• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    HARALDBanky, bankovnictví, bankovní operace
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    ADAM: www.csas.cz/banka/nav/osobni-finance/debetni-nalepka/o-produktu-d00022508
    ADAM
    ADAM --- ---
    PISTA1: to zni opravdu super. u fio a CS mam asi smolika. snad to brzy zaridi taky...
    PISTA1
    PISTA1 --- ---
    ADAM: Já už snad ani jinak neplatím, než tahat peněženku ze zadní kapsy tak mobil je dřív po ruce, navíc když je větší částka tak si pin předvolím ve frontě když markujou nákup a nemusím ho pak mačkat na terminálu.
    ADAM
    ADAM --- ---
    sporitelna nebo fio asi NFC platby mobilem zatim neumi, ze? 
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    ADAM: zcela běžně :) má to ještě pár much (náhodně, málo často), ale to se osladí
    ADAM
    ADAM --- ---
    NAVARA: jsem to taky hned smazal :-)
    (pro ostatni: rec je o platebni nalepce).

    zajimavy, ze jsem nikdy vzivote nevidel tim nekoho platit...
    NELLAS
    NELLAS --- ---
    PATRIKCHRZ: ING má taky omezenu maximální částku - na 300 000. Nad tuhle částku dostaneš jen 0,1%.
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    ADAM: Bylo to cool tak tři roky dozadu, dnes už jsou způsoby jak si i tu nálepku odpustit :)

    ČSOB NaNákupy: bude vás bavit platit NFC mobilem - Měšec.cz
    https://www.mesec.cz/clanky/csob-na-nakupy-bude-vas-bavit-platit-nfc-mobilem/
    PATRIKCHRZ
    PATRIKCHRZ --- ---
    SRNECEK: co se spořicích účtů týče, je to bída.
    Mezi 0,5 a 1 % se pohybují spořicí účty ING, Equa, Sberbank a AirBank.
    ING to má bez dalších podmínek, ale má jen 0,5, ostatní banky to mají s podmínkami (platby kartou, obrat na účtu), Equa má 0,8, Sberbank 0,83 a AirBank 1 %. Kromě ING je u všech omezena maximální částka, která je úročena tou to částkou, pohybuje se mezi 200 a 300 tisíci korun.

    Pokud chceš běžný účet zdarma, tak těch je neurékom, i ČS takový má (Erste Premier). Jde jen o to, jaké služby potřebuješ, a co pro to chceš udělat (např. u té ČS, ale i KB, ČSOB, Sberbank, Unicredit, Moneta, Raifka, mBank...) je potřeba splňovat minimální obrat na účtu (lze vyrábět i uměle) nebo na kartě, na druhou stranu nabízejí i něco navíc zdarma (cestovní pojištění, vstupy do salonků na letištích, concierge služby, atd).

    Pokud chceš účet zdarma bez podmínek, vybíral bych mezi FIO, Creditas, Equa a AirBank. Ani u jedné z nich se nespálš. Když podrobněji popíšeš, jak chceš účet používat, můžu něco vybrat. Já využívám služeb 14 bank, tzv. sbírám třešničky z dortu, ale chápu, že to není pro každého. Pokud bych měl osobně doporučit nějakou banku, tak já tíhnu k FIO a to z důvodu jejich internetového bankovnictví, které jde proti současné módě "co nejvíce barviček, co největší zátěž pro prohlížeč" a je jednoduché a rychlé a funguje i na mobilních prohlížečích jako Opera mini. Pokud hodně platíš v cizích měnách, tak Creditas, které z té bídy, co zde je, má nejlepší kurzy.
    HARALD
    HARALD --- ---
    SRNECEK: Spořící účty dnes mají výnos minimální. Bězné účty skoro čistiu nulu. Jestli chceš výnos, účet ti nepomůže.

    Jestli chceš pryč od ČS, tak nejspíš chceš nějaký běžný účet zdarma, protože nic lepšího než černou nulu na trhu dnes není.
    SRNECEK
    SRNECEK --- ---
    GIOMIKY: Tak u CS a hledam nahradu...
    GIOMIKY
    GIOMIKY --- ---
    SRNECEK: Co si zalozit vkladnici (vyherni jestli ses optimista nebo urocenou jestli ses jeste vetsi optimista)... u ceske?
    SRNECEK
    SRNECEK --- ---
    Ahoj, nemáte někdo tip na banku, kde bych si mohl zřídit účet, převést tam prachy, spíše takový spořící, ale mohl bych kdykoliv obnos vybrat a ukončit závazek (např. do půl roku od založení), nemluvě o neplacení každý měsíc poplatků, že mi banka spravuje účet. Děkuji za rady.
    SINEAD
    SINEAD --- ---
    AUTOLOKATOR: Uprime si myslim, ze CNB ma po vydani noveho zakona o spotrebitelskem uveru uplne jiny starosti. Nemyslim to zle, ale proste realita.
    ČNB začíná od 1. prosince dohlížet nad celým trhem se spotřebitelskými úvěry - Česká národní banka
    https://www.cnb.cz/cs/verejnost/pro_media/tiskove_zpravy_cnb/2016/20161129_zsu.html
    PATRIKCHRZ
    PATRIKCHRZ --- ---
    AUTOLOKATOR: přes finančního arbitra moc ne - pokud nepožaduješ náhradu škody (to bys mohl) a banka ti ji odmítá vyplatit. Prostě, pokud to správně chápu, aktuálně mezi tebou a bankou žádný spor není.

    ČNB se obecně nevyjadřuje, ale to nemusí znamenat, že nic nedělá
    AUTOLOKATOR
    AUTOLOKATOR --- ---
    PATRIKCHRZ: Nojo, člověk zjišťuje až za pochodu, jaký jsou možnosti obrany. Pojmy jako Finanční arbitr, nebo Zákon o platebním styku pro mě byly eště nedávno naprosto neznámý.

    Možná jsem se nevyjádřil dost jasně... Co si myslíte o odpovědi ČNB? Neberou to až moc laxně? Nebo vám muj případ připadá jako prkotina? Má smysl ještě zkusit banku potrápit přes Finančního arbitra?
    PATRIKCHRZ
    PATRIKCHRZ --- ---
    TOMINO_I: procentuelně konkurence není, teď jde o to kolik utratíš, protože strop je na 400 Kč za měsíc, tedy nic moc.
    AUTOLOKATOR: škoda, že jsi měl s FIO takovou trpělivost, já bych to hned hodil na finančního arbitra, je to zadarmo a banku by to stálo nejméně 10 000 Kč
    SINEAD
    SINEAD --- ---
    TOMINO_I: Podle me ty 2% uz nikde nedostanes. Ja Cetelem kreditku mam a jsem spokojena. (taky vymena za RB Mall)
    AUTOLOKATOR
    AUTOLOKATOR --- ---
    Před časem jsem tu řešil svou problematickou reklamaci zneužití platební karty u banky Fio. V rychlosti zrekapituluju. Přes nějakej eshop mi někdo stáhnul prachy z karty. Transakci jsem reklamaoval. Banka si prodloužila lhůtu na vyřízení reklamace na 180 dní. Lhůtu překročila a konala až po mojí urgenci. Reklamaci uzavřela jako neoprávněnou, protože jsem dostatečně neochránil bezpečnostní prvky. Proti závěru jsem se odvolal a obrátil se na novináře, kteří se obrátili na banku. Pár dní na to banka reklamaci uznala a peníze mi vrátila.

    Podal jsem podnět k prošetření na ČNB kvůli tomu, že 1) banka prodloužila lhůtu na tak extrémně dlouhou dobu, 2) nedodržela ani prodlouženou lhůtu, 3) peníze mi připsala zpět na účet až po uznání reklamace, tedy po téměř 7 měsících, což je dle rady z tohoto auditka v rozporu se zákonem o platebním styku. 4) Banka byla velmi pasivní a nespolupracující a vše se pohlo, až když jsem se obrátil na novináře.

    ČNB mi zhruba napsala, že děkuje za podnět, ale že mi o jednání s bankou nemůže nic sdělit, protože je vázána mlčenlivostí. Taky napsala, že zatím nevidí důvod k otevřít správní řízení s bankou, ale že věc je dál v šetření.

    Pro mě je to zklamání, protože se nedozvim, jestli teda banka jednala nezákonně.

    Co si o tom myslíte?
    TOMINO_I
    TOMINO_I --- ---
    Rozhodl jsem se nahradit RB Life (1%) za Cetelem kreditku (2% ze vsech nakupu). Lepsi nahrada stale neni, ze?
    Btw. nejaky pripominky k te karte Cetelem?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam