• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    PHOW_SAATCHTainted Grail: Fall of Avalon
    HONZA09
    HONZA09 --- ---
    AIAX: Tak jako neříkám, že to je apriori špatně a kazí to hru, jen mě to trochu sere. Co je ale na tom určitě dobře, je to, že pokud fakt teda chceš být obchodník a vydělávat na výrobě a prodeji, tak musíš investovat do celý jedný větve skillů.
    AIAX
    AIAX --- ---
    HONZA09: " Nepřišel jsem zatím na nic, co by se dalo prodávat, tak že na tom fakt vyděláš. IMHO jsem nejvíc peněz získal z odměn za sidequesty."

    Což je dobře, tak by to mělo být. Warhorse by si mělo vzít příklad, KCD2 to má přesně naopak a samozřejmě že to totálně rozbíjí ekonomiku.
    HONZA09
    HONZA09 --- ---
    Státy mám splituju víceméně 50/50 mezi Duchovno a Vnímavost a jinak vše ostatní mám na 5 kromě té Praktičnosti, kterou mám 1.

    Pořád trpím nedostatkem peněz. Nepřišel jsem zatím na nic, co by se dalo prodávat, tak že na tom fakt vyděláš. IMHO jsem nejvíc peněz získal z odměn za sidequesty.
    HONZA09
    HONZA09 --- ---
    VIRIK: Já ho sundal taky nakonec. Hezky z dálky. Vylepšil jsem si firebally, že mám na nich crit Chance skoro sto procent a když critnu, tak ubírají cíli staminu až ho úplně staggernou, takže než ke mě došel, tak byl tuhej. Ale jak z něj nic kloudnýho nevypadlo, ani za to nebyl achievement, tak jsem běžel dál plnit questy.

    Asi největší úspěch bude to, že snad byl jen jeden a už mě nebude každou noc otravovat. :)
    GANDHI
    GANDHI --- ---
    GURBON: me coby archera zas vytaci, ze se dokazou bezchbne postavit primo prede me:)
    GURBON
    GURBON --- ---
    Ja ted zase misty rostu z minionu, ktery se rozhodnou ze nebudou nic delat i kdyz na me nekdo utoci. Za posledni 2 hodiny asi 3 pripady :/
    GANDHI
    GANDHI --- ---
    btw zacina me celkem srat, ze prakticky cokoli co zabiju v druhy mape, musim pak jak debil hledat v ty vysoky trave:p
    GANDHI
    GANDHI --- ---
    VIRIK: je tam i zbran, kterou se da oneshotnout:p
    PHOW_SAATCH
    PHOW_SAATCH --- ---
    AIAX: Hodnotit hru má stejně smysl jen v žánru, v kterym je dělaná. A nejen v žánru, ale i v provedení - 2D, 3D, pixelart atd. Výsledný číslo nemá žádnou vypovídací hodnotu, můžeš mít dvě 10/10 hry a jedna bude výrazně lepší. Pro mě je jednoznačně nejdůležitější imerze a vše ostatní je podružný.
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    SADAKO: zjevně se mu nelíbí hodně krvácet, hořet a ani být elektrifikovaný (klasický physic útoky zjevně jeho zbroj nějak pohlcuje?). A jak vidíš, je nalákaný u té věžičky na první mapě, kde je ten lovec, hned nad zatopenou vsí (kde se ale taky dá nalákat). Jde o to, aby se člověk mohl krýt u těch jeho hysterických výstupů, je jedno zda obíháš věžičku nebo vybíháš na můstek a odtamtud mu dáváš dráždění.
    To kouzlo o kterým psal AIAX, ta elektrifikace, cca 50x trefit, do toho to krvácení z prstenů a sem tam zapalování z mečíku.

    A taky je nutný to udělat co nejdřív po desáté, a když ti uteče, na tom místě přespat, on v tom závěstí furt slídí a jen čeká na tmu. Pak přijde hned a je na ten souboj dost času.


    AIAX: jj, Weekes je výborný, ale je dobrý si uvědomit, že v DA dával dohromady ten bordel, a rozcapený linky, do kterých to dostali právě ti kýčaři předtím a to včetně výplodů mimo hlavní linii, který snad ani s nikým nekonzultovali.

    Zdeněk hlavně nemá pravdu v tom, že to není DA. Je. Právěže je a drží se to toho co tam bylo napsáno nejspíš až moc. Fanoušci dostali konce. Ostatní možná i chaos, pokud se v tom světě DA neorientujou. Pozici člověka, co DA tolik nezná nemůžu komentovat, sám to celý prožívám a hraju, čtu a sleduju ... no těch skoro dvacet let. Inkvizice dokonce srdcovka. Pro mne to bylo uzavření všeho.
    A hratelnost, atmosféry, stylizace i boje za mne dobrý. Dokonce to hraju několikrát.
    AIAX
    AIAX --- ---
    VIRIK: Ultrapravicovými zdroji myslíš ty absurdní postavičky z Youtube, co žijou z woke dramat? Tak ty opravdu nesleduju :DD Čerpal jsem výhradně z vlastních 35letých zkušeností s RPGčky. A na Zdeňkovu recenzi jsem mrkl až teď a výjimečně se s ním shodnu, minimálně ty jeho pluska a mínuska podepisuju ze 100 procent. Akorát číselné hodnocení má klasicky nesmyslné, 6/10 je nadprůměr, přičemž recenze rozhodně nepopisuje nadprůměrnou hru.

    Dobře že zmiňuješ Weekese, jeho "výkon" byl pro mě největší šok. Člověk by čekal, že někdo, kdo napsal Tali, Mordina, Jack a část ME3 (která je oproti common wisdom ve skutečnosti skvěle napsaná, kromě toho konce), ví, co dělá. Evidentně ne.

    Ale nechci tady dělat příliš OT, zpátky k TG, což je mnohem příjemnější povídání.
    SADAKO
    SADAKO --- ---
    VIRIK: Čím jsi toho hajzla ubil? Mně před hodinou normálně zdrhl, parchant :D
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    bílej jezdec jede tmou, bílou sílu má ssebou, tak dostane mačetou...

    ta malá bílá krysa.

    VIRIK
    VIRIK --- ---
    I TG: FoA měl teda lepší promo a dobře vedený předběžný přístum na steamu. Dobrou komunikaci s hráči, aka se zákazníky. Vydali super demo.
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    AIAX: DA V je poslední díl, je tak i napsaný a proto uzavíral co mohl, dokonce i některé otevřené příběhové linky z comicsů a knih. Uzavřel celý ten vesmír. Nepočítalo se s dalšími díly, ani s datadisky.

    DA se rozpadlo a skončilo v hovnech už při Inkvizici, před víc jak deseti lety, kdy tehdejší scénáristi se ztratili klasicky v lejnech (v tý době šel do blba ten animák, ale ztratili se i v první verzi hry, kterou pak silně updatovali a přidávali konec a ještě skutečný konec jako DLC). Naštěstí to převzal spisovatel Patrick Weekes (nejlépe známkovaná i jeho kniha Císařství masek, si to za drobné kup u apple nebo amazonv el. a přečti si to v originálu, ty jsi velice dobrý angličtinář, žejo) a začal všechno systematicky dávat do pořádku, spravovat příběhové linky a osudy. Výborně napsal i homosexuální vztahy a to i s ohledem na různých soc. třídy i fantasy rasy, a moc pěkně napsal samotnou císařovnu.
    Hlavně to zbavil toho naivismu a "boj dobra se zlem" a vytlačil to do dobrého fantasy.
    Ale pravda, je to roztahaný na deset let vývoje.

    Nesmíš čerpat z ultrapravicových zdrojů. Nebo poslouchat Zdenka z VOrttexu, kterej byl úplně mimo. A co se týká hry, byla extrémně podobná jedničce (hrál jsem tu jedničku původní verzi na XBOX, akorát neměli tolik lidí a silný grafiky) a to dokonce i ve stylizaci a barevných paletách. Akorát jednička je prostě stará.



    Korpo produkt teda vypadá rozhodně jinak, např. jako leckteré korejské MMO. Což nemusí znamenat teda průšvih, ty hry jsou i dobré, jen hraješ se svojí kreditkou, no.
    Btw. korpo produkty jsou rozhodně i část her od SONY, a přitom jak jsou sakra kvalitní. Nemyslím, že to musí znamenat že je to špatně, hlavně když jde o tak drahou výrobu, jako jsou hry.

    BioWare měli spíš smůlu, že jim MS jen pomohl ze sraček, ale nekoupil je. VZala si je EA, která prosímtě neumí prodat ani veleúspěšné Death space nebo Battlefronty, nevěděj co dělat se Star wars... a nezrušili teď i ty projeky kolem titanfalu?
    Je semlel neschopný korporát, kterej to neumí prodat. Neměli kampaň, nestaral se o ně žádný produkční...
    AIAX
    AIAX --- ---
    VIRIK: Počkej, podle tebe je Veilguard vynikající?

    Za mě je to taková videoherní obdoba Prstenů moci - bezduchý korporátní produkt, který je ve většině ohledů buď šokujícím způsobem nekompetentní (hlavně writing) nebo těžce průměrný (souboják, itemizace, chardev). A to vůbec nehodnotím změnu stylu z dark fantasy na YA, což je, uznávám, subjektivní. Hra finančně zcela vyhořela, režisérka byla odejita, velká část Bioware rozpuštěna a značka Dragon Age je podle všeho pohřbená navždy - to vše podle mě přesně reflektuje "kvality" Veilguardu.

    Zvláštní, zatím jsem se s tebou v drtivé většině věcí shodl, ale tohle mě dost zarazilo.
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    AIAX: mně to vysvětlovat nemusíš.

    Nicméně první omyl je v tom, že hry se hrají na obtížnost nejvyšší. To je totiž blbost, nebo spíš past na nedospělé Turky, kde ve velkém počtu jedním stylem, na přesilnění protivníka, na sílu. Pár na dexteritu. Kreativita nikde.
    Ale sám to vlastně píšeš, jsou to občas pasti a ne obtížnosti. U Bethesdy nebo třeba Odyssey od Ubi to ale není HPčkama (a bacha na lháře, co to tvrdí), ale mobům se zvyšují různý druhy odolností, ale bacha, zapínaj se i slabiny a zvyšuje se critic. Úplně stejně jako u fromů nebo capcomů nebo alrianů je nutný se kouknout čím a kdo útočí a najít čím ho nejlíp majaznout, krystalický tupým, ohňový mrazem a pod. U Odyssey to udělalo to studio hrozně chytře, zvednutí obtížnosti se jím zvednou odolnosti a hlavně AI. Si to zkus, dej nízkou a rozdíl levelů a budou stát a čekat na ránu. Zvyš to a vyrovnej levely a budou tě obkličovat, někteří vezmou luk a vylezou někam do lepší pozice, elitky začnou používat i svoje schopnosti, výpady.

    Např. u Bethesdy/obsidian máš i survival, někde je od začátku, jinde byl přidaný až časem. A i Fromové na to přišli, u Elden ringu, který vlastně není těžký, pokud trošku přemýšlíš. To samé je u RPG jako dělaj bethesďáci.
    Co se týká atmosféry, zkusil jsem teď Skyrim se survivalem, tu special edition, poslední. A je to furt hrozně kvalitní a jsou tam překrásný scenérie. První dark souls jsou hezké, ale ani dvojka rozhodně nestojí opodál. Tohle TG se mi líbí a nepotřebuju k tomu extra textury. Oblivion remaster je rozhodně zajímavý. DD jednička i dvojka jsou krásné.

    Co se týká stylizace, tak mne napadá že barevnější je akorát tak Kingdom of amalur, který to ale mělo schválně, v kontrastu tomu příběhu, který byl velice dobrý a lore světa. Vynikající poslední Dragon Age V taky staví na kontrastech, veselý barevný lesík, a následně zničená místa podléhající zkáze. Rozpadající se svět. Tady je spíš otázka, zda jsi schopný ty stylizace přijmou a pochopit nebo chápat jako součást toho vyprávění – podobně jako u filmu je třeba použit černobílý materiál, nebo filtry a pod.

    A DIablo je pěkně udělaný, všechny díly. Teď dokonce u 4 změnili obtížnosti a padání lootu, v současnosti jede sezona, kde ti moc těch lepších věcí fakt nepadá, musíš se snažit. A ono to tomu asi čoveče prospělo.
    AIAX
    AIAX --- ---
    PHOW_SAATCH: Jasně, i když kdyby FS dělalo normální úrovně obtížnosti, asi by šli taky klasickou cestou "mobíci mají víc HP a víc řežou, hráč řeže míň". A ano, taky mě to sere, už asi třicet let :DD

    V tom je asi nejlepší na světě tvou nenáviděná KCD :))), kde Hardcore mód je fakt vymazlený a obsahuje snad všechny možné změny kromě "+HP/-dmg", jako to má většina RPG ever. Minimálně si nevybavuju RPG, kde by si s vyššími obtížnostmi obdobně vyhráli.
    HONZA09
    HONZA09 --- ---
    GANDHI
    GANDHI --- ---
    PHOW_SAATCH: jj, z druhy mapy se da vratit zpatky
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam