a teď jedna příhoda z natáčení..., tedy jedna tragikomická pro mě ne příliš veselá příhoda z GE Money Bank, nedá mi to a musím se podělit. třeba se to bude někomu v budoucnu hodit.
Chtěl jsem si převést prostředky z účtu GE na můj účet v zahraničí. Protože jsem v zahraničí, využil jsem jejich internet banky, o které jsem si do této chvíle myslel jen to nejlepší. Ale ouha. Peníze stále visí na účtě GE, a v zahraničí nic. po chvilce pátrání je mi vysvětlením pouze přílepek "ODMÍTNUT" v přehledu příkazů k účtu.
Tak si říkám: "asi jsem něco vyplnil špatně, skusím to ještě jednou, a uvedu trochu důkladněji adresu banky i mojí adresu v zahraničí". Tak jsem učinil. Bohužel se stalo to samé - převod byl "ODMÍTNUT"
Protože byl víkend, napsal jsem do banky e-mail s mým problémem, za několik dní se mi dostalo odpovědi, že se mám dostavit na pobočku, nebo mám kontaktovat zákaznickou linku telefonem nebo na chatu.
Zvolil jsem tedy chat.
Jistá slečna(?) Martina mě po vysvětlení problému seznámila s tím, že na chatu nemůžou prověřovat transakce, ať se na ně obrátím telefonicky, nebo přijdu na pobočku. Na to jsem ji napsal, že jsem na druhé straně zeměkoule, a nerad bych telefonétem utratil denní výplatu, jestli nemá nějaký nápad, jak by se do dalo vyřešit.
Tak mě přepojila na jistého Jana, který se mě 2x zeptal, jestli jsem v době převodu měl dostatek peněz na účtě. Když jsem ho ujistil že 100% ano, tak mě přepojil zpět na slečnu Martinu.
Po chvíli čekání, kdy si údajně zjišťovla informace, mě obeznámila s tím, že jsem měl "zřejmě něco špatně vyplněno", a že to nezjistí, že leda v rámci "nestandartní situace", která trvá 7 dní. Nebo že mohu skusit poslat příkaz ještě jednou. Nevím co bych vyplnil už lépe. Jinou možnost než zkusit tu "nestandartní situaci" jsem bohužel neměl, tak jsem souhlasil. Ovšem další háček se vyskytl u způsobu obeznámení s informací. Jsou schopni jen volat na česká telefonní čísla. Bohužel české telefonní číslo nyní nemám.:)
Po vysvětlení tohoto bodu konverzace mě přepojila na jiného kolegu, který mi "snad" pomůže. Ten byl už schopný problém alespoň řešit. Po mém sdělení údajů z platby se spojil s oddělením zahraničních plateb, a sdělil mi, že problém byl v tom, že jsem příkaz prováděl v korunách, což je prý špatně.
Ano, mám účet v korunách, tak mi přišlo nejlogičtější provádět převod v české měně, navíc když je tato volba v internet bance povolena, stejně asi jako dalších 10 měn - cílová měna bohužel v tomto seznamu nebyla.
Taky nechápu, proč jsem musel strávit hodinu a čtvrt u na chatu, abych zjistil tuto poměrně banální skutečnost, a jen díky mé asertivitě jsem si ušetřil značnou částku za telefonní hovor, který bych musel podle prvních informací uskutečnit..., nojo, ať žije české bankovnictví a jejich služby.:)