• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    TIGRETigre! Tigre! brilho brasa
    TIGRE
    TIGRE --- ---
    VERUKEBA: zatím nic. možná za pár dní udělají nějaké razie, ale dost možná taky neudělají nic. válčí se i v jiných "pacifikovaných" favelách namátkou v complexo alemao, morro do turano, sao carlos, morro dos macacos... v polovině favel s UPP je trafico a násilí je imho častější než před tzv. pacifikací.
    VERUKEBA
    VERUKEBA --- ---
    TIGRE: co na to UPP?
    TIGRE
    TIGRE --- ---
    A ještě trailer...

    Battle of Algiers trailer - YouTube
    http://www.youtube.com/watch?v=Ca3M2feqJk8
    TIGRE
    TIGRE --- ---
    V rámci Febiofestu poběží v sobotu, neděli a v pondělí jeden z mých vůbec nejoblíbenějších filmů - zrestaurovaná verze filmu Bitva o Alžír od Gilo Pontecorva. Všem kdo neznají, i těm, kdo znají, nemůžu než doporučit... http://www.febiofest.cz/cs/novinky/filmova-lahudka-zrestaurovana-kopie-bitvy-o-alzir?id=10



    Tenhle syrovy dokumentaristicky epos jednoznacne ukazuje jak tocit realisticky film, jak se vyporadat s zanrem valecneho filmu, jak pracovat s neherci, a hlavne jak gradovat film, aby drzel po hromade a fungoval jeste po 50 letech. Do toho nadherna kamera od Marcella Gattiho a hudba od Ennio Morriconeho. Ultrarealismus, diky kteremu tenhle film pouzivala jako instruktaz k mestske guerrile a zakladum konspirace zmet hnuti od Cernych Panteru, pres IRA az po Baader-Meinhof - nebo na druhe strane Pentagon ve svych analyzach ke konfliktu v Iraku.

    A o Bitvě něco od Marina Jirouška (oficiální text distributora): Alžír, 7.října 1957. Francouzští vojáci donutí zajatce vyzradit adresu jednoho z posledních vůdců povstání Aliho Bodáka. Následuje retrospektiva. Bodák si s nejvěrnějšími připomíná klíčové okamžiky národně revolučního odboje, který trvá již tři léta. Nejprve zkouška: Ali dostane zbraň, kterou má zabít policistu, chybí mu však náboje... Po vyčištění vnitřních řad se odboj zaměří na přepadávání veřejných složek a krádeže zbraní, následují teroristické atentáty... Závěrečné záběry ukazují vítězství revoluce, která Alžír osvobodila 2. června 1962. Režisér Gillo Pontecorvo, původním povoláním novinář a aktivní účastník antifašistického odboje italské mládeže, se rozhodl Bitvu o Alžír natočit dokumentaristickou metodou. Po ročním studiu pramenů a zkoumání autentických míst alžírské revoluce realizoval "nezapomenutelný obraz", sugestivní výpověď, která má v řadě sekvencí sílu a věrohodnost autenticky snímaného materiálu. Ke zobrazení často naivní, primitivní metody osvobozeneckého boje v němž neexistuje objektivní etika dodává režisér: "Je to jako podzemní řeka, která se nakonec objeví na denním světle, je to neústupnost sdílená milióny lidí, kteří se domnívají, že všechny prostředky jsou dobré k dosažení svobody."



    O filmu
    http://www.imdb.com/title/tt0058946/
    http://www.csfd.cz/film/124195-bitva-o-alzir-battaglia-di-algeri-la/
    http://en.wikipedia.org/wiki/The_Battle_of_Algiers_(film)
    TIGRE
    TIGRE --- ---
    Zajímavý repast!

    V Řecku se šíří spotřební alternativy, média píší o „bramborové revoluci“ - Deník Referendum
    http://www.denikreferendum.cz/clanek/12820-v-recku-se-siri-spotrebni-alternativy-media-pisi-o-bramborove-revoluci
    TIGRE
    TIGRE --- ---
    felipe cordeiro / legal e ilegal - YouTube
    http://www.youtube.com/watch?v=E_J35uj9dGA
    TIGRE
    TIGRE --- ---
    TIGRE: zatím zmatené zprávy, obchodníci v dolní části Rocinhy dostali příkaz zavřít svoje krámky. Kopec je rozdělený na horní a dolní část. Zatím není jisté jestli to je postavené CV (vršek kopce) vs. ADA (spodek) nebo jestli jde o boj o moc v rámci jedné fakce... To vše pod dohledem policie.
    TIGRE
    TIGRE --- ---
    neověřené zprávy - v Rocinhě je boj o moc. Vršek favely kontrolují traficantes napojení na Comando Vermelho, větší spodní část favely kontrolují traficantes z Amigos dos Amigos...
    S_TEJK
    S_TEJK --- ---
    Global Politics: časopis pro politiku a mezinárodní vztahy • Paralelní moc ve favelách Rio de Janeira
    http://www.globalpolitics.cz/clanky/paralelni-moc-ve-favelach-rio-de-janeira
    S_TEJK
    S_TEJK --- ---
    Brazilský federální soudce zamítl souzení bývalého vojenského kolonela | PressEXPRESS.eu
    http://www.pressexpress.eu/blog/2012/03/17/brazilsky-federalni-soudce-zamitl-souzeni-byvaleho-vojenskeho-kolonela/
    TIGRE
    TIGRE --- ---
    Emicida o policejní represi a nucených evikcích squatterských měst a favel...

    Emicida - Dedo na Ferida - YouTube
    http://www.youtube.com/watch?v=QdvYAjQYdIs&feature=player_embedded#!
    TIGRE
    TIGRE --- ---


    Policejní aktivity v posledních měsících mají jasný dopad i na příjmy (a výdaje) traficantes. Tím pádem se z útočných pušek stává v některých favelách luxus a policie zadržuje čím dál více replik. Počet zadržených zbraní většího kalibru tak spadl o 30 %...

    http://extra.globo.com/casos-de-policia/apreensao-de-fuzis-cai-30-sem-territorio-bandidos-usam-cada-vez-mais-replicas-4276052.html
    TIGRE
    TIGRE --- ---
    Tip na zajímavou knížku:



    Od mamutů k řepkovým lánům

    Průvodce proměnami českomoravské krajiny během posledních 12 tisíc let
    Krajinný archeolog Petr Pokorný se v knize Neklidné časy pouští do krajně obtížného úkolu. Snaží se zrekonstruovat proměny, kterými českomoravská krajina prošla během holocénu, tj. asi za posledních 12 tisíc let, a vyprávět o těchto dějích. Pro představu o náročnosti takové práce si proveďme myšlenkový pokus:
    Představte si, že vás se zavázanýma očima dopraví na rašeliniště, které je na ploše 2x2 metry ohrazené velmi vysokým plotem, a zavřou vás dovnitř. Vaším úkolem bude určit, jak vypadá krajina za plotem; smíte požádat o přístroje a literaturu. Víte, že jste v Česku a krajinu znáte. Víte také, že v rašeliništi se dobře uchovávají úlomky rostlin a zejména pyl. Najdete zbytek smrkového pařezu a dubový list vám prozradí, že v okolí roste dub: avšak jeden, nebo celá dubina? Všude bude plno pylu z borovice, protože jediný strom vyrobí více pylu než celá louka, navíc létá vzduchem, zatímco pyl z lučního kvítí nikoli. Právě tu však přistála zkřehlá včela s nákladem pylu a vy z analýzy jejího nákladu usoudíte, že nedaleko je louka. O lánu zelí v blízkosti se nedozvíte nic. Pak dostanete další úkol: odebrat vzorek z hloubky dvou metrů (řeknou vám, že je starý 2000 let) a opět rekonstruovat, jak toto místo vypadalo na začátku letopočtu.

    Takto nějak postupují krajinní archeologové a Pokorného kniha je exkurzem do jejich práce. Sledujeme s ním krok po kroku, jak se z mravenčí práce pomalu vynořuje rekonstruovaná krajina; pravda ne ta dnešní za pomyslnou ohradou, tu si můžeme osahat rovnou, ale krajiny dávno zaniklé. Některá rašeliniště vydrží na stejném místě po tisíce let, rostou pomalu a rašelinné "letokruhy" docela slušně konzervují rostlinný materiál. Určíme-li jejich věk, otevírá se okno do dávných dob. Podobným záznamem jsou i jezerní sedimenty, náplavy řek, sprašové profily či usazeniny humusu, netopýřího trusu, šnečích ulit a různého smetí v jeskyních, pěnovce, horská jezera a kdovíco ještě. Pokorný navíc klade svá zjištění do širších kontextů – jeho vědecká aktivita zabírá výzkum v oblastech tak různorodých jako africké pouště a Sibiř. Umožňuje mu to soudit, jaké klima panovalo během holocénu na větších plochách, než je území Česka, a v případě Sibiře si také učinit představu, jak to kdysi mohlo vypadat u nás.

    Začalo to katastrofou
    Chvályhodné jsou proměny autorova stylu. Místy je do velké míry standardně vědecký: tam a tam jsme udělali sondu do té a té hloubky, určili jsme věk jednotlivých vrstev a nalezli jsme tam to a to. Tato data se však najednou překlopí do roviny interpretační, do poutavého líčení, jak v té době vypadala krajina. Autor neopomíná zdůraznit, že jde o jeho vlastní interpretaci a že se výklad jeho kolegů může lišit – i když všichni budou uznávat pravost a serióznost zjištěných dat.

    Z nich podle autora vyplývá, že holocén v českomoravských zemích začal ekologickou katastrofou. Náhle, v průběhu jediného století se oteplilo a dostavily se intenzivní srážky (za pár století už nastaly průměrné teploty jako ty dnešní). Původní stepi s vysokým porostem – potravou namraženou na celou zimu – najednou zapadaly vysokým sněhem a předtím ještě na podzim porost nahnil. Velcí býložravci – mamuti, nosorožci, jeskynní medvědi – buď vymřeli, nebo se stáhli více na sever. Nastala doba postupného zalesňování, která vyústila do první generace pralesů před 8000 lety, tvořených zejména jilmem, dubem, lípou, javorem a jasanem, se stále menšími a méně propojenými ostrůvky bezlesí vypásanými zubry, tury a koňmi. Měnila se půda, přišli zemědělci a lesy se postupně měnily na jedlobukové. Se zemědělskou činností se samozřejmě proměnil i celý ráz krajiny, zvýšila se eroze a tím se změnil charakter řek: od štěrkových niv, jaké má třeba Belá pod Tatrami, k pokojným meandrujícím tokům s mnohametrovými vrstvami sedimentů v podloží.

    Naprosto fascinující je také rekonstrukce způsobů hospodaření a toho, co se pěstovalo a chovalo v různých dobách. Jak byla krajina rozdrobená do polí, lesů a pastvin? Žili lidé z dobytka, nebo z obilí? Z jakého dobytka a jakého obilí? Jak zajišťovali přežívání dobytka v zimě? V čem chodili? Je to opravdu tak, že "kultura" je vždy a všude postavena proti přírodě a člověk, kamkoli přijde, se stává "přírodní katastrofou"? Anebo snad staří žili v bukolické harmonii s přírodou, a to jen my jsme zvlčeli a harmonii rozbili? Dozvídáme se například, čím se živili lidé v době keltské, že dříve se na zimu nesušilo seno, ale olistěné větve stromů, z míry říčních naplavenin lze usoudit na intenzitu odlesňování a zejména orby – ano, už před 2 až 5 tisíci lety se takto naši předkové podepsali do sedimentů.

    Když si před očima necháme běžet ten úžasný film líčící vývoj naší krajiny za posledních 12 tisíc let, se všemi dějovými zvraty, přál bych si, aby ho viděli všichni ti, kdo volají po "zachování rovnováhy" a myslí tím asi jakési idealizované časy před dvěma generacemi. Ani se nechce věřit, že i sám autor knihy, který své dílo nazval Neklidné časy, na jednom místě říká: "V dlouhodobé perspektivě se totiž holocén jeví jako klimaticky mimořádně stabilní období, s příznivými teplotními i vlhkostními poměry." Jakápak stabilita!

    Puzzle pro archeology
    Pokorný nikdy neopomene zdůraznit, že nám předkládá svou vlastní interpretaci průběhu dějů a že jsou možné i jiné, a to na základě stejných vědeckých zjištění. Tvrdá vědecká fakta, ony kamínky mozaiky, jsou řídká a kontury výsledného obrazu musí doretušovávat jako režisér. Ba ještě hůř: oněch mozaik je více a kamínky se nám promíchaly: podle toho, do kterého obrazu je přiřadíme, se bude měnit sám obraz, anebo se zhroutí. Něco jako skládanky puzzle. Víme-li, že všechny dílky patří do jednoho obrazu, a navíc ho máme na víku od krabice, je skládanka věcí trpělivosti. Co když však někdo sesype díly z několika různých krabic, a to ještě tak, že z každé jich vezme jen pár – a víka žádná? Jeden takový průnik sypanicí neúplných skládanek geologů, klimatologů, archeologů, botaniků, religionistů a kdovíkoho ještě nabízí Pokorného kniha.

    Kromě rázu poučného pro všechny, kdo se zajímají o vývoj naší přírody, dostane čtenář i mimořádně barvité líčení vědeckých postupů, váhání a omylů a také nahlédne, jak důležité je nakonec ono vysvětlující vyprávění, které – přísně vzato – vlastně už ani vědou není. Třeba po přečtení Neklidných časů bude kritičtěji pohlížet na ony zaručeně pravdivé výkřiky typu "Vědci zjistili, že…". Q

    ---
    Recenze z Respektu, autor ANTON MARKOŠ, biolog.

    TIGRE
    TIGRE --- ---
    Where we meet (whores' glory poem) Maike Rosa Vogel feat. Konstantin Gropper - YouTube
    http://www.youtube.com/watch?v=z_9k66jRmY8
    TIGRE
    TIGRE --- ---
    Venku je nový dokument od Glawoggera.... Whores' Glory (2011)











    Zatím jsem neviděl (stahuju), ale těším se!

    WHORES' GLORY is a cinematic triptych on prostitution: three countries, three languages, three religions. In Thailand, women wait for clients behind glass panes, staring at reflections of themselves. In Bangladesh, men go to a ghetto of love to satisfy their unfulfilled desires on indentured girls. And in Mexico, women pray to a female death to avoid facing their own reality.

    In worlds where the most intimate act has become a commodity, these women have physically and emotionally experienced everything that can happen between a man and a woman. For this they have always received money, but it has not made their lives rich in anything but stories.

    DIRECTOR'S COMMENTS:

    NOT JUST SEX FOR MONEY
    The topics in WHORES' GLORY are certainly loaded because everyone believes they know something about prostitution, particularly when he or she has never been to a brothel, or they know about it from the media or simply from second hand information. I tried to go in with only one expectation: "This is certainly not going to be what I think it is." I have always felt that prostitution isn't only about paying somebody for sex. That would be too simple, because when negotiations are over and the deal is done, it would only be about two naked people doing the most intimate of acts. I wanted to try and explore more: what does it do to the hearts, minds and souls on both sides?

    MEN AND WOMEN
    When I start a film, I always need a premise that can be contradicted or confirmed by reality. For WHORES' GLORY, I chose the theory that the female/male relationship of any given culture can be depicted in prostitution as in everyday life, only dealings move much faster. For example, in Mexico City there is a back alley where prostitutes parade all day long. Men lean against the walls, standing there watching this parade of the dolled up working girls. But the rule of the game is that the men are not allowed to openly choose. They can try to make eye contact, or wink at a girl, maybe sometimes give her a little sign. But it is the woman who has to stop and start to talk with the man. Then when they come to an agreement, the man can take her to a nearby hotel room. This ritual is the perfect mirror of how men and women relate to each other in a strict Catholic society. In WHORES' GLORY, you can see similar rituals and situations. The glass separation between the men and women in Thailand; the men in Bangladesh arriving in groups and choosing the girls together; the Mexican men cruising in cars for the women of their choice.

    LOCATIONS DEPICTING THE EXPERIENCE
    The most important thing for me was to find places where I could cinematically depict the experience that I want to share with the audience. For example, the Fish Tank in Bangkok separates men and women with a thick piece of glass. Only the men can see the women properly. The mirror-like glass allows the women to only see mostly themselves. By watching the "surface" of this place, you can already detect a lot of details. A place like that makes sense in a cinematographic way. Faridpur's huge prostitution compound, "City of Joy," was also a location that inspired me cinematographically, as well as the dusty roads of Reynosa's La Zona... It was also important for me to show differences in mindsets on the basis of sexuality. The Thailand segment shows a relatively less complex, almost light-footed kind of prostitution that has a certain friendly edge. In Bangladesh, it goes a bit deeper because it's very much rooted in the society, and in Mexico it is actually about death, about an all-dominating desire for death.

    WHORES' GLORY - a film by Michael Glawogger
    http://www.whoresglory.com/

    Whores' Glory (2011) - IMDb
    http://www.imdb.com/title/tt1327628/
    TIGRE
    TIGRE --- ---
    Adam Curtis o náboženství a o politice:



    Who would God vote for?
    When you bring God into politics very strange things happen. You can see this now in both America and Iran - in their elections and also in the growing confrontation between them. But it wasn't always like this - in fact for most of the 20th century fundamentalist religion in both America and Iran had turned its back on the world of politics and power.

    But in the 1970s everything changed. For that was the moment when religion was deliberately brought into politics in both countries with the aim of using it as a revolutionary force. And those who did this - Khomeini in Iran, and right-wing activists in America - were inspired by the revolutionary theories and organisations of the left and their ambition to transform society in a radical way.

    I want to tell the forgotten story of how this happened - and how in the 1980s both the Americans and the Iranian idealists came together in a very odd way - with disastrous consequences.

    BBC - Adam Curtis Blog: WHO WOULD GOD VOTE FOR?
    http://www.bbc.co.uk/blogs/adamcurtis/2012/03/who_would_god_vote_for.html
    TIGRE
    TIGRE --- ---
    Repast z brazilského auditka...



    Pojmy graffiti a streetart jsou v Brazílii frekventované. Vzhledem k tomu, že mentalita, množství obyvatel, ohromné množství betonu, pomalá byrokracie a podnební podmínky jsou spojené se životem na ulici, je pochopitelné, že k tomu mají Brazilci tak blízko.

    Najdeme mezi nimi hvězdy světového formátu jako je dvojice Os Gemeos, která zavítala nejblíže do našeho „sousedního“ Londýna v roce 2008 na skupinovou výstavu v Tate Modern. V České republice jsme ve stejném roce mohli na pražském festivalu NAMES vidět práce Vitchého nebo Zêzaa. Z Brazílie si také přivezl náš český Tron svůj obdiv k originálnímu taggování fontem zvaným pixação,k němuž neodmyslitelně patří adrenalinová motivace umístit svůj tag co nejvýše, nebo ještě dříve Point, který považuje Brazílii bezmála za svůj druhý domov.

    http://www.ceskapozice.cz/magazin/kultura/viva-revolucao-artistica
    TIGRE
    TIGRE --- ---
    S_TEJK: Já jenom dodám, že Onibus 174 od režiséra José Padilhy je vážně skvělej dokument, který rozhodně stojí za to vidět!

    Bus 174 - Watch The Full Documentary - YouTube
    http://www.youtube.com/watch?v=qO1oiYwS5YY
    ZAREK
    ZAREK --- ---
    TIGRE: Nejvic mne na tom rozsekaly ty poslední dvě věty :D
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam