• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    HARALDBanky, bankovnictví, bankovní operace
    ATAN
    ATAN --- ---
    Vydani duplikatu ja za kilo. Je to tam napsane.
    DEMONOFANARCHY
    DEMONOFANARCHY --- ---
    Bude mozne hned toho 2.ledna pozadat o vymenu karty? kolik me to bude stat?
    BUNDA
    BUNDA --- ---
    ADAMM: limity pro netové platby v IB super, ale škoda že nejsou zároveň limity počtu transakcí. Překvapila mě informace, že Delfín bude embossovaný. Pro někoho příjemné pro jiného odhaduji nepříjemné překvapení.
    ADAMM
    ADAMM --- ---
    PINCHE_GRINGO: to nic není, asi nečteš fórum, ne? tohle jsou ještě velmi velmi pozitivní komentáře :)
    PINCHE_GRINGO
    PINCHE_GRINGO --- ---
    Ted jsem si precetl claek, ktery odkazoval ADAMM (o novinkach - kreditce atd) a nestacim se divid diskuzi pod nim. Nekteri lide maji pocit, ze jim banka patri a ma pracovat pro ne :)
    ADAMM
    ADAMM --- ---
    VANEK: ovšem rozdíl je, jak se tak dívám, spíš v položkách, které v tom srovnání vůbec nejsou (vedení embossované karty - u nás zdarma, v RB zdarma o Premium, nikoliv u Extra (40 Kč) - ale ve srovnání je běžná neembossovaná karta; vedení podúčtu v jiných měnách - zdarma u Premium, u Extra za 11 Kč, mBank: nenabízí).

    SIN: ale je fér říct, že 1) já jsem zaměstnanec mBank 2) mBank neposkytuje některé služby, které jsou často chápány jako "samozřejmé" - zahraniční platby, hotovostní operace všeho druhu na pobočkách (obecně se servisní věci řeší po netu nebo telefonicky), účty v cizích měnách, nabíjení telefonů přes IB... možná mě někdo doplní.
    ADAMM
    ADAMM --- ---
    VANEK: sorry.
    VANEK
    VANEK --- ---
    ADAMM: Tam stojí eKonto Extra.
    SIN
    SIN --- ---
    ADAMM: To jsem potřeboval - šlo mi o celkový srovnání - co je pro mě jako pro klienta výhodnější (i když je samozřejmý, že každej klient je jinej - takže řekněme pro průměrnýho). Děkuju.
    ADAMM
    ADAMM --- ---
    SIN: jde ti o srovnání cenové, funkcionalit, nebo jaké? :)

    docela podrobné srovnání je třeba zde: http://mbank.cz/mbank/srovnani/
    u RB je tam použito eKONTO Premium (čili nejvýhodnější verze).
    SIN
    SIN --- ---
    Má někdo srovnání mKonta u mBank vs. eKonta u Raiffeisenbank/Ebanka? Předem díky.
    MALKE
    MALKE --- ---
    ADAMM: No jo, je tam v pondělí. Zázrak!:))) Ad pošta - já si na to nestěžuju, jen mě to překvapilo:) Díky za info:)
    ADAMM
    ADAMM --- ---
    MALKE: to je dané smlouvami s poštou - imho je lepší snažit se několikrát, než dát jenom jeden termín a ten když se neprovede, tak smůla...

    jinak pokud máš dojem, že ti nějaká transakce "vypadla", tak zkus dát historii transakcí a posunout ji do ponělí: některé transakce provedené přes víkend se zobrazují s pondělním datem zaúčtování. je to divný systém, ale to je naprosto mimo naše možnosti to změnit.
    MALKE
    MALKE --- ---
    Dotaz na Adamma - z konta se mi strhla částka, kterou není vidět ani v provedených transakcích, ani v blokacích. Vcelku jsem klidná, protože souhlasí s částkou sipa, ale...?
    Mimochodem, taky by mě zajímalo - pošta tuším kdysi uváděla, že si prachy strhává 15. a 25. (nebo v nejbližším předchozím termínu). U mbanky se o to ale snaží už od desátého, třeba třikrát (než mi dorazí výplata, kdy se to zaplatí), u ČS to poslušně vždycky odešlo po výplatě a žádné pokusy o stažení peněz předtím jsem neviděla. Čo to súdruzi robia, víš?
    PINCHE_GRINGO
    PINCHE_GRINGO --- ---
    Dobra prace, urcite to nebylo lehke!
    ADAMM
    ADAMM --- ---
    tož to bychom to měli... http://www.mbank.cz/blog/article.html?id=93
    info o kreditkách a novinkách - limity na on-line platby nastavitelené v IB, on-line blokace karty, čipový a embossovaný delfín, změna sazebníku...

    další info bude publikované zítra - sekce o kreditkách :)
    ZBYNEK
    ZBYNEK --- ---
    QUIFF: Tohle je o trošku míň než půlka, takže se uvidí podle toho, jak pečlivě to bude někdo z banky posuzovat
    QUIFF
    QUIFF --- ---
    TRISSIE: diky, takze pocitam ze tohle bude bud ta pulka nebo 3/4, to bych teda mohle dostat i celou castku, popr teda 250...:o)

    BUNDA: diky...
    BUNDA
    BUNDA --- ---
    QUIFF: mají na to takovou mřížku podle které to porovnají, ale tuším že musiš mít větší část což se opticky zdá, že máš :-)
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    QUIFF:
    Náhradu za necelé bankovky a za celé bankovky složené z více než dvou částí poskytují Česká národní banka a banky provádějící pokladní operace podle velikosti plochy poškozené bankovky.

    Náhrada se poskytuje ve výši:
    nominální hodnoty bankovky, jestliže je celá nebo její předložený zbytek je větší než tři čtvrtiny původní plochy bankovky,
    jedné poloviny nominální hodnoty bankovky, činí-li předložený zbytek polovinu až tři čtvrtiny původní plochy bankovky,
    jedné čtvrtiny nominální hodnoty bankovky, činí-li předložený zbytek nejméně čtvrtinu a méně než polovinu původní plochy bankovky.
    Za zbytek bankovky menší než čtvrtina původní plochy se náhrada neposkytuje.

    Poškozené bankovky a mince vydané Českou národní bankou, u kterých nejsou pochybnosti o tom, o jakou nominální hodnotu se jedná, vyměňují Česká národní banka a banky provádějící pokladní operace. Bankovky, pokud jsou celé a nejsou složeny z více než dvou částí, u kterých nejsou pochybnosti o tom, že k sobě patří, a poškozené celé mince se vyměňují v plné nominální hodnotě bez jakýchkoliv srážek. V plné nominální hodnotě se vyměňují i poškozené bankovky, pokud jsou celistvé, u kterých chybí pouze část nepotištěného bílého okraje.

    Výměnu bankovek nebo mincí, jejichž obrazec nebo reliéf je nečitelný, deformovaný nebo proděravělý, mohou banky odmítnout. Takové bankovky nebo mince odeberou bez náhrady a zašlou je ke zničení České národní bance. O odebrání bankovek nebo mincí vystaví předložiteli potvrzení.

    Jestliže jsou bez náhrady odebrány bankovky, které byly popsány, pomalovány, přetištěny, potištěny, perforovány nebo které byly zamazány barvou, lepidlem nebo jiným podobným materiálem, vystaví se plátci potvrzení o jejich odebrání a zašlou se k posouzení České národní bance.

    V případě, že jde o bankovky či mince zuhelnatělé, zetlelé nebo rozpadlé na drobné části, mohou právnické nebo fyzické osoby zaslat České národní bance žádost o posouzení a poskytnutí náhrady. Zasílá-li se žádost poštou, je vhodné přiložit průvodní dopis. V žádosti se uvede, jakým způsobem k poškození došlo, zásilka se označí textem "Poškozené peníze".
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam