo přes ně).
    PHOW_SAATCH
    PHOW_SAATCH --- ---
    btw: komu se líbí Tainted Grail = atmosférická legenda o Artušovi od malého polského studia, je šance, že by se mu líbil i Blacktail = atmosférická legenda o babě Yaze od jiného malého polského studia :) ty hry maj poměrně dost společnýho... Blacktail jsem teda ještě nedohrál do konce, ale bavilo mě to zatim dost, je to skvělý (a pozor - nenechat se zmást lowpoly vizuálem, ten mě trochu odrazoval stejně jako u Valheimu, ale nakonec se ukázalo, že se tam sedne jak hrnec na prdel)

    BLACKTAIL on Steam
    https://store.steampowered.com/app/1532690/BLACKTAIL/

    BLACKTAIL - Launch Trailer
    https://www.youtube.com/watch?v=Lf_OXeO7YAk
    CLAVEN
    CLAVEN --- ---
    PHOW_SAATCH: však jasne, to je úplne legit. Ja mám tiež celé žánry, ktoré ma nebavia, ale to neznamená, že to nie sú dobré (a často určite aj vynikajúce) hry.
    SADAKO
    SADAKO --- ---
    PHOW_SAATCH: Yeah, pomalost, důraz na simulacionismus, survival, to jsou pro mě přesně ty nesnesitelné herní prvky.
    Velmi mě těší, že v Tainted Grail do této pasti nespadli a survival (pokud vůbec, z pochopitelných důvodů to nezkoumám) je tak maximálně optional možnost a ne default, oproti deskovce, kde prudí s jídlem a spaním.

    L4MA: Dex only si nevybavím, dex + perception (to máš radost, co :D) ano.
    L4MA
    L4MA --- ---
    dotaz. obvykle ve hrach nedavam nic do STR, kdyz uz tak DEX. po prvnich sedmi hodinach mam dojem, ze temer vsechny melee vyzadujou vice ci mene STR. nasli jste nejaky super DEX only zbrane?
    PHOW_SAATCH
    PHOW_SAATCH --- ---
    CLAVEN: vim, že to neni odpověď na mě, ale simulátory reality mě nikdy nebavily, to je to, proč mě RDR2, KC 1 a 2 nechávaj úplně chladnym :D
    CLAVEN
    CLAVEN --- ---
    SADAKO: veľa ľudí vyťahuje dôraz na realistickosť a slow burn v RDR2 presne preto, prečo sa veľa ľuďom ľúbi Kingdom Come 1 a 2, kde si musíš ručne variť potiony a ostriť meč a podobne. Jednoducho existuje pre tieto herné prvky rovnaké publikum, ako pre zjednodušenú hrateľnosť pre Tiktokovú generáciu s poruchami pozornosti. Se stim smiř asi.

    Ostatne sa stačí pozrieť na survival sim žáner, kde si milióny ľudí nadšene ťažia drevo a kopú kameň, aby si z toho mohli skladať domček a jednotlivé kusy nábytku.
    L4MA
    L4MA --- ---
    PHOW_SAATCH: nejsem si jist, k cemu se tvuj vyrok vztahuje, kazdopadne souhlasim. :)
    PHOW_SAATCH
    PHOW_SAATCH --- ---
    L4MA: čim jsem starší, tim mam rád menší, ohraničený hry, kde neni v obsahu nastavována kaše až do alelůja.. všechno by mělo mít svůj začátek a svůj konec... je hezký, že můžeš hrát svojí oblíbenou hru 250 hodin a a pořád tam máš ještě tunu nesplněnejch questů, ale stokrát nic umořilo osla :)
    SADAKO
    SADAKO --- ---
    CLAVEN: To s těmi Sims byla pochopitelně hyperbola (nechápu, proč takové množství - nebo se mi tak alespoň zdálo - lidí vytahovalo na prvním místě jako přednost RDR2 zrovna holení a spol. a vzpomenu si na to pokaždé, když někdo zmíní RDR2), ale mám-li hovořit za sebe, shit talk si představuju jinak, než konstatovat, že některé herní prvky v nějaké hře by pro mě byly nesnesitelné.


    Nicméně k tématu, za dva roky early accessu na mě nevyskočil žádný zásadnější bug.
    Takže teď ve finalu se mi postava začala propadat texturou pod zem do vody a vesele se topí v infinite loop. Zatím nepomohlo nic, tak mi asi nezbývá než čekat, až to fixnou, LOL.
    L4MA
    L4MA --- ---
    jen pro zaznam, nesrovnaval jsem s RDR2 aboslutne (oproti tomu je pro me osobne, kdyz si trochu zaprehanim, TG porad cca na urovni Vlaku nebo hledani min :D). myslel jsem to jen jako poctu, protoze od RDR2 si prijdu vyhorelej a nedokaze me realne nic nadchnout. zpet k tematu! :D
    PHOW_SAATCH
    PHOW_SAATCH --- ---
    CLAVEN: O Dark Souls tu nepadlo ani slovo :)
    CLAVEN
    CLAVEN --- ---
    SADAKO: tvl prečo tu musíte shit talkovať najlepšiu hru všetkých čias?
    PHOW_SAATCH
    PHOW_SAATCH --- ---
    mě zmátlo, že některý odhozený věci vypadaj normálně a některý jsou v pytlích... lol
    PHOW_SAATCH
    PHOW_SAATCH --- ---
    aha, to jsou ty pytle, tywe já jsem lama :D
    PHOW_SAATCH
    PHOW_SAATCH --- ---
    SADAKO: aha, já nepostřeh, že to zůstává na zemi, jdu to zkusit
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    SADAKO: plus "realistické" animace looting, kdy tvoje postava otevře zásuvku, hledí na zásuvku, vytahuje věci ze zásuvky, klikneš, a't to sebere, on to vezme do ruky, prohlésdne si to, pak otevře torničku, vloží do torničky, zavře torničku a jestě se vrátí do pozice hledím, nebo stojím... a když je to velký dům, nebo více zásuvek, tak znovu :)))
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    Taky vyhazuju a rychlocestuju tam i zpět.

    Mimochodem, na konzolích je optimalizace na úrovni, že rychlocestování nemá postřehnutelnou loadovací obrazovku. Prostě jste tam.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam