• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    HERKULESNIKON - klub majitelu a priznivcu nejlepsich fotaku
    REPLIKANT
    REPLIKANT --- ---
    ASACHI: Prosimte kdo se hada? To jsi nejaky moc citlivy, ja se vubec nechci hadat, uprimne me zajimaji Vase duvody a kdyz si myslim ze to je jinak (rozumej, mam to jinak) tak argumentuji/pochybuji a treba nekdo uvedete zajimavy argument. Nic vic, diskuze :)
    ASACHI
    ASACHI --- ---
    Lidi ja se asi fakt nechci hadat, beru to jako blbost, ze jsem reagoval. Proste kazdy clovek ma nejake duvody, kvuli kterym neco chce pouzivat.

    Ja v D850 vidim super fotak, ktery je evoluci vuci D750/D800/D810. Kdybych ted mel jit a koupit fotak, tak si koupim D850.

    Jedine co rikam je, ze si nedokazu predstavit, k cemu by mi byla (me osobne, na moje potreby) bezhlucna zaverka v live view.
    Jedina vyhoda, kterou vidim, je ta, ze se ten displej rychleji vzpamatuje po porizeni fotky. Coz je super .. ne ze ne .. ale uplne kvuli jineho duvodu, nez je zvuk
    SKALARIAK
    SKALARIAK --- ---
    ASACHI:prosimtě proč/ ty už sis to zkousšel jo? podle mě je ideální ve výsledku kombinace zrcadlovka + mirorless, nevím jak to bude se sklama potom no a jejich přenostitelností... jako a9 je nadherna vec, ale proste 200K na tenhle stroj a ty tri zakladni skla davat nechci, neb to by se mi vracelo fakt dlouho jen za ty divadla a podobny, kde to clovek vyuzije primarne...
    REPLIKANT
    REPLIKANT --- ---
    ASACHI: Takze myslis AF v LV, jako nevyhodu. Beru, ale zajimalo by me, jestli si zkousel D850, jestli mas zkusenost i stimto konkretnim fotakem (o tom je hlavne rec). Jinak vidim pomerne maly procento situaci kdy potrebujes bezhlucnou zaverku pri vyraznym preostrovani (napada me, divadlo, kdyz fotis ze strany a nekdo prebiha k tobe a od tebe... jinak moc nevim). A to rikam z pozice reportazniho fotografa (koncerty, svatby, konference a eventy vseho druhu).
    ASACHI
    ASACHI --- ---
    REPLIKANT: To je ale pouzitelny tak maximalne na stojici objekty, anebo stativ ...
    Takze je vlastne otazka, k cemu je to dobry.

    To rikam z pohledu svatebniho a portretniho fotografa ...
    REPLIKANT
    REPLIKANT --- ---
    IOT_JH: No prave ze D850 pres obrazovku nedela (cetl jsi muj predposledni post?).
    IOT_JH
    IOT_JH --- ---
    REPLIKANT: Zrcadlovka dělá zvuk.
    REPLIKANT
    REPLIKANT --- ---
    MENTOL_: Pokud ten mirrorless bude mít pořádnej hledáček (nejlépe optickej, rejp ;), tak proč né. Ale řekni, co má ten CSC pro tebe navíc, krom EVF, než zrcadlovka (konkrétně D850)?
    MENTOL_
    MENTOL_ --- ---
    REPLIKANT: Dam "vam" jeste pul roku jestli se tohle nejak vyvine - radeji poradnej Nikon mirrorles a zustat k tomu u D750 nez "jen dalsi DSLR", i kdyz to je superstar :)
    New Nikon 24mm f/1.8 full-frame and APS-C mirrorless lens patents filed in Japan | Nikon Rumors
    https://nikonrumors.com/...mm-f1-8-full-frame-and-aps-c-mirrorless-lens-patents-filed-in-japan.aspx/
    REPLIKANT
    REPLIKANT --- ---
    DOTCOM: Ano, uz je, od minuleho tydne, v den uvedeni. Tentokrat Nikon dodal asi 35 kusu, v utery uz byl volny jeden kus plus vystaveny, velky zajem..
    DOTCOM
    DOTCOM --- ---
    REPLIKANT: Bude to nekdy k videni u skody?
    REPLIKANT
    REPLIKANT --- ---
    MAJA: Jinak co tomu rikas, myslim D850. Mas uz svoji? Ja zacinam setrit :D Hlavni duvody: Bezhlucny rezim v plne kvalite tzn. el. zaverka, skvelej hledacek (na F1,4 se da krasne ostrit) a mensi RAW, vytecnej AF s krajnimi krizovymi body a o cca 30% vetsi pokryti pole, super fullHD video moznosti (focus peaking, 120fps).
    MAJA
    MAJA --- ---
    jen pro info : ochranné sklo/folie na D500 sedí přesně i na displej D850
    MENTOL_
    MENTOL_ --- ---
    EGGH: normalni raw je mozny mit v libovolne kombinaci 12/14bit + vybrana komprese. Ty mensi rawy jsou natvrdo 12bit-lossless (coz je myslim nejlepsi varianta, kdyz uz fotim na mnozstvi a cilene ne na maximalni kvalitu, zaroven je to komprimovany porad jeste bezztratove). Jinak k 12 vs 14bit nabizim dve cteni - teoreticky, kde to vypada na dramaticke rozdily a pak prakticky extremni, kde to proste rozdil skoro neni - holt kazdej spis pocitove, na uplne kriticky foceni bych si 14 mozna zapnul, ale prakticky to nikdy nedelam :)

    Raw bit depth is about dynamic range, not the number of colors you get to capture: Digital Photography Review
    https://www.dpreview.com/...depth-is-about-dynamic-range-not-the-number-of-colors-you-get-to-capture

    https://photographylife.com/14-bit-vs-12-bit-raw
    MECHTILD
    MECHTILD --- ---
    Dnes jsem na svý stařičký d700 udělal fotku, vypnul ji a už nezapnul, je úplně mrtvá, neindikuje počet zbývajících expozicí, nic, hledáček potemnělej. Jinou baterku a vyndat a zandat kartu jsem zkoušel, taky nic. Někdo nějakej spánek nápad?
    EGGH
    EGGH --- ---
    MENTOL_: sraw je 12bit, raw je 14bit, ne? Podle mě ale v běžným focení bude rozdíl minimální.
    PAVELDUFEK
    PAVELDUFEK --- ---
    MENTOL_: Díky. To zní hodně zajímavě.
    MENTOL_
    MENTOL_ --- ---
    PAVELDUFEK: vypada to, ze je to opravdu raw se vsim vsudy, jen o neco vetsi soubor nez by byl normalne, cca 17-25%+
    PEJR
    PEJR --- ---
    D5300 + Sigma 17-70 2.8-4 za 10k

    Bazar - PALADIX foto-on-line - PALADIX foto-on-line
    https://www.paladix.cz/bazar/index.php?q=d5300
    PAVELDUFEK
    PAVELDUFEK --- ---
    REPLIKANT: jak se na tom "vyrábí" s raw (25Mpx)? Je to nějak extrémně ořezaný proti raw?
    PEJR
    PEJR --- ---
    REPLIKANT: ja si pockam na ten mirrorless, a k tomu m-mount adapter...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam