PISTA1: Létám pouze soukromě, takže jsem limitován 4 týdny dovolené. A na ty salonky se poměrně rychle zvyká. Nejde jen o to, že ráno před letem nesnídám, raději dorazím na letiště o to dříve a (zadarmo :D ) se nasnídám v salonku. Dneska, když se poměrně dost rozšiřují "hladolety" tak není od věci se před letem pořádně najíst :). A hodí se to i při přestupu, i když při mém posledním letu s přestupem v Kyjevě jsem to nestihl ani směrem tam, ani směrem zpět kvůli zpoždění letadla.
A pokud dojde ke zpoždění letu, tak je salonek k nezaplacení. V Dubaji byly i takové "kokony" na spaní, dá se tak ušetřit třeba za hotel a/nebo nepřijet do sílové destinace totálně "zdevastovaný".
A to cestovní pojištění je úplně bez diskuse, nemusím si ho platit (no, já ho mám vlastně několikrát - ke kartě od ČS, ČSOB, KB i UCB :D ).
Pak jsou tu pozvánky na různé akce (divadla, ochutnávky), někdy zadarmo, někdy se slevou, někdy se tak dostanu na akce, na které se i za peníze dostává blbě (třeba do Dejvického divadla, Divadlo Járy Cimrmana). A zvykám si i na concierge služby - třeba kamarád chtěl vstupenky na Guns N' Roses, tak jsem jen zavolal do banky "sežeňte mi je".
Pak jsou tu služby, které nízkonákladovky nenabízejí - třeba inkasa šeků.
Jak už jsem psal - nerad generalizuji. Mám i ty nízkonákladovky (FIO mám od roku 2006, když byli ještě záložnou), mám i ty velké banky a každá mi má co nabídnout. A když se to správně nastaví, tak za to klient nejen nemusí platit, ale může mu to přinášet i nějaké výhody a dokonce i reálné finanční bonusy.