• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    HARALDBanky, bankovnictví, bankovní operace
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    EDERA: Stejný někdo, kvůli kterému se potvrzují sms (certifikátem, smartklíčem,...) transakce odchozí na cizí účet
    EDERA
    EDERA --- ---
    NAVARA: Jak jako někdo?
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    Tak pokud by vám někdo převedl všechny prachy na spořák s výpovědní lhůtou týden a vy díky tomu nedali splátku hypotéky, tak se asi radovat nebudete...
    ZBYNEK
    ZBYNEK --- ---
    BIMBAS: To se ve Fiu musí taky.... :-/
    BIMBAS
    BIMBAS --- ---
    EDERA: ale potvrdit to musiš pořád sms kodem :/
    TBC
    TBC --- ---
    NELDE: okamzite to umela vzdycky :)
    CMLKA
    CMLKA --- ---
    EDERA: nj, banka inspirovana klienty vid, kdyz se podivas na prumernyho obcana, neni se co divit :D
    NELDE
    NELDE --- ---
    EDERA: A převádí je "okamžitě"?
    DYNK
    DYNK --- ---
    EDERA: Aha, tak me nenapadlo, ze ta funkcionalita muze zpusobit tolik radosti:) Predpokladam teda, ze to stary bankovnictvi umelo sablony. Pokud ne, tak tu radost chapu.
    EDERA
    EDERA --- ---
    GOR: Děkuji Ti, náčelníku, že ses mě zastal.:-)

    DYNK: Původní dotaz byl zcela jasný
    [ EDERA @ Banky, bankovnictví, bankovní operace ]
    Šťastný výkřik na to navazoval a fakt by mě ani ve snu nenapadlo, že by si to někdo mohl vyložit v tom smyslu, že banka po standardním zadání neumí (neuměla) převést peníze na účet, pokud tento měl stejného majitele.
    GOR
    GOR --- ---
    DYNK: No, ja jsem "zvolani" Edery pochopil. Ze RB umela prevod na vlastni ucet podle cisla, to je snad asi jasne.
    DYNK
    DYNK --- ---
    EDERA: No, on je rozdil mezi "umi prevody mezi vlastnimi ucty" a "nemusim zadavat cislo vlastniho uctu".
    EDERA
    EDERA --- ---
    TBC: A žes neřekl, kde to v tom starém nepřehledném bankovnictví mají, když jsem se tu na to v červnu ptala? A že mi teda i slečna na pobočce tvrdila, že to neuměj a číslo spořáku tam prostě musím naklepat ručně, pokud na něj chci převést peníze z běžného účtu?:-)
    P.S.: Nebyl to výkřik marketingu, ale šťastné zvolání klienta, který nalezl to, po čem toužil.:-)
    TBC
    TBC --- ---
    EDERA: to je zas nejakej vykrik marketingu? :)) vzdyt to tam maj uz od expandia banky
    EDERA
    EDERA --- ---
    Nové internetové bankovnictví Raiffky umí převody mezi vlastními účty! Volejte sláva a tři dny se radujte.:-)
    ADAMM
    ADAMM --- ---
    AUTOLOKATOR: doporučil bych i tohle zveřejnit, protože to, že to FIO řeklo tobě, je jedna věc - to si Liftago s nima nějak vyřídí. Ovšem kdyby to někde bylo dohledatelné "FIO říká, že Liftago není bezpečné", tak to bude úplně jiná situace a FIO bude muset velmi rychle sklopit ocas. kdybys potřeboval nějaký víc napřímo kontakt do Liftaga, tak znám spolumajitele a pár podstatných lidí tam ;)
    VANEK
    VANEK --- ---
    AUTOLOKATOR: Možná se poprali za kulisami a kapitálově silnější pes mrdal.
    AUTOLOKATOR
    AUTOLOKATOR --- ---
    ENDER: OK děkuju! Neni mi jasný, proč Liftago (ČSOB) nenapadla Fio. Byl to hlavní důvod, proč jsem Liftagu psal. Doufal jsem, že se poperou mezi sebou. Přijde mi to docela závažný tvrzení, protože kdyby to byla pravda, tak Liftago a ČSOB v podstatě nabízej službu, jejíž využití pro koncového zákazníka znamená porušení zákona zaručující ochranu jeho peněz. A i kdyby to nebyla pravda, ale vzešlo by to v obecný povědomí, tak lidi přestanou možnost expresní platby využívat a Liftago i ČSOB maj dost po ptákách. Nechápu, že to Liftágo i ČSOB nechává chladný, že jiná firma něco takového tvrdí.
    ENDER
    ENDER --- ---
    AUTOLOKATOR: nesmysl, jakekoliv transakce, kterymi ti brali penize z uctu nebyly autorizovany (pin, sms pri platbe na netu), takze mas narok na vraceni v co nejkratsi lhute (mandatory z psd1). banka pak resi reklamaci a muze ti je pripadne stahnout zpet. stejne by to meli vyresit do 30 dni...

    vse je jenom leva od fio..
    AUTOLOKATOR
    AUTOLOKATOR --- ---
    Ahoj, řešil jsem tu jeden případ, který má nový vývoj. Prosím o Vaše názory.

    REKAPITULACE
    Před časem jsem tu řešil svou problematickou reklamaci zneužití platební karty u banky Fio. V rychlosti zrekapituluju. Přes nějakej eshop mi někdo stáhnul prachy z karty. Transakci jsem reklamaoval. Banka si prodloužila lhůtu na vyřízení reklamace na 180 dní. Lhůtu překročila a konala až po mojí urgenci. Reklamaci uzavřela jako neoprávněnou, protože jsem dostatečně neochránil bezpečnostní prvky. Proti závěru jsem se odvolal a obrátil se na novináře, kteří se obrátili na banku. Pár dní na to banka reklamaci uznala a peníze mi vrátila.

    Problémové body vidím v tom, že 1) banka prodloužila lhůtu na tak extrémně dlouhou dobu, 2) nedodržela ani prodlouženou lhůtu, 3) peníze mi připsala zpět na účet až po uznání reklamace, tedy po téměř 7 měsících, což je dle rady z tohoto auditka v rozporu se zákonem o platebním styku. 4) Banka byla velmi pasivní a nespolupracující a vše se pohlo, až když jsem se obrátil na novináře.

    Toto všechno jsem s Vámi již řešil a za Vaše podněty jsem neskonale vděčný.

    NOVÝ VÝVOJ
    Žádal jsem dodatečně náhradu nákladů spojených s reklamací v podobě času, který jsem ztrávil administrací reklamace. V dopise bance jsem nevíc zopakoval všechny výše zmíněné problémové body. Žádost pochopitelně zamítli, ale dodali zajímavou informaci, vztahující se k bodu 3) předchozího odstavce:

    "Co se týče ust. paragrafu 115, zákona č. 284/2009 Sb. zákona o platebním styku v plném znění, Banka nepřistupuje k neprodlenému uvedení účtu do původního stavu v případech, kdy ztrátu z neautorizované platební transakce nese plátce dle ust. ust. paragrafu 116 zákona č. 284/2009 Sb. Porušení Vašich poviností stanovených v paragrafu 101, zákona č. 284/2009 Sb. jste se dopustil uložením důvěrných údajů uvedených na platební kartě v aplikaci LIFTAGO."

    Proto jsem kontaktoval Liftago, aby se k tomu nějak vyjádřili. Jejich stanovisko je, že důvěrné informace se neukládají do aplikace Liftaga, ale do platební brány, kterou zpravuje ČSOB (smluvní partner Liftaga). Z jejich pohledu (Liftago i ČSOB) k žádnému pochybení z jejich strany nedošlo. Mezi řádky z nich vypadlo, že pokud došlo k porušení zákona, tak opravdu jen na mé straně. Kontaktovali i Fio banku a ta se vyjádřila, že jde o nedorozumění.

    MUJ DOTAZ VŮČI VÁM
    Znamená to tedy, že pokud nejde o úhybný manévr Fio banky a Liftago (ČSOB) si taktéž pouze nekryje zadek, tak každý, kdo uloží důvěrné údaje o platební kartě do aplikace Liftaga, resp. platební brány ČSOB, tak porušuje Zákon o platebním styku?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam