Ahojte. Rád bych oživil svůj klub, který se proměnil v ospalejší zákoutí nyxu a proto zvu všechny ty, které baví si doma hrát s foťákem, kamerou a příslušným SW, které zajímá vizuální tvorba, které baví se koukat na videa a ty, které by klub obohatily o nové a zajímavé přízpěvky. Tak na viděnou v
mém klubu o stopmotion / pixilaci / time lapse / fázové animaci / slow motion & time warp
____________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________
__
Stop motion, pookénková nebo fázová animace je technika animace, při níž je reálný objekt mezi jednotlivými snímky ručně upravován a posouván o malé úseky, tak aby po spojení vyvolala animace dojem spojitosti. Hlavní výhodou této techniky je, že dovoluje animovat téměř cokoli. Nevýhodou je velká časová náročnost
Pixelace je prapůvodní animační technikou, stojící již v počátcích historie samotného filmu. Známé je omylem vzniklé „kouzlo“ neboli tzv. stop-trik, objevený jedním z průkopníků kinematografie Georgesem Mélièsem již v r. 1896. Mélièsova kamera se zasekla při natáčení projíždějícího omnibusu; když ji po chvíli opravil a znovu spustil, v záběru již byl místo omnibusu pohřební vůz. Ve výsledné projekci se pak objevila náhlá proměna omnibusu v pohřební vůz. Přísně vzato se však v tomto případě ještě nejednalo o pixelaci, v níž by byl celý film složen z jednotlivých samostatně pořizovaných snímků.
Time-lapse photography is a cinematography technique whereby the frequency at which film frames are captured (the frame rate) is much lower than that which will be used to play the sequence back. When replayed at normal speed, time appears to be moving faster and thus lapsing. For example, an image of a scene may be captured once every second, and then played back at 30 frames per second; the result would be an apparent increase of speed by 30 times. Time-lapse photography can be considered to be the opposite of high speed photography.
Slow motion or Time warp is an effect in film-making whereby time appears to be slowed down. It was invented by Austrian August Musger.Typically this style is achieved when each film frame is captured at a rate much faster than it will be played back. When replayed at normal speed, time appears to be moving more slowly. The technical term for slow motion is overcranking which refers to the concept of cranking a handcranked camera at a faster rate than normal (i.e. faster than 24 frames per second). Slow motion can also be achieved by playing normally recorded footage at a slower speed.