• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    HARALDBanky, bankovnictví, bankovní operace
    LENNIEG
    LENNIEG --- ---
    PATRIKCHRZ: Mam stejnou informaci o postupu, dik
    IRAVEN: s nim to mohu resit i ted nebo musim cekat na konec lhuty reklamace?
    NELDE: ano, reklamace je 30 dni, tato lhuta vyprsi pristi tyden v nedeli
    PATRIKCHRZ
    PATRIKCHRZ --- ---
    LENNIEG: pokud klient nevrátí peníze sám, jediné co ČS může udělat, je dát ti na něj kontakt. S tím pak můžeš podat žalobu pro bezdúvodné obohacení, to je asi tak vše.
    IRAVEN
    IRAVEN --- ---
    LENNIEG: na tyhle veci je tam myslim i ombudsman
    NELDE
    NELDE --- ---
    LENNIEG: Obávám se, že nikoli. Ani nevíš komu to patří. Napiš ČS a zeptej se do kdy jsou povinni to vyřešit. Obvykle ale je reklamace do 30 dní.
    LENNIEG
    LENNIEG --- ---
    Omylem jsem poslala penize do Ceske sporitelny jinemu majiteli uctu. Moje banka jiz zadala reklamaci a podle informace ze dne 11.9., Ceska sporka pozadala sveho klienta o vraceni platby, zatim vsak nic nedorazilo a cekat dal se mi fakt nechce. Existuje nejaky efektivni zpusob na hrane ilegality jak tento proces urychlit? Dik
    HARALD
    HARALD --- ---
    KOC256: I tak povinnost banky (zřejmě Poštovní spořitelny, tedy ČSOB) trvá.
    KOC256
    KOC256 --- ---
    HARALD: Je to ale stizeno o to ze penize se posilali ze slozenky jak jsem psal nize...
    HARALD
    HARALD --- ---
    KOC256: Varianta 1: cílový účet neexistuje. Pak cílová banka peníze vrátí do 5 pracovních dnů.
    Varianta 2: cílový účet existuje. Pak reklamuj platbu u své banky. Ta má za povinnost kontaktovat cilovou banku o údaje o majiteli cílového účtu. Toho pak vyzvi k vrácení omylem zaslané částky.
    VANEK
    VANEK --- ---
    NELDE: Na této planetě, resp. v České republice ji má:
    Zákon o bankách - č. 21/1992 Sb. - Aktuální znění
    http://www.zakonyprolidi.cz/cs/1992-21#p38-6
    Banka je povinna i bez souhlasu klienta sdělit … identifikační údaje o svém klientovi, který je majitelem účtu … osobě, která prokáže, že v důsledku vlastní chybné dispozice bance nebo pobočce zahraniční banky utrpěla škodu a že se bez tohoto údaje nemůže domoci svého práva na vydání bezdůvodného obohacení ve smyslu občanského zákoníku.
    KOC256
    KOC256 --- ---
    ADAMM:
    KB
    Už se dovolal k nějakému poradci, který si ho pozval a že se na to podívá...
    NELDE
    NELDE --- ---
    KOC256: Pokud ten účet existuje, tak má asi smůlu. Jedině se domluvit s jeho majitelem, který je příjemcem neoprávněného obohacení. Banka sice nemá povinnost poskytnout kontakt, ale mohla by předat dopis.
    VANEK
    VANEK --- ---
    KOC256: Možná (pohrozit)
    http://www.finarbitr.cz
    - je to sice na dlouhé lokte, ale zase velký kalibr.
    ADAMM
    ADAMM --- ---
    KOC256: jaká banka? zkusil bych to napsat jako veřejný příspěvek na jejich FB :)
    KOC256
    KOC256 --- ---
    Dotaz...
    známému se povedlo pomocí vkladu v bance poslat peníze na jiný účet než chtěl. Při vkladu po něm nechtěli občanku nic, a když přišel s útržkem tento omyl reklamovat, tak mu řekli, že ho mohl najít a vůbec se s ním dále nebavili...

    Jak dále postupovat?
    - má útržek
    - má výpis z účtu, že běžně platí tuto částku na účet, který je skoro stejný

    Za kým má jít? S kým to řešit? Na přepážce se s tím moc neštvou...
    ADAM
    ADAM --- ---
    díky oběma. tedy KB.
    pokud by někdo ještě věděl o další bance, která to pro os. účty umí, velmi uvítám.

    DYNK
    DYNK --- ---
    ADAM: RB tohle umi pro firemni ucty stopro, pro osobni nevim.
    HARALD
    HARALD --- ---
    ADAM: Nemám přehled o celém trhu, ale vím, že tohle umí KB. Můžeš si nastavit, že každou transakci musíte podepsat oba. A funguje to i na elektronické bankovnictví.
    ADAM
    ADAM --- ---
    poradí mi někdo, která banka nejvyhodněji umožní založit účet na 0.5roku se dvěma spolumajiteli (tak, aby disponovat s účtem mohli pouze oba společně).

    (jde mi o to, že ošetřit vyřešit transakci větší částky, kterou nelze notářskou či advokátní úschovou - proto mě napadla varianta vložit na společný účet a po uzavření transakce opět společně vybrat/účet zrušti)
    MICKEY_MOUSE
    MICKEY_MOUSE --- ---
    Zdravím, používám Fio banku a rád bych si v rámci svého profilu přidal další bankovní účet. Jde to provést v online bankovnictví (pokud ano, kde, nemohu to najít) anebo musím osobně na pobočku? Díky!
    VANEK
    VANEK --- ---
    ADAMM: Copak ta, ale
    Ruský oligarcha Fridman kupuje banku Zuno | Firmy a trhy | Lidovky.cz
    http://byznys.lidovky.cz/...n-kupuje-banku-zuno-fiv-/firmy-trhy.aspx?c=A150912_194029_firmy-trhy_ELE
    NELLAS
    NELLAS --- ---
    Existuje někde aktuální přehled, jak rychle banky připisují příchozí platby? Vygooglila jsem něco pár let starého a nejsem si jistá, jestli se mezitím nezměnily podmínky.
    ADAMM
    ADAMM --- ---
    když se tu řešila RB...

    Raiffeisenbank převezme drobné klienty Citibank i s jejich kreditkami - iDNES.cz
    http://ekonomika.idnes.cz/...robne-klienty-citibank-fqa-/ekoakcie.aspx?c=A150914_103200_ekoakcie_fih
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    Třeba čekají, až se kvůli tomu bude někdo někde s bankou soudit pro "zcizení identity a nepodepsání transakce" a banka to vyhraje?
    AILAS
    AILAS --- ---
    HARALD: No právě. A navíc integrace je otázkou chvíle a pár řádek kódu.
    HARALD
    HARALD --- ---
    AILAS: Netuším. TouchID má už i KB.
    AILAS
    AILAS --- ---
    Nemáte někdo tušení, proč se AirBank tak vehementně brání Touch ID? Vypadá to jako na problém s jejich dodavatelem iOS aplikací.
    IRAVEN
    IRAVEN --- ---
    JTP: v luxu uz taky, na vsech fakturach a v ebankingu uz je jen iban. ale nevim, jak dlouho.
    KAREN
    KAREN --- ---
    JTP: hmm toz to u novyho klienta naformatuju dobre a u toho jednoho "staryho" se jeste nejak rozhoupu... BIC/SWIFT pisu rovnou od sameho pocatku - zrejme jsem pri tvoreni sablony faktur zaznamenala vzacny moment prozretelnosti;))
    JTP
    JTP --- ---
    KAREN: Myslím, že rychlost i cena jsou stejné, jen je povinné v eurozóně používat SEPA. Já to asi nějak tušil, protože Slovákům na faktury už dlouho píšu jak slovenské číslo účtu, tak IBAN+BIC. A teď to nechávám na nich, jak si s tím poradí. Asi to bude chtít přeformátovat fakturu :)
    Píšu to i na české faktury, protože možná časem zavedou povinnou SEPA pro celou EU.
    A na ostatní píšu BIC/SWIFT:, protože už se mě pár klientů ptalo, kde mám SWIFT, když jsem tam měl jen BIC:. Když už budeš v tom přeformátování...
    KAREN
    KAREN --- ---
    tusite nekdo, jestli je u Fia problem, kdyz i nadale zadavam pro prijem plateb ze Slovenska (v eurech) jednoduse cislo uctu a misto ceskyho 2010 slovenskej kod 8330?
    vzdycky jsem to tak delala, ale ted, po delsi dobe, jsem si povsimla, ze pisou, ze se ma zadat IBAN a SEPA platba, nikoli zahranicni. v tom ovsem muze byt kamen urazu, protoze co mam zkusenost, je to pod rozlisovaci schopnost vetsiny mejch klientu - krom toho, ze by to mozna trvalo dyl (?), uctoval by se pri zadani zahr. prevodu poplatek? krom toho pro me neni prakticky menit ve fakturach format cisla uctu pro stavajici klienty - opet musim konstatovat, ze zmeny tohoto kalibru jsou nad sily drtivy vetsiny zakazniku...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam