• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SPECTRECyber.Punk: The future is already here - it's just not evenly distributed

    Kick, ban, ignore, offtopic
    Jak se po 20 000 prispevku ukazalo, tak v tomhle klubu jsou vsichni uznavani odbornici na tema co je a co neni cyberpunk. Nedoporucuji proto psat sem ani slovo punk ani slovo cyber /kyber, cp..../, protoze jinak se najde vzdycky nekdo, kdo vam rekne, ze to neni dost cyber nebo dost punk.
    S pozdravem vas milujici Overdrive

    LUKASHIVA --- --- 8.07:22 24.8.2004
    NIC JAKO CYBERPUNKER neexistuje! Podte mi to odsouhlasit at uz je klid.. :)) Kdo byl kdy cyberpunker? Case ( myslim ze spis zkrachovaly programator), Kovboj ( ten byl snad pilotem ve vysluzbe, chlastajici troska touzici se vratit na oblohu), Silencio (prtavy dite s pravdepodobne poskozenym mozkem?), Ransom Stark (bloodnet), Rick z Dreamwebu?


    Navrhuji temata pro audit:
    [Augmented Personality - paradigm change && "Kazdy den je prochazkou v databazi"] -- [Hack of reality, hack of virtuality] -- [Smart City & House] -- [CyberPunk is the state of Art - projekty, ktere nejakym zpusobem umelecky zpracovavaji nebo reaguji na CP, jsou CP] -- [Cyberpunk Geography - od SIlicon Valley az po hardwarove plaze na Tchaiwanu, middle east and Africa sillicon valley boom?] -- [Augmented Body & Brain - od LSD po benza a hydergine] -- [Completely Virtual - virtual paranoia, Internet 3.0 - matrix...] -- [Future military] -- [???]


    Navrhujte dalsi temata s tim, ze cilem je shromazdit nejen linky, ale treba i predstavy budoucnosti, touhy a predstavy, ktere se ve vas s danym tematem objevuji. Samozrejme ale davejte linky a informace o cemkoliv, co se sem hodi. Idealne muzete prispevky otagovat pomoci #keyword, v RSS se to pak lepe filtruje. [BloodNet - cyberpunková hra, imho jedna z nejlepsich] -- [DreamWeb - cyberpunkvá hra s motivy magie] -- [Cyberpunk RPG] -- [Cyberpunk, industrial a novoromantika v textech a hlavne obrazech...].... atd, atd.
    Google.com
    Neural.it
    rozbalit záhlaví
    TONAL
    TONAL --- ---
    RIVA:
    Ty postavy jsou v každé lokaci hodně podobné, co se týče atributů, takže není potřeba běhat a unášet každýho druhýho, koho potkáš. V podstatě v každý lokaci provedeš jednou upgrade celý party a už tam není moc co řešit. To poznáš, kdo je dost silnej, aby se hodil na naklonování :)

    Když máš pak naexpený, vybavený team, tak je oživování drahá záležitost a zamrzí - navíc ty postavy ztrácí docela dost exp, který jsi dlouho střádal, abys mohl konečně upgradovat nějakou schopnost. A když nemáš schopnosti na pořádný úrovni, tak jsou ty questy pak hodně "tuhé" :-) Nezdá se to, ale každý malý update v partě tu partu posune zase o kus dál.
    RIVA
    RIVA --- ---
    TONAL: Jojo, zatim jen prvnich par hodin. Relativne jednoduche pracicky v Downtown. Vcera v noci jsem vykrald banku! :) Vesmes se to snazim resit bez strileni, ale obcas se to bez toho neobejde jak rikas :) Libi se mi jak je to zakerne vymysleny ze na ty mise nejde chodit jen s jednou postavou, protoze napriklad potrebujes dva lidi aby otevreli vrata a tretiho aby tam vlezl. Ohledne toho klonovani / hackovani. Jak casto to mas delat? Vyplati se behat po Downtownu a hledat vhodny material? A co treba ti policajti? Sesypou se na tebe ostatni, kdyz jim jednoho zkusis ukradnout? A story samozrejme parada. Ctu vsecko!
    TONAL
    TONAL --- ---
    RIVA: To jste zatím hodně na začátku v tom SR. Časem dojdete na to, že klonováním můžeš razantně vylepšit ty svoje týpky, že umírat se vůbec nevyplatí a že bez ammo bedniček jsi nahranej, protože až ti dojdou náboje, tak už toho moc v některých situacích nenaděláš. :)
    Samozřejmě, že v těch pozdějších fázích už hackujete a ovládáte i policajty a ještě lépe jejich drony a vůbec se snažíte vlastně dělat co nejmíň rozruchu, aby se to nezvrtlo v nehoráznou mlatu, která nejde ustát. Ale občas je holt potřeba odstavit z cesty i ten tank :)
    SR je hodně dobrý CP. Má to super příběh, o kterým se tu zatím moc nezmiňujete, ale když pročtete všechna ta data, která vhodným hackem ukradnete, tak to dává parádní ucelený obraz.
    RIVA
    RIVA --- ---
    CHORCHE: Na ty policejni stanici nesmis zacit strilet, protoze se na tebe pak sesype cely mesto. Ja se tam proste proplizil a odtahl ho bez jedinyho vystrelu.

    Klonovani a exp zatim taky nechapu. Doufam ze na to casem prijdu :D
    CHORCHE
    CHORCHE --- ---
    RIVA: ten Sat re. je docela HC... u te policejni stanice sem to nejak dojebal, pulka mi chcipla, typka sem vytah, chcip... takze se mi pak spawnul jak teammember no :D

    musim prijit na to, co s tim umiranim - zatim to vypada, ze kdyz chces rychlej ress, tak more penez (to nedam) a nebo po case je to free, jen ztratis expy

    - pokud to nedela nic jinyho, tak se mi vyplati postrilet 15+ mamlasu a behem toho nechat vychcipat celej tym (hl kvuli systemu save/load)
    diky tomu uplne nechapu ty klony, ci jestli ztracim neco vic tim umiranim... a pak ani vlastne nechapu takove ty Ammo bednicky, co padaj z enemaku (prijde mi, ze to nejak nema vliv na nic)
    CHORCHE
    CHORCHE --- ---
    CHORCHE: lehce zajimavy je tam hacking/matrix... ale je videt, jak strasne se s tim naklada... a po chvili je i to strasne na jedno brdo. astral v SR neni samozrejme nijak (jo je to narocny nejak rozumne zaiplemenetovat, o tom zadna)
    CHORCHE
    CHORCHE --- ---
    RIVA: tak je to roztomily... ale chybi tam pro me to hl ze SR - open world, je to proste strasne koridorova story a system karmy vraci opet system HP (coz me na deskovym SR bralo hodne, ze to neni DrD/Ad@D ale uplne jinak)...
    na vyber mas jestli emzaka zprznis pistolkou, katanou, dronem, duchem, prdem... ale vesmes vse prochazis stejne. ani me nenapadlo to hrat znova (nakonec naberes nejaky partaky, trosku to postelujes a pak sou ty boje s pauzou na jedno brdo... buff, aoe, cooldown atp. dokola)

    druhej dil sem taky dohral, treti se mi nejak bug ke konci a vysral sem se na to (prubezne dodelavali treba vic cyberwaru, ale takovy strasne osekany a nekdy i divny)

    je tam nejaky lore a vtipky, stripky, to je mily... ale imho to ma horsi engine, s tim taktickym kombatem je to strasny Slow mo. da se zahrat 1 dil pres vikend (kdybys nemel prcky).

    osobne preferuju radsi x-com2 - tam je to takticky i tuningem vymazleny o dost vic, o SR return a dalsich 2 dilech bych rek, ze je spis pro fans CP a je to podle toho i kratší (samozřejmě ze SR šel kickstartrově, takže nelze čekat zázrak a AAA titule)
    RIVA
    RIVA --- ---
    CHORCHE: To jsi se do toho oprel! :) Me se do toho pletou manzelsko / rodicovske povinosti...

    S tim zoomem mas pravdu. Detaily bohuze tak nevyniknou kdyz chces mit prehled o tom co se deje za rohem. A ta pauza by se fakt hodila. Toho typka z policejni stanice jsem tahal na 4x.

    Co ten SR return? Stoji to za to? Je ted ve sleve na Steamu.
    CHORCHE
    CHORCHE --- ---
    RIVA: uz to hraju, syndicate za me jedna z top gamesek 90tek (s dungeon masterem)
    první mapka skoro hotova, až na jeden kompex.
    grafikou i enginem se mi to líbí víc než SR return... i když většinou to je odzoomovane, a tudíž moc nevidím
    kdyby s eto dalo aspoň občas pauznout mezerníkem, nevadilo by to. tak sem zvědavej, naposled dobrá strategie byla x-com2
    RIVA
    RIVA --- ---
    :)

    Why Satellite Reign is A Cool Game for Cool People
    https://www.youtube.com/watch?v=Z3Q3SPNt7Hs
    RIVA
    RIVA --- ---
    CRS: Ano, podle autoru je to hra inspirovana Syndikatem a navrzena jako jeho moderni forma. Artwork je nadherne cyberpunkovej se spoustou deste, neonu, zrcadlovek a natuzenejch barevnejch cir. Dokonce i elektricke neonove stromy tam jsou!

    Co se tyce hrani, je to live (neda se pauznout) ale zaroven je to hodne podobne modernimu Xcomu. Mas nekolik agentu, se kteryma chodis po meste z Blade Runnera a semtam se nekam vplizis a neco ukrardnes, nekomu nahackujes implantaty a posles je do sve klonovaci tovarny pro prisun cerstvych tel, nebo rozsekas korporatniho zoldaka katanou.

    Na nektere veci se ponekud tezko zvyka, ale celkove je to velice zabavne!
    RIVA
    RIVA --- ---
    CHORCHE: Coop myslis jako multiplayer? No ta moznost tam je a svet v single player campaign nevypada jako automaticky / nahodne generovanej. Nicmene, ja online ze zasady nehraju, takze si coop asi nevyzkousim :)
    CRS
    CRS --- ---
    RIVA: Vypadá to jako novější verze Syndicate
    CHORCHE
    CHORCHE --- ---
    RIVA: to sem uplne minul. prej jak puvodni syndicate :o ma tam smysl nejak coop, ci to je random? preci jen je to 2015
    RIVA
    RIVA --- ---
    Hrali jste nekdo?

    Satellite Reign on Steam
    https://store.steampowered.com/app/268870/Satellite_Reign/

    Vcera jsem dal prvnich par misi a zatim docela dobre dojmy. Jako byvaly hrac Shadow Run jsem si docela pochrochtaval...
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    ZAPPO: tak mam precitane, viac je to teda taka detektivka, najviac cyberpunk mi prisiel druhy diel, lebo tam najviac pouzival modaky, niektore pasaze posobili uz trochu archaicky, ale ako dieta z 80's som to este vedel pochopit, myslim, ze kopu mladsich citatelov by uz ani nechapalo o com tam autor pise :D

    je to ale asi najblizsie tej myslienke, ktoru som chcel zachytit, byt nie online a nazivo, ale mozno niekto napise este nieco podobne, pripadne sa toho dozijeme IRL
    ALWA
    ALWA --- ---
    ATOMSK: Nepotřebovalo to ani pc, bylaq to malá krabička, Jko starej Orion AVS.
    ATOMSK
    ATOMSK --- ---
    ALWA: To je pravda. Okolo nultých let měli tenhle systém tak vychytanej, že to mělo podobu ne úplně primitivních her :)
    ALWA
    ALWA --- ---
    SHEALA: To naprosto chápu. Mě asi před 20 lety fakt bavil biofeedback, co měřil povrchový napětí z dlaně a převáděl to do oktávy :) A já chtěl bejt terminátor, tak jsem si radši pořídil AVS, za asi 5krát tolik peněz. A kde je mu dneska konec. Jj, biofeedback napoprvý je pecka.
    ALWA
    ALWA --- ---
    OVERDRIVE: Ukazoval někdy v sedmdesátkách jogín z Indie ve Státech: vytvořil si tuším na stehně vůlí novotvar (rozuměj klidně nádor) velikosti vlašskýho ořechu a zase ho rozpustil. Mám to někde v knížce, hledat to nebudu. Dál předváděl zástavu srdce, tuším na 1 až 2 minuty?... Prý zvládl i tři, ale to se mu pod "dohledem" nepovedlo... Sám říkal, že je pro něj hrozně zajímavej feedback bejt napojenej na přístroje, nikdy předtím na západě nebyl... Myslim, že je to v tý valuchově Mozek, neurotechnologie a souvislosti, ale ruku do ohně za to nedám.
    SHEALA
    SHEALA --- ---
    Popiči - to že se dají mozkovejma vlnama věci nějak ovládat či rozhodovat, to už nějak vím. Ale aktuálně už umíme lidem "blikat do oka" pomocí transkraniální mozkové stimulace. A umíme to už dlouho.

    A nějaký to pop science k tomu:
    https://www.sciencealert.com/brain-to-brain-mind-connection-lets-three-people-share-thoughts
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam