• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    HARALDBanky, bankovnictví, bankovní operace
    LUCIEN
    LUCIEN --- ---
    Jinak díky za odpovědi, uvidíme co v pondělí...
    LUCIEN
    LUCIEN --- ---
    MITSU: S Airbank jsem to již řešil a prý oni nic zjistit nemohou...
    MITSU
    MITSU --- ---
    NELDE: dá se to prověřit i u vlastní banky, akorát nevím, jestli to air bank nabízí. Dá se poslat dotaz swiftem na to, kde ty peníze momentálně jsou (SWIFT bance odesílatele, který se pak doptá dál po trase korespondenčních bank). Ale stojí to nějakou tu korunu.
    NELDE
    NELDE --- ---
    LUCIEN: Jestli dobře tuším, tak to jde manuálně. A záleží na tom, koho zvolí konkrétní úředník v odesílající bance jako korespondenční banku (-;
    Maximálně můžeš kontaktovat odesílatele a požádat o prověření, zda to jeho banka skutečně poslala.
    LUCIEN
    LUCIEN --- ---
    FLAD: nene, je to transakce z australske ANZ do nasi Airbank. Jsem celkem zvyklej, ze to trva, ale uz je to presne 10 pracovnich dni a to se mi jeste nestalo. Navic me zarazilo, ze to minule trvalo skutecne jen cca 4 dny.
    PATRIKCHRZ
    PATRIKCHRZ --- ---
    LUCIEN: SEPA platba by měla být v cíli do druhého pracovního dne. Běžná zahraniční platba tak ty 2 týdny trvá, ale déle by to opravdu být nemělo.
    FLAD
    FLAD --- ---
    LUCIEN: Ano, je to normální :o)
    Jedná se o SEPA platbu nebo ne?
    LUCIEN
    LUCIEN --- ---
    Je normální čekat na zahraniční platbu dýl jak 10 pracovních dní z banky, ze které prakticky stejná transakce měsíc předtím trvala cca 4 pracovní dny? IBAN a všechno se zdá sedí. Moje banka tvrdí, že oni nic nezmůžou a na info z protistrany zatím čekám...

    Díky.
    ADAM
    ADAM --- ---
    nevíte, zda v čr existuje devizovka, která by měla založený USD účet u banky přímo v USA? (pro příjem plateb od klienta v USA)
    BUNDA
    BUNDA --- ---
    DYNK: přesně jak píše FLAD. Díky dostatečnému kreditnímu rámci mě to netrápí, ale někomu to může vadit. Bohužel s rozmachem offline plateb se již nelze v žádné bance spolehnout na okamžitou informaci o každé platbě :-(
    FLAD
    FLAD --- ---
    DYNK: Zpozdeni, ale dost to zalezi.

    Domaci maji zpozdeni cca 0-3 dny
    Zahranicni transakce maj cca 3-7 dnu

    Ja si puvodne myslel, ze mi to bude vadit, ale uprimne, nekupuji si kazdy den neco, co by mne vyznamne priblizilo tomu, co si muzu dovolit, takze kontrola jednou za 3 dny mi staci...
    NELDE
    NELDE --- ---
    CMLKA: Je tam napsaná ta druhá karta, co berou V-Pay od Visy - tedy je to poplatkami.
    DYNK
    DYNK --- ---
    Dotaz k Citi Life kreditce - jde sledovat aktualni utratu v mobilni aplikaci/internotovym bankovnictvi online hned po zauctovani transakce nebo je tam nejaky zpozdeni (vetsi, nez par hodin)?
    CMLKA
    CMLKA --- ---
    PATRIKCHRZ: jasny...no my beztak Maestro nemeli, jak rikam, pouze Visu nebo MasterCard
    PATRIKCHRZ
    PATRIKCHRZ --- ---
    CMLKA: Německo a Rakousko používá "trucstandard" EC Karte (nový název Giro Card). Pro obchodníky je přijímání této karty levnější, neplatí % z objemu transakce, ale pevný poplatek (tuším 10 eurocentů) - z toho důvodu někdy vyžadují minimální nákup (např. 5 euro).
    Tyto karty nikde jinde nevydávají, u nás se o něco podobného pokoušela Poštovní spořitelna se svojí Maxkartou a zbyla z toho pouze možnost platit na poštách.

    EC Karte (Giro Card) jsou vydávány jako "duální" právě v kombinaci s Maestro. V EC terminálu se karta hlásí jako EC, v ostatních jako Maestro (a z toho vyplývající rozdílná provizní politika pro prodejce). Proto to může vypadat, že "ten Němec přede mnou zaplatil Maestrem a to moje mi to nebere". Někteří obchodníci berou kromě EC i ta "ostatní" Maestra, takže tam jde zaplatit i českým, někteří nikoliv. Nebo jsem se setkal s variantami, kdy brali vše od MasterCard (tedy Maestro i MasterCard) a Visu ne, nebo brali úplně všechno (např. prodejny v pohraničí nebo ve velkých městech).
    CMLKA
    CMLKA --- ---
    NELDE: ale mne je fuk, jaky karty berou, byla jsem tam jednou na nakupu a dalsi karty si zrizovat nehodlam :) dotaz znel, proc zrovna Maestro a na to ste mi odpovedeli, that´s it that´s all....
    CMLKA
    CMLKA --- ---
    NELDE: ne, to bylo mysleno jeste jine karty, ale to byly asi vylozene lokalni pocitam....ja pestala pak uz poslouchat a radsi premyslela, jak to udelame....Jasne, poplatky, to jsem si myslela, respektive to jedine mne napadlo, jeste, kdyz slo o diskont
    NELDE
    NELDE --- ---
    BUNDA: Nemělo by to jít u žádné banky a účtu.
    NELDE
    NELDE --- ---
    CMLKA: To "nějaké" je tuším lokální, tedy by ti české Maestro vůbec nepomohlo. Je to obvykle dané poplatkami obchodníka bance.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam