• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    TIGRETigre! Tigre! brilho brasa
    TIGRE
    TIGRE --- ---
    YouTube - Luisa Maita - Alento
    http://www.youtube.com/watch?v=kPrKYwz3Q5s

    TIGRE
    TIGRE --- ---
    Tenhle bossa pop mě náramně baví!



    http://rapidshare.com/files/412022216/UQT2010_LuisaMaita-Lero-Lero.rar
    http://hotfile.com/dl/78251371/b3852fd/Luisa_Maita_-_Lero_lero_(2010).zip.html?lang=cz

    ...debutující Luísa Maita, představuje vyloženě ránu do vazu. Horoucím, nemanýristickým hlasem, svůdnými rytmy a fantastickou autorskou hravostí tryskající z ní jako by šlo o jediný způsob jak myslet a žít, vás totiž táhne ke dnu jako kotva. Kdyby po ránu v rádiích nehráli Ricchi e Poveri, ale Luisiny skladby, nechodila by polovina lidí do práce s nasupenými ksichty, byť by je třeba čekal nekonečně ubíhající montážní pás.
    Album Lero-Lero (vyd. Cumbancha) nabízí hudbu odstředivých momentů nutících být neustále ve střehu – i ve stavu blaženosti – už jen z důvodu, aby vám z té čerstvosti nic neuniklo. Osnovu tvoří samba s bossa novou, do nichž Luísa zaplétá rytmus bojového tance capoeira, baile funk, soul, jazz a decentní elektroniku. Nádech budoucnosti, jak tomu říká.

    Život jí vložil do rukou silné trumfy, ale znáte to, bez práce a v případě Luísi i pochybností o sobě nejsou koláče. Narodila se před osmadvaceti lety v hudební rodině, do níž patří i dva výrazní exponenti brazilské hudby: Daniel a Benjamin Taubkinovi. Zatímco původ otce Amado Maita míří do muslimské Sýrie, matka Myriam Taubkin pochází z bohaté evropské židovské rodiny. Do třinácti proto Luísa navštěvovala prestižní židovskou školu. Mládí pak strávila v přistěhovalecké čtvrti Bixia, přezdívané Malá Itálie, proslulé také výraznou arabskou komunitou, a v Sao Paulu s nejslavnější školou tradiční samby Vai-Vai. Díky otci se soundtrackem jejího dospívání staly největší zpěvácké hvězdy samby, bossa novy i Stevie Wonder s Billií Holiday. Hudbě oddaný amatér dokonce všechny tři dcery pokřtil po písních legendárního skladatele Antonia Carlose Jobima, architekta bossa novy a tvůrce nesmrtelné písně Girl from Ipanema. Jméno dostala po jiném jeho hitu Ana Luísa. Od sedmnácti let pracovala ve vydavatelství strýce Benjamina, zpívala po barech, s druhým strýcem Danielem a v kapele Urbanda. To už skládala: její písně úspěšně převzaly zavedené pop hvězdy Virginia Rosa a Mariana Aydar. Nakonec Urbanda opustila, založila si vlastní skupinu, natočila několik coververzí od otce, kmotra Fernanda Falcăa, Geralda Espíndoly a přepadly ji pochybnosti. „Najednou jsem si nebyla jistá, jestli mám dál zpívat nebo ne. Všechno jsem stopla a přemýšlela dlouhé týdny o své budoucnosti. Teprve potom jsem začala psát vlastní písně, které vyjadřovaly mé city, to co chci sdělit. S novým zvukem, mou osobností a mým pohledem.“ S programátorem Paulem Lepetitem, kytaristou a producentem Rodrigo Camposem a bubeníkem Kukim Storlaskim na albu Lero-Lero pracovali přes dva roky. Když se pak dostalo do rukou Jacoba Edgara, šéfa labelu Cumbancha, ten se nestačil divit, že mu jeho dlouholetý kamarád Benjamin Taubkin nikdy neřekl o tak velkém talentu své neteře.

    Lero-Lero odráží atmosféru života v Sao Paulu, což zní dost povrchně až vznešeně, ale ve skutečnosti to značí mozaiku drobných příběhů – milostné vzplanutí dealera z předměstského ghetta k holce z města, každodenní úděl messengera – ale i osobních vyznání: v úzkosti k sobě samé, oslava ženství a krás Sao Paula. Zvuk převážně Luísina autorského alba stojí na akustické kytaře, její malé čtyřstrunné portugalské verzi cavaquinho, pro sambu prioritního nástroje, a celé řadě perkusí a bubnů zakomponovaných do elektroniky. Z hostů se asi nejvíc v živelné skladbě Fulaninha zablýskne houslista Siba (Sergio Veloso) ze skupiny Mestre Ambrosio, spolu s už nežijícím zpěvákem Chico Science a jeho Naçao Zumbi ústřední postava výbušného mangue beatu z přístavu Recife... (Jiří Moravčík)


    http://www.youtube.com/watch?v=kPrKYwz3Q5s
    LA_PIOVRA
    LA_PIOVRA --- ---
    TWORBO: jj, scena jak ho v tom prazdnym byte atakuje delirium je skvela.

    DOBYTEK: nevidel jsem to stasne dlouho, budu si muset zopakovat:)
    DOBYTEK
    DOBYTEK --- ---
    LA_PIOVRA: tri prani jsou jeste o neco depresivnejsi...
    TWORBO
    TWORBO --- ---
    LA_PIOVRA: ta postava chlastajiciho a halucinujiciho pana tovarnika je taky celkem soc/realna....
    MAIMONIDES
    MAIMONIDES --- ---
    LA_PIOVRA: romin_warforum.cz je heslo
    TIGRE
    TIGRE --- ---
    LA_PIOVRA: díky za tip!
    LA_PIOVRA
    LA_PIOVRA --- ---
    Jinak necim podobny (tim nepatosem, kvalitnim provdenim, schopnosti obstat i dnes apod.) mi prijde jeste Tri prani od Kadar/Klos, byt je to film o upllne necem jinem. Tusim z let velmi podobnych.
    TIGRE
    TIGRE --- ---


    TIGRE: Teď jsem koukal, že film mají v Národním Archivu. Někdy do budoucna by mohlo být fajn, pronajmout si sál a v Ponrepu si udělat soukromou projekci. Pornájem kina 1500,- a zapůjčení filmu 750,- to nejsou zas tak strašné peníze, kdyby se sešlo víc lidí. Zopakovat si to z 35 mm celuloidu mě láká!
    TIGRE
    TIGRE --- ---


    LA_PIOVRA: Tak jsem včera večer viděl konečně Dnes naposled a musím říct, že je to film, který mě úplně nadchnul.
    Dnes ráno se mi ještě rozležel v hlavě a mám pocit, že je to snímek, který v mnoha ohledech nemá v čs. kinematografii obdoby.

    Tohle psychologické drama o alkoholismu nemá ani tak osvětové ambice, jako se spíš soustředí na hutnou koncentraci beznaděje a zachycení rozpadajícího se života hlavních postav. Ta koncentrace deprese na cm2 je v českých podmínkách neobvyklá, obzvlášť na 50. léta. Frič to jako filmař navíc zvádá i politicky - na jednu stranu je film poplatný době v tom, že žádný z alkoholiků, kterým se život sype na hlavu, není žádný proletář a je politicky neuvědomělý (buržoazní inženýr, umělec, bývalý továrník, živnostník, šmelinář), na stranu druhou je absolutně apolitický, neangažovaný, bez mravokárství. Soustředí se na popis rozpadu, je bez patosu a snaží se o co možná největší realističnost. Po více než 50. letech je v některých ohledech film možná toporný, ale jako celek je nadčasový a v podstatě nesmírně svěží i po tak dlouhé době po svém vzniku. Ten smutek a beznaděj tam pořád je.

    Geniální je i obsazení - co herec to hvězda, včetně obsazení epizodních rolí, kdybych měl vypíchnout, tak čtveřice Štěpánek, Smolík, Somr a Ráž kraluje, s tím, že zvlášť první jmenovaný je duší tohodle filmu.

    Nechápu proč je ten film tak neznámý - Must see!

    Dnes naposled (1958) - Režie: Martin Frič - Hrají: Zdeněk Štěpánek, Vladimír Ráž, Běla Jurdová - CSFD.cz
    http://www.csfd.cz/film/3097-dnes-naposled/
    TIGRE
    TIGRE --- ---


    Zajímavý článek (nejen) o brazilském boji s chudobou!

    To Beat Back Poverty, Pay the Poor - NYTimes.com
    http://opinionator.blogs.nytimes.com/2011/01/03/to-beat-back-poverty-pay-the-poor/?src=me&ref=general
    TWORBO
    TWORBO --- ---
    TIGRE: jedna z mejch oblibenejch
    TIGRE
    TIGRE --- ---
    MANNY: Jj to bys mohl, sice mám doma ještě jeden rezervní výtisk, ten ale nedávám z ruky. Spíš tu Katyni kdybys někdy mohl :)
    NAKASHI
    NAKASHI --- ---
    MANNY
    MANNY --- ---
    TIGRE: vidiš tu knihu bych ti moh vrátit :)
    TIGRE
    TIGRE --- ---


    "Stříkačka je základ. Páni to je al faomega. Jak má člověk stříkačku to je pak pro něj už všechno snadný."

    Knižní tip :) Při vánočních nákupech jsem v knihkupectví narazil na svou oblíbenou knížku, která evidentně po letech znovu vyšla (celkem by mělo jít už o třetí vydání). Jedná se o kníhu Warrena Millera - Prezydent Krokadýlů, která na svou dobu (1959) líčí s nebývalou syrovostí příběh mladičkého Duka v prostředí harlemských gangů. Knížka je dost neutěšená, násilná variace na Bylo nás pět. Stejně jako u Poláčka (ať si o něm myslí kdochce co chce :) tu hraje nebývalou roli jazyk - s poprvé přiznaným překladem Škvoreckého (v předchozích vydáních byl jako autor uváděn fenomenální Jan Zábrana, který Škvoreckého překlad kryl).

    Pro fajnšmekry bych doporučil původní vydání už jen kvůli roztomilé dobové předmluvě Zdeňka Taxa, který se rozohňuje nad krizí kapitalismu a vymýšlí zajímavé paralely s československým protipólem Duka - Ríšou, který se přes tremping a toulání se s partou dostane až k vykrádačkám a zabití spoluobčana nožem :) Vážně skvělý je ale doslov Zábrany (resp. Škvoreckého), který popisuje své peripetie s vymýšlením adekvátního slangu a fonetických přepisů pro zvídavé československé čtenáře. V antikvariátech původní vydání docela často objevují, za posledních cca 12 let jsem si jich zakoupil a následně rozdal několik exemplářů.

    Anotace: Prezydent Krokadýlů se svého času stal na české literární scéně senzací. Tento baladický příběh o předčasně dospělých dětech, zajatých v ghettu, které si úctu ostatních můžou zjednat jen násilím, je sepsán z perspektivy jedné z postav, a také jejím jazykem. Pokud chtěl překladatel text adekvátně převést, musel udělat takřka revoluční krok: přeložit text důsledně slangem, což v roce 1963 rozhodně nebyla samozřejmost. Také proto nebylo tehdy nijak snadné prosadit vydání hotového překladu. (Bdělému dozoru pochopitelně vadily i americké reálie, narážky na sex a drogy.) Román vychází v češtině už potřetí; slang zachycený v překladu se pochopitelně liší od současné mluvy, ale i tak jde o překlad živý, čtivý, šťavnatý, a příběh, který vypráví, neztratil nic ze své působivosti.

    Recenze:
    Kultura21.cz - Prezydent Krokadýlů: když máte bouchačku, dokážete všechno...
    http://www.kultura21.cz/content/view/2313/122/

    http://cs.wikipedia.org/wiki/Warren_Miller
    TIGRE
    TIGRE --- ---


    BBC News - Why Brazilian film Elite Squad 2 is a box office hit
    http://www.bbc.co.uk/news/world-latin-america-11981072
    TIGRE
    TIGRE --- ---
    CHESUS: Začala předevčírem ještě jsem se tam nedostal, ale chystám se tam. Přes "výlohu" ty plakáty vypadaly moc dobře.
    CHESUS
    CHESUS --- ---
    TIGRE: byl si tam? doporučuješ?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam