• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    HARALDBanky, bankovnictví, bankovní operace
    BUNDA
    BUNDA --- ---
    DYNK: přesně jak píše FLAD. Díky dostatečnému kreditnímu rámci mě to netrápí, ale někomu to může vadit. Bohužel s rozmachem offline plateb se již nelze v žádné bance spolehnout na okamžitou informaci o každé platbě :-(
    FLAD
    FLAD --- ---
    DYNK: Zpozdeni, ale dost to zalezi.

    Domaci maji zpozdeni cca 0-3 dny
    Zahranicni transakce maj cca 3-7 dnu

    Ja si puvodne myslel, ze mi to bude vadit, ale uprimne, nekupuji si kazdy den neco, co by mne vyznamne priblizilo tomu, co si muzu dovolit, takze kontrola jednou za 3 dny mi staci...
    NELDE
    NELDE --- ---
    CMLKA: Je tam napsaná ta druhá karta, co berou V-Pay od Visy - tedy je to poplatkami.
    DYNK
    DYNK --- ---
    Dotaz k Citi Life kreditce - jde sledovat aktualni utratu v mobilni aplikaci/internotovym bankovnictvi online hned po zauctovani transakce nebo je tam nejaky zpozdeni (vetsi, nez par hodin)?
    CMLKA
    CMLKA --- ---
    PATRIKCHRZ: jasny...no my beztak Maestro nemeli, jak rikam, pouze Visu nebo MasterCard
    PATRIKCHRZ
    PATRIKCHRZ --- ---
    CMLKA: Německo a Rakousko používá "trucstandard" EC Karte (nový název Giro Card). Pro obchodníky je přijímání této karty levnější, neplatí % z objemu transakce, ale pevný poplatek (tuším 10 eurocentů) - z toho důvodu někdy vyžadují minimální nákup (např. 5 euro).
    Tyto karty nikde jinde nevydávají, u nás se o něco podobného pokoušela Poštovní spořitelna se svojí Maxkartou a zbyla z toho pouze možnost platit na poštách.

    EC Karte (Giro Card) jsou vydávány jako "duální" právě v kombinaci s Maestro. V EC terminálu se karta hlásí jako EC, v ostatních jako Maestro (a z toho vyplývající rozdílná provizní politika pro prodejce). Proto to může vypadat, že "ten Němec přede mnou zaplatil Maestrem a to moje mi to nebere". Někteří obchodníci berou kromě EC i ta "ostatní" Maestra, takže tam jde zaplatit i českým, někteří nikoliv. Nebo jsem se setkal s variantami, kdy brali vše od MasterCard (tedy Maestro i MasterCard) a Visu ne, nebo brali úplně všechno (např. prodejny v pohraničí nebo ve velkých městech).
    CMLKA
    CMLKA --- ---
    NELDE: ale mne je fuk, jaky karty berou, byla jsem tam jednou na nakupu a dalsi karty si zrizovat nehodlam :) dotaz znel, proc zrovna Maestro a na to ste mi odpovedeli, that´s it that´s all....
    CMLKA
    CMLKA --- ---
    NELDE: ne, to bylo mysleno jeste jine karty, ale to byly asi vylozene lokalni pocitam....ja pestala pak uz poslouchat a radsi premyslela, jak to udelame....Jasne, poplatky, to jsem si myslela, respektive to jedine mne napadlo, jeste, kdyz slo o diskont
    NELDE
    NELDE --- ---
    BUNDA: Nemělo by to jít u žádné banky a účtu.
    NELDE
    NELDE --- ---
    CMLKA: To "nějaké" je tuším lokální, tedy by ti české Maestro vůbec nepomohlo. Je to obvykle dané poplatkami obchodníka bance.
    CMLKA
    CMLKA --- ---
    ha, tak se nam ted v Rakousku v Hoferu, coz je podle me Aldi stalo, ze nebrali zadny karty, rozumej ani Visu ani Master Card a jediny co, tak chteli Maestro a jeste nejaky, to sem nechytla vubec...sem docela koukala, to se mi asi este nikde nestalo, a to jsem poucena odsud a mam teda karty dve, aby bylo aspon jednou mozne zaplatit - taky se mi to uz vyplatilo.
    Nevite, proc zrovna Meastro, sem mela za to, ze je to zrovna takova druhorada karta (i kdyz nevim uplne proc, ale vim, ze to byl jeden z duvodu, proc jsem puvodne nechtela ucet u Fia)
    COBWEBDRIVER
    COBWEBDRIVER --- ---
    BUNDA: dik :)
    BUNDA
    BUNDA --- ---
    COBWEBDRIVER: mazat v historii plateb nejde.
    COBWEBDRIVER
    COBWEBDRIVER --- ---
    NAVARA:
    nevis v jake sem situaci jake jsou v ni vztahy a jak funguje komunikace a rikas mi tu jen veci co mne napadli... fakt sem chtel ciste odpoved na to jestli se tam da mazat....
    kdyz psolu dotaz do banky prijde avizo na mobil a ten ucet mi blokne a tejden se neukaze pokud ty prachy stopil...(a neptej se mne prosim proc nebo tak neco... )
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    COBWEBDRIVER: ne, ty z toho děláš raketovou vědu, místo aby ses (skrze kolegu) zeptal ve své bance, jestli to nepřišlo... ostatně, jestli máš jeho login, tak ten dotaz můžeš přes FIOservis podat sám...
    COBWEBDRIVER
    COBWEBDRIVER --- ---
    NAVARA: Ty VOLE! tohle vsechno vim i bez tebe akorat si nejsem tak jistej tim kolegou... jestli jde o trolling a bavi te mne deptat pak tedy vsechna cest...

    miluju lidi co si mysli ze jsou chytri a naprosto melou offtopic - vsiml sis vubec na co sem se ptal??? mas snad pocit ze na tenhle server chodi hloupi lide??

    dekuji za tvuj cas ale priste mne prosim usetri...
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    COBWEBDRIVER: Pro klienta není problém poslat potvrzení o platbě (vygeneruje v IB), které může nechat tvůj kolega prověřit u FIO kde se to ztratilo, pokud FIO řekne že nedorazilo tak má klient reklamovat u své banky. Jinak klient kecá a nic neposlal.
    COBWEBDRIVER
    COBWEBDRIVER --- ---
    NAVARA:
    FA - souhlasi
    - to by mohlo tak byt ale tvrdi dosti zaryte ze to poslal uz minuly patek
    -tak jestli tam mam filtr tak je kurva dobre schovanej protoze sme to cele prolezl a ohnul uz snad milionkrat :(
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    COBWEBDRIVER: pak pokud to nevidíš na účtě uvedeném na faktuře (už je to D+1 pracovních dní?), neměl by mít odesilatel problém poslat potvrzení z bankingu (COBWEBDRIVER je nesmysl) a případně reklamovat odeslání u své banky.

    varianty jsou:
    - jiné číslo účtu na faktuře
    - klient nic neposlal (neplacení faktur je náš národní sport; je v zájmu klienta prokázat uhrazení závazku splacení dle data splatnosti na faktuře)
    - klient to poslal např. v pátek a ty to chceš už dnes (u páteční by i úterní příchod mohl být ok)
    - máš v bankingu zaplý nějaký filtr, např. co zobrazuje platby jen do 4000 CZK
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam