• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    HARALDBanky, bankovnictví, bankovní operace
    COBWEBDRIVER
    COBWEBDRIVER --- ---
    WERT: nn je to soukromej ucet jen mi dal heslo aby nedoslo na razantnejsi presvedcovani se vzajemne ze to je divne
    visi mi v tom bur co mam na zitrejsi najem a do te doby mi klios stvrzenku nedoda a ja nechci bejt zlej dokud nemam dukaz v ruce
    WERT
    WERT --- ---
    COBWEBDRIVER: vzhledem k tomu ze pokud jde o ucet k podnikani tak to mazat urcite nepujde protoze by platby mazal uplne kazdej :))) pred financakem minimalne pokud mas pristup do bankovnictvi a neni to tam tak to tam ani nikdy nebylo. Tot muj nazor :)
    COBWEBDRIVER
    COBWEBDRIVER --- ---
    WERT: to bych rad ale to je skolka a ne banka :) nedelaji cez vikend :)
    navic mam pocit ze by mi tohle nemuseli rict protoze imho by to byl bug... je to tak modularni ze to podle mne nejak jde... :/
    dalsi vec je ze ucet neni muj takze mi neposkytnou informace jestli tam neco prislo :(
    WERT
    WERT --- ---
    COBWEBDRIVER: myslim ze ne...
    Zavolej do banky ne?
    COBWEBDRIVER
    COBWEBDRIVER --- ---
    COBWEBDRIVER: FIO ebanking
    COBWEBDRIVER
    COBWEBDRIVER --- ---
    Muze mi prosim nekdo rict, zda je mozne na uctu fio nejak schovat ci uplne smazat ani ne tyden stary zaznam o prichozi platbe? Mam pocit ze mne podvedl kolega a klient nekomunikuje momentalne.
    STEPNI_VLK
    STEPNI_VLK --- ---
    dTest: Právo: Chybně zadané číslo účtu - Nezávislé testy, víc než jen recenze
    http://www.dtest.cz/clanek-3424/pravo-chybne-zadane-cislo-uctu
    PATRIKCHRZ
    PATRIKCHRZ --- ---
    NELLAS: mám to úplně stejně. Měl jsem i běžný, než došlo ke změně podmínek, ale zůstatek 15 tisíc tam opravdu držet nemíním, tak jsem ho zrušil.
    PATRIKCHRZ
    PATRIKCHRZ --- ---
    NELLAS: mám to úplně stejně. Měl jsem i běžný, než došlo ke změně podmínek, ale zůstatek 15 tisíc tam opravdu držet nemíním, tak jsem ho zrušil.
    MITSU
    MITSU --- ---
    Každá banka má v systémech spořicí účet řešený jinak. Nejčastěji jsou to běžné účty, které mají vyšší úročení a marketingový název spořicí účet. Některé banky to ale mají řešeny jako term účty (jako např. revolvingové termínované vklady s dobou otočky 1 den - třeba proto, že jim systém neumožňuje na běžný nastavit tolik typů sazeb) a term účty mají jako vlastnost to, že na ně lze připisovat peníze pouze z běžného účtu v době otočky (v tomto případě jednou denně), zvenku na ně nic poslat nejde.
    NELLAS
    NELLAS --- ---
    PATRIKCHRZ: No... jde to. Ale při zakládání mi tvrdili, že to nepůjde, že na to peníze půjdou převést jen z BÚ. Já už ho (ČK) nepoužívám dávno, ale protože nic nestojí, tak jsem ho nerušila.
    PATRIKCHRZ
    PATRIKCHRZ --- ---
    KOC256: Mě to normálně jde.
    NELLAS: I u Červeného konta jde převést peníze přímo na účet, běžný účet vůbec nemusíš mít. Sám to tak mám, i když ČK už nepoužívám
    KOC256
    KOC256 --- ---
    NAVARA: Oka pak byl nejaky problem u me... Sorry vsem za mystifikaci...
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    KOC256: mám tam několik účtů a běžně mi lidi peníze na akce posílají na spořící - až před platbou si je převádím na běžný
    KOC256
    KOC256 --- ---
    NELLAS:
    jj

    BUNDA:
    Podruhé jsem to už nezkoušel a je mi to jedno :) Takže zatím neřeším :)
    NELLAS
    NELLAS --- ---
    KOC256: Vždyť jsem psala, že "možná je to tím, že"... ale zase se mi zdá nesmyslné, aby to na některých účtech blokovali a na jiných ne.
    BUNDA
    BUNDA --- ---
    KOC256: tipnu, že ne :-) Ale 100% to nevím. Každopádně zjistíš to snadno dotazem přímo u Air.
    KOC256
    KOC256 --- ---
    BUNDA:
    NELLAS:
    nesouvisí to s tím "JEN"?
    BUNDA
    BUNDA --- ---
    KOC256: blbost. Mám u Air jen spořící a vesele na něj a z něj posílám.
    NELLAS
    NELLAS --- ---
    KOC256: Mně to u Airbank normálně funguje, ale možná to bude i tím, že u nich běžný účet nemám, jen ten spořicí.
    Naopak u Červeného konta u Poštovní spořitelny by to jít nemělo a před 2 roky se mi omylem podařilo uvést číslo Č.k. místo čísla běžného účtu a peníze mi tam normálně připsali.
    KOC256
    KOC256 --- ---
    NELDE:
    me se treba stalo u AIR ze nejde z venku poslat penize primo na sporici i kdyz se tavri ze ma normalni cislo uctu :)
    NELDE
    NELDE --- ---
    Běžné je to jen u překlepu v čísle účtu. Ale může být i chyba na straně banky či nedostatek peněz v okamžiku odesílání. Případně ten přijímací účet je z nějakého důvodu neaktivní. Plus třeba není někdy možné posílat peníze na neběžné účty (třeba na spořící zvenku). ČS je velmi speciální (-; Pokud ten účet běžně přijímá, tak jedině kontaktovat odesílací banku a chtít důvod. Po té co zkontroluješ zda ti třeba nevypadla poslední číslice, či jsi nezvolil špatnou banku.
    MRTVY_KENNY
    MRTVY_KENNY --- ---
    Chtěli vydělat na vracení poplatků. Přišli o miliony - Aktuálně.cz
    http://aktualne.centrum.cz/finance/penize/clanek.phtml?id=801037
    BUNDA
    BUNDA --- ---
    FLAD: běžný to určitě není. Ověř číslo účtu u toho odeslání (jestli tam není překlep atd.) a koukni na časy odeslání a navrácení. Zkusil bych to poslat znovu a pak už se jedině obrátit na banku.
    FLAD
    FLAD --- ---
    DYNK: Jo, to ja jen kdyby se s tim nekdo bezne setkaval, jestli to neni nejakej beznej problem.

    BUNDA: Ja vidim na ucet odesilatele, tam bylo vse OK. Bud KB -> CS nebo CS -> CS, kdyztak se podivam.
    BUNDA
    BUNDA --- ---
    FLAD: krom technických důvodů, které zjistí asi jen banka mne napadá pouze klasická výmluva odesílatele (já už to poslal, ale vrátilo se to...). Což se špatně ověřuje, pokud to není kolega a nezaloguje se před tebou a neukáže historii transakcí. I běžné potvrzení o transakci z IB není dostatečným dokladem.

    btw z jaké banky to mělo přijít?
    DYNK
    DYNK --- ---
    FLAD: s tou vracenou platbou obvykle odchazi i nejaky info o tom, proc byla cilovym uctem odmitnuta.. to uvidi odesilatel. Tam bych zacal a pak kontaktoval banku, tady to tezko vyresime:)
    FLAD
    FLAD --- ---
    BUNDA: No, to vlastne nevim. Pokud by te napadl jiny duvod, proc muze nedojit vnitrostatni platba, tak mne zajima taky :)

    Odeslana platba se vratila na ucet odesilatele. Vim, ze to nebylo z duvodu neexistence uctu (protoze ucet 100% existuje, stejne jako vim, ze je validni a platny) a vim, ze ostatni podobne platby prosly bez problemu.
    BUNDA
    BUNDA --- ---
    FLAD: a jak víš, že nemůže přijímat platby?
    FLAD
    FLAD --- ---
    Nevíte někdo, jak se může stát, že validní existující běžný účet (Česká spořitelna) nemůže přijímat vnitrostátní platby? Účet není ve výpovědi. To je nějaká spořkařská specialita?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam