• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LITTLELIAssembler
    LITTLELI
    LITTLELI --- ---
    a taky to bude souviset s tim ze SGI dela spoustu veci uz na ia32/ia64 zano.
    SKIM
    SKIM --- ---
    Jasne to chapu, ja si s tim budu hrat casem, zatim zkoumam dokumentace a dalsi veci.
    Docela me stve ze neni dokumentace k novejsim procesorum od SGI.
    Z mips.com zmizela spousta veci, co tam byvala a na SGI dtto.
    Ono to asi souvisi s tim, jak rusi postupne podporu ke starym pocitacum, ale...
    JANFROG
    JANFROG --- ---
    Architektura je to jina, to je pravda. Clovek hlavne oceni 32 registru (ve skutecnosti 31, z toho je jen tak 20 pouzitelnych diky konvencim) a pak vybornout a prehlednou dokumentaci (v tomhle teda SGI vede, kam se na ne hrabe Sun)
    SKIM
    SKIM --- ---
    Jinak lepsi je psat na nejaky R3000, coz je MIPS I.
    Je na to simulator i debugger co jsem videl na netu..
    Takze se to da zkouset i na PC.
    SKIM
    SKIM --- ---
    No mam doma jeden R5000, takze to je MIPS IV.. Sice je to uz kapanek slozitejsi, ale budiz.
    No ja nevim co? Vyzkouset si neco, samozrejme ze to udelam i sam, ale pripadalo mi to jako dobry napad. Preci jenom ta architektura je uplne jina, nez PC a clovek se v tom jen tak rychle neorientuje.
    Jasne, ze SGI ma napsanych dost hodne veci, ale taky to neni uplne vsemocne..

    Nevim, no proc lidi pisou asmutils nebo menuetos.. ?
    JANFROG
    JANFROG --- ---
    SKIM: No a co by sis pro ten MIPS (rekneme MIPS IV ISA) predstavoval?
    Ja jsem zkousel prepisovat nejake rutiny pro ffmpeg, ale moc mi to neslo (to bude tim, ze te grafice nerozumim, tak jen tupe prepisoval C kod - pak mi dosel cas a vyprdnul jsem se na to :-) - take proto, ze je jednodussi pouzit libdmedia, kde uz to SGI napsalo za me a jede to pres specializovany HW :-)
    SKIM
    SKIM --- ---
    A nebo to jadro :-)
    SKIM
    SKIM --- ---
    Navrhy na psani:
    - Neco /=cokoliv/ pro mips.
    - Dopsat/vylepsit asmutils. Treba na hw detekci /linux/.
    LITTLELI
    LITTLELI --- ---
    vyborne vyborne... ja to vubec nejak predelam ;)
    PICASSO
    PICASSO --- ---
    LITTLELI: treba dej na home tohle.. neco tam je http://picasso.poupe.net/?p=search&search=assembler
    LITTLELI
    LITTLELI --- ---
    priznejte se kdo zatrh ze SIMD ovlada? rad bych se ho na nejake veci zeptal...
    LITTLELI
    LITTLELI --- ---
    ok :)
    na porty se sahat muze, konkretne na ty od VGA, obcas i na ty od DMA nebo SB
    (zpravidla je to emulovaci), reset procesoru funguje jen ve win98 :D

    kdyby to fungovalo byly by okynka opravdova kulnicka na drivi a nic jineho :)
    SALUSA_SECUNDUS
    SALUSA_SECUNDUS --- ---
    je nejake oficialni reseni predchozi anketni otazky? ;o)
    LITTLELI
    LITTLELI --- ---
    ..:.|.: nova anketa :.|.:..

    jeste mi reknete, mam trosku predelat velkou nastenku a malou nastenku? vic odkazu na ruzne textiky a zajimavosi a vubec?
    JANFROG
    JANFROG --- ---
    Co se tyce SW implementace - mam dojem, ze zalezi model od modelu - podobne to ma udelane treba PowerPC - proste bud to ma tu Floatovou jednotku - pak to jde do ni a nebo ji nema a pak to se to
    dekoduje pomoci nejakeho mikroprogramovaneho kontroleru.
    Prave proto se to jmenuje SPARC - Scalable Processor Arch - proste si tam nastrka toho tolik, aby to bylo tak drahe, jak chces :-)
    LITTLELI
    LITTLELI --- ---
    navic toho je hodne co jeste kompiler vyresi obecne lip nez clovek
    kooor kdyz jde o nejake prumenlivejsi datove struktury.
    LITTLELI
    LITTLELI --- ---
    HYBY: o tom se skoro polemizovat neda... pokud si cetl ty dva materialy co tu vyssi v zahlavi, musis uznat, ze by programator musel mit palici jak patraci balon... nektere instrukce ktere se zdaji byt idealni na pouziti jsou paradoxne nevhodne z jednoho z mnoha duvodu. Kompilator C automaticky umi pouzivat Simple Instruction/Direct Path, pomerne optimalne alokuje zdroje na zasobniku apod. JJ je pravda ze clovek napise mensi kod... mensi kod ale neznamena vzdy rychlejsi :( Kompiler proste muze delat s instrukcema behem okamziku to, co programator nemuze/resp. nema cas delat.
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    HYBY: nevim na co narazis .. ale ani s Crusoe ani s Eficiony nemam zkusenost .. a jeste jsem od nich nevidel nic jineho nez propagacni materialy, nebo api jejich procesoru ..
    HYBY
    HYBY --- ---
    LITTLELI:
    ad kernel: mno o te rychlosti by se dalo polemizovat... i sebelepsi ceckova optimalizace nemuze vyhodit stejne rychly kod (pokud teda programator v asm pise rozumne)

    jinak s tim mikrokernelem jsem mel na mysli opravdu neco velmi jednoducheho - aby to umelo poustet procesy transparentne (tzn. jednoducha implementace multithreadingu ;)

    chtelo by to opravdu z neceho vychazet, ale vzhledem k tomu, ze to beru jako hru tak je skoda to postavit na necem hotovym. mozna bychom mohli zacit tim, ze bychom si definovali co to ma umet... pokud do toho jdete, zalozim cvsko a zabava muze zacit

    SEJDA: a co treba transmeta?? ;P
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam