• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    TIGRETigre! Tigre! brilho brasa
    TIGRE
    TIGRE --- ---
    A nějaký angolský kuduro pro dnešní den - Buraka Som Sistema

    BURAKA SOM SISTEMA 'Hangover (BaBaBa)' - YouTube
    http://www.youtube.com/watch?v=wOMe-8Tf1Y0
    TIGRE
    TIGRE --- ---


    Omlouvám se všem vegetariánům, ale kdyby si někdo chtěl doma vyrobit jihoafrický biltong, tak tady je návod.
    [ TIGRE @ VARIS-VARIM-VARIME - dost bylo hladovky ! ]
    TIGRE
    TIGRE --- ---
    Od šachům ke kartám - jedny z nejhezčích designů karet:



    7 Quirky & Creative Playing Card Deck Designs | Brain Pickings
    http://www.brainpickings.org/index.php/2010/07/07/cool-playing-card-decks/

    Zvlášť ty 1, 3, 4, 6...
    TIGRE
    TIGRE --- ---
    Čtu teď:



    A i přes to, že to v mých očích píše Daniel Johnson místy dost tendenčně (což vzhledem k tomu, že jde o syna Paula Johnsona nikterak nepřekvapuje) ta knížka se mi moc líbí.
    Jsem v necelé polovině, ale rozhodně můžu doporučit všem, zvláště těm, kteří mají tuhle kouzelnou hru rádi.

    Tady je nějaké video povídání od Petrušky Šustrové - nesouhlasím s tím, že by šachisty tohle nemělo zajímat :)

    3 minuty s ... Petruška Šustrová - Bílý král a rudá královna - YouTube
    http://www.youtube.com/watch?v=EMVeQsPL_Rk
    TIGRE
    TIGRE --- ---
    A nějaká narkomóda z Ria - zatčený traficante Malouquinho, syn Eliase Malouco (oba CV), který kdysi setnul novináři Timu Lopesovi hlavu katanou za reportáž, která se mu nelíbila...

    TIGRE
    TIGRE --- ---
    Dnes ráno jsem byl v Goethe Instututu, kde v rámci Forum 2000 probíhal panel - Internet, Social Networks, and the Arab Spring
    o roli sociálních sítí v rámci tzv. "arabského jara" a musím říct, že to bylo poměrně zajímavé.

    Moderátorem byl Steven Gan z http://en.wikipedia.org/wiki/Malaysiakini
    a hosty pak: Mohammad Gawdat (Google), novinářka Shahira Amin (http://en.wikipedia.org/wiki/Shahira_Amin)
    a profesor Sultan Barakat (http://www.york.ac.uk/politics/centres/prdu/our-people/sultan-barakat/)

    Nevěděl jsem co moc čekat, ale bylo to osvěžujícía příjemné překvapení... zvlášť kdyžý jsem odpoledne skončil na GoogleDay, což bylo v podstatě spíš zklamání.
    JINDRICH
    JINDRICH --- ---
    TIGRE:...jen jsem viděl nějaký cigoše na ubytovně brejkovat, tak sem si vzpoměl na todle moc dobrý video... a ejhle masmediálnímonopol to smáznul. jestli je to někde jinde na netu tak za link budu rád, jinak se tím více nezaobírej.
    TIGRE
    TIGRE --- ---
    Soutěž o nejhezčí vousy... 1957, Kansas, USA







    Beard-Growing Contest Entrants, Kansas, 1957 | HOW TO BE A RETRONAUT
    http://www.howtobearetronaut.com/2011/09/beard-growing-contest-entrants-kansas-1957/
    TIGRE
    TIGRE --- ---


    V Mexiku se objevila skupina nazvaná Mata Zetas, která začala vraždit příslušníky kartelu Zeta... Vigilantismus, eskadry smrti alá Brazílie, paras a lá Kolumbie nebo další kartel?

    Mexico Fears Rise of Vigilante Justice - WSJ.com
    http://online.wsj.com/article/SB10001424052970204226204576599161405735224.html?mod=WSJ_hp_MIDDLENexttoWhatsNewsThird
    TIGRE
    TIGRE --- ---
    JINDRICH: Ahoj, já ho nemám, ale pokud po něm hodně toužíš, můžu se po něm zkusit poptat :)
    JINDRICH
    JINDRICH --- ---
    dá se někde shlédnout to video breakujících dětí, cos tu kdysi pastoval? z youtbube to smaznuli - "Video obsahuje obsah partnera EMI, který ho ve vaší zemi zablokoval na základě autorských práv. "
    [ TIGRE @ Tigre! Tigre! brilho brasa ]
    TIGRE
    TIGRE --- ---
    Něco o mexické Santa Muerte - [ JUAN @ LATINSKA AMERIKA ]
    LA_PIOVRA
    LA_PIOVRA --- ---
    A history of violence at Indonesia mine - Features - Al Jazeera English
    http://english.aljazeera.net/indepth/features/2011/08/2011828142858857222.html
    Rio Tinto has cosy ties with the Indonesian military, who have a long history of human rights abuses.
    TIGRE
    TIGRE --- ---
    Ještě k recyklaci lahví od limonád - dají se z toho vyrábět evidentně úžasné dechové nástroje! :)

    Amazing Mexican Coke Trumpet - YouTube
    http://www.youtube.com/watch?v=WUuTF6s14tc


    Awesome Coke Bottle Trumpet - YouTube
    http://www.youtube.com/watch?v=AIjq4pavUXM
    TIGRE
    TIGRE --- ---
    Zajímavé údaje z The Economist:

    Krize zasáhla v USA nejen ekonomiku, ale i majetkovou kriminalitu. U států jako je Nevada tak došlo k zajímavému paradoxu - klesla jak životní úroveň tak i počet trestných činů...



    IT MAY be of little comfort to their residents, but there was at least some good news for the American states hardest hit by recession, in the regional crime data recently released by the US Department of Justice. Nationwide, crime rates have been falling for two decades, a trend that continued through the recession. The latest figures reveal the surprising depth of the decline in property crime between 2007 and 2010. States like Nevada, which suffered the biggest drops in per-person income, the rate of property crime has also come down most. If such crime is a rational act, one might expect it to increase as residents get poorer and more desperate for cash. But the recession also hit the incomes of the victims of crime, perhaps reducing the opportunities for criminals to steal from them. This second effect seems to have been greater during the recession, and in fact the correlation is strongest during its worst period, 2008-09. Other plausible explanations can't be ruled out; perhaps criminals, or at least those most likely to commit crime, are migrating to growing states. Others may be reducing police budgets less, or locking up more criminals, for reasons unrelated to economic performance. Whatever the cause, the general downward trend in crime is some small relief in tough economic times.

    US crime and GDP: Falling together | The Economist
    http://www.economist.com/blogs/dailychart/2011/09/us-crime-and-gdp?fsrc=scn/fb/wl/dc/fallingtogether
    TIGRE
    TIGRE --- ---
    Jak vypadá v Riu žalář s nejvyšší ostrahou, když nejde o traficantes, ale příslušníky rijských milicí ? :)

    Na snímku pořádá Carlos Ari Ribeiro ve vězení oslavu na počest narozenin svého syna. Carlos, přezdívaný Carlão, je bývalý vojenský policista, blízký spolupracovník legendárního Batmana, podezřelý z 16 vražd a šéfování tzv. ligy spravedlnosti ve favelách Campo Grande na západě Ria.

    TIGRE
    TIGRE --- ---
    Současné boje mezi americkou main street a wall street bohužel moc nestíhám sledovat... je tam něco extra zajímavého na co se zaměřit?



    https://occupywallst.org/

    Via [ PLOMBDENTIST @ Anarchismus a antiautoritářské ideje (bez pomlček) ]
    TIGRE
    TIGRE --- ---
    :)
    DYSTOPIK
    DYSTOPIK --- ---
    TIGRE: to je jak z filmu big Lebowski

    Dude: Jasná páka... Taky mám vlka až na záda. Až na záda.
    TIGRE
    TIGRE --- ---
    Recenze z Dějiny a současnost na zajímavou knížku!



    Kenneth M. Pinnow, Lost to the Col­lective: Suicide and the Promise of Soviet Socialism, 1921–1929, Ithaca – London: Cornell University Press 2010, 276 s.

    Sebevražda a budování socialistické diktatury
    Kniha o aspektech života v Sovětském svazu

    Jakub Rákosník

    Monografie amerického historika Kennetha Pinnowa zapadá svým zaměřením mezi soudobé post-revizionistické trendy v historiografii Sovětského svazu, které se obracejí kriticky vůči teorii totalitarismu. Zároveň se snaží nabídnout výkladovou alternativu i vůči generaci revizionistů (Sheila Fitzpatrick ad.). Zatímco revizionisté se soustřeďovali zvláště na studium každodenní praxe obyčejných lidí a skupinových zájmů maskovaných jazykem ideologie, usilují post-revizionisté o znovuuvedení kategorie „moci“ do analýzy sovětského režimu, aniž by však upadli zpět do tradičního schématu teorie totalitarismu, předpokládající jednosměrné působení všemohoucího totalitního režimu proti indoktrinované a atomizované mase občanů.

    Post-revizionisté zároveň ideologii nechápou pouze jako zástěrku skupinových zájmů, nýbrž zdůrazňují, že ideologie je pro formulaci těchto zájmů konstitutivní. Pinnow se konceptuálně hlásí hlavně ke dvěma významným autorům. Hlavní inspiraci mu poskytuje Michel Foucault s pojmem govern­mentalita. Governmentalita u Foucaulta sémanticky spojuje vládnutí a mody myšlení (mentalita). Tento pojem zahrnuje zvláštní způsoby myšlení a techniky administrativy, které se začaly rodit v Evropě 17. a 18. století. Liberální demokracie, stejně jako sovětský režim a jednotlivé varianty fašismu jsou jen variantami této technologie vládnutí, nikoli protikladné systémy, za jaké je měla teorie totalitarismu. Proto Pinnow upozorňuje, že fenomén sebevraždy je zapotřebí chápat primárně jako problém vlády, která má za cíl formovat populaci podle určitých koncepcí, považovaných za vědecké.

    Sebevražda se tak zde transformuje z pouhého dílčího tématu v nástroj porozumění fungování sovětského systému jako celku. Druhý inspirační zdroj představuje dnes již klasická práce Stevena Kotkina Magnetic Mountain (1995). V návaznosti na něho Pinnow definuje i pojem moc, která neznamená jen restrikci a omezení, nýbrž také vytváří nové podmínky. Je sice represivní, zároveň však vytváří nové možnosti jednání. Sovětský režim měl silnou normativní dimenzi. Sovětští výzkumníci a politici nahlíželi sebevraždu v kontextu svého širšího zájmu o transformaci společnosti prostřednictvím racionálních, vědeckých praktik. Jejich cílem bylo dosažení racionální (poznatky vědy řízené) praxe, jak jej moderní epoše vetkalo do vínku osvícenské myšlení.

    Proto Pinnow také používá pro označení bolševického systému obrat soviet social science state. Sebevražda se tak stává čímsi víc, než jen osobním existenciálním dramatem. Je vysoce politickou otázkou a státní moc opřená o poznání sociálních věd se s tímto jevem musí vypořádat, resp. ovládnout jej. Každý jednotlivý akt sebevraždy sovětským vědcům jako by potvrzoval, že revoluce, znamenající vytvoření nového člověka, ještě není dokončena. Identifikace sebevražedných sklonů se tak v sovětském systému stávala vysoce politickou otázkou, doslovným bojem revoluce s kontrarevolucí, jejímž symptomem bylo i přetrvání sebevražedných sklonů u některých jednotlivců.

    Právě toto znamená onen kreativní potenciál moci, kdy definováním jednotlivce a jeho postavení ve společnosti moc nejen vytváří určitá omezení, ale především vytváří nové podmínky lidského jednání. Pinnowa nezajímá, zda bolševici ve svém nazírání na sebevraždu měli či neměli pravdu. Postupuje důsledně v souladu s Foucaltovými slovy z jeho výše citovaného souboru přednášek o biopolitice: význam má pouze určení režimu výroků pravdy, jenž jim umožnil vyslovovat jako pravdivé určitý počet věcí a tvrdit o nich, že jsou pravdivé.

    Lost to the Collective můžeme hodnotit jako velmi zdařilé historické dílo z hlediska pramenného (rozsáhle jsou využívány archivní dokumenty i texty zvláště z dobového odborného tisku), i z hlediska stylistického. Kniha se skládá z obsáhlého teoretického úvodu a pěti kapitol.

    V první a druhé upozorňuje na to, že je velmi zjednodušující předpokládat výhradní ovlivnění sovětských bolševiků marxismem. Ukazuje, nakolik v tomto prostředí byly reflektovány i další myšlenkové proudy (zvláště Durkheimovy teze o rostoucí sebevražednosti jako důsledku slábnoucí systémové integrace). Třetí kapitola mapuje napětí mezi socioekonomickým vysvětlováním motivací sebevražd na straně jedné a na druhé straně argumentací, která sebevražedné jednání vysvětlovala důvody čerpanými z fyzické antropologie a fyziologických defektů. Čtvrtá kapitola se soustředí na formování kategorií populační statistiky v SSSR. Pátá kapitola je věnována sledování problému sebevraždy ve specifickém prostředí Rudé armády.

    Je jen škoda, že se autor zastavil na prahu Stalinovy druhé revoluce z přelomu dvacátých a třicátých let a poskytl jen stručný komentář odlišností obou fází bolševické transformace společnosti mezi válkami. Je třeba zmínit, že číst Pinnowa bez reflexe jeho foucaultovských východisek přináší riziko nepochopení. Podobně jako Foucaultovo studium 17. a 18. století mělo především zprostředkovat porozumění praxi liberálních demokracií naší současnosti, podobně i tato kniha usiluje o diagnózu současné společnosti.

    Ve svém autoreferátu ke knize Pinnow v tomto směru poznamenal: Řada z nás věří v moc vědy, že jednou překoná temné nedostatky lidské přirozenosti, což slibuje větší možnosti řízení osudu. Poznáním sovětské zkušenosti, která představuje jedinečné vyjádření takových nároků a tužeb, kniha Lost to the Collective před nás klade zásadní otázky; nejen zda taková kontrola je možná, nýbrž i zda je vůbec žádoucí.


    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam