HORA: Svým způsobem je dobře, že to nekontroluje. Vytváří úplné příběhy.
Zapálený nožomil si přečte na sta internetových článků o nožích (netuší že se jedná o skrytou či zjevnou reklamu), shlédne sta videí na trubce (podobná situace), přelouká tisíc příspěvků v komentářích (zase) a najde si spoustu testů (někteří autoři měli i recenzovaný nůž v ruce a neopsali to rovnou od výrobce).
Dojde tedy k objektivnímu poznání, že firma "Nože, rakve, peřiny a syn" je výrobcem nejlepším, jenž vyrábí ty nejlepší nože, které díky jeho technologickému vybavení, pracovitým pracovníkům a kontrole během i na konci a po konci výroby nemohou mít žádnou vadu. Prostě Top (ne 09, ale quality). Vybere si tedy nůž, který sklidil největší ovace. A těší se, kolik slávy s ním udělá. Jako konečně s každým nožem od "Nože, rakve, peřiny a syn", nejlepšího to výrobce.
Objedná si jej.
Netrpělivě čeká.
Běží na poštu.
Před ní pak trhá balík jak bulteriér kočku a vytahuje nůž.
Tady by příběh končil, kdyby to Šulc kontroloval. Jenže nekontroluje. Příběh tedy pokračuje...
A nůž má zjevnou výrobní vadu.
Dochází k poznání, že:
a) To, co si přečetl na netu byla snůška reklamních keců, výrobce lže jako když tiskne, protože se snaží prodat a pověst firmy je jen pracně vytvořený blud, na kontrolu sere. Tuto zkušenost ventiluje na netu. Někteří z těch fans výrobce nože, kteří jsou skalní, ho obviňují z debility a toho, že fotky jsou fotomontáž a článek lež, mažou jeho příspěvek z vláken o nožích firmy "Nože, rakve, peřiny a syn" a dostává permanentní ban.
b) Věří nadále tomu, že firma vyrábí naprosto bezvadně, a tedy nadává na prodejce, co mu to poslal, když nůž měl přece od výrobce odchází v kondici a kvalitě non plus ultra. Tuto zkušenost ventiluje na netu. Někteří z těch fans výrobce nože, kteří jsou skalní, ho chválí za kritiku prodejce, protože si u něj také objednali nůž od firmy "Nože, rakve, peřiny a syn" a taky jim přišel nůž, který nebyl perfektní tak, jak je firma vyrábí dle svých reklam, ale byl to šunt, který prodejce zasílá a je to tedy jeho vina a kazí pověst firmy.
Přesto: Jsou lidi, kteří onu zkušenost zákazníka s kvalitou nožů od firmy "Nože, rakve, peřiny a syn" zaznamenají a je jim k užitku, protože si nezakoupí nový model nože od této firmy, ale od "Nože, biče, loukotě a dcera", neboť si přečetli na sta internetových článků o nožích..etc.
Šulc by tedy kontrolou jednak vytvářel neúplné příběhy, a taky suploval výstupní kontrolu firem, co na ní serou, a tím vylepšoval jejich image, což si nezaslouží. I když chápu, že pro zákazníka, kterej se díky tomu dostane k surovému poznání pravdy o výrobci, to dožere....z druhý strany, nic nebrání nadále si to objednávat jen u výrobce nebo jinýho prodejce.