• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    HARALDBanky, bankovnictví, bankovní operace
    SIN
    SIN --- ---
    ZBYNEK: Já se s tebou o tohle nepřu - ano základní výhodou je nejnižší cena služby, případně použitelnost toho produktu pro klienta, což už jsem tu několikrát napsal.

    Ale v souvislosti tímhle příspěvkem ORBIT: konkrétně s výhodami, které může přinést nějaké dlouhodobé členství - pochybuju že nějaká banka dá slevu (nebo nějakou jinou výraznou výhodu) za to, že jsi u ní od tý doby co otevřela první pobočku. Napadlo mě, že za to ti nabídnou tak nějaký bonusový program nebo snažší přístup ke kontokorentu.

    Máš pravdu, body musíš do nějaký doby vyčerpat, což neni až tak překvapivé.
    SIN
    SIN --- ---
    LAURINKA: Nebude to asi karta pro přítele, ale další karta k účtu. podle toho co píšou tady: http://www.csas.cz/banka/menu/cs/lide/nav00000_lide_nds_80_prod_111

    Zavolal bych sem: Informační linka České spořitelny 800207207 a zeptal se. Tak jsem to myslel.
    ZBYNEK
    ZBYNEK --- ---
    SIN: Výhodou pro klienta by měla být nejnižší cena, nikoliv to, že mi za předražené služby budou nabízet podřadné, vyřazené nebo prostě pro mne zrovna neužitečné věci.
    (další sviňárna u spořky je navíc i to, že body jejich úchvatného bonus programu musíš vyčerpat během určité doby (3 roky? střílím od boku))
    SIN
    SIN --- ---
    ZBYNEK: Bonusový program považuju jako krok správným směrem, pokud ostatní funguje ke spokojenosti klienta- samotnej bonusprogram nic nezachrání. Zmínil jsem to v souvislosti s "výhodami" pro klienty.

    Co je modní nebo není je mi celkem jedno, mě zajímá přínos pro mne. Je mi jedno jestli bude jeden účet s x službama nebo víc účtů, když mi to bude prakticky vyhovovat. Nicméně si uvědomuju to co si zmínil, z čehož plyne ,že se budu snažit vybrat to nejměnší "modní zlo" které mi banky nabídnou. ;)
    ORBIT
    ORBIT --- ---
    ZBYNEK: Jeden pro Samiela: ,, Já chci plyšového medvídka."
    ZBYNEK
    ZBYNEK --- ---
    SIN: Jeden účet už v dnešní době nabízí málokdo. Naopak je módní mít co "nejširší" portfolio služeb, kde si "každý" může vybrat (a platit a platit).

    Bonusový program považuješ za krok správným směrem? Ach jo, další člověk, který sleduje, co mu kdo cpe a nutí. Bonus programy akorát ukazují, o kolik přeplácíš normální ceny a přitom jenom zlomek ceny se ti vrátí. A to takový zlomek, který si sám nemůžeš vybrat a často ani pořádně předem prohlédnout.
    SIN
    SIN --- ---
    Už teď když přídeš do Spořky a budeš chtít třeba lepší zúročení (nebo jinou službu) na sporožiru tak ti řeknou sorry, ale to nejde - musíte si přejít na Osobní účet.
    ORBIT
    ORBIT --- ---
    NELDE: Řekl bych že vyřízení karty za 14 dní je OK.
    SIN
    SIN --- ---
    Tak to je jasný, že postupně přejde Spořka na jeden typ účtu - lehčí se to bude spravovat a víc se na tom vydělá > v tom momentě kdy mi budou chtít zrušit sporožiro anebo najdu lepší, ověřenou, vyzkoušenou, variantu odcházim od Spořky (která má záporů víc než dost - třeba poplatek za příchozí platbu - přesto poplatky které měsíčně platím teď jsou pořád nižší než jinde kromě mBanky, která ale zase /zatím/ nenabízí to co Spořka).

    Výhody "praklientům" i výhody obecně se slibují velmi snadno - tím nemyslím jen mBanku, otázka je jak to bude vypadat. Krok správným směrem by moh být třeba nějaký bonusový bodový systém - jako mají mobilní operátoři nebo Spořka ... ale to má mBank jistě v plánu. ;) :) Stejně jako třeba účty pro studenty, postižené spoluobčany a podobně. Tim jak se ostatní banky chovají vytváří dost prostoru pro novou banku - mBank a je na nich jak se toho chopí.

    Lidi jsou sice konzervativní, ale co se týče prachů tak na to slyší dycky - jakmile zjistí, že ušetří a opadne strach z neznámého a nového, tak změní svoje zvyky a mylsim, že na to právě mBank sází.

    ADAMM: Já slyšel podrobnosti o nabírání nových lidí - už si nevybavím nicmoc konkrétního, i když na požádání bych to mohl znovu vyslechout, ale bylo to něco ve smyslu (přehnaně): honem pojdtě k nám dělat, dostanete neuvěřitelný prachy, ale musíte to to to to, ano má to háček tady a tady musíte podepsat smlouvu na kterou se nevztahuje české pracovní právo. Přesto to beru jako jednu z informací, která pro mne jako pro klienta neni až tak důležitá...

    Bohužel jeden spokojený zaměstnanec spokojeného klienta neudělá. :) Já jsem nechtěl říct, že mBanka je špatná nebo něco tom smyslu. Jen jsem vyjmenoval subjektivní důvody proč pro mne zatím není atraktivní nebo proč jsem vůči ní ostražitý :). Na druhou stranu mám na mysli i její pozitiva. Jakmile zůstane na trhu delší dobu a bude se projevovat jako slušný a srovnatelný podnik, proč ne - zatím tomu tak není.
    LAURINKA
    LAURINKA --- ---
    mám u čs účet student+ , můžu nechat vydat kartu ke svému účtu pro přítele, nebo to nelze?
    ATTILAH
    ATTILAH --- ---
    Tak jen zkusenost s eBankou - vypis na pobocce ze tri uctu (vytisteni, orazitkovani a podepsani) me stalo tri ctvrte hodiny - na pobocce byly jen dve zensky a ta, co obsluhovala me, nemela pristup razitku ani podpisove pravo - na dve etapy jsem cekala az jeji kolegyne s prislusnymi pravomocemi vyridi jinou zakaznici. A to za 100 Kc za vypis. Uf. Jen jsem si chtela postezovat:-)
    NELDE
    NELDE --- ---
    Dá se o té kartě najít někde na dokumentech, co mi předal kurýr? Třeba na potvrzení o zřízení účtu?
    I když v dopise je napsáno něco o 15 pracovních dnech. To není málo.
    NELDE
    NELDE --- ---
    Tak první platba přes IB udělána. Trochu mně překvapuje, že u příkazu není možné vybrat z šablony (je nutné to dělat přes šablonu).

    Teď ještě, jak je to s tou kartou. Začínám mít pocit, že se ta žádost někde ztratila.
    ADAMM
    ADAMM --- ---
    NELDE: bude... ale kdyby si jiné banky nenechávaly peníze na "sběrných účtech", a posílaly je do clearingu častěji, ani by to nebylo potřeba. plus se samozřejmě nikde nedozvíš oficiálně, kdy je posílají do clearingu od nich. (=bylo by vidět, jak dlouho na nich sedí, čistě odhadem se mi zdá nejhorší ČSOB).
    NELDE
    NELDE --- ---
    ADAMM: Právě přišly. Škoda, že není komunikace s clearingem častějí (2x až 3x denně).

    Co se týče připravovaných produktů, nesháníte někoho, kdo je otestuje dříve než půjdou "veřejnosti"?
    NELDE
    NELDE --- ---
    ORBIT: Tak jim vysvětli, že založením účtu u mBank nic netratí - vždyť ho nemusí používat aktivně. Žádné poplatky jim nenaběhnout. Ale pokud bude mít mBank hodně účtů, tak to posílí její pozice a ostatní banky se mohou chytit za nos
    ADAMM
    ADAMM --- ---
    SIN: no, já - jak už to tady několikrát zaznělo - jsem zaměstnancem mBank, takže mě můžeš a nemusíš věřit: požadavky na nabírané lidi jsou vysoké, neplatí to ovšem tak docela na obsluhu FC / mKiosků, kde se mohou objevit "slabší kusy" - ty tam ovšem dlouho nevydrží (nejde o zaměstnance, ale osoby spolupracující na živnostenský list).

    připravované produkty: inkaso, investiční fondy, kreditní karty - duben, SIPO, zahraniční platby - červen. kontokorent někdy v mezidobí, přesný termín nevím.

    ORBIT: výborná zpětná vazba. prosil bych do pošty číslo tvé žádosti a přepošlu to hned kolegům z Mediaservisu (a kolegovi, který zodpovídá za to, že je z jejich strany vše ok - v podobných případech jim můžeme hezky zatopit).

    ORBIT: výhoda bude např. v rychlejší možnosti požádat právě o kontokorent.

    NELDE: tak co kapříci, připluli? mBank posílá platby do clearingu v 7:00 a přijímá je cca kolem 17:00 - a okamžitě připisuje na účet. měly by dojít do šesti hodin.
    ORBIT
    ORBIT --- ---
    NELDE: Doufám, že to tak dopadne. Ale je taková spousta konzervativních lidí, kterým je to jedno, protože jsou na to zvyklí, že to asi jen tak nebude.

    Směr je ovšem dobrý.
    NELDE
    NELDE --- ---
    ORBIT: Hlavní výhoda je ukázat zbytku trhu, že mBank má hodně klientů. Ať se bojí a začnou něco dělat se svojí předražeností a arogancí.
    NELDE
    NELDE --- ---
    SIN: Já se obávám, že ty sporožira časem převedou na osobní účty všechny.

    Mně u spořitelny nejvíce štvou poplatky za příchozí platbu a poplatky za platbu z/do jiné banky. Taky by nemuseli, když mám placený Internet banking chtít poplatky za transakce. A poplatky za platbu kartou (sice jen 2,-) je vrchol. mBank mi umí ušetřit >50,- měsíčně jen za to, že jednou měsíčně převedu peníze jinam a většinu plateb budu dělat odtamtud.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam