• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    HARALDBanky, bankovnictví, bankovní operace
    PINCHE_GRINGO
    PINCHE_GRINGO --- ---
    ADAM: Mas pravdu. Jenze pokud se vyrobci nebude nic vracet, vyrobce bude delat vetsi a vetsi smejdy, nebo ne? Nekde musi byt hranice a 2 roky jsou podle me (obecne) rozumna mira.
    ADAM
    ADAM --- ---
    PINCHE_GRINGO: z enviromentálního hlediska naprosto souhlasím.

    jenže
    - faktická větší míra reklamovanosti v čr se prostě musí odrazit v ceně (někdo to musí zaplatit vždy)
    - většina těch reklamací se stejně ale pošle zpět výrobci, kterej to hodí na skládku (záleží na druhu zboží samozřejmě) - zejména u elektroniky kde oprava bývá dražší než nový kus..
    PINCHE_GRINGO
    PINCHE_GRINGO --- ---
    ADAM: S tim vracenim - me je mnohem sympatictejci oprava opravitelneho zarizeni, nez proste vyhozeni. Kam to vede mi vypravel kamarad z australie. Pracoval v mistni nemocnici a zazil to, ze lekar vyhodil tiskarnu, ktera byla zcela v poradku, pouze se v ni zasekl papir. Takove chovani produkuje silene mnozstvi odpadu. Ja se nesnazim zneuzivat zaruky, ale klidne si necham i v zarucni dobe zarizeni opravit za penize (pokud to neni moc), nez ho vyhodit a koupit dalsi
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    ADAM: skutecne vidim hlavni problem v zmetkovosti tech vyrobku jenom ja?
    ADAM
    ADAM --- ---
    FIN: pardon, místo slova "kvalitě" tam v té větě má být "kvantitě".

    čili kvůli menšímu množství odebíraného zboží se zdejší prodejci samozřejmě nedostanou na takové ceny jako např. polští či němečtí kolegové. nemluvě o zboží, které vyžaduje lokalizaci (návodu atp..)


    --
    co se týče těch reklamací, tak to marc napsal správně. naprosto identický výrobek když se po roce a půl porouchá na západě samozřejmě nikdo neřeší a letí do koše. u nás se s tím běží do obchodu a "vyměň mi to". světoví distributoři a dodavatelé se skutečně diví, kolik zboží se z čr vrací ve srovnání s jinými zeměmi.
    NELDE
    NELDE --- ---
    PINCHE_GRINGO: Ne nutně. Triko se třemi rukávy jdeš reklamovat. Triko s flekem, které nejde vyprat, dáš na charitu. Češi místo dávání na charitu plní svoje chaty a chalupy věcmi, které už nikdy nebudou nosit.

    A propos, celá řada lidí dává na charitu oblečení, které na sobě měli jednou a které ta charita prodá do second handů.
    MARC
    MARC --- ---
    PINCHE_GRINGO: njn, ve stedrych socialnich statech holt charita nema tradici a muj pohled na vec je toho dukazem :-)
    NELDE
    NELDE --- ---
    FIN: Důvod je ten, že některé české obchody kupují to nejlacinější zboží a snaží se ho prodat co nejdráže. Takže kupují šmejdy a vymlouvají se na vyšší náklady na reklamaci.
    Další důvody (nezmíněné) jsou: menší trh a tedy vyšší ceny u výrobce, nedostatek zkušeností s objednáváním (objednají neprodejné ležáky), vysoké náklady na provoz a chamtivost.
    PINCHE_GRINGO
    PINCHE_GRINGO --- ---
    MARC: Jo spousta lidi si plete charitu s popelnici..
    MARC
    MARC --- ---
    plus samozrejme zakony na moznost vraceni zbozi bez udani duvodu po par tydnech, ktere je nasledne hure prodatelne. To umoznuje treba koupi televize na olympijadu.
    PINCHE_GRINGO: No treba porouchany kalhoty :-)
    PINCHE_GRINGO
    PINCHE_GRINGO --- ---
    MARC: Odkdy se davaji porouchane veci na charitu?
    MARC
    MARC --- ---
    FIN: Ja bych to spis chapal tak, ze co cizinec hodi do kose nebo da na charitu, de cech reklamovat..
    FIN
    FIN --- ---
    ADAM: takže protože je tady mnohem větší množství reklamací, což znamená de facto prodej méně kvalitního zboží (že se pak musí tolik reklamovat), tak je zboží dražší??? co to je za zvrácenou logiku? a taky mě zaráží to "kvůli menší kvalitě mají často i vyšší cenu"... to je co? já jim na zboží nižší kvality, kvůli kterému musí mít vyšší cenu, zvysoka s**u. klidně si budu za nižší cenu kupovat zboží kvality pořádné, fakt...
    ADAM
    ADAM --- ---
    VANEK: dodavatelé z celého světa a dodávající do celého světa...
    VANEK
    VANEK --- ---
    ADAM: O těch reklamacích říkal kdo?
    ADAM
    ADAM --- ---
    nezapomeň na mnohem větší množství reklamací v čr oproti západním zemím. a taky na to, že místní prodejci nakupují daleko menší množství zboží, než například ti na polském trhu - a kvůli menší kvalitě mají často i vyšší cenu...
    byrkracie asi bude v evropě víceméně všude stejná, ale taky zboží dosti prodražuje (zejména vs. usa).
    VANEK
    VANEK --- ---
    NELDE: Dávám přednost počítat jen s těmi alternativami, pro které se najde aspoň jeden zastávající expert. (To mi připomíná, jak mi matka včera vážně líčila své investiční strategie...)

    ADAMM: Já to věděl, parchanti.
    ADAMM
    ADAMM --- ---
    VANEK: většina lidí nechce, abych měl možnost vysvětlit jim, že jsou neplatiči :) (samozřejmě, je-li to ta varianta)...
    úvěr ze stavebka je k ničemu, protože v registru není jeho historie, jen údaj o poslední splátce. takže to imho pro většinu bank není směrodatné.
    PINCHE_GRINGO
    PINCHE_GRINGO --- ---
    NELDE: Rekl bych spis, ze je to tim, ze vetsina cechu se nedomluvi. Da se to videt na televizi, kde jsou v podstate uplne vsechny filmy nadabovane a lide si dokonce plati za programy s nadabovanymi filmy.
    NELDE
    NELDE --- ---
    FIN: Protože je český spotřebitel hloupý a není zvyklý ty ceny porovnávat. Taky jsme malý trh, kde je malá konkurence. Ten rozdíl v ceně jde do kapsy obchodníka (případně dovozce, ale to je také obchodník).
    Díky krizi by mohlo dojít k poklesu cen (ovšem inzerováno jako *slevy). Devalvací se to možná vrátí zpět.
    Tady pomůže přechod na euro - bude snadnější porovnávat ceny a hlavně se obchodníc nebudou moci vymlouvat na kurzové rozdíly. Proč ho asi "čeští" prodejci nechtějí!
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam