• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SPECTRECyber.Punk: The future is already here - it's just not evenly distributed

    Kick, ban, ignore, offtopic
    Jak se po 20 000 prispevku ukazalo, tak v tomhle klubu jsou vsichni uznavani odbornici na tema co je a co neni cyberpunk. Nedoporucuji proto psat sem ani slovo punk ani slovo cyber /kyber, cp..../, protoze jinak se najde vzdycky nekdo, kdo vam rekne, ze to neni dost cyber nebo dost punk.
    S pozdravem vas milujici Overdrive

    LUKASHIVA --- --- 8.07:22 24.8.2004
    NIC JAKO CYBERPUNKER neexistuje! Podte mi to odsouhlasit at uz je klid.. :)) Kdo byl kdy cyberpunker? Case ( myslim ze spis zkrachovaly programator), Kovboj ( ten byl snad pilotem ve vysluzbe, chlastajici troska touzici se vratit na oblohu), Silencio (prtavy dite s pravdepodobne poskozenym mozkem?), Ransom Stark (bloodnet), Rick z Dreamwebu?


    Navrhuji temata pro audit:
    [Augmented Personality - paradigm change && "Kazdy den je prochazkou v databazi"] -- [Hack of reality, hack of virtuality] -- [Smart City & House] -- [CyberPunk is the state of Art - projekty, ktere nejakym zpusobem umelecky zpracovavaji nebo reaguji na CP, jsou CP] -- [Cyberpunk Geography - od SIlicon Valley az po hardwarove plaze na Tchaiwanu, middle east and Africa sillicon valley boom?] -- [Augmented Body & Brain - od LSD po benza a hydergine] -- [Completely Virtual - virtual paranoia, Internet 3.0 - matrix...] -- [Future military] -- [???]


    Navrhujte dalsi temata s tim, ze cilem je shromazdit nejen linky, ale treba i predstavy budoucnosti, touhy a predstavy, ktere se ve vas s danym tematem objevuji. Samozrejme ale davejte linky a informace o cemkoliv, co se sem hodi. Idealne muzete prispevky otagovat pomoci #keyword, v RSS se to pak lepe filtruje. [BloodNet - cyberpunková hra, imho jedna z nejlepsich] -- [DreamWeb - cyberpunkvá hra s motivy magie] -- [Cyberpunk RPG] -- [Cyberpunk, industrial a novoromantika v textech a hlavne obrazech...].... atd, atd.
    Google.com
    Neural.it
    rozbalit záhlaví
    LUKASHIVA
    LUKASHIVA --- ---
    OASHI: Podobny pouziti jsou celkem bezny, napriklad architekti pouzivaj helmy s rukavici k virtualni prohlidce projektu domu svejch klientu. Je to celkem prakticky - vychytas si kam otevirat dvere, v jaky vejsce mit vypinace atd.. investice cca 30k
    OASHI
    OASHI --- ---
    A asi je to jedina takova v cele CR... ;)
    OASHI
    OASHI --- ---
    LUKASHIVA: Ne sice pro ovladani PC, ale jako overeni "realnosti" maji VR celou mistnost ve SkodaAuto v MB, overuji tam designy ve 3D... Aby si produktu prohledli drive, nez je poslou do vyroby. AFAIK.
    LUKASHIVA
    LUKASHIVA --- ---
    STANLEY: Hmm hezky, videl jsem zoomovani fotek, videl jsem manipulaci 3d objektem, videl jsem vyber a skladani pismen do slov a videl jsem pusobivy efekty.
    Co jsem ale nevidel jedinny skutecne produktivni a smysluplny nasazeni ty technologie. A votom vod zacatku mluvim.

    Uznavam ze VR rukavice na 3d modeling je vec veskrze uzitecna. :)
    CYBERSTORM
    CYBERSTORM --- ---
    OVERDRIVE: souhlas, prikazovy radek je nejmocnejsi

    BUGSLE: pak je jeste varianta, ktere jsem si uzil na systemu Solaris, textova konzole, kde kdyz se pusti graficka aplikace, tak se zobrazi graficke okno ve kterem ta relace bezi. Nevzpominam si jestli sla pak jeste ta aplikace i pres konzoli ovladat
    STANLEY
    STANLEY --- ---
    možnosti tu jsou :) g-speak a jemu podobné
    BUGSLE
    BUGSLE --- ---
    LUKASHIVA: prace s textem urcite problem, ale treba pro praci s videem/zvukem/uuuu mi to prijde idealni, i dneska se pouzivaj shuttly a mys nez klavesnice/ nebo varianty interaktivních dokumentů, kdy za tebou naskakujou doplňkový informace a a stačí se jen otočit :)


    OVERDRIVE: jako konzole urcite rychlejsi, ale je to narocny na uzivatelovu pamet a takovy veci nemaji budoucnost :)
    OVERDRIVE
    OVERDRIVE --- ---
    Uz jsem tady kdysi zminoval nejakej text ze Zivlu, kde opevovali Learyho nadseni grafikou a o tom, ze mezi dopisy v dalsim cisle nekdo oponoval, ze pouzivat commandlajnu je proste daleko efektivnejsi kvuli moznostem spojovani, kvuli rozvoji mysleni [ktere graficka podoba manipuluje a zjednodusuje] a take prave kvuli rychlosti ovladani. Uz tehdy jsem s tim clovekem, co dopis napsal, hluboce souhlasil.

    Vzdyt to je prece klasika, ze nez neco udelas mysi, proklikas se stovkou adresaru a podadresaru, je jednoudssi to napsat [samozrejme jednoducha vizualizace muze byt uzitecna kdyz nevis kam jdes nebo tak, treba mc/vc a spol].
    Taky klavesove zkratky jsou jakymsi obchazenim grafckeho rozhrani v tom slyslu, ze proste nemusis byt soustredeny na to, kde lezi ovladaci prvky, ale proste delas co je potreba a pri tom pouzivas mimovolne textove povely...

    Kdysi jsem se tady s nekym prel, ze mam daleko radej system nekolika virtualnich konzol a prikazu bezicich v pozadi, automaticky za danych podminek a nakonec v popredi a pred ocima, jako v te posledni vrstve.
    atd.
    LUKASHIVA
    LUKASHIVA --- ---
    BUGSLE: Ja si prave dost dobre nedokazu predstavit aplikaci/prostredi, ktere by pri soucasnejch technologickejch moznostech a vzhledem k nutnosti urcity kompatibility s "okolnim" Neetem, prinasela nejaky zasadni prulom co se tyce rychlosti a efektivity prace oproti jeji "textove" verzi.
    Abych byl konkretni, vem si napriklad zadavani dat/textu. Virtualni klavesnice imho nebude nikdy tak pohodlna jako klasicka, voice control ma omezeny moznosti nasazeni a ma hodne, napr. spolecenskejch, uskali.
    Podle mne se o zefektivneni a zvyseni komfortu da uvazovat az pri primym napojeni na mozek/vedomi.
    BUGSLE
    BUGSLE --- ---
    LUKASHIVA: IMHO ty aplikace by se prave museli vyvinout nebo upravit, a pak by to bylo mnohem intuitivnejsi/rycheljsi, ale ted je urcite "klavesnicovy" rozhrani nejprijatelnejsi :)
    LUKASHIVA
    LUKASHIVA --- ---
    Tak mi rekni aplikaci kde by takovy rozhrani bylo efektivnejsi nez ty soucasne.. :)
    SMETI
    SMETI --- ---
    blbost, interface ovladani compu a internetu si predstavuju nejlip jako metaverzum
    SAMGARR
    SAMGARR --- ---
    GHIVERAN: s tim souhlasim, asi se budem muset smirit s tim ze tu paterni pripojku (pripojka Connect 1000TB, vase pater razem ozije!) v nejblizsi dobe nebudem potrebovat, staci klavesnice. Vidim to na sobe, i pres klavesku jsem s virtualnim svetem propojenej vice nez dobre a prakticky nonstop:)
    GHIVERAN
    GHIVERAN --- ---
    Bez debat zijeme v cyberpunku ;-) a to ze vypada 'min cyberpunkove' resp. jinak nez by si nekteri jedinci predstavovali dle literarni kultury 80. let je imho vedlejsi.

    Nejsou treba helmy pro VR kdyz existuje mnozstvi komunikacnich kanalu skrz web, dulezity je prechod k informacni spolecnosti, zvysovani vypocetni kapacity a zdokonalovani databazi. Dozili jsme se eko-terorismu, vyroby umelych tkani, nanocastic a nanotechnologii, slibne jsou i pokroky v klonovani a vyuziti kmenovych bunek. Neni treba pripojovat cloveka napevno kabelem skrz michu do pocitace, staci ho pred nej posadit :D

    era vesmirne turistiky a rezidenci na orbite se zda byt taky nadosah: http://digiweb.ihned.cz/c1-34742760-prodlouzeny-vikend-na-obezne-draze-vyjde-turisty-na-tri-miliony-eur
    INFERNO_ON_LINE
    INFERNO_ON_LINE --- ---
    No Gibson se k VR krasne vyjadril ve Spook Country, kde proste konstatoval, ze opravdu vyvoj a uzivatele sli jinam a ze neni potreba helmy atd. ve svete, kterej skoro celej zije virtualne ;)
    SMETI
    SMETI --- ---
    a v mnichovskym IMAXU kde sme byli taky asi pred deseti lety meli takovy automaty pro dva lidi..clovek se tam zavrel a jedno byla simulace horsky drahy a druhy nejakej raketoplan a bylo to taky docela zivy :]
    SMETI
    SMETI --- ---
    GHIVERAN: ten prulet nad mestem by moh bejt zajimavej

    no ja si pamatuju ze kdyz sem byl malej tak sem byl s tatou na nejaky vystave virtualni reality v technickym muzeu...a meli tam presne takovej ten kruh s VR helmou, do kteryho se clovek zavesil presne jako v Travnikarovi...dalo se to tam asi na tri minuty vyzkouset...pamatuju si ze to byl nejakej simulacni program...strasne jednoduchy krivky nejaky co jakoby letely na me a vypadalo to jako kdyz clovek leti nejakym kodem...docela dobry na tu dobu..bylo mi tak 10
    LUKASHIVA
    LUKASHIVA --- ---
    Kamenem urazu u soucasny VR je nizka zobrazovaci kapacita a aplikacni reseni. Kdyz pomineme uzka zamereni (medicina, armada) tak ve spotrebnim segmentu je pouziti HMD redukovano na herni odvetvi a diskretni sledovani filmu.
    Vsechny ostatni, byt hypoteticke zpusoby uziti VR narazeji na takrka fundamentalni problem s realnou podobou stavajicich lidskych rozhranich a jim podrizene podobe elektronickych informaci. Z hlediska produktivity je stale nejvykonejsi reseni +100 klaves v pres 100 let starym rozvrzeni. Soucasna potencionalni podoba Gibsonova Matrixu, kde by VR mela svy opodstatneni, je priblblej 3D chat. ;)
    LUKASHIVA
    LUKASHIVA --- ---
    Vzpomel jsem si ze na one prednasce jsem se lehce otrel o tema virtualni reality, respektive o jejim stavu naproste stagnace co se uzivatelske sfery tyce, ktera se z pohledu obrovskeho boomu zacatkem 90. let zda byt az nepochopitelna...
    Co se tyce rozvoje tohodle fenomenu, je to skutecne az fatalne minoritni zalezitost. V roce 92 to vypadalo ze do deseti let bude virtualni helma + rukavice takrka standartni periferie k domacimu pocitaci... Futureperfect. :)
    O to vic mne potesila site stereo3d.com, ktera se zabyva mapovanim pokroku v tyhle sfere.. Tady je prehled HMD vice ci mene dostupnych na trhu: http://www.stereo3d.com/3dhome.htm
    Armadni masakry od Kaiser Optics v cene kolem 50 000$ jsou trochu ulet, ale daji se tam najit i zarizeni v cenach hluboko pod 1000 $ o kterejch by melo smysl uvazovat.
    http://www.stereo3d.com/3dhome.htm
    AVATAR
    AVATAR --- ---
    LUKASHIVA: nejsem si moc jistej, jak moc chce prednasejici diskutovat :D
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam