• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    PHOW_SAATCHTainted Grail: Fall of Avalon
    SADAKO
    SADAKO --- ---
    VIRIK: Čím jsi toho hajzla ubil? Mně před hodinou normálně zdrhl, parchant :D
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    bílej jezdec jede tmou, bílou sílu má ssebou, tak dostane mačetou...

    ta malá bílá krysa.

    VIRIK
    VIRIK --- ---
    I TG: FoA měl teda lepší promo a dobře vedený předběžný přístum na steamu. Dobrou komunikaci s hráči, aka se zákazníky. Vydali super demo.
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    AIAX: DA V je poslední díl, je tak i napsaný a proto uzavíral co mohl, dokonce i některé otevřené příběhové linky z comicsů a knih. Uzavřel celý ten vesmír. Nepočítalo se s dalšími díly, ani s datadisky.

    DA se rozpadlo a skončilo v hovnech už při Inkvizici, před víc jak deseti lety, kdy tehdejší scénáristi se ztratili klasicky v lejnech (v tý době šel do blba ten animák, ale ztratili se i v první verzi hry, kterou pak silně updatovali a přidávali konec a ještě skutečný konec jako DLC). Naštěstí to převzal spisovatel Patrick Weekes (nejlépe známkovaná i jeho kniha Císařství masek, si to za drobné kup u apple nebo amazonv el. a přečti si to v originálu, ty jsi velice dobrý angličtinář, žejo) a začal všechno systematicky dávat do pořádku, spravovat příběhové linky a osudy. Výborně napsal i homosexuální vztahy a to i s ohledem na různých soc. třídy i fantasy rasy, a moc pěkně napsal samotnou císařovnu.
    Hlavně to zbavil toho naivismu a "boj dobra se zlem" a vytlačil to do dobrého fantasy.
    Ale pravda, je to roztahaný na deset let vývoje.

    Nesmíš čerpat z ultrapravicových zdrojů. Nebo poslouchat Zdenka z VOrttexu, kterej byl úplně mimo. A co se týká hry, byla extrémně podobná jedničce (hrál jsem tu jedničku původní verzi na XBOX, akorát neměli tolik lidí a silný grafiky) a to dokonce i ve stylizaci a barevných paletách. Akorát jednička je prostě stará.



    Korpo produkt teda vypadá rozhodně jinak, např. jako leckteré korejské MMO. Což nemusí znamenat teda průšvih, ty hry jsou i dobré, jen hraješ se svojí kreditkou, no.
    Btw. korpo produkty jsou rozhodně i část her od SONY, a přitom jak jsou sakra kvalitní. Nemyslím, že to musí znamenat že je to špatně, hlavně když jde o tak drahou výrobu, jako jsou hry.

    BioWare měli spíš smůlu, že jim MS jen pomohl ze sraček, ale nekoupil je. VZala si je EA, která prosímtě neumí prodat ani veleúspěšné Death space nebo Battlefronty, nevěděj co dělat se Star wars... a nezrušili teď i ty projeky kolem titanfalu?
    Je semlel neschopný korporát, kterej to neumí prodat. Neměli kampaň, nestaral se o ně žádný produkční...
    AIAX
    AIAX --- ---
    VIRIK: Počkej, podle tebe je Veilguard vynikající?

    Za mě je to taková videoherní obdoba Prstenů moci - bezduchý korporátní produkt, který je ve většině ohledů buď šokujícím způsobem nekompetentní (hlavně writing) nebo těžce průměrný (souboják, itemizace, chardev). A to vůbec nehodnotím změnu stylu z dark fantasy na YA, což je, uznávám, subjektivní. Hra finančně zcela vyhořela, režisérka byla odejita, velká část Bioware rozpuštěna a značka Dragon Age je podle všeho pohřbená navždy - to vše podle mě přesně reflektuje "kvality" Veilguardu.

    Zvláštní, zatím jsem se s tebou v drtivé většině věcí shodl, ale tohle mě dost zarazilo.
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    AIAX: mně to vysvětlovat nemusíš.

    Nicméně první omyl je v tom, že hry se hrají na obtížnost nejvyšší. To je totiž blbost, nebo spíš past na nedospělé Turky, kde ve velkém počtu jedním stylem, na přesilnění protivníka, na sílu. Pár na dexteritu. Kreativita nikde.
    Ale sám to vlastně píšeš, jsou to občas pasti a ne obtížnosti. U Bethesdy nebo třeba Odyssey od Ubi to ale není HPčkama (a bacha na lháře, co to tvrdí), ale mobům se zvyšují různý druhy odolností, ale bacha, zapínaj se i slabiny a zvyšuje se critic. Úplně stejně jako u fromů nebo capcomů nebo alrianů je nutný se kouknout čím a kdo útočí a najít čím ho nejlíp majaznout, krystalický tupým, ohňový mrazem a pod. U Odyssey to udělalo to studio hrozně chytře, zvednutí obtížnosti se jím zvednou odolnosti a hlavně AI. Si to zkus, dej nízkou a rozdíl levelů a budou stát a čekat na ránu. Zvyš to a vyrovnej levely a budou tě obkličovat, někteří vezmou luk a vylezou někam do lepší pozice, elitky začnou používat i svoje schopnosti, výpady.

    Např. u Bethesdy/obsidian máš i survival, někde je od začátku, jinde byl přidaný až časem. A i Fromové na to přišli, u Elden ringu, který vlastně není těžký, pokud trošku přemýšlíš. To samé je u RPG jako dělaj bethesďáci.
    Co se týká atmosféry, zkusil jsem teď Skyrim se survivalem, tu special edition, poslední. A je to furt hrozně kvalitní a jsou tam překrásný scenérie. První dark souls jsou hezké, ale ani dvojka rozhodně nestojí opodál. Tohle TG se mi líbí a nepotřebuju k tomu extra textury. Oblivion remaster je rozhodně zajímavý. DD jednička i dvojka jsou krásné.

    Co se týká stylizace, tak mne napadá že barevnější je akorát tak Kingdom of amalur, který to ale mělo schválně, v kontrastu tomu příběhu, který byl velice dobrý a lore světa. Vynikající poslední Dragon Age V taky staví na kontrastech, veselý barevný lesík, a následně zničená místa podléhající zkáze. Rozpadající se svět. Tady je spíš otázka, zda jsi schopný ty stylizace přijmou a pochopit nebo chápat jako součást toho vyprávění – podobně jako u filmu je třeba použit černobílý materiál, nebo filtry a pod.

    A DIablo je pěkně udělaný, všechny díly. Teď dokonce u 4 změnili obtížnosti a padání lootu, v současnosti jede sezona, kde ti moc těch lepších věcí fakt nepadá, musíš se snažit. A ono to tomu asi čoveče prospělo.
    AIAX
    AIAX --- ---
    PHOW_SAATCH: Jasně, i když kdyby FS dělalo normální úrovně obtížnosti, asi by šli taky klasickou cestou "mobíci mají víc HP a víc řežou, hráč řeže míň". A ano, taky mě to sere, už asi třicet let :DD

    V tom je asi nejlepší na světě tvou nenáviděná KCD :))), kde Hardcore mód je fakt vymazlený a obsahuje snad všechny možné změny kromě "+HP/-dmg", jako to má většina RPG ever. Minimálně si nevybavuju RPG, kde by si s vyššími obtížnostmi obdobně vyhráli.
    HONZA09
    HONZA09 --- ---
    GANDHI
    GANDHI --- ---
    PHOW_SAATCH: jj, z druhy mapy se da vratit zpatky
    PHOW_SAATCH
    PHOW_SAATCH --- ---
    AIAX: Jenže u FS her je obtížnost daná primárně animacema. K smíchu jsou mi hry, kde změna obtížnost spočívá jen v tom, že potvorám přidaj nesmyslný hodnoty. To bylo třeba u Witchera 3, kde jsem kolem golema tancoval skoro půl hodiny, ale ten souboj byl k smrti nudnej a plochej. Třeba v Dragons Dogma jsou ty healthbary taky šíleně napálený, ale tam je ten kombat zábavnej sám o sobě.
    PHOW_SAATCH
    PHOW_SAATCH --- ---
    Dohráváte poctivě všechny sidequesty a zakázky na bandity? Jo a jsou ty akty propojený? Můžu zbytek questů dodělat zpětně?
    PHOW_SAATCH
    PHOW_SAATCH --- ---
    AIAX: Black metalu jsou pořád nejblíž Dark Souls 1 a hlavně moje milovaná lokace Painted World of Ariamis :)
    AIAX
    AIAX --- ---
    VIRIK: FS hry mají jednu obtížnost, u Bethesdy záleží, jak si to nastavíš. Já před pár lety rozehrál znovu Skyrim, že to tentokrát smáznu na Legendary, a smázl mě hned ten pavouk v počátečním dungeonu. Na Legendary je Skyrim minimálně prvních deset, patnáct hodin extrémní osina v zadku, mnohem tužší než cokoli od Fromsoftu (možná kromě Nightreignu).

    Jinak dark fantasy je samozřejmě moje, ale mám pocit, že v posledních deseti letech je těžce na ústupu a brutálně převládá stylizace, komiksárny, všemožné zoomeřiny a anime. Nechci být za starého muže křičícího na mraky, jasněže časy se mění, ale už se nemůžu dočkat, až ve videoherní estetice bude zase místo korejského popu v módě black metal :DD
    AIAX
    AIAX --- ---
    SADAKO: A hlavně pro mágy - když to člověk celé obejde a seskočí z kraje přímo naproti té rampě, kterou se leze nahoru, na římsu kousek pod tím, je tam pytel nebo váza či co a v ní fireball (Blazing Orb nebo tak nějak). První kouzlo, které jsem našel, se kterým jsem se konečně nebál, většinou. A pak jsem našel Thunder Lash a přestal jsem se bát úplně.
    KULHY
    KULHY --- ---
    LOJZEE: Haha, mám identicej screen a chtěl jsem ho sem poslat. Naprosto souhlas, taky to na mně dejchlo, když jsem tam vlezl a ještě se šel podívat ke kraji, jak je to hluboký. I když nakonec mi to přišlo docela skromný.
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    paradoxní je, že ty dark fantasy oblasti i s tím černým humorem se najdou i roky dozadu u Bethesdy (stejně tak Oblivionská vílý barevnost měla být kontrastem k těm pekelným bráním) a jsou stálicemi celých oblastí v TESO. Fromové v tom pokračujou a šperkují to a v plné parádě to ukázali v Elden Ringu, nicméně když zmiňuju jednoho, měl bych i druhýho, na kterým TG naprosto upřímně stojí.
    Dokonce to kritizoval i Dr. Mgr. Dan Vávra csc., kterej se někdy před 12 lety rozčiloval, co je to proboha za svět, ten Skyrim, kde v jedný místnosti jedí lidi a ve druhé leží zombie a jsou rozmístněné kostry a zbytky těl po mučení...

    /já nestavím bethesdu a Formy proti sobě, ale společně s Awaken Realms naopak k sobě a rozhodně se za to nestydím. A oni taky ne. Btw. já umíral víc třeba ve Skyrimu než v Elden ringu, ale já si teda nemodoval číty.
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    AIAX: mobky ti můžou snadno dát critic, a smazat tě tím (doslova) z povrchu, když se neumíš hejbat, bránit, nebo včas léčit. A to je prolezeš za bránu.
    PHOW_SAATCH
    PHOW_SAATCH --- ---
    LOJZEE: tam jsem byl včera, ten mi nasvícenim připomněl trochu Elden Ring...
    AIAX
    AIAX --- ---
    VIRIK: To rád slyším, jsem lvl 12 a většinu mobů na Southern Horns dávám na blesk, dva, tři. Napumpoval jsem spell power a crit a najednou čelenž neny.
    LOJZEE
    LOJZEE --- ---
    tenhle "dungeon" někde na začátku mě uchvátil

    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam