• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    RYBOSHŠaManYsMuS
    OLIAS
    OLIAS --- ---
    DARJEEL:
    DRAGEL: Samozřejmě, jde o to jak si to člověk definuje..božstvo nic definovat nepotřebuje imho.
    DRAGEL
    DRAGEL --- ---
    OLIAS: Ale jen nahrává, jak to budeš mít ty sám či božstvo samo je věc jiná ;-)
    DRAGEL
    DRAGEL --- ---
    Šla tu řeč o Žídkovských bohyních.

    DARJEEL
    DARJEEL --- ---
    OLIAS: a jak to každé božstvo může mít jinak .-)
    OLIAS
    OLIAS --- ---
    SCHWEPZ: Myslíš, že božstvům, se kterými si povídáš, se lépe bytuje v upravené krajině s vyhlídkami a lavičkami, nebo v divoké a často špatně prostupné krajině? ,)

    --------hezky nahrává k tomu, jak božstvo vlastně vnímat..
    DRAGEL
    DRAGEL --- ---
    K energii krajiny:
    Minulý rok v létě jsem se dostal ke Kutnohorským menhirům.
    Menhir u Kutné Hory | Denemark – občanské sdružení
    http://denemark.jidol.cz/projekty/ostatni/menhir-u-kutne-hory/
    V době mé první návštěvy to bylo smutné místo, připadalo mi to jako kamenný sad, bez nějaké síly. Nedalo mi to a kontaktoval jsem Denemark, který tento kruh vytvořil. Přes tenhle kontakt jsem se dostal k Pavlu Bartlovi, který kruh či kromlech "opravoval". Na konci prázdnin jsme se s ním setkal osobně. Dozvěděl jsem se, že tenhle kruh je součástí mnoha různých kamenných řad a menhirů po ČR. Dostal jsem úžasnou přednášku a cítil jsem, jak naše země skrze tyto kameny "dýchá" v jakém si energetickém spletenci, který začíná už na Pražském hradě, tím úžasně velkým obeliskem u chrámu sv. Víta.

    Jeden můj kamarád je hajnej, tedy ten co se stará o stromy, nikoliv co mezi nima zastřelí. Z jeho přednášek o různých druzích lesů apod. vyplývá, že v naší zemi už 200 let nevyrostl "divoký les", všechny stromy jsou sázeny lidmi, popřípadě se o ně lidi starají a tak s nima mají naše stromy pouto. Proto, když čech zajde do "divokého" pralesa, může se bát, protože tam stromy s lidmi nemají tohle spojení.
    DRAGEL
    DRAGEL --- ---
    Ke slovanskému šamanismu:
    Byl jsem na dvou Ordeltových přednáškách i s ceremoniemi, abych se něco naučil. Za mě mohu říci, že volání Svaroga či Velese je pro mě zážitkem. Vnímám skrze tyto "bohy" duch předků tohoto místa a spojení s nimi. Minimálně půl roku používám při procházkami lesem koncovku, tedy koncovou píšťalu, která je tradicí pasáčků v našich zemích. Je to nástroj větru, takže duchové na ni dobře slyší ;-) Jeden z mých kamarádů je druidem www.boii.cz, kde dělá keltské ceremonie. Abych pravdu řekl tak mě to neoslovuje a je tahle mystika pro mě docela složitá.
    Ordelt se na svých přednáškách dotkl třeba Strážnických slavností, věcí, které se tam ukazují či dějí a ukázal to jako pohanskou tradici úrody atd. Takže tradice je je. Můžeme se tou tradicí nechat omezovat, můžeme ji použít pro svůj vlastní růst, či se od ní můžeme odrazit a na jejím základě vystavět tradici novou. To podle mého teď Ordelt dělá.
    Tradice a učení předků tu je. Vyučuje se někde na Un. Karlově na nějakém oboru slovanství, přesně to nevím, jen to povědomí v našich lidech není.

    Tím samozřejmě nikomu neberu to, že své šamaňárny dělá s keltskými božstvy, či s jinými entitami, které potká.
    SCHWEPZ
    SCHWEPZ --- ---
    OGMIOS: no jo, to by se mohlo, my to děláme u pramene pod horou každý rok z jara, je to ceremonie. Většinou je k tomu i nějaký land art.
    OGMIOS
    OGMIOS --- ---
    SCHWEPZ: nevim jak bozstvum ale projevit rrspekt pramenu a vycistit ho by se mohlo
    SCHWEPZ
    SCHWEPZ --- ---
    OGMIOS: já potkávám lidi, kteří se aktivně starají o krajinu; dobrovolně ve volném čase čistí, sází stromy, dělají land-art, obnovují staré cesty a úvozy, různě přispívají ve svém okolí "společné věci"...ale znám také "poutníky krajinou" (a nejsilněji asi kamarád "indián" Hubert), který péči o krajinu de facto odsuzuje a vyhledává divokost, respektive bezzásahovost.

    Myslíš, že božstvům, se kterými si povídáš, se lépe bytuje v upravené krajině s vyhlídkami a lavičkami, nebo v divoké a často špatně prostupné krajině? ,)
    DARJEEL
    DARJEEL --- ---
    OGMIOS: tak třeba některý silový místa drží energii právě proto, protože ráz krajiny je velmi stabilní a oni jsou jakoby vkování do toho prostoru. Bych řekl, že takový bytosti jsou skoro věčný.

    Druhá možnost je pak cíleně a záměrně posilovat, ale na to je nejlepší kruh více lidí... ale platí furt to co jsi psal ohledně domácí tradice/import.
    OGMIOS
    OGMIOS --- ---
    DARJEEL: jo. tyhle odkazy predku kdyz je naleznes a usetri ti trochu energie na tvy ceste jsou k nezaplaceni. bohuzel jsem zjistil ze vetsina jich je takovyho data ze uz skoro nejsou.
    DARJEEL
    DARJEEL --- ---
    OGMIOS: jj, nebo budovat posezení na výhlídkách ,-)
    OGMIOS
    OGMIOS --- ---
    WAMP_ELF: jj. ja jen uplne nejsem na to rikat ze jsem takovej a nebo takovej saman. podle me je samanismus universalni. spousta entit je spolecna vsude na svete ale jinak se jim rika. proto je pro me samanismus o tom umet kracet kazdou nohou v jinym svete a stejne tak jako si popovidam se sousedem tak si popovidam s tim a tamtim bozstvem. clovek v podstate potkava jen manifestace energie podle toho jak se fraktaly reality poskladaj.
    ale dik, jak budu slovickarit tak me vemte necim po hlave :D
    WAMP_ELF
    WAMP_ELF --- ---
    OGMIOS: záleží na tom jak moc chceš slovíčkařit.
    OGMIOS
    OGMIOS --- ---
    NIKOPOL: no ono staci jak jeste relativne nedavno byla bezna starost o krajinu. jak se udrzovaly prameny atd. dneska si clovek otoci kohoutkem, koupi si jidlo v krame a starost o krajinu ho nezajima. to teda zminuju jen proto ze jsem dneska zrovna po ranu vzpominal jak jsme predloni hledali pramen a nikde zadna studanka jen rozbahneny, smrduty mokry mista kde se napit je vo zivot. takze podle me takova prace s mistnimi duchy je mnohem dulezitejsi nez mit slovanskej ci keltskej ci americkej nebo jakej samanismus.
    NIKOPOL
    NIKOPOL --- ---
    .. no jestli spíš jakože ten slovanskej tu byl poslední, jeho vrstva je nejpřístupnější, bože dej, aby ta tradice někde zůstala živá.
    ted mi kámoš referoval ty žítkovský bohyně ... víceméně poukazoval na to, že ještě zcela nedávno tu tradice dejchala (a duch je všude) takže to nemůže bejt ničím jiným než naším povrchním zaměřením a hulvátskym přístupem, že jsme na nic pořádně ještě nenarazili
    OGMIOS
    OGMIOS --- ---
    AIM_FREEMAN: hmm co vy na to vlastne? jak vnimate silu nasi zeme? ja jsem trochu skeptickej vuci tomu rikat ze slovanskej samanismus je tomuto mistu/teto zemi puvodni. nicmene byl tu. ale krajina cech je mnohem rozmanitejsi. ja to co bylo vnimam spis jako tradici fousatejch muzu ala treba ded vseved kdyz to napisu takhle. aspon to je to co jsem doted videl. mozna jen u nas na severu, ale kdyz vylezu na kopec a vnorim se do krajiny tak tam sedi, vsechno vi. k tomu zeme, ciste zenska energie. vsechno se to manifestuje v nespocet formach. taky jde z krajiny citit jak nam predci zanechali odkaz abychom nemuseli tapat. kdo zacne videt ten ty odkazy vidi. proto bychom meli zanechavat. a kdyz jsem se jednou ptal kterou cestou se vydat, tenkrat konkretne ohledne keltskyho samanismu tak mi prisla odpoved ze to je mnohem starsi nez vsechno to co dneska mame. proste clvoek musi poslouchat a citit krajinu kde zije. kazdy misto ma svy energie. nektery veci jako slunce, zeme, voda vzduch ohen atd. jsou universalni. ruzni bohove jsou jen formy ktery pomahaj pochopit a naucit se. vse ale vychazi z meho kruhu me bytosti. tady a ted jsem ja ktery vnimam. tady a ted jsem ja ktery se rozvijim, bez hranic.
    DRAGEL
    DRAGEL --- ---
    AIM_FREEMAN: Wau, Miki uvedl autora fotek, to potěší :-)
    AIM_FREEMAN
    AIM_FREEMAN --- ---
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam