• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    HARALDBanky, bankovnictví, bankovní operace
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    STARDAY: nemožnost se podívat na delší historii? Schválně jsem se teď logovala a vidím tam transakce od 5/2008 - pravda, není to celá historie, ale málokdy potřebuju dál do minulosti...

    ale by default naběhne opravdu jen poslední měsíc, musíš si změnit filtr.
    BUNDA
    BUNDA --- ---
    KASUMI: FIO má celkem slušný IB však se podívej předem Demo
    STARDAY
    STARDAY --- ---
    KASUMI: csob a schopny IB? to bych do jedny vety dohromady nedavala. asi jsem rozmazlena ebankou, ale od ty doby, co mam csob tak trosku trpim :) nejvic mi trha zily absence transakci starsich nez mesic, nemoznost se podivat na delsi historii
    KASUMI
    KASUMI --- ---
    ADAMM: a maj nejaky schopny IB?
    ja mam csob a jsem s tim IB novym spokojena, umi to fakt hodne veci a je to prehledne.. z loajality a toho, ze nemam rada zmeny, zvazuju zustat u csob..
    ADAMM
    ADAMM --- ---
    KASUMI: jako jejich donedávna přímá konkurence - není se čeho bát. rozhodně radši FIO než ČS/ČSOB/KB/Unicredit/GE. toť můj skromný názor.
    KASUMI
    KASUMI --- ---
    TBC: kdyz ja tomu neverim :(
    NELDE
    NELDE --- ---
    KOKOZI: Připrav se na to, že celou řadu věcí budeš muset vyřizovat písemně (pošleš dopis na klientské centrum a za měsc ti přijde odpověd) a bude to na blázinec. Relativně jednoduché věci jsou u nich problém. Takže brát jen holý účet (a poplatek za něj připočítat k poplatku za hypo).
    KOKOZI
    KOKOZI --- ---
    Zdravim! Nemáte někdo osobní zkušenosti s účtem u GE Money bank? Zřejmě si u nich zřídíme hypotéku a podmínkou je účet vedený u GE. Máme se něčeho "obávat"? Díky moc za rady a názory. Jsem v tomhle nováček:o)
    YNZA
    YNZA --- ---
    podle hesla lepsi blbej kurz v hrtsi nezli claim na strese bych to radsi vybral, ciste laicky nazor kdyby se neco takoveho stalo me
    MUNIN
    MUNIN --- ---
    PULKA: www.kaupthing.is běží. Z hlediska klientů znamená, že banka sice fakticky zkrachovala, ale vklady fyzických osob na účtech jsou zaručeny státem a přepážky (mezitím rekapitalizované) banky celkem normálně fungují.
    PULKA
    PULKA --- ---
    PULKA: Aha, tak to funguje, peníze tam jsou. Vůbec to nechápu, co to je za binec? Nýi Kaupthing se tváří jako funkční banka. Uf, trochu mne vyděsili. Díky za upozornění - fakt nerozumím tomu, proč mne to z jednoho počítače neustále odkazuje na tu claimovou stránku a z druhého na normální kaupthing...

    Neporadil byste mi někdo, co mám dělat teď? Myslíte, že je výhodné (minimálně ne ztrátové) si nechat pořád peníze na tom účtu anebo je mám poslat nějak do čr (jak a co nejvýhodněji?)? Kurz je pořád spíše více než špatný 186 isk za euro... Klidně bych počkala, ale nerada bych riskovala jejich ztrátu (za hesla lepší málo než nic)...
    PULKA
    PULKA --- ---
    PULKA: Co to sakra je za bordel, teď se dá na stránky Kaupthingu normálně dostat - žádná zpráve o bankruptu a vůbec, zkusím se přihlásit...
    MUNIN
    MUNIN --- ---
    PULKA: Kaupthing je z hlediska klientů v provozu. Vklady by měly být dostupné v plné výši v korunách. Na výběr v cizích měnách je nějaký limit. Online bankovnictví nefunguje? V pobočce neberou telefon?
    PULKA
    PULKA --- ---
    Nemohl byste mi někdo prosím osvětlit základní informace, uklidnit co s tím apod?

    Měla jsem jistou hotovost na Islandu, v bance Kaupthing, vzhledem k nevýhodnému kurzu se mi je nechtělo vybírat nebo dokonce posílat do Čech, ale čekala jsem, jestli se kurz nějak usadí anebo pojedu na Island a vyberu to tam. Jenže, to se nestalo.
    Teď jsem se vrátila z dlouhé zahraniční cesty, chtěla zkontrolovat kurz a zjistila jsem, že moje banka zbankrotovala (nedali mi o tom vědět žádnou formou - email, telefonát,poštovní oznámení). Zdá se, že si mám podat do 30. prosince claim ohledně vrácení peněz (snad).

    Řešil jste někdy někdo něco podobného, co nezanedbat?
    Kolik peněz mi vrátí? Bylo tam něco přes 200tis. isk (tzn podle posledního kurzu něco okolo 1200euro)?
    Napadá vás něco, co bych měla zjistit nebo tak něco?

    // omlouvám se za zmatečnost, ale jsem celkem v šoku, přišla jsem na to náhodou.
    NELDE
    NELDE --- ---
    BUNDA: Ty víkendové odstávky jsou podle mě způsobené tím, že zákon říkal do 3 PRACOVNÍCH dnů. Až tma nebude to pracovních, tak jim nezbude, než běžet i o víkendu. Navíc mám pocit, že za clearing se platí nějaký poplatek.

    Přímé propojení by byl trochu opruz, hlavně bezpečnostní (protokol clearingu by se dal použít) a peněžní - nezapomeň, že tvůj příkaz je realizován jako převod z jednoho clearingového účtu na jiný. Pro přímé propojení by musela mít každá banka u každé banky vedený "clearingový" účet, ze kterého/na který se to bude přesouvat. Jednodušší je jet clearing vícekrát denně, třeba jednou za dvě hodiny.
    MUNIN
    MUNIN --- ---
    BUNDA: Brání jim toho docela dost. CERTIS sice nemá monopol ze zákona, ale požadavky na licencování platebního systému jsou tak přísné, že alternativa pro CZK prakticky nemá šanci na existenci. To změní až EUR. Nemluvě o duální funkci clearingových účtů pro MPR. Komunikovat "přímo" sice teoreticky jde, ale takové vyrovnání nemá zákonnou ochranu v nezrušitelnosti transakcí, což zase znamená problémy s řízením rizika.
    BUNDA
    BUNDA --- ---
    NELDE: tak už dlouho bankám nic nebrání komunikovat spolu přímo bez clearingu a pak by nebyl problém s online převody. Protože mě nejvíce vadí víkendové odstávky clearingu :-(
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    jak je to s limity inkasa z účtu od 1.11.?
    Dementní Hypotéční banka trvá na tom, že mimořádnou splátku hypotéky musí provést z mého běžného účtu.
    Což o to, peníze tam jsou, ať si poslouží. Akorát, můžou si oni posloužit, když teď by mělo každé svolení k inkasu mít limit? Vzhledem k tomu, že tenhle limit je nastavovaný od nich, ze smlouvy, tak já ho v internetovém bankovnictví vůbec nevidím, to znamená nemůžu ani navýšit.
    A velmi nerada bych se dostala do situace, kdy jim se nepovede si ty peníze stáhnout a já budu dlužit dvěma bankám najednou...
    NELDE
    NELDE --- ---
    BUNDA: Hlavně je nesmysl definovat tu povinnost jako dva dny. Mají to definovat jako 48 hodin, do kterých má mít příjemce peníze k dispozici (nejen připsané, ale i viditelné). A dále bys měl při zadávání příkazu vidět, kdy přesně příjemce peníze dostane.
    BUNDA
    BUNDA --- ---
    NELDE: u některých bank tuhle informaci neznají ani jejich infolinky a zaměstnanci a nezbývá než otestovat sám :-)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam